Dodaj do ulubionych

Pierwszorzędna inwestycja dla Koszalina???

23.06.04, 20:38
Widzę, że ostatnio na forum pojawiło się parę "nowych" twarzy... może razem
uda się rozkręcić to forum:) Osobiście pamiętam czasy, kiedy dziennie
pojawiało się tu kilkadziesiąt postów, ale to było chyba dobre dwa lata temu:)
Może więc każdy zarzuci jakiś ciekawy wątek... Ja na poczatek daje coś od
siebie...

Jak myślicie, jaka inwestycja jest Koszalinowi najbardziej potrzebna? Ja
wrzucam swój osobisty ranking...
1. Terminal pasażerski na lotnisku w Zegrzu (+pozyskanie operatora lotów lub
leasing samolotu przez spółkę powołaną przez miasto i okoliczne gminy/powiaty)
2. Hala widowiskowo-sportowa
3. Sala koncertowa Filharmonii Koszalińskiej
4. Obwodnica miasta dla drogi numer 11
5. Centrum konferencyjne (najlepiej z hotelem)
6. Basen/aquapark
7. Modernizacja/budowa stadionów sportowych (lekkoatletyczny, piłkarski)
Edytor zaawansowany
  • agaa78 24.06.04, 07:22
    Hala widowiskowo-sportowa jak najbardziej, ale z naciskiem na WIDOWISKOWA!Mam
    nadzieje,ze to spowolni ucieczki mlodych ludzi z Koszalina
  • rainier 26.06.04, 13:48
    Mnie się marzy terminal..., ale promowy gdzieś na Jamnie.
  • sloggi 12.07.04, 09:04
    To wymagałoby śluzy na Unieściu i budowy toru wodnego, mało realne. To już
    prędzej budowa terminalu promowego w Darłówku.
    --
    "ZĄBKI - takie miasto, że szczęka opada"
  • rainier 12.07.04, 09:41
    Niemcom w Stralsundzie sie udało. Wiekszy problem to za słaba infrastruktura
    drogowa na południe w stronę Poznania. W końcu ktoś by musiał tymi promami
    pływać. A z resztą lobby Gdyni i Gdańska by nas chyba zlinczowało na dzień
    dobry.
  • danielski102 26.06.04, 23:15
    Obwodnica -która jak nazwa wskazuje musi przebiegać blisko centrum miasta,
    przynajmniej u nas - byłaby ważna, tym bardziej że część dla drogi nr 6 już
    istnieje od wilu lat.Właśnie "szustka" powinna być pierwsza ze względu na rolę
    w tej części kontynentu.
    Kąpielisko przecież było - przy ratuszu - ale zarząd miasta z rozmachem
    inwestycyjnym postawił tablicę ...zakazane...i po kąpielisku.
    A na trzecim miejscu postawiłbym kanał z Jamna do Bałtyku żeby to okno na
    świat..., imarina żeglarska.
  • rainier 27.06.04, 14:30
    Kanał na Jamnie. Właśnie o to dokładnie chodzi. Cały czas mówi się o zwróceniu
    miasta w strone morza, ale nic w tym kierunku sie nie robi. To właśnie morze i
    turystyka morska moze byc dla miasta największą szansą rozwoju. Mamy doskonały
    akwen, w postaci Jamna dla rozwoju takiej aktywności, tylko niewykozystany.
    Jakieś pierwsze koncepcje powstają: przeprawa przez Jamno (chyba nawet MZK był
    w to troche zaangażowany), ale jakos ostatnio na ten temat cisza.
  • moonalisa1 30.06.04, 23:46
    ten temat juz kiedys tu byl...ale dołożę od siebie:mini zoo,kryta
    pływalnia/aguapark/....
  • dfw 12.07.04, 16:00
    Mini zoo - to raczej nie. W budzetach miast takie pozycje kojarza sie raczej z
    wydatkami niz z przychodami. Na pewno byloby to troche chetnych do zwiedzenia,
    zwlaszcza na poczatku, ale nie na tyle, by na dluzsza mete pokrylo koszty
    utrzymania.
    Za to inwestycja taka jak plywalnia/aquapark mialaby na pewno duze powodzenie i
    nie wykluczone, ze moglaby na siebie zarabiac.

