Bronią habilitacji Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • No tak ale innych głosow GW nie publikuje np. Uczelnie: równanie w
    górę, a nie w dół
    www.nfa.alfadent.pl/articles.php?id=500
    czy Petycja Niezależnego Forum Akademickiego do Sejmu i Rządu RP w
    sprawie dyskryminacji obywateli polskich przy rekrutacji pracowników
    naukowych www.nfa.alfadent.pl/articles.php?id=474 czy
    Postulaty zmian w systemie nauki w Polsce
    www.nfa.alfadent.pl/articles.php?id=340
    Ciekawe, ze GW działan rzecz pozostania zaściankiem Europy !
    prefereując antyeuropejskie fobie.

    --
    Niezależne Forum Akademickie
    www.nfa.pl/
  • opowiedzili sie m.in.
    Michał Kucewicz, Cambridge University, Experimental Psychology
    Department, Cambridge, Wielka Brytania.

    Stanislaw Dubiski, University of Toronto, Toronto, Kanada

    Jan Napoleon Saykiewicz, A.J. Palumbo School of Business , John F.
    Donahue Graduate School of Business Duquesne University, Pittsburgh,
    USA

    Piotr Jaroszyński, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawla II,
    Lublin, Polska

    Anna Natalia Grzyb, Max Planck Institute of Molecular Cell Biology
    and Genetics, Dresden, Germany

    Maciej Horowski,Uniwersytet w Białymstoku, Białystok, Polska

    Kosma Szutkowski, Royal Institute of Technology, KTH, Sztokholm,
    Szwecja

    Grzegorz Kondrak, University of Alberta, Edmonton, Kanada

    Zdzislaw Szulc, Medical University of South Carolina, Charleston, USA

    Kaja Wawrzak, Oxford University, England, Wielka Brytania.

    Boleslaw Szymanski, Rensselaer Polytechnic Institute, Troy, NY, USA

    Andrew S. Targowski, President of the International Society for the
    Comparative Study of Civilizations, Department of Business
    Information Systems, Haworth College of Business,Western Michigan
    University, Kalamazoo, MI, USA

    Maciej Górecki, Trinity College, Dublin, Irlandia

    Karolina Kluk-de Kort, The University of Manchester, Manchester,
    Wielka Brytania

    Tomasz Kozlowski, Royal Institute of Technology, Sztokholm, Szwecja.
    Maciej Henneberg, Wood Jones Professor of Anthropological and
    Comparative Anatomy, Head of Anatomical Sciences,University of
    Adelaide,Adelaide, Australia

    Lech Keller-Krawczyk, Monash University in Melbourne, Australia


    Anna Ostapczuk, Instytut Chemii i Techniki Jądrowej, Warszawa, Polska

    Lech Jozwiak, Eindhoven University of Technology,Faculty of
    Electrical Engineering, Eindhoven, Holandia

    Robert Piechocki, University of Bristol, Bristol, Wielka Brytania

    Tomasz Ciach, Politechnika Warszawska, Warszawa

    Waldemar W. Koczkodaj, , Laurentian University, Sudbury, Ontario,
    Kanada

    Paweł Kisielow, Instytut immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN,
    Wrocław

    Józef Magoński, Central Washington University, Ellensburg, USA

    Sylwester Chyb, Commonwealth Scientific and Industrial Research
    Organisation (CSIRO) Canberra, Australia

    Wieslaw K. Binienda, The University of Akron, Akron, OH, USA

    Tomasz Durakiewicz, Los Alamos National Laboratory, Los Alamos, USA


    Pawel Kalinski, Director of Research, Division of Surgical Oncology,
    University of Pittsburgh and the University of Pittsburgh Cancer
    Institute Hillman Cancer Center, Pittsburgh, PA, USA

    Zbigniew (Ben) Zylicz, Dyrektor medyczny,Dove House Hospice, Hull,
    Wielka Brytania

    Leszek Ignatowicz, Medical College of Georgia, Augusta, GA, USA

    Lucjan Strekowski, Department of Chemistry, Georgia State
    University, Atlanta, Georgia, USA

