jak dbać o skórzane buty Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Dziewczyny, mam już od pewnego czasu skórzane kozaki, chciałabym je zachować w
    dobrym stanie jak najdłużej. Do tej pory czyściłam je jedynie specjalną pianką
    do każdego rodzaje skóry. Ostatnio jednak (bo kot mi na nie nasikał)buty
    zaliczyły dość intensywną kąpiel w wodzie. W necie przeczytałam, że po czymś
    takim skórę trzeba natłuścić i wypastować. Ja nałożyłam tylko pastę.
    Zastanawiam się, jakiego środka natłuszczającego mogę używać przed nałożeniem
    pasty. Czy coś polecacie (najlepiej nie drogie, bo jestem studentką)? Czy to
    prawda, ze skóry czyści się tylko wilgotną szmatką, aby usunąć brut i starą
    warstwę pasty? W którym momencie całego procesu czyszczenia i konserwowania
    skóry nakłada się na nią impregnat (przed pastą czy na nią?). Z góry dzięki za
    rady.
    • przydałoby się zapytać kogoś, kto odbył zasadniczą służbę wojskową ;-) Dawno
      temu kolega mi opowiadał, że pastę trzeba było rozgrzać - nad palnikiem (taką
      normalną pastę, żadnych płynów) i ciepłą/płynną nakładać na cholewkę buta. Po
      wyschnięciu polerować wilgotną (oplutą :) ) szmatką.
    • Ja pamiętam, że uczono mnie kiedyś dbać o buty górskie (trekkingowe), skórzane
      oczywiście. Chodziło jednak nie o wygląd, a o nieprzemakalność. Najlepsza była
      parafina/wazelina i suszarka. Ogrzewało się buty suszarką (skórze otwierały się
      pory) i nakładało suchą szmatką parafinę lub rozgrzaną (również suszarką)
      wazelinę. Kilka powtórzeń i buty były prawie nieprzemakalne i mniej zniszczalne.
    • Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie o czyszczenie skóry-czy wystarczy
      wilgotna szmatka?
      • Zależy jak zabrudzone buty ;) Niestety, kiedy uda mi się wdepnąć w większe
        błoto, to buty czyszczę nad miską z wodą (maczam szmatkę w wodzie) i wtedy
        szmatka jest więcej niż wilgotna. Ale buty to znoszą.