Dodaj do ulubionych

Wykoleił się superszybki pociąg Pendolino - moż...

I tu się pojawia wyższość naszego PKP: u nas nie ma takich problemów
bo nasze pociągi jeżdżą średnio 20 km/h.... jak sie wykoleją to
nawet nikt nie zauważy:)
Edytor zaawansowany
  • 01.12.07, 20:30
    o przepraszam, średnia prędkość pociągu w Polsce to 36 km/h. I to nie są żarty:)
  • 01.12.07, 20:47
    84bartek napisał:

    > o przepraszam, średnia prędkość pociągu w Polsce to 36 km/h. I to nie są żarty:
    > )

    Nie siej takiej wrogiej propagandy. 120 km z Łodzi do Warszawy pociąg jedzie 3
    godziny, więc to 40 km/h
  • 01.12.07, 21:01
    Jedno nie przeczy drugiemu. Łódź-Warszawa to nie cała Polska.
  • 01.12.07, 21:11
    aint.important napisała:

    > Jedno nie przeczy drugiemu. Łódź-Warszawa to nie cała Polska.

    To prawda, w dodatku to pośpieszny tak pędzi, osobowy jedzie wolniej. Ale
    ostatnio czytałam optymistyczną wiadomość, PKP dokłada starań, żeby czas
    przejazdu skrócić o ...4 minuty.
  • 01.12.07, 21:34
    Niestety, zaniedbania z poprzednich lat w remontach infrastruktury kolejowej
    powodują, że skala obecnych prac (niespotykana od dawna) nie pozwala nawet na
    utrzymanie obecnych parametrów.
  • 01.12.07, 22:44
    ... to bysmy mieli autostrady i szybkie pociagi. Ale on wolal
    schladzac gospodarke i zwiekszac bezrobocie... :(
  • 01.12.07, 23:06
    (na przykład on) nie budował w Polsce socjalizmu, tylko gospodarkę
    rynkową...
  • 02.12.07, 01:25
    Aleś głupi!
  • 02.12.07, 01:27
    mrzorba napisała:

    > ... to bysmy mieli autostrady i szybkie pociagi. Ale on wolal
    > schladzac gospodarke i zwiekszac bezrobocie... :(
    ALEŚ GŁUPI!
  • 02.12.07, 01:30
    mrzorba napisała:

    > ... to bysmy mieli autostrady i szybkie pociagi. Ale on wolal
    > schladzac gospodarke i zwiekszac bezrobocie... :(
    Przepraszam, Aleś głupiA'
  • 01.12.07, 21:47
    wiktoriaka napisała:

    > aint.important napisała:
    >
    > > Jedno nie przeczy drugiemu. Łódź-Warszawa to nie cała Polska.
    >
    > To prawda, w dodatku to pośpieszny tak pędzi, osobowy jedzie wolniej. Ale
    > ostatnio czytałam optymistyczną wiadomość, PKP dokłada starań, żeby czas
    > przejazdu skrócić o ...4 minuty.

    Warszawa - Białystok, średnia prędkość to 78,26 km/h, po drodze zatrzymuje się 6
    razy, czyli nie jest tak źle:)
    --
    Moje oczko wodne
    Travian
  • 01.12.07, 22:43
    Autobusem półtorej godziny, pod Wałbrzychem tory sa tak rozj**ane że
    nawet piesi idą szybciej.
  • 01.12.07, 23:39
    Jest tak samo jak Hirschberg i Waldenburg
  • 01.12.07, 23:52
    Warum? Why? Niegramotny??? Pissdziel?
  • 01.12.07, 23:56
    O sobie mówisz?

    To se ne vrati, jak to mówili starożytni Czesi!
    Teraz jest Wrocław i koniec!!!
    --
    Moje oczko wodne
    Travian
  • 02.12.07, 00:29
    To miasto wielu kultur jak i caly region. Naleazal do Polski
    Piastow. Kazimierz Wielki zrzekl sie go na rzecz Czechow. Z korona
    czeska przeszedl pod Habsburgow i Austrie. Austria stracila go na
    rzecz Prus. Z Prus powstaly Niemcy i stracily go na skutek II wojny
    swiatowej na rzecz Polski. Wroclaw mial nazwy i Breslau i Vratislav
    i Vratislavia. Po jaka cholere wypierac sie historii gdy nikt nie
    mowi o zadnych powrotach.
  • 02.12.07, 09:45
    Używajmy nazwy obowiązującej obecnie, a nie niemieckiej, a jak już coś to można
    z łaciny Vratislavia!!!
    --
    Moje oczko wodne
    Travian
  • 02.12.07, 02:28
    ..a Monachium, jest?
  • 02.12.07, 09:55
    Jak nie widzisz różnicy między nazywanie Monachium po polski i München po
    niemiecku, to trudno!