    Włodzimierz Holsztyński, Sunnyvale, Kalifornia, USA

    Regina Borowik, Politechnika Częstochowska, Polska

    Anna Daniel-Wójcik, Leibniz Institute of Plant Genetics and Crop
    Plant Research (IPK), Gatersleben, Niemcy

    Józef Kapusta, Instytut Biotechnologii i Antybiotyków,Warszawa

    Przemysław Grudnik, Heidelberg University, Niemcy

    Piotr Fryzlewicz, Department of Mathematics, University of Bristol,
    Wielka Brytania

    Michal Surkont, School of Medicine, Queen's University, Kingston,
    Kanada

    Boguslaw Pozniak, The University of New Orleans, Nowy Orlean, USA

    Marcin Brynda, Department of Chemistry, University of California,
    Davis, USA

    Marek Los, Department of Internal Medicine, School of
    Medicine,University of Tuebingen,Tuebingen, Niemcy

    Michał Kacperski, University of New Hampshire, Durham, USA

    Ewa Bobrowska-Jakubowski, Musée d'Art Américain Giverny, Terra
    Foundation for American Art, Francja

    Lukasz Salwinski, UCLA, Los Angeles, USA

    Karol Miller, Professor of Applied Mechanics, Director of
    Intelligent Systems for Medicine Laboratory, The University of
    Western Australia, Australia

    Agnieszka Bernat, INSERM Stem Cells and Brain Research Institute,
    Lyon, France

    Wojciech Zakrzewski, Department of Mathematical Sciences, Durham
    University, Durham, Wielka Brytania

    Grzegorz Gładyszewski, Politechnika Lubelska, Lublin, Polska

    Ignacy Sawicki,Center for Cosmology and Particle Physics, New York
    University,Nowy Jork,USA

    Malgorzata Lagisz, Newcastle University, Newcastle upon Tyne, Wielka
    Brytania

    Renata Dmowska, School of Engineering and Applied Sciences, Harvard
    University, USA

    Janusz Konrad, Boston University, Dept. of Electrical and Computer
    Engineering, Boston, USA

    Alicja Malicka, School of Psychological Sciences The University of
    Manchester, Manchester, Wielka Brytania

    Joanna Maria Bagniewska, Oxford University, Oxford, Wielka Brytania

    Joanna Rutkowska, Cornell University, Ithaca, NY, USA

    Zbigniew Darzynkiewicz, Professor of Pathology and Medicine,
    Director, Brander Cancer Research Institute, New York Medical
    College, N.Y., USA

    Marcin Liana, Harvard University, Harvard Medical School, Boston USA

    Anna B. Wojcik, Hybrid Glass Technologies, Inc Monmouth Junction,
    NJ, New Jersey, USA

    Magdalena, Mariankowska, Royal Holloway University of London, Wielka
    Brytania

    Ewa Kuligowska, Prof .of Radiology Boston UniversitySchool of
    Medicine, Boston, USA

    Tomasz Klimczuk, Los Alamos National Laboratory, Los Alamos, USA

    Adam Zielinski, Wighton Professor, Director of Electrical
    Engineering Program, University of Victoria, Department of
    Electrical and Computer Engineering, Victoria, Kanada.

    Krzysztof Pawlikowski, Dept. Computer Science & Software
    Engineering, University of Canterbury, Christchurch, New Zealand

    Marcin Wojewodzic, University of Oslo, Oslo, Norwegia
    Martin (Marcin) Ostoja-Starzewski, University of Illinois at Urbana-
    Champaign, Champaign, Illinois, USA

    Janusz Gębicki, Uniwerstet Macquarie, Sydney, Australia

    Józef Kalisz, Wojskowa Akademia Techniczna, Warszawa

    Łukasz Jasnos, Marie Curie Research Institute, Oxted, Surrey, Wielka
    Brytania

