Dodaj do ulubionych

Incydent niedaleko Zurichu: Polski Tu-154M też ...

05.05.10, 19:33
Kolejna niby-sensacja. Tyle że nie świadczy zupełnie o niczym i jest raczej bez związku z późniejszą katastrofą. Za to przynajmniej jest o czym pisać...
Edytor zaawansowany
  • vladexpat 05.05.10, 19:37
    Znaczy już wtedy mafia putinowsko-tuskowska razem z załogą tupolewa
    ćwiczyła manewr potrzebny do likwidacji Prezydęta Tysiąclecia?
    --
    Znalezione w sieci: "Chyba jesteś homoseksualistą, skoro w swoim życiu
    nie
    przeczytałeś ani jednej książki."
  • der.die.das 05.05.10, 20:46
    Tak uczyli mnie w szkole. Ale widać nie wszyscy chodzili do mojej szkoły ;)
    www.youtube.com/watch?v=Sz6NwiUc0PA

    --
    Mi estas Tomko
    Filo de Edvardo!!!
    Mia kapo kiel briko
    Pugno kiel petardo!!!
  • bokertov1947 06.05.10, 04:59
    No racja, racja!
    Ale czemu wiec Zurych - skoro to jest Curych???
    Ach ci Szwajcarzy - won do polskiej szkoly - jedynego zrodla
    prawdy!!!
  • afiag 06.05.10, 07:44
    Po polsku pisze się właśnie Zurych. Pisze się też Londyn a nie London i Nowy
    Jork. Jak ci nie pasuje to spraw żeby np. Anglicy mówili i pisali Warszawa a
    nie Warsaw (Łorsoł).
  • galilleo 05.05.10, 20:48
    oni sami sie zalatwiaja wlasna glupota.
  • beatle71 05.05.10, 23:05
    "tysiąclecia" to był prymas a "prezyDĘTA" to orkiestra na jego
    pogrzebie,popraw berecik bo ci antenka głąbie szwankuje
  • karol_7 06.05.10, 00:16
    wygląda na to że tym szwejowskim pilotom od dawna wydawało się że na wrotach stodoły latają
    ale niestety to nie były wrota tylko tupolew no i w końcu się skończyło jak się skończyło
  • zwykly_troll 06.05.10, 00:53
    beatle71 napisał:
    > "tysiąclecia" to był prymas a "prezyDĘTA" to orkiestra na jego
    > pogrzebie,popraw berecik bo ci antenka głąbie szwankuje

    facet nie narysował emotki to nie zatrybiłeś ironii, co? eh, dzieci giertycha...
    --
    ja tu tylko trolluję
  • viking2 06.05.10, 02:17
    beatle71 napisał:

    > "tysiąclecia" to był prymas a "prezyDĘTA" to orkiestra na jego
    > pogrzebie,popraw berecik bo ci antenka głąbie szwankuje

    Yo, McCartney, zlap ironie, dobra? On mial na mysli "Tysionclecia"...
  • mecenasa 06.05.10, 05:31
    chyba Pan nie za bardzo uwazal na Polskim.Troche inaczej pisze sie
    slowo Prezydent.
  • zielona.gumka 05.05.10, 19:37

    Nie chodzi mi o błąd samolotu.

    jakich?
    jakiCHś (procedur)
  • indeed4 05.05.10, 20:41
    a nie procedur - piloci zwyczajnie błędnie odebrali
    rutynowy komunikat z wieży, włos się na głowie jeży ..... :-O
  • miszczu.pll 05.05.10, 20:44
  • indeed4 05.05.10, 20:58
    Jedyne wyjaśnienie jakie przyszło do głowy ekspertom, to to, że
    piloci w jakiś niezrozumiały sposób zinterpretowali polecenie "Hello
    (Tu-154M) Zurich Arrival turn left heading one five zero vectors one
    four speed two one zero". Co prawda załoga również poprawnie je
    potwierdziła (powtarzając), ale w wyrażeniu pojawia się kilka
    jedynek i zer ("one zero") które mogły się skojarzyć z liczbą 110.