    Pozdrowka :)
  • anna9611 04.05.05, 16:09
    Ciekawi mnie tylko dlaczego w darłówku opłacało się wybudować aqwapark a w
    koszalinie nie? Może warto o tym pomyśleć panie prezydencie:)
  • jkammer 13.07.04, 08:07
    Tak, kanał na Jamnie. Sprawa nie jest prosta - właścicielami gruntów przy
    kanale są albo osoby prywatne, albo Agencja Mienia Wojskowego albo Urząd Morski
    w Słupsku - a każdy z nich ma własny interes niekoniecznie zbieżny z interesem
    miasta lub gminy (port promowy czy żeglarski). Co prawda wyrzucony ostatnio do
    kosza projekt planu zagospodarowania przestrzennego Unieścia przewidywał budowę
    przystani na kanale w rejonie obecnego parkingu (teren prywatny) jednak nie
    jest takie pewne czy w następnym projekcie to się utrzyma.
    To samo jest z projektowanym portem w Jamnie lub Łabuszu, po prostu aby
    zbudować port trzeba dysponować gruntem nad jeziorem i to takim aby przy jego
    budowie nie spowodować protestów różnej naści ekologów i pseudo-ekologów.
    A jest co chronić .
  • piotr.koszalin 13.07.04, 19:54
    ej, minutka... ale rozmawiamy o inwestycjach realnych... budowa terminala
    promowego to przeciez poglebianie jamna i poszerzanie kanalu... to sa setki
    milionow zlotych... gdyby mial to byc duzy port to przeciez trzebaby jeszcze
    poszerzac droge do jamna...
    przypominam, ze na ten temat dyskutowalismy juz kiedys, bo w latach `60 byly
    takie pomysly, ale ze wzgledu na ogromne koszty bardziej oplacalne okazalo sie
    rozbudowanie portow w gdyni i szczecinie... a wtedy na przemysl ciezki szly
    ogromne pieniadze - jesli wtedy nikt sie tym nie zajal to teraz na pewno nie ma
    co liczyc...