    Tomasz Marek Mickiewicz, University College London, London, Wielka
    Brytania

    Ernest Mendrela, Louisiana State University, Baton Rouge,USA

    Stanisław Szpakowicz, Professor School of Information Technology and
    Engineering, University of Ottawa, Ottawa, Ontario, Canada

    Anita Dolly Panek, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil

    Robert Kowalski, Stanford University, CA, USA

    Małgorzata Poczopko, University of Sheffield, Sheffield, Wielka
    Brytania

    Robert Prałat, University of Leeds, Leeds, Wielka Brytania

    Jakub Pawel Cygan, Warszawa

    Jakub Hiterski, University of Glasgow, Glasgow,Wielka Brytania

    Andrzej Nowojewski, Cambridge University, Cambridge, Wielka Brytania

    Mariusz Szmigiel, The University of Edinburgh, Edinburgh,Wielka
    Brytania

    Ewa J. Szymańska, University of Pennsylvania, Philadelphia PA, USA

    Krzysztof Ogorzałek, Boston University, Boston MA, USA

    Zuzanna Olszewska, Oxford University, Oxford, Wielka Brytania

    Malgorzata Kurkowska, Royal Holloway, University of London, Egham,
    Wielka Brytania

    Dariusz Wanatowski, University of Nottingham, Nottingham, Wielka
    Brytania.

    Marek Jan Chodakiewicz, The Institute of World Politics: A Graduate
    School of National Security and International Affairs, Washington,
    DC, USA
    Marek Kozlowski, Harvard Medical School,Children`s Hospital
    Boston,USA
    Cezary Wójcik (Indiana University School of Medicine - Evansville ,
    USA)


    Pawel Koteja, Uniwersytet Jagiellonski

    Piotr Tryjanowski, Uniwersytet im. A. Mickiewicza, Poznań

    Józef Kalisz - Jak polepszyć stan polskiej nauki i szkolnictwa
    wyższego www.kali.enter.net.pl/nauka.html

    Maciej Zylicz -
    www.nfa.alfadent.pl/articles.php?id=38

    Andrzej Jajszczyk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Kraków
    Polskie uniwersytety wymagają refor
  • ucieło b. wazny link do tekstu ;Andrzej Jajszczyk
    Polskie uniwersytety wymagają reform!
    www.nfa.alfadent.pl/articles.php?id=489
    "Stanęliśmy przed alternatywą: albo dokonamy głębokich reform
    naszych uczelni, albo wypadniemy z globalnego rynku edukacyjnego, a
    najzdolniejsi Polacy wyjadą studiować za granicą.
    Ostatnie tygodnie przynoszą burzliwą dyskusję w mediach na temat
    stanu polskich uczelni wyższych. Dyskusję pobudzoną dodatkowo
    zapowiedzią prof. Barbary Kudryckiej, minister nauki i szkolnictwa
    wyższego, rychłego przeprowadzenia głębokich reform w tym obszarze.
    Deklarację tę trzeba przyjąć z zadowoleniem, ponieważ od wielu lat
    partie polityczne i rządy szerokim łukiem omijały ten temat. A jest
    o czym rozmawiać i co reformować......Polskie uczelnie są oparte na
    wzorcach wprowadzonych ok. 200 lat temu w zupełnie innych niż
    obecnie warunkach gospodarczych i społecznych, a także w czasach gdy
    naukę i kształcenie na poziomie wyższym uprawiała bardzo wąska grupa
    ludzi. Wzorce te zostały utrwalone jeszcze w czasach komunizmu w
    krajach będących pod sowiecką dominacją. Ich istotą jest
    wielostopniowa hierarchia i statyczność. Uznanie zależy od zdobycia
    habilitacji i profesury, nie zaś od rzeczywiście uzyskanych wyników
    naukowych. Ewenementem na skalę światową jest u nas nadawanie tytułu
    profesora przez prezydenta państwa. Taka struktura, a także
    kolegialność podejmowania zbyt wielu decyzji, są z natury
    antyinnowacyjne. Należy więc zlikwidować zarówno habilitacje jak i
    tytuł profesora.

