Dodaj do ulubionych

Zróbmy razem demonstrację o Środkowopomorskie!

IP: *.slupsk.cvx.ppp.tpnet.pl 28.04.03, 21:24
NIe możemy w nieskończoność słuchać wymigiwań władz.
To ludzie muszą wziąść sprawę w swoje ręce.
Chcemy Środkowopomorskiego z dwoma stolicami:
w Słupsku i Koszalinie!!!
Edytor zaawansowany
  • Gość: Roberto IP: 10.10.130.* 08.05.03, 13:08
    I jeszcze koniecznie stworzcie oddziały terenowe nowego Urzedu Wojewodzkiego w
    Bialogardzie, Swieszynie i Mielnie. Inaczej to nie bedzie mialo sensu :)
  • Gość: jk IP: *.proxyplus.cz / 192.168.131.* 09.05.03, 09:18
    Gość portalu: Roberto napisał(a):

    > I jeszcze koniecznie stworzcie oddziały terenowe nowego Urzedu Wojewodzkiego
    w
    > Bialogardzie, Swieszynie i Mielnie. Inaczej to nie bedzie mialo sensu :)

    Wiesz co Roberto, dam Ci dobrą radę. Zintegrujcie się lepiej z Poznaniem i
    popatrz lepiej jak później poznikają w Szczecinie wszystkie wojewódzkie
    instytucje. Potem sobie podyskutujemy. Jedyne co Szczecin potrafi najlepiej
    to "integrować" z gracją słonia w składzie porcelany.
  • piotr.koszalin 15.05.03, 14:48
    oczywiscie popieram...
    w tej chwili nalezy sie jednak skupic na zbieraniu podpisow pod obywatelskim
    projektem ustawy... z tego co wiem to wszystko ma sie rozpoczac na poczatku
    czerwca
  • Gość: Roberto IP: 10.10.130.* 24.06.03, 08:45
    Koszalinianie to jednak ambitni ludzie. Chyba nigdy w Koszalinie nie zgasnie
    duch walki o przywrocenie Urzedu Wojewodzkiego. Szkoda tylko ze interesuje to
    tylko Was drodzy mieszkancy, a rzadzacy maja to w d...
  • Gość: kösliner IP: *.proxyplus.cz / 192.168.131.* 24.06.03, 10:06
    Tak naprawdę to niewielu interesuje obecność w Koszalinie Urzędu Wojewódzkiego.
    Liczy się tylko możliwość decydowania o sobie i swoim rozwoju
    tzw "środkowopomorskiego" bez widzimisię i szabrowania kapitału szczecińskich
    urzędasów i radnych wojewódzkich. Przy obecnym parytecie w Sejmiku niemożliwe
    jest "przepchnięcie" jakiejkolwiek inwestycji kosztem Szczecina.
  • Gość: Bartoo IP: *.gorzow.mm.pl 30.06.03, 20:41
    Zamiast oglądać się na Szczecin i narzekać że was okrada, po prostu zagońcie
    władze miasta do roboty. Skoro nie potrafią szukać kapitału i inwestycji to po
    jaką cholerę taka władza. Najprościej szukać wroga zewnętrznego. Znam Koszalin
    jako tako i szczerze powiedziwaszy zdziwiłbym się gdyby przywrócono Wam
    pozycję wojewódzką. Nawet przed reformą z 1998 roku, Koszalin znacznie
    odstawał od miast swojej wielkości. Teraz to już tragedia. Pozdrawiam z
    Gorzowa.
  • Gość: kösliner IP: *.proxyplus.cz / 192.168.131.* 01.07.03, 11:11
    Gość portalu: Bartoo napisał(a):

    > Zamiast oglądać się na Szczecin i narzekać że was okrada, po prostu zagońcie
    > władze miasta do roboty. Skoro nie potrafią szukać kapitału i inwestycji to
    > po jaką cholerę taka władza. Najprościej szukać wroga zewnętrznego.