    oczywiscie inna sprawa to budowa przystani... wopr juz cos budowal i juz plywa,
    ale oni jedyne co zbudowali to pomost;) cos wiekszego planuje Koszalin, ale to
    sprawa co najmniej 3 lat...
  • jkammer 14.07.04, 08:28
    Tak, terminal promowy w Jamnie jest całkowicie nierealny, a jak już sobie
    pomarzyć to prędzej można go zlokalizować pomiędzy Osiekami a Łazami wraz z
    budową nowego kanału. W rejonie Jamna może być przystań żeglarska i
    tzw. "autobusów wodnych" do Mielna i nad kanał, a nad kanałem morska przystań
    jachtów i statków żeglugi przybrzeżnej (na Bornholm).
  • devil_24 15.05.05, 14:18
    Trzymajmy się realiów. Te inwestycje, które wymianiacie to w więkoszości
    pobożne życzenia, które nigdy nie zostaną zrealizowane, ze względu na koszty. I
    nie pomogą tu nawet unijne dotacje.
    Wg mnie potrzebne i realne inwestcje, to przede wszystkim hipermarket. Projekt
    realny, w dodatku finansowany byłby z prywatnych pieniędzy.
    Druga sprawa to korki na drodze do Mielna. Tymczasem sąsiednie tory rdzewieją i
    niszczeją. A uruchomienie autobusu szynowego w lecie to nie są olbrzymie
    koszty, a pożytek z takiego pociągu będzie wielki. Przykład to Darłowo, gdzie w
    tym roku ma jeździć taki szynobus przez całe lato do Sławna.
    A jesli chodzi o jezioro Jamno, to bardzo ciekawą i niedrogą inwestycją byłby
    kanał łączący to jezioro z jeziorem Bukowo. Możliwości swobodnego żeglowania po
    tych dwóch jeziorach na pewno przyciągnęłyby sporo turystów jeżdżących obecnie
    na Mazury. Przystanie w Mielnie czy Dąbkach już istnieją, jeśli dobudować
    pomosty w kolejnych miejscowościach to mamy raj dla żeglarzy, wędkarzy czy
    kajakarzy.
    Tak więc powtórze jeszcze raz trzymajmy się realiów. O terminalu lepiej
    zapomnijmy. Bo jest to zbyt droga inwestycja, a poza tym Darłowo czy Kołobrzeg
    mają lepsze położenie do tego typu obiektów. Podobnie jest z aquaparkiem. Jest
    już w Darłowie i cieszy się dużym zainteresowaniem wśród koszalinian. Teraz
    pozostała sprawa hipermarketu, bo jeśli zamiast Koszalina podobnie jak aquapark
    powstanie w sąsiednim mieście (Sianów, Darłowo) to po raz kolejny Koszalin
    straci sporo pieniędzy na tym.
  • sikor102 03.07.04, 11:26
    Kolega Rainier ma rację, Koszalin powinien skorzystać z bliskości jez.Jamno i
    morza. Tam jest turystyczna szansa Koszalina.
    -Terminal i lotnisko w Zegrzu???? Wątpie czy ktoś w to zainwestuje.
    -Sala widowiskową, koncertową lub inną ,można połączyć w jedo duże centrum +
    aquapark w sąsiedztwie.
  • marty145 05.08.04, 08:34
    Jestem z Poznania, ale od 30 lat czyli od urodzenia spędzam wakacje w Łazach i
    Koszalinie. Traktuję więc region koszaliński jak drugą ojczyznę i bardzo wam
    życzę odzyskania niepodległości, skoro województwo jest w Opolu, Kielcach,
    Zielonej Górze i Bydgoszczy to doprawdy nie widzę problemu żeby stworzyć
    jeszcze jedno ze stolicą w Koszalinie i Słupsku (tak jak w lubuskiem i kujawsko-
    pomorskiem). Uważam,że Koszalin przede wszystkim powinien całkowicie
    zorientować się na morze i Jamno - przecież do Łabusza jest zaledwie kilka
    kilometrów - można by tam zrobić rzetelny ośrodek sportu i rekreacji - jak w
    Poznaniu nad Jeziorem Maltańskim - duży Aquapark, port jachtowy, kąpielisko...
    Uważam też, że marnują się tory kolejowe z nie działającej linii PKP do Mielna -
    można by tam przecież zorganizować linię tramwajową, co załatwiło by raz na
    zawsze problem korków no i zgodne byłoby z duchem czasu. Kolejna sprawa, to
    Góra Chełmska - nie sądzicie, że fajnie byłoby pojeździć na naratach na
    sztucznym śniegu (tak jak w Poznaniu na Malcie).
    Oczywiście uważam,że ważne są też inwestycje drogowe - choćby obwodnica miasta
    trasy Szczecin-Trójmiasto.
    Powiem wam coś jeszcze: Koszalin to fajne miasto: jest czysto, schludnie i
    macie równe chodniki. Pozdrawiam!
  • jalapeno 10.08.04, 14:23
    witam wszystkich, ostatnio nieczesto bywam w koszalinie wiec mam ograniczony
    dostep do informacji. czy wiadomo cos wiecej o tym projekcie w mielnie?
    www.mielno.pl/index.php?id=show&galid=10 rysunek wyglada dosc ciekawie.