    Ocena pracowników, a także zatrudnianie ich na określone stanowiska
    powinny być oparte wyłącznie na ocenie ich dorobku i przydatności
    dla uczelni.

    Nie wszyscy oczywiście muszą być gwiazdami nauki, publikującymi w
    najlepszych periodykach; niektórzy mogą być po prostu świetnymi
    organizatorami dydaktyki, czy specjalistami w prowadzeniu
    skomplikowanych projektów badawczych.

    Uczelnia, której zależy na wysokim poziomie, będzie wręcz zmuszona
    do organizowania jawnych i autentycznych konkursów na stanowiska
    (obecne praktyki przedstawiają tu dużo do życzenia). Zniesienie
    habilitacji umożliwi wprowadzenie bardzo użytecznego modelu kariery
    akademickiej, znanego z krajów anglosaskich.

    Po ukończonych studiach doktoranckich młody człowiek robi karierę w
    gospodarce, na przykład pracując w banku, kancelarii prawnej,
    przedsiębiorstwie produkcyjnym, czy pozauczelnianej jednostce
    badawczej. Po kilkunastu latach ma szansę wystartowania w konkursie
    na stanowisko profesorskie i kontynuowania kariery naukowej. Nie
    trzeba tłumaczyć jak nieocenione usługi uczelni i jej studentom może
    oddać taki doświadczony praktyk.