    Podam prosty przykład:
    Kapitał i inwestycje przyjdą tam gdzie jest w miarę kompletna infrastruktura
    techniczna (drogi, oczyszczalnia, elektroenergetyka itp).
    Dla rozwoju Koszalin potrzebuje zmodernizowania drogi Nr 6 od strony strony
    Berlina (Szczecina). Na odcinku od Goleniowa do granicy z dawnym województwem
    szczecińskim jest ona w tragicznym stanie.
    Co robi Szczecin?
    Niestety dla Szczecina droga Nr 6 nie jest priorytetem. Modernizacja drogi Nr 6
    bez budowy S3 oznacza przeniesienie się większych inwestycji w kierunku
    wschodnim wzdłuż drogi Nr 6 (Via Hanseatica) w tym do Koszalina i Słupska).
    Natomiast droga S3 oznacza wzmocnienie Szczecina jako głównego osrodka
    metropolitarnego (jeszcze większe jednoczesnym przy braku drogi nr 6).
    Powszechnie znane są plany inwestycyjne Szczecina - tzw. północna obwodnica do
    węzła w Goleniowie za koszmarne pieniądze - to też piorytet.
    A o "szóstce" cisza. No bo w końcu czyimś kosztem trzeba będzie to sfinansowac.
    A niech "koszałkowie" siedzą cicho.
    Jak widzisz mamy po prostu odmienne cele nie do pogodzenia w jednym
    województwie. W razie powstania województwa srodkowopomorskiego, Szczecin może
    całkowicie zaniedbać sprawę drogi Nr 6 jako kare dla krnąbrnych koszalinian.

    A władze miasta robią sporo, jednak modernizacja powyższej drogi nie jest w jej
    kompetencjach.


    > Znam Koszalin jako tako i szczerze powiedziawszy zdziwiłbym się gdyby
    > przywrócono Wam pozycję wojewódzką. Nawet przed reformą z 1998 roku, Koszalin
    > znacznie odstawał od miast swojej wielkości. Teraz to już tragedia.

    Cieszcie sie, że uciekliście grabarzowi spod łopaty (groziło wam wątpliwe
    szczęście - wspólne województwo ze Szczecinem).

  • Gość: Bartoo IP: *.gorzow.mm.pl 01.07.03, 11:34
    Gorzów jest rządową stolicą województwa lubuskiego. Nie wiem tylko czy
    obecność Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego i wielu innych instytucji w Gorzowie
    tak znacząco wpływa na jakość dróg w moim mieście. Większość dróg w mieście
    buduje się z dofinansowaniem UE (60-70% inwestycji), a drogi dojazdowe (w tym
    obwodnica Gorzowa z 250 mln) z budżetu państwa i także ze środków UE. Rusza
    budowa małego lotniska pod Gorzowem - też za środki UE .A jak to wygląda w
    Koszalinie?
  • Gość: kösliner IP: *.proxyplus.cz / 192.168.131.* 01.07.03, 13:19
    W Koszalinie rusza tylko budowa tzw. obwodnicy śródmiejskiej (dofinansowywanej
    przez UE) która ma za zadanie usprawnienie ruchu wewnątrz miasta (zadanie
    własne Prezydenta Miasta - wcześniej Zarządu Miasta), natomiast w powijakach
    jest usprawnienie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych Szczecin - Gdańsk
    oraz Poznań - Kołobrzeg (będących w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
    Autostrad, Oddział w Szczecinie). Potrzebna jest w I etapie budowa obwodnicy na
    odcinku ul. Szczecińska - ul. Morska - ul. Władysława IV (w ciągu drogi Nr 6
    Szczecin - Gdańsk) co znacznie usprawni ruch i przy okazji jeśli nie
    wyeliminuje to przynajmniej ograniczy korki na drodze do Kołobrzegu i Mielna.
    Niestety Miasto Koszalin nie może być inwestorem, może tylko lobbować w celu
    szybkiej budowy tej obwodnicy. Sojuszników mamy tylko w poznaniakach, ale to
    inne województwo i inna dyrekcja. Z kolei szczecinianie nie przepadają za
    poznaniakami, mają swoje kompleksy na ich tle.
  • rainier 02.07.03, 23:55
    Dokładnie się z Toba zgadzam, tak dla Gdańska, jak i dla Szczecina priorytety
    to szlaki południkowe. Dlatego też nie mamy co liczyć na renowację drogi nr 6.
    Rzeczywiście ciekawy jest fakt, ze "szóstka" ma pobocza od Skrzydłowa (granica
    powiatu kołobrzeskiego) do Mostów (granica powiatu lęborskiego). To mniej
    więcej granice starego województwa koszalińskiego (przed 1975). Oprócz via
    Hansatiki jest jeszcze jeden program poświęcony rozwojowi południowego
    wybrzeża Bałtyku - Łuk Szafirowy. Ten program też może wspomóc znacząco nasz
    region.
  • Gość: kösliner IP: *.proxyplus.cz / 192.168.131.* 03.07.03, 12:52
    Trochę faktów:

    Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 89 z dnia 30.06.2003
    POZYCJA 37608

    INFORMACJA O WSTĘPNEJ KWALIFIKACJI

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie, 70-340
    Szczecin, ul. Bohaterów Warszawy 33, woj. zachodniopomorskie, pow. m. Szczecin,
    tel. 091 432 53 00, fax 091 484 39 97, 4843873, www.gddkia.szczecin.pl, e-mail:
    biuro@gddkia.szczecin.pl, informuje, że przeprowadzona zostanie wstępna
    kwalifikacja w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu
    nieograniczonego na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi
    ekspresowej S-3 na odcinku Węzeł Klucz-Węzeł Gorzów Północ.(PKWiU: 74.20.1)

    ...

    A kiedy S-6 lub choćby S-11 ?

  • Gość: astat IP: *.wellesley.mec.edu 15.07.03, 16:33
    Gość portalu: kösliner napisał(a):

    > W Koszalinie rusza tylko budowa tzw. obwodnicy śródmiejskiej
    (dofinansowywanej
    > przez UE) która ma za zadanie usprawnienie ruchu wewnątrz miasta (zadanie
    > własne Prezydenta Miasta - wcześniej Zarządu Miasta), natomiast w powijakach
    > jest usprawnienie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych Szczecin - Gdańsk
    > oraz Poznań - Kołobrzeg (będących w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
    i
    >
    > Autostrad, Oddział w Szczecinie). Potrzebna jest w I etapie budowa obwodnicy
    na
    >
    > odcinku ul. Szczecińska - ul. Morska - ul. Władysława IV (w ciągu drogi Nr 6
    > Szczecin - Gdańsk) co znacznie usprawni ruch i przy okazji jeśli nie
    > wyeliminuje to przynajmniej ograniczy korki na drodze do Kołobrzegu i Mielna.
    > Niestety Miasto Koszalin nie może być inwestorem, może tylko lobbować w celu
    > szybkiej budowy tej obwodnicy. Sojuszników mamy tylko w poznaniakach, ale to
    > inne województwo i inna dyrekcja. Z kolei szczecinianie nie przepadają za
    > poznaniakami, mają swoje kompleksy na ich tle.
  • Gość: marian IP: *.internetdsl.tpnet.pl 15.07.03, 16:48
    Gość portalu: kösliner napisał(a):

    > W Koszalinie rusza tylko budowa tzw. obwodnicy śródmiejskiej
    (dofinansowywanej
    > przez UE) która ma za zadanie usprawnienie ruchu wewnątrz miasta (zadanie
    > własne Prezydenta Miasta - wcześniej Zarządu Miasta), natomiast w powijakach
    > jest usprawnienie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych Szczecin - Gdańsk
    > oraz Poznań - Kołobrzeg (będących w gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
    i
    >
    > Autostrad, Oddział w Szczecinie). Potrzebna jest w I etapie budowa obwodnicy
    na
    >
    > odcinku ul. Szczecińska - ul. Morska - ul. Władysława IV (w ciągu drogi Nr 6
    > Szczecin - Gdańsk) co znacznie usprawni ruch i przy okazji jeśli nie
    > wyeliminuje to przynajmniej ograniczy korki na drodze do Kołobrzegu i Mielna.
    > Niestety Miasto Koszalin nie może być inwestorem, może tylko lobbować w celu
    > szybkiej budowy tej obwodnicy. Sojuszników mamy tylko w poznaniakach, ale to
    > inne województwo i inna dyrekcja. Z kolei szczecinianie nie przepadają za
    > poznaniakami, mają swoje kompleksy na ich tle.