    pozdrawiam koszalinian :)
  • jkammer 16.08.04, 11:05
    Na rysunku przedstawiona jest "wizja" zabudowy w rejonie kanału.
    Na razie są nikłe szanse - brak planu miejscowego.
    Zresztą nawet projekt tegoż planu (wyrzucony do kosza) przewidywał coś innego.
  • krzys17 07.10.04, 21:45
    Oczywiście wydawać pieniądze to każdy potrafi, tylko dlaczego mają być wydane
    na Koszalin ???
    Widać, że celem, dla którego chcecie, aby powtało nowe województwo, jest
    poprawa wizerunku miasta i bytu ich mieszkańców. Nie potrzeba nam zmian, które
    pogorszą sytuację innych mniejszych miast i miasteczek!!!
  • devil_24 05.06.05, 19:07
    To prawda tory się marnują i nic w tym temiacie się nie robi. Tymczasem już
    niedługo pociągi będą jeździć ponownie do Darłowa.
    darlowo.info/dzial.php?nazwa=miasto&article=szynobusy_wreszcie_pojada
    Szynobusy wreszcie pojadą


    Szynobus podczas promocyjnego przejazdu na trasie Darłowo-Sławno
    (fot. darlowo.info).

    Głos Koszaliński: "Po długim oczekiwaniu wyruszą na trasę autobusy szynowe.
    Od dziś cztery szynobusy będą jeździć na trasie Kołobrzeg - Goleniów.

    12 czerwca mają pojechać na linii Szczecinek-Runowo. 20 czerwca pojawią się na
    odcinku Sławno-Darłowo; 19 kilometrów dzielących oba miasta pasażerowie będą
    mogli pokonać w 21 minut.

    Siedem nowoczesnych pociągów, które w styczniu kupił Urząd Marszałkowski w
    Szczecinie, miało jeździć już od lutego. Odkupione od Niemców pojazdy stały
    jednak w lokomotywowni w Kołobrzegu.

    – Musiały przejść badania i próby w Instytucie Pojazdów Szynowych w Poznaniu.
    Trzeba było dostosować je do warunków PKP, dokonać kilku przeróbek. Dostaliśmy
    już oficjalną zgodę Urzędu Transportu Kolejowego, że mogą wozić pasażerów i w
    środę ruszamy - mówi Andrzej Tomaszewski, zastępca dyrektora przewozów
    regionalnych PKP w Szczecinie. Dodaje, że szynobusy zostały starannie
    przygotowane dla podróżnych, są bardzo czyste i estetycznie wykończone.".

    Nic tylko brać przykład z małego Darłowa. Aquapark, pociągi, w dodatku jeszcze
    obwodnice w tym mieście budują.

    darlowo.info/dzial.php?nazwa=miasto&article=najwieksza_inwestycja_drogowa
  • k2.klin 16.08.04, 14:04
    A ja tam jestem za obwodnicą, aquaparkiem no i tą modernizacją stadionów
    sportowych - Gwardii przydłby się porządny remoncik jak również mogliby odnowić
    stadion na Górze Chełmskiej. Marzy mi się też tak po cichu DRUGI DWORZEC
    KOLEJOWY na północy w okolicy kościoła Kazimierza - bardzo duże osiedle bloków
    i domków jednorodzinnych.
  • chrisb004 17.08.04, 10:19
    k2 - mysl bardziej realnie, przeciez przy sterze ludzie ktorzy tylko chca sie
    nachapac a forumowicze sami tych inwestycji nie dadza rady zalatwic.

    1) Obwodnica - owszem zwlaszcza dla TIRow baaaaaaaardzo by sie przydala.
    Ale to chyba w dalszej kolejnosci.

    2) Aquapark - tu jestem wszystkim ZA ! Ale zastanawiam sie kto i jaki ma interes
    w tym zeby tu nie bylo zadnego basenu. 100tys. miasto - ZENADA panie prezydencie
    Ponoć prawnicy działają działają i co ? A pensyjki lecą. Byc mzoe to ci sami
    ktorzy nie chca wpuscic do miasta konkurencji dla T i przede wszytskim
    sieci "sTanoŁ"

