Dodaj do ulubionych

LWW - jak pomalowac pokoj?

05.06.10, 12:19
Poniewaz lobby wie wszystko, a ja mam wrazenie ze wiem coraz mniej, potrzebuje
waszej pomocy.
Bede malowac pokoj. O taki:

yfrog.com/12pokojgj
Mialam w planach zrobic jedna sciane w innym kolorze, ale okazalo sie ze nie
stac mnie na taki zbytek, stac mnie na dokupienie malej puszki, czyli na piec
metrow kwadratowych. Wiec chcialabym jakos te dekoracyjne i kontrastowe metry
ladnie rozplanowac.
Wiec co radzcie? Jeden kat pomalowac, czy raczej postawic na paski roznej
grubosci na wiekszej przestrzeni? I jesli paski, to czy sa jakies zlote zasady
dotyczace ich grubosci i rozkladu? W sumie bede miala do rozpracowania 4 metry
"szerokosci"...
Pomozcie, bo za cholere nie moge sie zdecydowac, a gust mam taki wiecej
parszywy :)
--
http://squiby.net/view/3132869.pngPogoda
ucichła za oknem, firanka, która była ozdobą na oknie przestała się chrzamotać.
Edytor zaawansowany
  • 05.06.10, 12:38
    A może zamiast malować to kupić naklejki?. Z nich można układać wzory albo kupić gotowe. Ja mam tak ozdobione dwie ściany i jest ok, nic się nie odlepia ani nie brudzi.
    Myślę o czymś takim jak np tu: www.ornamentyka.pl lub tu www.naklejkiscienne.pl . Tylko ja kupowałam w małym sklepiku w małym miasteczku i za opakowanie zapłaciłam około 20 zł:) Ale wzór mam mniej skomplikowany (jakby coś mogę pokazać zdjęcia).
  • 05.06.10, 13:50
    Myslalam o naklejkach (pokaz zdjecia!) , ale ten dodatkowy kolor tez musze
    wstawic. Bo okazalo sie ze mam problem z metrazem, i farby starczy mi na styk, a
    wolalabym jednak zeby starczylo na pewno.
    I podobnie z tym cholernym jednym litrem, nie wystarczy mi na cala jedna sciane,
    grrrrrr.
    --
    http://squiby.net/view/3132869.pngPogoda
    ucichła za oknem, firanka, która była ozdobą na oknie przestała się chrzamotać.
  • 05.06.10, 17:58
    Ok:) Wzór okrągły jest w całości, ten pionowy jest dłuższy (od podłogi ale aktualnie stoi tam worek z makulaturą i zasłania:)). img576.imageshack.us/gal.php?g=img6951r.jpg kolor w rzeczywistości jest intensywnie ciemno czerwony, ściana jest beżowa:) Ja mam jeszcze jedną (największą) ścianę czerwoną - i bardzo sobie chwalę ten kolor we wnętrzach.
  • 05.06.10, 21:18
    A może nad komodą prostokąt w kontrastowym kolorze żeby stanowił tło dla zbioru
    fotografii lub jakiegoś ciekawego bibelotu ustawionego na niej? Można go także
    wykończyć listwami sztukateryjnymi.
  • 05.06.10, 23:56
    A może inny odcień tego samego koloru? Wtedy musiałabyś dokupić tylko
    barwnik dodawany do farby, o ile dobrze kojarzę jest tańszy niż farba
  • 06.06.10, 00:04
    ja niedawno malowałam, więc pare technicznych uwag
    przygotuj porządnie scianę, w sensie zdrap to, co masz pod spodem. Ja nie zdrapałam porządnie i wyglada to ciekawie ;-)
    Malowałam dwie dobrze zagruntowane ściany (umyte po innej farbie) Nobilesem lateksowym- dwie warstwy spokojnie wystarczyły.
    WAŻNE- co do barwników i meiszania- wymieszaj ac lośc lub wiecej, bo nie dasz rady uzyskac identycznego odcienia- ja w ten sposób chyba z pięc razy malowałam przedpokój :/
    --
    "nauka społeczna jest córką kryzysu" Andre Akoun
  • 06.06.10, 11:47
    Pod tapeta mam juz zagruntowane i chyba (okaze sie po zdjeciu) rowne. Jak doloze
    jeszcze jedna warstwe gruntu to bedzie ok?
    O scianie w innym odcieniu tego samego kolory myslalam, ale poniewaze chyba
    zdecyduje sie na jasnoszary, to efekt bylby taki sobie.
    Zreszta i tak pozostaje mi problem metrazu, tzn. pokoj ma 25m2 scian, a puszka
    5l farby wystarcza na 50 (czyli na dwie warstwy, na styk). Nigdy w zyciu nie
    malowalam, wiec wolalabym miec ten litr zapasu, stad mysl o kupieniu dodatkowego
    litra w innym kolorze. I jak juz pisalam, ten cholerny litr nie wystarczy na
    cala jedna sciane w calosci, grrrr. Zaczynam sie zastanawiac czy architekci
    specjalnie tak to wyliczyli, czy jak, bo w salonie mam identyczny problem.
    --
    http://squiby.net/view/3132869.pngPogoda
    ucichła za oknem, firanka, która była ozdobą na oknie przestała się chrzamotać.
  • 06.06.10, 21:33
    mi zawsze zostaje farba... znaczy zużywam mniej niż podaje
    producent. Ostatnio w sklepie z farbami kupiłam jakiś super wałek za
    30 złotych bodajże i farby zostało mi pół 10l puszki :\

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.