    na mnie nie licz :)
  • Gość: kösliner IP: *.dialup.telenergo.pl 15.07.03, 23:35
    Tak się składa, że mnóstwo poznaniaków rusza w sezonie nad morze drogą nr 11.
    I dlatego są zainteresowani jej dobrym stanem. I chyba dlatego droga nr 11 jest
    oficjalnie drogą ekspresową w przeciwieństwie do drogi nr 6 która jest tylko
    krajową.
    Widać trafił się miłośnik gór... I faktycznie trudno na niego liczyć.
  • mike102 14.07.03, 12:33
    Gość portalu: kösliner napisał(a):

    > Gość portalu: Bartoo napisał(a):
    >
    > > Zamiast oglądać się na Szczecin i narzekać że was okrada, po prostu zagońc
    > ie
    > > władze miasta do roboty. Skoro nie potrafią szukać kapitału i inwestycji t
    > o
    > > po jaką cholerę taka władza. Najprościej szukać wroga zewnętrznego.
    >
    > Dla rozwoju Koszalin potrzebuje zmodernizowania drogi Nr 6 od strony strony
    > bez budowy S3 oznacza przeniesienie się większych inwestycji w kierunku
    > wschodnim wzdłuż drogi Nr 6 (Via Hanseatica) w tym do Koszalina i Słupska).
    > Natomiast droga S3 oznacza wzmocnienie Szczecina jako głównego osrodka
    > metropolitarnego (jeszcze większe jednoczesnym przy braku drogi nr 6).
    > Powszechnie znane są plany inwestycyjne Szczecina - tzw. północna obwodnica
    do
    > węzła w Goleniowie za koszmarne pieniądze - to też piorytet.
    > Jak widzisz mamy po prostu odmienne cele nie do pogodzenia w jednym
    > województwie. W razie powstania województwa srodkowopomorskiego, Szczecin
    może
    > całkowicie zaniedbać sprawę drogi Nr 6 jako kare dla krnąbrnych koszalinian.
    > A władze miasta robią sporo, jednak modernizacja powyższej drogi nie jest w
    jej kompetencjach.

    powyzsze informacje sa po prostu nieprawdziwe!
    aktualnie wybudowano obwodnice goleniowa i 6 jest mocno przebudowywana (od
    nowego wiaduku). drodze dodawane sa po obu stronach dodatkowe pasy asfaltu,
    przebudowuje sie mostki i poprawia profil drogi. prace maja byc doprowadzone az
    do plot. kiedy ostatnio widzialem to przekraczaly miejscowosc zolwia bloc.

    > Berlina (Szczecina). Na odcinku od Goleniowa do granicy z dawnym województwem
    > szczecińskim jest ona w tragicznym stanie.
    > Co robi Szczecin?
    > Niestety dla Szczecina droga Nr 6 nie jest priorytetem. Modernizacja drogi Nr
    6

    kolejna nieprawda. na ekspresowce dodano 2 bezkolizyjne skrzyzowania (nowe
    wiadukty). ponadto rozpoczelo sie wymienianie nawierzchni (poki co na nitce
    zachodniej), dodaje sie barierki itp. dalej to juz autostrada ktora tez jest
    sukcesywnie remontowana (od Odry po Kolbaskowo stan idealny), ponadto
    odbudowano wreszcie 4 mosty, nieistniejaca od wojny.
  • Gość: kösliner IP: *.proxyplus.cz / 192.168.131.* 14.07.03, 17:26
    Sprawdzę to i jeszcze się odezwę.
  • Gość: szn IP: *.osow.pl 07.07.03, 17:55
    decyzja zapadla w Wawie...bo tam sa pieniadze...
  • Gość: Szczecin wasza sto IP: *.deltanet.pl 10.07.03, 15:37
    Bardzo sie ciesze z tego ze chcecie walczyć o to by odłaczyć sie od wojewodztwa
    zachodniopomorskiego. Bo poprostu nie ma co ukrywać zanizacie poziom. To przez
    was wojewodztwo ma duza stope bezrobocia i mało w porównaniu z innymi
    wojewodztwami inwestycje. Wiec bravo, szczecinianie juz sie nie moga doczekać
    (ja też) jesteście poprostu biedni i nie chcemy was!!! pozdrawaim papa
  • Gość: kösliner IP: *.proxyplus.cz / 192.168.131.* 29.08.03, 14:39
    Wszystko piekne, jeszcze 10-20 lat takiego traktowania i bedziemy mogli szybko
    i wygodnie dojechac do stolicy w... Berlinie (przez Stettin d. Szczecin).
  • Gość: mat IP: *.slupsk.cvx.ppp.tpnet.pl 29.08.03, 15:26
    Czyżby przełom w walce o Środkowopomorskie?????

