Dodaj do ulubionych

Jak to obiektywnie odczytać

27.09.19, 17:34
Mam nadzieję, że dacie mi jakąś podpowiedź. Mam problem z oceną sytuacji między moimi rodzicami. Na początku zaznaczę, że jestem jednakowo z nimi związana. Już u nich tylko pomieszkuję, studiuję, to już końcówka studiów. Między rodzicami jest odwieczny problem. Jest nim to, co zrobiła mamie teściowa, czyli moja babka. Zrobiła sporo i nie będę tu opisywała szczegółów. Wystarczy, że napiszę, że konieczne było zerwanie kontaktów w babką, bo szła już na całość i chyba chodziło jej, a na pewno do tego prowadziły jej działania, by małżeństwo rodziców rozwalić. Mama jest wrażliwą kobietą, porządny z niej człowiek, ojciec wie o co biega, ale coś go tam jeszcze łechce matka. Jest w końcu jej synem. Stawał w obronie mamy, raz mniej raz bardziej udolnie. Niestety bezskutecznie. Mama ma o to żal do niego. Tata jest umysłem technicznym, nie wszystko łapie w delikatnych tematach, mama jest humanistką. Woja trwa z wiecznym zawieszeniem broni. Oboje są wykończeni, zarzucają sobie, że jeden drugiego nie rozumie. Tak jest w czasie kłótni, potem rozmawiają i wszystko sobie wyjaśniają. Tata mówi, że ją rozumie, a ona się uspokaja, bo obiektywnie rzecz oceniając sporo przeszła z teściową. Dziś znów się zazębili. Ostro. Jak zawsze wyszło od obojętnego tematu. Rozmawialiśmy przy obiedzie o upływie czasu. Zeszło na to, że ja już trochę żyję. Potem przeszło na to, że rodzice już za starzy na zostanie rodzicami, a potem że i w tym wieku zdarzają się wpadki. Mama powiedziała, że ja nie jestem z wpadki, a ona tak. Takie żarty. Tata, że on to jest z wpadki. Wszyscy wiemy zaś, że rodzice starali się wiele lat o niego, przeszło 10. I tu zaczęło się coś już dziać. On zaraz dodał, że ,,Ten temat jest drażliwy". Ojciec wie, że mama nie lubi słuchać o jego sielskim dzieciństwie. To z powodu teściowej. Siedziałam przy tym stole, ale jak zawsze mózg mi się zawiesił. Potem była już napędzająca się wymiana zdań. Ona twierdziła, że niepotrz