    Dlatego zeszli na poziom 110 a nie 210
  • uchachany 05.05.10, 21:36
    z tej angielszczyzny (i to pisanej, a nie mówionej) zrozumiałeś :)

    indeed4 napisał:

    > Jedyne wyjaśnienie jakie przyszło do głowy ekspertom, to to, że
    > piloci w jakiś niezrozumiały sposób zinterpretowali polecenie "Hello
    > (Tu-154M) Zurich Arrival turn left heading one five zero vectors one
    > four speed two one zero". Co prawda załoga również poprawnie je
    > potwierdziła (powtarzając), ale w wyrażeniu pojawia się kilka
    > jedynek i zer ("one zero") które mogły się skojarzyć z liczbą 110.
    >
    >
    > Dlatego zeszli na poziom 110 a nie 210
  • indeed4 05.05.10, 21:40
    Całe szczęście, że nie jestem pilotem :-)
  • tim7 05.05.10, 21:48
    też się cieszę ;)
    --
    Nie płakałem po Kaczyńskim.
  • indeed4 05.05.10, 21:54
    Ze mną poleciałbyś wyżej - na poziom 210 a nie 150 jak zalecała
    wieża :-)
  • smutas 06.05.10, 20:52
    indeed4 napisał:

    > Ze mną poleciałbyś wyżej - na poziom 210 a nie 150 jak zalecała
    > wieża :-)

    Obawiam sie, ze z toba to by polecialo sie do samiutkiego nieba. I to nie z
    rozkoszy :-)) KIAS 210 to predkosc, jak zreszta juz ktos to ci powiedzial, a 150
    to kierunek. To 150 stopni gdzie polnoc to 0st. Czyli to jest 30 stopni na
    wschod od poludnia. Tak sie zlozylo, ze ATCO poprosil w innym komunikacie o
    zejscie na FL 150 = 15 000ft
    --
    Certified P.E.B.K.A.C* Technician.
    * Problem Exists Between Keyboard And Chair...
  • viking2 06.05.10, 02:19
    indeed4 napisał:

    > Całe szczęście, że nie jestem pilotem :-)

    Jak tak dalej pojdzie, to ani sie obejrzysz, jak bedziesz...:)
  • shithead 06.05.10, 07:39
    210 to predkosc samolotu przy podchodzeniu do ladowania w wezlach (knots) czyli
    okolo 390km/h.
    --
    Maybe I grow older but it's sure I'll have never grown up.
  • bronimir 05.05.10, 22:47
    Podobno Angielski znali lepiej niż Rosyjski. I wszystko jasne, tylko tu
    nawet nie kwitowali poleceń.
  • loppe 05.05.10, 19:38
    Dokładnie.

    Zamiast nagrań z kokpitu obiecanych dawno temu mamy festival bzdet
    medialnych.
  • shithead 06.05.10, 07:41
    Tutaj sie zgadzam z toba, pisiaku.
    --
    Maybe I grow older but it's sure I'll have never grown up.
  • sunim 05.05.10, 19:39
    Bo to z całą pewnością jego wina. Nie ma wątpliwości. To on wpadł do pilotów
    krzycząc obniżaj dziadu, obniżaj!
  • indeed4 05.05.10, 20:05
    sunim napisał:

    > Bo to z całą pewnością jego wina. Nie ma wątpliwości. To on wpadł
    do pilotów krzycząc obniżaj dziadu, obniżaj!


    LOL

    .... wysokim dyszkantem ( jak zawsze, kiedy się bardzo denerwował )
  • ksin 05.05.10, 23:04
    a skąd wysokim indeedem, kretynem ktory czytac nie umie, ze o odroznianiu cyfr
    nie mowiąc już o liczeniu nie wspomne...
  • tadzieusz 05.05.10, 19:42
    twoj komentarz jest bez zwiazku. czego nie zroumiales? ze to ten sam samolot? ze
    byl na zlej wysokosci?????????????
  • loppe 05.05.10, 19:53

    ależ z tekstu jednoznacznie wynika że to a/nie ma nic wspolnego z
    samolotem (jego urządzeniami pomiarowymi), b/zdarza się wielu!
    samolotom

    ergo - jest okołowydarzeniową bzdetą medialną jaką media nas karmią
    z braku rzeczywistych informacji, a tych nie mają bo rząd ich nie
    podaje
  • nie-tak 05.05.10, 20:14
    loppe napisał:

    >
    > ależ z tekstu jednoznacznie wynika że to a/nie ma nic wspolnego z
    > samolotem (jego urządzeniami pomiarowymi), b/zdarza się wielu!
    > samolotom
    >
    > ergo - jest okołowydarzeniową bzdetą medialną jaką media nas karmią
    > z braku rzeczywistych informacji, a tych nie mają bo rząd ich nie
    > podaje
    +**************
    Wynika to z zrozumieniem pilot a Fluglotse-Skyguide, na to wynika ze polski
    pilot nie wykonał polecenia co mu lotse z wierzy polecił.
    --
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • ferrment 05.05.10, 21:43
    Po jakiemu to jest: "Wynika to z zrozumieniem pilot..." ?
  • rybka9915 05.05.10, 20:19
    dego pojecia o prawie lotniczym, regulujacym zasady komunikacji w
    miedzynarodowym ruchu lotniczym.
    Lopciu masz racje, bzdeta goni bzdete, jakby sie chlopcy zalozyli, kto
    fajniejsze kretynstwo wykuma.
    Lopciu - katastrofa samolotu, to nie spadniecie beretu z glowy. Nie znam
    przypadku na swiecie, w ktorym 3 tygodnie po wypadku komisja ds wypadkow
    oglosila koncowy raport o przyczynach wypadku, a juz zupelnie nie znam
    przypadku, by ujawnili zapisy skrzynek. Bo i po co? Chyba nie sadzisz zeby ktos
    nie majacy zawodowego pojecia - czyli 99,9% polskiego spoleczenstwa - cokolwiek
    by z tego pojela.
    Czy bzdety ulomnego pisarczyka "odkryc z Zurychu" nie sa najlepsza odpowiedzia
    na znajomosc tematow lotniczych??? Sledztwo prowadzi prokuratura, a nie rzad jak
    za czasow tow. Jarusia i dzielnego szwejka Ziobry.
  • nie-tak 05.05.10, 20:28
    rybka9915 w ubiegłym roku pisały o tym media szwajcarskie jak i niemieckie, że
    do takiego incydentu to znaczy zbliżenia się dwóch samolotów do niebezpiecznej
    odległości doszło, ale nie podali pochodzenia tych samolotów. To znaczy skoro
    doszło do niebezpiecznego zbliżenia się jeden z samolotów popełnił błąd nie
    stosując się do zalecę z wierzy. Teraz wiemy to był samolot rządowy z Polski.
    ---------------------------------------------------------------
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • bmc3i 05.05.10, 20:32
    nie-tak napisała:

    > rybka9915 w ubiegłym roku pisały o tym media szwajcarskie jak i niemieckie, że
    > do takiego incydentu to znaczy zbliżenia się dwóch samolotów do niebezpiecznej
    > odległości doszło, ale nie podali pochodzenia tych samolotów. To znaczy skoro
    > doszło do niebezpiecznego zbliżenia się jeden z samolotów popełnił błąd nie
    > stosując się do zalecę z wierzy. Teraz wiemy to był samolot rządowy z Polski.

    Takj, tak.... do incydentu doszlo w roku 2005, ale szwajcarskie media pisaly o
    tym w roku 2009.

    Na dodatek, przy jak twierdzi wybiorcza powolujac sie na ekspertow, dosc czestym
    zdarzaniu sie tego typu sytuacji....

    --
    Czyż nie dobija się koni?
  • nie-tak 05.05.10, 20:40
    bmc3i napisał:
    > Takj, tak.... do incydentu doszlo w roku 2005, ale szwajcarskie media pisaly o
    > tym w roku 2009.
    *************
    W ubiegłym roku tez był w okolicach Zürichu incydent zbliżenia się dwóch
    samolotów do siebie w niebezpiecznej odległości.
    --
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • bmc3i 06.05.10, 10:43
    nie-tak napisała:

    > bmc3i napisał:
    > > Takj, tak.... do incydentu doszlo w roku 2005, ale szwajcarskie media pis
    > aly o
    > > tym w roku 2009.
    > *************
    > W ubiegłym roku tez był w okolicach Zürichu incydent zbliżenia się dwóch
    > samolotów do siebie w niebezpiecznej odległości.

    nie-tak napisała:

    > rybka9915 w ubiegłym roku pisały o tym media szwajcarskie jak i niemieckie, że
    > do takiego incydentu to znaczy zbliżenia się dwóch samolotów do niebezpiecznej
    > odległości doszło, ale nie podali pochodzenia tych samolotów.