    3) Stadiony - JASNE. Tylko zauwaz ze Rada nie chce dac nam mozliwosci aktywnego
    wypoczynku. Basen - znasz juz opinie, sciezki rowerowe - WSTYD, nastawiali
    znakow na chodnikach i sciezki ze hej. Dobrze ze komuna wybudowala tą do Mielna
    to cos zostalo. Ale wez dojedz do Morskiej przez miasto.
    Tak patrzac na to co stoi jeszcze w miescie to wychodzi na to
    że albo poniemieckie albo gierkowskie. :-)) A jaka sciezka zdrowia
    jest ładna na Chełmską. :-))

    4) dworzec kolejowy - no tu powiem za i przeciw. Przeciw - bo PKP to moloch i
    studnia bez dna. Banda oszolomow i zlodziei na stolkach. Siedza w Centrali i
    tylko chca dofinansowań ale dla ludzi to im sie nic nie opłaca.
    ZA - jak w koncu te tory kupi zachodni kapitał, puści swoje pociągi i zacznie
    się opłacać. Dziwne, ale w tym kraju ludziom u góry nic się nie opłaca.
    Wpajają im to w Sejmie czy na zjazdach towarzyszy i koleżków ?

    Dla równowagi żeby post nie wyszedł taki dołujący, nadzieja w ludziach którym
    sie ciągle chce, zmieniać na lepsze, pomagac innym, dbac o siebie.
    Ludziach którzy ze śmiechem jadą rowerem miedzy samochodami albo po dziurach w
    chodniku.
    Ludziach którzy w małych miasteczkach buduja Aqua parki.
    Ludziach którzy ciesza sie że żyją w swoich miastach i sa z tego dumni
    mimo że rządzi nimi głupcy.

    Pozdrawiam,
    Chris

    ps. Sorki że taki długi.
  • rainier 10.10.04, 20:42
    Tak na prawdę to Koszalin potrzebuje teraz jakiejkolwiek dużej inewstycji. I
    nie ma znaczenia co to by nie było (aquapark, sala widowiakowa czy hipermarket
    z prawdziwego znaczenia). Nawt ulokowanie nowej fabryki byłoby sporym
    zastrzykiem gotówki w lokalny rynek.
  • akwabud 15.05.05, 15:08
    piotr.koszalin napisał:

    > Jak myślicie, jaka inwestycja jest Koszalinowi najbardziej potrzebna? Ja
    > wrzucam swój osobisty ranking...
    > 1. Terminal pasażerski na lotnisku w Zegrzu (+pozyskanie operatora lotów lub
    > leasing samolotu przez spółkę powołaną przez miasto i okoliczne gminy/powiaty)
    > 2. Hala widowiskowo-sportowa
    > 3. Sala koncertowa Filharmonii Koszalińskiej
    > 4. Obwodnica miasta dla drogi numer 11
    > 5. Centrum konferencyjne (najlepiej z hotelem)
    > 6. Basen/aquapark
    > 7. Modernizacja/budowa stadionów sportowych (lekkoatletyczny, piłkarski)


