Dodaj do ulubionych

Jabłka Starting/Starking - gdzie kupić?

03.08.14, 21:21
Moja ukochana odmiana, a ostatnio nigdzie ich nie mogę znaleźć. Może napotkałyście je gdzieś stacjonarnie w Warszawie, mogę również kupić większą ilość online (o ile tak się jabłka da kupić? nie wiem, nie znam się, ale Wy na pewno wiecie).

Wyglądają tak:
http://www.ogrodsfera.sklepna5.pl/ogrodsfera/miniaturki/248.jpg
Edytor zaawansowany
  • joankara 03.08.14, 22:59
    Też uwielbiam i bardzo mi ich brakuje. Niestety, ta stara odmiana praktycznie całkiem znikła z naszego rynku. Występują w sklepach, głównie wielkopowierzchniowych, nowe, rzekomo ulepszone wersje zwane Red Delicious lub Red Chief, niby podobne, ale głównie z wyglądu. Niezapomnianego smaku starkinga ani trochę toto nie przypomina. Niby starking, ale taki plastikowy. Do prawdziwego tęsknię.
  • kocio-kocio 04.08.14, 11:15
    Popytaj w spółdzielniach sadowniczych.
    To się teraz nazywa grupa producencka.

www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=grupa%20producent%C3%B3w%20owoc%C3%B3w
    --
    Muranów
  • felisdomestica 04.08.14, 13:09
    O matko, więc istnieją ludzie, oprócz mnie, którzy uwielbiają starkinga :-)). Te jabłka to teraz jednorożec, niestety. Może na bazarkach, gdzieś "na prowincji", bo w Warszawie marne szanse...
  • fanaberia.fanaberia 04.08.14, 13:29
    To jest zimowa odmiana. Kupowałam zimą/wiosną na straganie (nie w W-wie), teraz trzeba odczekać z pół roku, zanim się znowu pojawią :)
  • heliamphora 04.08.14, 18:19
    Ooo, bardzo dziękuję, nie skojarzyłam tego faktu :) Ale ja niestety z tych, co już niemal pełnoletnią będąc wierzyłam, że ogórki "gruntowe" to rosną pod ziemią=w gruncie jak ziemniaki... Nawet do głowy mi nie przyszło, że to lato/jesień to może nie być pora na jakieś jabłka.

W każdym razie jak gdzieś je znajdziecie, nieważne kiedy, to bardzo proszę o cynk :)
  • fanaberia.fanaberia 04.08.14, 19:50
    heliamphora napisała: