Pismo o kontrole do PIH Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Czy mozna napisac pismo do Panstwowej Inspekcji Handlowej o
    przeprowadzenie kontroli u Przedsiebiorcy a dokladniej Sklepu.
    Jezeli tak to w jakiej formie?
    • Gość: a IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.02.10, 09:59
      Normalnie, jak każde podanie.
      Byle nie anonim, jak podasz swoje dane i zażądasz zwrotnej pisemnej
      informacji o wyniku przeprowadzonej kontroli, to powinnaś ją
      otrzyymać.

      Pamietaj o wysłaniu listem poleconym, a w samym pismie opisz
      dokładnie o co chodzi, o jaki sklep i jakie masz uwagi.

      Jeżeli chodzi o spożywkę to możesz poprosić Sanepid o kontrolę.
      • Napisalam pismo do PIH i opisalam sytuacje zwiazana z reklamacja
        obuwia,jak lekcewaza zadania konsumenta,ignoruja prawa konsumenta
        dotyczace odstapienia od umowy z tytulu niezgodnosci towaru.
        1. Buty w wyniku reklamacji zle sklejone, nieestetycznie, pochlapane
        klejem, w 2-gim bucie pominieta naprawa juz rozklejajacej sie
        podeszwy.
        2.Odmowa przyjecia pisma do wlasciela sklepu, odmowa potwierdzenia
        odbioru tegoz pisma.
        3.Zadanie zwrotu gotowki,nie wyrazenie zgody na kolejne klejenie a
        mimo to sprzedawczyni wysyla do klejenia(na swoje wlasne polecenie).
        4. Namolne wydzwanianie do mnie w celu zmiany moich roszczen.

        itp.
        I JAKA OTRZYMUJE ODOWIEDZ OD PANI Z INSPEKCJI.
        Nie widzi podstaw do przeprowadzenia kontroli poniewaz rzeczoznawca
        sklepu podtrzymuje swoja opinie ze nie odda pieniedzy, poniewaz wada
        jest nieistotna. Natomiast buty nie nadaja sie do chodzienia bo sie
        poprostu rozklejaja.
        Pani z Inspekcji twierdzi ze moge dochodzic swoich spraw w sadzie
        cywilnym i umywa rece.
        Na moje pytanie jak bardzo musza byc naruszone prawa konsumenta aby
        w koncu przeprowadzono kontrole?
        Nie otrzymuje odpowiedzi.
        • Gość: xyz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.02.10, 07:46
          Czy możesz przepisać treść tego pisma z IH (oczywiście bez danych
          osobowych urzędnika IH, Twoich i sklepu).
          Przepisz też podstawy prawne na które powołuje się IH.

          Prosze o to, bo jak poczytałem Twoją odpowiedź, to zastranawiam się
          dlaczego IH nie podjęła się mediacji w Twojej sprawie.

          Rozumiem, że kontroli nie chcieli wszczynać, ale dlaczego nie
          chcieli mediować?

          Prosiłaś tylko o kontrolę?
        • Gość: łomatko IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.02.10, 10:03
          W końcu PIH zajmuje też właściwe stanowisko. Gdyby po każdej skardze
          klientki, która nie chce uznac praw reklamacji, milei przeprowadzać
          kontrole w sklepach, nie robiliby nic innego a każdy sklep miałby
          swojego opiekuna w PIH.
          Sprawami konsumentów zajmuje sie Federacja Konsumentów ale i ona
          zaczyna mieć już dość naciagaczy, którzy po roku chodzenia w butach
          czy płaszczu, z byle powodu chcą zwrot gotówki i nie przymują do
          wiadomości, że jest taki zawód jak szewc, krawcowa itd.
          • Gość: ale... IP: *.internetdsl.tpnet.pl 11.02.10, 14:24
            Dlaczego przyjmujesz, że jest naciągaczem walcząc o swoje prawa jako
            konsumentka.

            Jeżeli prosiła IH o mediację, to ich odpowiedź uznaję za łagodnie
            mówiąc nie na miejscu, zaś jeżeli była to prośba o kontrolę z powodu
            nieuznania reklamacji, to zgoda - tutaj konsumentka przegięła.

            • Gość: do ale... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.02.10, 17:42
              Dlatego przyjmuje, że w wątku założycielskim wyraźnie napisała, że
              prosi o kontrolę. Jest to więc zwyczajna zemsta niezadowolonej
              klientki.
          • Nie po roku tylko po 7 wyjsciach, w ladna listopadowa bezdeszczowa
            pogode. Co by bylo gdybym teraz wyszla w tych butach? Zaznaczam ze
            sa to zimowe botki.Daleko mi do "naciagctwa", nie reklamowalabym
            rocznych butow bo byloby mi wstyd. Poza tym jak bys zareagowal
            gdybys na pismo do Wlasciciela nie otrzymala nigdy odpowiedzi?
            Pozdrawiam
          • Gość: mysz IP: *.ip.netia.com.pl 17.02.10, 20:04
            Nie kazdy jest naciagaczem.Sklep a raczej producent daje 2 letnia
            gwarancje, wiec jak but sie rozkleja w ciagu miesiaca,klient
            zgadza sie na klejenie, po czym znowu sie rozpadaja, wiec to chyba
            daje do myslenia? Przeciez nie kupila butow do trumny, w ktorych
            powinna lezec a nie chodzic.
        • zajmują się sądy a nie IH.


          --
          sapere aude
          • Gość: xyz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.02.10, 07:35
            Dz.U.09.151.1219 j.t.
            USTAWA
            z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej

            Rozdział 8
            Postępowanie mediacyjne
            Art. 36. 1. Jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, wojewódzki
            inspektor podejmuje działania mediacyjne w celu polubownego
            zakończenia sporu cywilnoprawnego między konsumentem a
            przedsiębiorcą.
            2. Postępowanie mediacyjne wszczyna się na wniosek konsumenta lub z
            urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta.
            3. W toku postępowania mediacyjnego wojewódzki inspektor zapoznaje
            przedsiębiorcę z roszczeniem konsumenta, przedstawia stronom sporu
            przepisy prawa mające zastosowanie w sprawie oraz ewentualne
            propozycje polubownego zakończenia sporu.
            4. Wojewódzki inspektor może wyznaczyć stronom termin do polubownego
            zakończenia sprawy.
            5. Wojewódzki inspektor odstępuje od postępowania mediacyjnego,
            jeżeli w wyznaczonym terminie sprawa nie została polubownie
            zakończona oraz w razie oświadczenia co najmniej przez jedną ze
            stron, że nie wyraża zgody na polubowne zakończenie sprawy.


            Jak widać z w/w podstawy prawnej do IH należy także mediacja, więc
            prosze nie wprowadzać w błąd nieświadomych konsumentów.
    • Gość: DDD IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.01.11, 21:28
      zarobków, do dobrej opieki zdrowotnej, do dobrego systemu oświaty, do jeżdżenie po dobrych drogach .. mają za to prawo do reklamowania starych, znoszonych, śmierdzących butów .. ot tak, naiwnym i nieudacznym głupkom, na pocieszenie ...

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.