    [...]

    > stosując się do zalecę z wierzy. Teraz wiemy to był samolot rządowy z Polski.

    --
    Czyż nie dobija się koni?
  • rybka9915 05.05.10, 20:55
    >
    > Takj, tak.... do incydentu doszlo w roku 2005, ale szwajcarskie media pisaly o
    > tym w roku 2009.
    >
    Nie ma w tym nic dziwnego. Takie incydenty wyjasniaja eksperci ruchu lotniczego,
    a nie handlary bazarowe czy tez niewiele im "wiedza" ustepujacy pisarczyki
    brukowe i telewizyjne pracujacy na polityczne zlecenie.
    O ile sobie przypominam, oficjalny raport dochodzenia wypadku spadniecia
    Concorda krotko po starcie w Paryzu w 2000 roku zostal ogloszony ze 2 lata
    temu. I nie bylo w tym nic dziwnego, bo celem takich dochodzen jest wyjasnienie
    sprawy, a nie zrobienie przyslugi jakiejs partii.
    Trzeba byc kretynem, by oczekiwac wyjasnienia tego wypadku w trybie
    natychmiastowym na rozkaz kc-pis.
  • nie-tak 05.05.10, 21:05
    rybka9915 tu cie całkowicie poprę, katastrofy nie wyjaśni się całkowicie dopóki
    nie będzie rekonstrukcji całego samolotu z szczątek pozbieranych na miejscu
    wypadku, po dziatkach lat dowiadujemy się jak doszło tej czy innej katastrofy
    samolotowej w przeszłości. Rekonstrukcja wymaga lat, długich lat a tu już Polacy
    oczekują końcowego wyniku, co za naiwność?

    -------------------------------------------------------------------
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • calcinus 05.05.10, 21:14
    Bredzisz, przeczytaj sobie jakis raport komisji banaia wypadkow lotniczych bo
    pojecia o tym nie masz zadnego.
  • test1410 05.05.10, 21:54
    1) raport opublikowano w 2004 ("The official investigation was conducted by France’s accident investigation bureau, the BEA, and it was published on 14 December 2004.")
    2) nie dawno zakończyło się śledztwo kryminalne, w 2010 rozpoczął się proces
    3) raport komisji jest dość pokaźny i wbrew temu co twierdzą niektórzy (gdzieś w postach powyżej) publikuje się transkrypcje nagrań z CVR: www.bea-fr.org/docspa/2000/f-sc000725a/pdf/appendix2p.pdf

    cały raport: www.bea-fr.org/docspa/2000/f-sc000725a/pdf/f-sc000725a.pdf

    raport+dodatki: www.bea-fr.org/docspa/2000/f-sc000725a/htm/f-sc000725a.html
  • rybka9915 05.05.10, 22:21
    dzieki za solidne informacje, jako ze ja swoje podalam "z glowy" bez dokladnego
    sprawdzenia.
    Niemniej jednak chcialam laskawie zwrocic uwage na to, ze dokladne zbadanie
    materialow i wszystkich okolicznosci, oraz ustalenie wlasciwej przyczyny nie
    jest mozliwe w przeciagu 2 tygodni, 2 miesiecy czy tez i 2 lat. Brukowce miast
    bredzic o "glosach kobiecych" w kokpicie i teoriach spiskowych powinny stulic
    twarze i nie kompromitowac sie zeszmaceniem dla celow politycznych.
  • ksin 05.05.10, 23:13
    rybka a Ty plywac umiesz czy jeszcze sie uczysc?