    Głos Pomorza napisał:
    Batalia o województwo

    infografika: Dawid Perz
    Utworzenie województwa środkowopomorskiego poparło jak dotąd w regionie
    koszalińskim ponad 10 tys. osób. Obywatelski projekt odpowiedniej ustawy trafi
    dzisiaj do marszałka Sejmu.


    Dzisiaj, w kancelarii Sejmu, przedstawiciele środowisk obywatelskich z
    Koszalina i Słupska, złożą na ręce marszałka Marka Borowskiego, pierwszy,
    obywatelski projekt ustawy, dotyczącej utworzenia województwa
    środkowopomorskiego. Oprócz projektu, delegaci wiozą do Warszawy jego
    uzasadnienie, stosowne oświadczenia, opinie i 1500 podpisów popierających
    inicjatywę.
    - Zgodnie z prawem na tym etapie wymagane jest 1000 podpisów, ale na wszelki
    wypadek zawozimy więcej. W sumie zebraliśmy ich już 10 tysięcy - mówi Eugeniusz
    Żuber, pełnomocnik Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej. Zgodnie z projektem
    ustawy siedzibą wojewody, w nowym, siedemnastym województwie, byłby Koszalin. W
    Słupsku urzędowałby marszałek województwa i sejmik samorządowy.
    - Taki podział uzgodniliśmy ze Słupszczanami. Podobnie jest w dwóch projektach
    poselskich autorstwa Jana Łącznego z Samoobrony i Edwarda Wojtalika z SLD -
    kontynuuje pełnomocnik. Nie mówi się na razie o podziale, pomiędzy oba miasta,
    siedzib innych wojewódzkich instytucji ani o ewentualnej obsadzie kluczowych
    stanowisk.
    - Najważniejsza jest idea utworzenia województwa. Chcemy ją zrealizować dla
    dobra regionu. Na personalia i szczegółowy podział kompetencji jest stanowczo
    za wcześnie - podkreśla Żuber. Moment wystąpienia z inicjatywą nie jest
    przypadkowy. Przyszły rok będzie rokiem wyborczym. Zdaniem pełnomocnika Żubera,
    politycy będą przy tej okazji aktywnie zabiegać o głosy wyborców, co tylko może
    pomóc sprawie utworzenia województwa.
    W skład, udającej się do Warszawy, delegacji Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej
    i Stowarzyszenia Pomorza Środkowego "Integracja dla Rozwoju”, wchodzą:
    Eugeniusz Żuber, pełnomocnik komitetu z Koszalina, Słupszczanin - Ireneusz
    Bijata, zastępca pełnomocnika oraz senator Andrzej Niski, członek komitetu.


    Środkowopomorskie w liczbach:

    Liczba mieszkańców - 1 084 834, powierzchnia - 18 886 km kw., liczba powiatów -
    15, liczba gmin - 90


    Kalendarium - wariant pozytywny

    29 sierpnia 2003 r. - projekt obywatelski i min. 1000 podpisów trafia do Sejmu;
    wrzesień - listopad 2003 r. - trzy miesiące na zebranie 100 tys. podpisów;
    I kwartał 2004 r. - pierwsze czytanie projektu ustawy w Sejmie;
    I półrocze 2004 r. - Sejm uchwala ustawę o powołaniu województwa
    środkowopomorskiego;
    II półrocze 2004 r. - vacatio legis - półroczny okres między ogłoszeniem a
    wejściem w życie ustawy;
    1 stycznia 2005 r. - powstanie województwa środkowopomorskiego.