    Oczywiście, jest to spolszczona nazwa, ale powstała ze zmiany oryginalnej, a
    Breslau jak się ma do Wrocław?

    Zresztą, to jest polskie forum i powinno się pisać po polsku!
    Niech sobie Niemcy na swoich forach piszą jak chcą, ale tu obowiązuje nazwa
    WROCŁAW!!!!!
    --
    Moje oczko wodne
    Travian
  • 02.12.07, 01:39
    wiktoriaka napisała:

    > Nie siej takiej wrogiej propagandy. 120 km z Łodzi do Warszawy
    > pociąg jedzie 3 godziny, więc to 40 km/h

    ... każdy pociąg, pośpieszny czy osobowy, jedzie ok. 1,5h, co daje prędkość
    rzędu 35 km/h (pod warunkiem, że pociąg się nie spóźni, a spóźniają się często).

    Z Poznania do Katowic (ok. 300 km) *pośpieszny* jedzie 5-6 godzin (i tu niewiele
    się zmieniło od niepamiętnych czasów). Na trasie z Warszawy do Poznania prędkość
    spadła ostatnio wskutek rozmaitych robót torowych (jechało się już ok. 2,5 h,
    teraz 3-4h). W każdym razie nie grożą nam katastrofy związane z zabójczą prędkością:

    www.youtube.com/watch?v=tiFeGqaEphU

    --
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu
    idiotów." -- Stanisław Lem
  • 02.12.07, 06:29
    cicho, TLK "Aleksandria" z Siedlec do Warszawy Wschodniej robi 88
    km z 58 minut czyli osiąga zawrotne 90 km/h (w tym aż jeden
    postój) :D
  • 01.12.07, 20:46
    Nie wiedzialem, ze Czesi maja taki pociag. Bardzo ich lubie, ciesze sie raze z
    nimi! Niech sie Kaczynscy wstydza, klocic sie ze wszystkimi i o wszystko jak
    takie dwa kundle, zamiast pedzic do przodu i gonic Czechow!
  • 01.12.07, 21:53
    Łączę się z Tobą w sympatii do Czechów. Podobnie oceniam też szkodliwe dla
    Polski, zachowania braci K.
    Pozdrawiam z Wrocławia
  • 01.12.07, 23:48
    Niestety jedynie ludzie z Dolnego Slaska i Opolskiego to widza.
    Wschodnia czesc jest bardziej zapatrzona w Watykan lub Torun.
  • 02.12.07, 22:47
    i wszystkich ich poprzedników po 1939 roku
  • 02.12.07, 06:34
    my przechodzimy na Stadlery, które co prawdą wyciągają tylko 160
    km/h, ale mają wgniatające w fotel przyspieszenie, a to jest
    bardziej istotne przy naszym zagęszczeniu przystanków. kiedy za 10-
    20 lat te jednostki i im podobne zastąpią wysłużone EN57 to
    przynajmniej pod względem pociągów lokalnych nikt nie będzie
    zostawiał nas w tyle. na razie to nasze pospieszne są od nich
    wolniejsze, ale to dlatego że za PRL kolej rozwijała się powoli, a
    w latach 90 jedynie się cofała...
  • 03.12.07, 12:07
    No, rozumiem, ze ludzie korzystajacy z technicznie najgorszej kolei
    w UE (tak, mowie o PKP, w Czechach mowimy, ze ten skrot rozwija
    sie "Polsko konci provoz" = "Polska zamyka ruch") zazdroscza nam
    Pendolina.

    Nie zazdrosccie. W Czechach obecnie nie ma odcinku torow z pozwolona
    predkoscia ponad 160 km/h. Tez w Polsce jeden odcinek na Centralnej
    magistrale kolejowej z Warszawy w kierunku Katowic i Krakowa jest
    160. Pociagi Pendolino konstrukcyjnie sa przystosowane do max.
    predkosci 230 km/h. Tylko ze po prostu nie ma gdzie korzystac z
    takiej predkosci. To jak bym mieszkal w kraju s waskimi krecacymi
    sie drogami bez jedynej autostrady, ale kupilbym sobie Lamborghini.

    Owe Pendolina mialy byc dostarczone do Czech juz w r. 1997. Wloskie
    przedsiebiorstwo Alstom, ktore je produkuje, nie zdazylo je
    wyprodukowac wczesniej niz w r. 2004. Zarowno z 7-letnim spoznieniem
    zwiekszyl sie znacznie koszt - tak, ze zamiast oryginalnie
    zakontraktowanych 10 jednostek Ceske Drahy otrzymali tylko 7.

    Nikt ze strony Ceskych drah sie nie skarzyl i opoznione i przedrogie
    jednostki Pendolino zostaly zaakceptowane. Pewnie komus to bylo na
    korzysc.

    Po dostarczeniu okazalo sie, ze nie sa przystosowane do jazdy na
    kolejach czeskich, poniewaz pole magnetyczne z ich asynchronnych
    silnikow interferowalo z sygnalami bezpieczenstwa transmitowanymy
    przez tory. Aby np. jadace pendolino nie dalo wolny sygnal
    samochodom na przejsciach drogowych lub nie dalo zielone swiatlo
    pociagu idacemu oprocz, musialo sie pendolina dodatkowo wyposazyc
    urzadzeniem elektronycnym anulujacym takie ryzyko. Nawet potem, w
    pierwych 15 miesiacach po uruchomieniu pendolin te jednostki bardzo
    czesto sie psuly.

    Czyli, za ogromne forsy mamy 7 jednostek, z ktorych maksymalnej
    predkosci 230 km/h nie mozemy korzystac, skoro nie mamy szlaki nad
    160 km/h. I 160 km/h, to osiegaja tez i czechoslowackie lokomotywy
    serii 350 z 1975 roku i serii 151 z 1970 roku. Na odcinku Praga-
    Ostrawa jezdzi Pendolino o 17 minut szybciej (i o 200 koron drozej),
    na odcinku Praga-Bratyslawa o 11 minut szybciej, niz dotychczasowe
    klasyczne pociagi ciagniete przez loko serii 350 lub 151.

    Jedyny efekt kupienia Pendolin pozostawa ten, ze nie zostaly
    pieniadze na rekonstrukcje lub zakupy nowych InterCity wagonow
    (ktorych by za te pieniadze moglo byc ok. 100-150). Czyli na
    wewnetrznych InterCity pociagach w Czechach pojawiaja sie stare
    brudne wagony...
  • 01.12.07, 20:48
    że ten superszybki pociąg jedzie tam aż 3 godziny?
  • 01.12.07, 21:07
    Na pewno dalej niż z Warszawy do Łodzi.
  • 01.12.07, 23:53
    Ten pociag jedzie 30 minut a nie 3 godziny.
  • 02.12.07, 00:01
    Chyba jednak masz coś nie tak z głową!

    Ponad 300 km w pół godziny?

    To te Pendolino jakieś udoskonalone i jedzie ponad 600 km/h?
    --
    Moje oczko wodne
    Travian
  • 02.12.07, 00:34
    To znaczy ze on "super szybki" tylko na polskie kanony. Nie TGV czy
    EuroStar.
  • 02.12.07, 00:42
    W Anglii byle podmiejski pociag rozpedza sie do 160km/h
  • 02.12.07, 09:49
    Gdyby nawet to był TGV (testowy) i tak by jechał około godziny. Musi się
    rozpędzić i zahamować, a na to trzeba czasu!
    A jakby nawet nie, to przynajmniej drogą jest 380 km, torami może 350 km. TGV ma
    rekord prędkości coś około 571 km/h, ale to pociągiem testowym, a pasażerskie
    jadą chyba tak 350 - 380 km/h max.!!!
    To daje nam godzinę lub nieco dłużej bez postojów!
    --
    Moje oczko wodne
    Travian
  • 02.12.07, 14:29
    jeśli to jest trochę ponad 300km to znaczy że jego szybkość jest
    taka sama jak polskiego expressu do Krakowa

    > Chyba jednak masz coś nie tak z głową!
    >
    > Ponad 300 km w pół godziny?
    >
    > To te Pendolino jakieś udoskonalone i jedzie ponad 600 km/h?
  • 01.12.07, 20:53
    Najszybszy pociag tradycyjny - Francja TGV 575 km/h

    Najszybszy pociag magnetyczny - Japonia ? 581 km/h

    Najszybszy pociag w Polsce - Wloszczowa Express 60 km/h :DDDD
  • 01.12.07, 21:16
    kylax napisał:

    > Najszybszy pociag tradycyjny - Francja TGV 575 km/h
    >
    > Najszybszy pociag magnetyczny - Japonia ? 581 km/h
    >
    > Najszybszy pociag w Polsce - Wloszczowa Express 60 km/h :DDDD

    Najszybszy pociąg w Polsce - Pendolino 250,1 km/h
  • 01.12.07, 21:22
    Francuzi, Japonczycy czy Niemcy sami skonstruowali swoje pociagi.
  • 01.12.07, 21:28
    Podałeś rekordy prędkości pociągów w różnych krajach. Nie odnosiłeś się do
    "narodowości" konstrukcji. W Polsce rekord prędkości wynosi ponad 250 km/h czy
    Ci się to podoba, czy nie.
  • 01.12.07, 22:56