    bo w przeciagu 2 lat to Ty 3 dzieci urodzisz (czy aby napenow mozesz?) a nie
    tylko zbadasz materialy z 1 sprawy nad ktora pracuje kupa ludzi
  • coelka 06.05.10, 03:15
    to wie każdy inteligentny człowiek, ze w2 tygodnie się nie da, że wyjaśnianie takiego wypADKU TRWA DŁUGO, TRZEBA WSZYSTKIE FAKTY DO KUPY POZBIERAC, PRZEANALIZOWAĆ A pIS TEŻ O TYM WIE, NIESTETY NIE WIE WIEKSZOSC SPOŁECZEŃSTWA I PEWNE NIEDOMOWIENIA SA PERFIDNIE WYKORZYSTYWANE W POLITYCZNY SPOSÓB , NAGŁASNIANE NA SIŁE PO CHAMSKU WRECZ I TENDENCYJNIE A WIEKSZOŚC LUDA SŁUCHA I SIE OBURZA, ZE RZAD TO CZY TAMTO MIAŁ ZROBIĆ, ALE NIE ZROBIŁ, WYBORY IDĄ A PIS DZIAŁA, przepraszam za duze litery, ale niechcący Caps Lock mnie sie właczył i tak wyszlo
  • bmc3i 06.05.10, 10:45
    rybka9915 napisała:

    > >
    > > Takj, tak.... do incydentu doszlo w roku 2005, ale szwajcarskie media pis
    > aly o
    > > tym w roku 2009.
    > >
    > Nie ma w tym nic dziwnego. Takie incydenty wyjasniaja eksperci ruchu lotniczego
    > ,
    > a nie handlary bazarowe czy tez niewiele im "wiedza" ustepujacy pisarczyki
    > brukowe i telewizyjne pracujacy na polityczne zlecenie.
    > O ile sobie przypominam, oficjalny raport dochodzenia wypadku spadniecia
    > Concorda krotko po starcie w Paryzu w 2000 roku zostal ogloszony ze 2 lata
    > temu. I nie bylo w tym nic dziwnego, bo celem takich dochodzen jest wyjasnienie
    > sprawy, a nie zrobienie przyslugi jakiejs partii.
    > Trzeba byc kretynem, by oczekiwac wyjasnienia tego wypadku w trybie
    > natychmiastowym na rozkaz kc-pis.

    Trzeba byc kretynem, zeby laczyc infomacje medialna o niebezpiecznym manewrze
    "jakiegos samolotu" w roku 2009 z polskim samolotem w roku 2005....

    --
    Czyż nie dobija się koni?
  • rybka9915 05.05.10, 20:43
    wszelkie zdarzenia niebezpieczne w ruchu ladowym musza byc zglaszane odpowiednim
    urzedom lotniczym, ktorych zadaniem jest ich zbadanie, wyjasnienie i
    opublikowanie. Celem publikacji jest ujawnienie kto popelnil blad, a wszystko po
    to, by wyciagac odpowiednie wnioski dla bezpieczenstwa.
    Niebezpieczne zblizenia sie zdarzaja, ale i wieza widzi na swoich radarach czy
    pilot wykonal polecenia, czyli kierunek i poziom lotu. Jezeli to stwierdzi musi
    go przywolac do porzadku i wykonywania polecen. Jak ma z durniem do czynienia to
    albo cofnac pozwolenie ladowania, a jak jeszcze glupszy to oglosic alarm dla
    innych samolotow i lotniska.
    Koszty takich akcji ida na rachunek delikwenta (linii), ktore takiego kofos
    posadzily za sterami.
    Lotnictwo wojskowe rozni sie zdecydowanie od lotnictwa cywilnego, ale jest do
    nauczenia, szczegolnie jezeli lata sie na zagraniczne lotniska cywilne.
  • had-er 05.05.10, 21:06
    Nie znasz przypadku ujawnienia zapisu skrzynek bo sam nie masz zielonego pojęcia
    o sprawach lotnictwa. Oto dwa takie nagrania wraz z symulacją lotu.
    www.youtube.com/watch?v=9uJHIzXQWXk&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=IpZ8YukAwwI&playnext_from=TL&videos=CFzlPtRZdYg&feature=rec-LGOUT-real_rev-rn-1r-14-HM
    Wierz mi jest tego więcej wystarczy poszukać.
    Co do tego, że śledztwo prowadzi prokuratura, a nie rząd, to masz racje. Tyle,
    że dlaczego jest to prokuratura rosyjska, a nasza co najwyżej może prosić o
    materiały. Ale jak władza patrzy komu się podlizać zamiast dążyć do wyjaśnienia
    sprawy, to tak to właśnie wygląda. Moim zdaniem już dawno powinna powstać taka
    symulacja jak te dwie i uciąć wszelkie spekulacje czy ktoś kazał lądować czy
    nie. Z drugiej jednak strony gdyby na tych nagraniach był nagrany prezydent, to
    TVN odtwarzałby te nagrania sto razy dziennie. A GW dałaby duży nagłówek o tym
    nagraniu. Dlatego uważam, że nie ma żadnych dowodów na ingerencję Kaczyńskiego w
    pracę pilotów.
  • rybka9915 05.05.10, 22:08
    had-er napisał:
    > Co do tego, że śledztwo prowadzi prokuratura, a nie rząd, to masz racje. Tyle,
    > że dlaczego jest to prokuratura rosyjska, a nasza co najwyżej może prosić o
    > materiały.