    Andrzej Lepper przewodniczący Samoobrony

    - Nasze stanowisko w tej sprawie nie zmienia się od początku. Jesteśmy za.
    Niejednokrotnie tłumaczyliśmy, że poseł Wojtalik niepotrzebnie się pospieszył
    ze swoim projektem, nie mając poparcia posłów SLD. Projekt naszego autorstwa
    jest w Sejmie. To bardzo dobrze, że w Koszalinie i Słupsku powstała taka
    inicjatywa. Podczas głosowania w Sejmie na pewno ją poprzemy, jednak powodzenie
    tej inicjatywy będzie zależało od tego jak zachowa się SLD.


    Anna Sztark ostatni wojewoda koszaliński

    - Oczywiście jestem za. Dobrze, że ze Słupska płyną pozytywne sygnały odnośnie
    porozumienia w sprawie utworzenia wspólnego województwa. Nie zawsze tak było.
    Dzisiaj po czterech zmarnowanych latach jakie minęły od czasu likwidacji obu
    województw najważniejsza jest sama idea, nawet gdyby stolicą województwa miał
    zostać Słupsk. Ważne aby w komitecie było jak najmniej ludzi z byłych i
    obecnych szczytów władzy. Inicjatywa zyskałaby na realności, gdyby zechciały ją
    dostrzec i poprzeć władze zachodniopomorskiego SLD.


    Ewa Matuska lider słupskiej Platformy Obywatelskiej

    - Powszechnie wiadomo, że nie ma szans na zmianę granic, ponieważ jest to
    przedsięwzięcie zbyt kosztowne. Utrata statusu województwa jest dla mieszkańców
    Słupska wciąż bolesnym faktem, ale trzeba liczyć się z rzeczywistością.
    Powstały już silne więzi łączące Słupsk z Trójmiastem i subregion słupski
    powinien umieć wykorzystać szanse rozwoju przy silnym regionie Pomorza.
    Wystarczy, że regiony słupski i koszaliński współpracują i łączą je silne więzi
    gospodarcze i społeczne. Warto jednak rozwijać między nimi każdą formę
    współpracy. Nie widzimy jednak potrzeby tworzenia nowego województwa.

    Można się wypowiedzieć na temat województwa na stronie www.glos-pomorza.pl,
    wejdzcie i zagłosujcie!



  • Gość: Kalin IP: *.pl / 192.168.100.* 30.08.03, 12:40
    tylko zeby to cos dalo, ludzi esie nadzieje robia.. marza... a NAWET ;) jesli
    zbierze sie te 100tys [podpisow ( w co i tak nie wierze) nie zdobedziedziemy
    wiekszosci w sejmie...

    a szkoda :((((
  • Gość: kösliner IP: *.dialup.telenergo.pl 31.08.03, 19:32
    Ogłośmy wtedy referendum o przyłaczeniu do Niemiec.
    Skoro "Warszawka" nas ignoruje to może Berlin z chęcią nas przyjmie.
    Zresztą do Berlina bliżej.
  • rainier 04.09.03, 10:08
    Za niemców Koszalin był rejencją - odpowiednik naszego województwa. Zresztą
    pozostał nam po tym zdarzeniu budynek dzisiejszego byłego Urzędu Woj. Prawie
    identyczny zresztą jest w Gdańsku.
  • Gość: kösliner IP: *.proxyplus.cz / 192.168.131.* 04.09.03, 12:53
    A widzisz jak dbali o nas. Na równi z Gdanskiem!
  • rainier 04.09.03, 21:54
    A teraz Szczecin o nas "dba"!
  • Gość: Darek IP: 213.216.88.* 21.09.03, 22:41
    Dajcie sobie spokój - o to samo mogłoby walczyć każde stutysięczne miasto w
    Polsce. Dzięki wróciłby stan sprzed kilku lat. A zastanawialiscie się, co w tej
    sprawie sądzą mieszkańcy np. Lęborka, Ustki, czy Kołobrzegu? Przecież dla nich
    nic się nie zmieni. Po prostu chcecie ściągnąć więcej kasy do Koszlina, a
    reszte tak na serio macie gdzieś.
  • Gość: XxX IP: *.torun.sdi.tpnet.pl 22.09.03, 00:19
    No właśnie Grudziądz żąda woj. Południowopomorskiego!!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.