    --
    "Panować nad sobą to najwyższa władza"
  • 01.12.07, 22:45
    Na CMK, dzieki GIERKOWI, jezdzimy 160km/h. Moglibysmy nawet i
    200km/h, gdyby Balcerowicz nie dorwal sie w roku 1989 do wladzy... :(
  • 01.12.07, 23:08
    Gdyby komunistyczne ścierwa nie gnębiły tego kraju przez 50 lat to
    może byś miał TGV. Odpie..e się od tego Balcerowicza
  • 02.12.07, 09:56
    Gdyby nie ci komuniści to byś nadal chodził w łapciach z łyka i dzielił zapałki
    na cztery jak twój dziadziuś.
  • 01.12.07, 21:05
    nam to nie grozi...
  • 01.12.07, 21:37
    zgodnie z maksymą "wyróżnij się albo zgiń" PKP już dawno zdał sobie sprawę, że w
    ciau najbliższych 250 lat nie dogoni europejskich standardów i nie będziemy
    mieli szybkich pociągów.
    W związku z tym strategia PKP polega na wyróżnieniu się nie szybkością pociągów,
    ale ich powolnością oraz specyficznym zapachem.
    Przynajmniej jest o PKP głośno, a przecież o to chodzi!
    --
    Wiadomości z dupy strony
  • 01.12.07, 22:28
    Odległość między Pragą i Ostravą (ok.300km) pokonuje w 3godziny i
    19minut...i to ma być pociąg superszybki??? co oni za głupoty
    wypisują.
  • 01.12.07, 22:35
    Pendolino czesto juz sie wykolejal np. w Szwajcarii i we Wloszech...
    --
    homo hominis "dziadem"
  • 01.12.07, 22:52
    Chciałem zwrócić uwagę, że nie należy już używać słowa sabotaż, dziś mamy na to
    określenie "terroryzm".
  • 01.12.07, 22:59
    Zwlaszcza jak malolaty rzucaja kamieniami do pociagu
    --
    Jarek , jak tam na smietniku ????
  • 01.12.07, 23:09
    We Wloszech kiedys to sie zdarzylo.
  • 01.12.07, 23:31
    ...zalicza się do segmentu /szybka kolej/. - z resztą odcinek Praga -
    Ostrawa pokonuje z taką samą prędkością średnią jak IC Warszawa -
    Kraków...
  • 02.12.07, 00:59
    Pendolino to superszybki pociąg, który od dwóch lat kursuje na trasie Praga
    -Ostrawa. Jego skomputeryzowana maszynownia i wychylne nadwozie umożliwiają
    osiągnięcie prędkości dochodzące do 250 km na godzinę. Odcinek między Pragą i
    Ostrawą Pendolino pokonuje w ciągu 3 godzin i 19 minut
  • 02.12.07, 01:25
    Czesi kupili sobie swego czasu Pendolina (w sumie 3 szt.)
    niejako "awansem", w oczekiwaniu aż za kilka lat otwarta zostanie
    pierwsza linia dostosowana do prędkości 200 km/h. Obecnie pociągi te
    na trasie Praga-Ostrawa rozwijają maksymalnie 160 km/h, i to tylko
    na kilku jej fragmentach - średnia prędkość przejazdu to ok. 100
    km/h, czyli nieco mniej niż u nas na CMK (135 km/h). Zresztą jeden z
    czeskich "Pendo" jest, by tak rzec, fabrycznie zepsuty, tj. trwale
    nie działa w nim system wychylny (a remonty nie pomogły), w związu z
    czym i tak 160 km/h przekraczać nie może; tak przynajmniej podawał
    ŚK kilka miesięcy temu.

    A wypadek to najwyraźniej awaria toru, a nie pociągu (zresztą w
    jakieś sabotaże to nie bardzo mi się chce wierzyć...)

    Pzdr

    --
    A poza tym, Kartagina powinna zostać zburzona!
  • 02.12.07, 05:58
    Pendolin je nasazeno v CZ 7 kusu. Ostrava - Praha (3 hod 9 Min.),
    Praha - Wien, Praha - Bratislava. Na trase Pardubice - Kolin jezdi
    Vmax 180 km/h, od pristiho roku na trase Breclav - Brno bude jezdit
    Vmax 200 km/h.
  • 02.12.07, 01:09
    Szybki pociąg to jest TGV albo ICE. Tego ostatniego byłem pasażerem w
    pazdzierniku. Czas przejazdu Kolonia-Frankfurt 1g10m, 210 km. Lepiej się tym
    jedzie niż TGV(Pierwsza moja jazda ICE).

    Pozdrawiam
  • 02.12.07, 01:21
    u nas pendolino
    się nie wykolei
    (najwyżej maszynista)

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.