    Dodałbym jeszcze:
    8. Budowa dużego centrum handlowego na obrzeżach miasta ( takie M1 lub coś
    podobnego). na obrzeżach dlatego aby skierować cały ruch poza Koszalin i aby
    centrum nie stanowiło za dużej konkurencji dla handlowców z miasta.
    9. Budowa - a konkretniej przyciągnięcie do miasta kilku dużych zakładów pracy -
    co z tego że nie ekologiczne - normy w UE są dość rygorystyczne i producent
    musi się do nich stosować. Ale dzięki temu mamy dodatkowe miejsca pracy i
    dodatkowe fundusze z podatków w kasie miejskiej.
    10. Lotnisko w Zegrzu Pom. - dobry pomysł ale nie realny, Koszalin i okolica
    nie generują takiej liczby pasażerów aby lotnisko było opłacalne. Lotnisko
    można by było przystosować tylko dla Cargo. ale to wymagało by dobrego węzła
    drogowego i kolejowego w pobliżu lotniska. A z jednym i drugim wiadomo jak jest.
    Jedyna linia kolejowa do Zegrza na lotnisko ( wąskotorówka) jest w stanie
    opłakanym, zdewastowana i zniszczona.
    Za to trasa 11 jest za wąska na taki ruch.
    11. Nowa trasa do Mielna - nie opłaca się uruchamiać autobusu szynowego - PKP
    jest za drogim operatorem, a węzeł Koszaliński też ma określoną przepustowość.
    Ponadto cała linia Koszalin - Mścice - Mielno jest jednotorowa co wyklucza
    częste kursowanie składu. Należy brać pod uwagę że odcinek Koszalin - Mścice
    obsługuje też ruch towarowy i osobowy do Kołobrzegu.
    Pasażer chce szybko dojechać na miejsce, a nie czekać po 2-3 godziny na kolejny
    skład. Moim zdaniem jedynym wyjściem jest budowa nowej trasy po 2 pasma ruchu
    od Jamna , wzdłuż jeziora do Mielna z ominięciem Mścic i Strzeżenicy. Trasa
    pozwalała by na szybszy ruch i omijała by odcinek zapełniony dla Kołobrzegu.
    Oraz też znikło by ograniczenie szybkości przez Mścice. W Koszalinie łączyła by
    się z Władysława IV - trasa jest już 2 pasmowa do wiaduktu nad torami włącznie.
    Odpada Koszt przebudowy wiaduktu, wyburzeń domów dla poszerzenia jezdni ( w
    Mścicach nie ma w niektórych miejscach miejsca na poszerzenie jezdni), a i tak
    odcinek do Jamna miasto w ciągu najbliższych kilku lat musi przebudować.
    12. Wprowadzić do miasta jeszcze jednego operatora telefonicznego
    stacjonarnego - może jakość usług TP.SA by się poprawiła.
    --
    Kordylas Artur
  • 12345mmm1 20.05.05, 22:59
    SPOKO PAN WICE PREZYDENT /GGG/ZADBA ŻE BĘDZIE JAK BYŁ ZARZĄDCĄ W DARŁOWIE
    PPIUR KUTER,,==ROZPIEPRZYŁ CHOCIASZ KUPIŁ DZIAŁKI BA SPRZEDAWAŁ NADBRZEŻE 5
    CM 40 METRÓW POGADAICIE W DARŁOWIE MACIE W KOSZALINIE FAINEGO DESANTA
    .DLATEGO WYNIUSŁ SIĘ DO KOSZALINA .SPYTAICIE SKĄD MA TAKI MAIĄTEK Z
    PŁYWANIA????? bzdura .
  • ask3 24.05.05, 14:33
    może internauci "podpowiedzą" jak rozwiązać wiele problemow trapiacych nasz
    region ,biedny region i to za darmo.
  • likosar 29.05.05, 14:08
    Dla Koszalina potrzebny jest sklep wielopowierzchniowy z prawdziwego zdarzenia
    gdyż włodarze lokalni jedynie blądzą w obłokach i preferują lotnisko w Zegrzu
    które nic dla społeczności lokalnej nie da a jedynie uszczupla budżet. Wszelnie
    obiecanki obecnego Pana Prezydenta w kampanii wynikały chyba jedynie z chęci
    dostania się na upragniony fotel gdyż nic nie zostało do chwili obecnej
    zrobionenp/zagospodarowanie terenów podożynkowych, budowa hipermarketu w
    100.000 mieście, hala sportowa z prawdziwego zdarzenia nie mówiąc juz o basenie
    którego w chwili obecnej miasto nie posiada/
  • jkammer 29.05.05, 22:43
    Sklep wielkopowierzchniowy buduje firma lub spółka prywatna a nie Prezydent
    Koszalina.
    Podsłupski "Real" leży na terenie gminy Kobylnica a nie w mieście Słupsk.
    Przypominam, że w Starych Bielicach pod Koszalinem wyznaczone są od DWOCH LAT w
    planie zagospodarowania przestrzennego tereny pod sklep wielkopowierzchniowy i
    naprawdę gdyby firmy typu Auchan, Geant czy też Real chciały to dawno by już
    zbudowały.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.