    Dziś tego modelu nie da się zrealizować — po prostu wymagana jest
    habilitacja, którą można zrobić tylko na uczelni. Podobne
    ograniczenie występuje w przypadku zatrudniania nawet znakomitych
    profesorów, którzy chcieliby przyjechać do Polski zza granicy."
    --
    Niezależne Forum Akademickie
    www.nfa.pl/
  • Tak mi śmiesznie wychodzi z rozlicznych tu dyskusji, że habilitacja
    w naukach ścisłych nie jest problemem. Człowiek, który prowadzi
    badania i publikuje w ogólnie uznanych czasopismach, zbiera swój
    dorobek i dostaje habilitacje. W humanistyce trzeba w tym celu
    napisać odpowiednio "mądrą" i grubą książkę. Idealnie żeby była na
    jakiś do niczego nieprzydatny temat, na wszelki wypadek wydaje się
    ją w śladowym nakładzie i nie prowadzi żadnej dystrybucji. Ale
    wybitni humaniści o tym chyba nie wiedzą, bo dostają te dzieła do
    ręki jako recenzenci (oraz rachunek za recenzję, które teraz miałyby
    zniknąć).
    Polska humanistyka w zasadzie nie istnieje na świecie. Nie ma
    polskich publikacji w zagranicznych pismach, polscy badacze nie są
    jakoś szczególnie znani. W większości poza kręgiem najbliższej
    rodziny i podwładnych. W Polsce też długo nie pociągnie, bo właśnie
    zaczyna wymierać. Na tej liście też nie widzę młodziaków, pewnie
    miała być godna i pełna słynnych nazwisk, ale wyszedł chór starców,
    którzy rozpaczliwie bronią stanu posiadania.
    Jeszcze słówko dla historyków. Już w staroegipskich papirusach
    znaleziono skargi na to, że dzisiejsza młodzież nie jest taka jak
    dawniej. Po czterech tysięcy lat przynajmniej historycy mogliby
    zdobyć się na odrobinę refleksji, że wypowiadanie podobnych poglądów
    ośmiesza.
  • Na mnie już pora do pracy, ale mam taką małą sugestię:
    Proponuję policzyć następujące średnie dla tych najwybitniejszych:
    - średni wiek (może być trudno, ale niektórzy są w Wikipedii ;)
    - średnia ilość doktoratów (www.nauka-polska.pl)
    - średni h (Publish or Perish)
    - średnia liczba cytowań (j.w.)
    - średnia opinia studentów (www.ocen.pl)
    Bardzo jestem ciekaw, jak Ci najwybitniejsi humaniści wypadają w
    zimnych liczbach ;)
  • utrzymac habilitacje dla wiekszosci, ale za wybitne i udowodnione
    osiagniecia naukowe przyznawac niektorym jednostkom profesure w
    trybie przyspieszonym, lecz wedlug takich samych jak dotąd
    rygorystycznych kryteriow.
  • Ten rząd wszystko zmienia. A najlepiej zmieniać jest to co zdało egzamin i się
    sprawdziło.
    A czy czasem ta zmiana nie dotyczy tuska?
    Proszę się rozejżeć, kto pracuje na uczelniach zachodnich, kto jest autorem
    rzeczywistym wielkich dokonań? Czy nie czasem polscy uczeni?
    Dać naszym uczonym więcej możliwości rozwoju w kraju a nie będą uciekać na
    zachód. Tam na rozwój nauki rządy dają potężne pieniądze naukowcom, a u nas
    ochłapy bo tacy ministrowie i im podobni muszą swoje kieszenie naładować.
    Pytam się komu z tego rządu zależy na rozwoju naszego kraju?
    Komu zależy by ten kraj rósł w siłę?
    Ten rząd wszystko robi by nas zdegradować wobec zachodu jak i wschodu.
    Jak może ten rząd być dobry jeśli premier tego rządu - historyk nie zna
    historii nejbliższej rodziny i o niej dowiaduje się z prasy i telewizji. Pytam
    się czy to nie kpina?
    A zmiany w szkolnictwie wymyślone przez tuska rząd są robione pod potrzeby
    uczelni prywatnych.
    Panie tusk odejdz pan wraz ze swoją hołotą i oszczędz temu narodowi
    wstydu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Polscy humanisci z habilitacjami pracuja na zachodnich uczelniach?
    Prosze o trzy nazwiska.
  • Habilitacja jest poniżającym i nonsensownym reliktem
    średniowiecznych obyczajów cechowych.
    Piszę zazwyczaj artykuły i publikuję za granicą (choć mam jeden
    polski sprzed 10 lat :-)). We wszystkich szkołach jestem w czołówce
    wykłądowców, jeżeli chodzi o produkcję i oceny studentów.
    Mam z habilitacją pewien problem:
    Czy naprawdę rada starców musi sprawdzać, czy umiem prowadzić wykład
    (robię to lepiej niż większość z nich, przynajmniej według
    rankingów)?
    Po co mam tracić czas na napisanie książki dla kilku osób
    (recenzenci), skoro mogę pisać artykuły?
    Nie znam odpowiedzi na te pytania, więc nie zamierzam robić
    habilitacji - zostanę PhD i to mi wystarcza. A jeżeli uczelnia
    zechce mnie zwolnić, to pójdę do innej, albo wyjadę.

    W czasach "marcowych docentów", którzy tak zapadli w pamięć Autorów
    listu, większość dzisiejszy doktorów nie było na świecie - nas te
    wspomnienia nie poruszają, a tak na marginesie, to żaden argument.

    Wielu z tych Humanistów zaliczyła awans od murarza do profesora (o
    ile pamiętam Szacki był skierowanym na studia przodownikiem pracy, a
    Bauman milicjantem wybitnym. Czy to jest argument za czy przeciw
    zniesieniu matury???
  • Pewnie że system nauki w Polsce może funkcjonować bez habilitacji,
    tylko że rozdmuchanie awantury o habilitację zręcznie maskuje przed
    opinią publiczną żenujący poziom finansowania nauki w Polsce czy
    brak polityki naukowej. I o to POpulistom chodzi.
  • Ale czy w ścisłych również?
    Przecież większości tych obrońców nie ma w bazie scopus.com czyli tak
    naprawdę dla świata ze swoim dorobkiem nie istnieją.
    --
    O IV RP i PiS inaczej :)
  • Zbierzemy więcej podpisów
  • Ten czlowiek ma elementarne problemy z pisaniem!

  • Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

    Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

    lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
  • Kategorie tematyczne
  • Najnowsze wątki
  • Więcej forów
  • Więcej wątków na ten temat
  • Tagi
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.