    Jezu, czy to tak trudno zrozumiec, ze wypadek zdarzyl sie na terenie Rosji!
    Jezeli jakis wypadek zdarzy sie obcokrajowcom w Polsce, to sledztwo prowadzi
    prokuratura polska, a nie jakas inna. Po wypadku autokaru we Francji, gdzie
    chojrak podpuszczany przez gawiedz wjechal na droge niedopuszcona dla autokarow
    i zabil iles tam oso i siebie, dochodzenie bylo prowadzone przez Francuzow.
    Polska tez wyslala swoich prokuratorow, ktorzy rowniez mogli wspolpracowac i
    prosic o przekazanie dowodow, a nie wylaczyc prokurature francuska.
    Czy to tak trudno zrozumiec???
    Jak na razie, nie ma dowodow za czy przeciw "naciskom" na pilotow Kaczynskiego
    czy innych, wiec nie badz madrzejszy od mojej kozy i nie stawiaj swoich
    smiesznych tez, tym bardziej ze debilowate teksty o prowadzeniu dopchodzenia
    padaja regularnie ze strony pis-bolszewickiej strony i wszechwiedzacego Rydzyka.
    Rozumiem, ze jestes pewien bycia ekspertem od analiz zapisow czarnych skrzynek i
    juz nasz wlasna teorie wypadku. Sprzedaj ja tv-pis, bo glupie kupia wszystko,
    byle ciemny lud w to g.wno uwierzyl.
  • ksin 05.05.10, 23:17
    ale to nie ciemny lud tylko wyksztalciuchy w g..w.no wierza



  • tepicpo 06.05.10, 03:31
    weź lepiej to co zwykle bo bredzisz :P
    --
    PO=Pachołki Obłudy
    www.youtube.com/watch?v=Scj6ImlAOxE
  • pgbravo 05.05.10, 21:23
    Masz rację Loppe, pismaki każdą bzdurę dopasują do zdarzenia, aby tylko wywołać
    sensację -całkowity brak profesjonalizmu.
  • saturn5 05.05.10, 19:45
    Tak, jest o czym pisac bo daje nastepny poglad na wyszkolenie polskich pilotow z
    MONu.
  • tygrys2000 05.05.10, 19:51
    Film o zalobie - inny niz film Pospieszalskiego

    Cz.1
    www.youtube.com/watch?v=cAd3kub5NlA
    Cz.2
    www.youtube.com/watch?v=X-VjXLtQGTM
  • gresiek 05.05.10, 22:03
    tygrys2000 napisał:

    > Film o zalobie - inny niz film Pospieszalskiego
    >
    > Cz.1
    > www.youtube.com/watch?v=cAd3kub5NlA
    > Cz.2
    > www.youtube.com/watch?v=X-VjXLtQGTM

    film jest cz-bialy wiec nie bede ogladal, sorry, czlowiek oprocz
    precikow ma jeszcze czopki w oczach
  • fc-inter 05.05.10, 19:53
    Ciąg dalszy robienie z nas Polaków idiotów, a z pilotów niedouków, którzy
    latają za nisko, nie umieją odczytywać wskazań wyskościomierzy, itd
  • zigzaur 05.05.10, 20:01
    Może piloci nie zdawali matematyki na maturze?


    --
    „Seit 5.45 Uhr wird jetzt zurückgeschossen! Und von jetzt ab wird Bombe mit
    Bombe vergolten! Wer mit Gift kämpft, wird mit Giftgas bekämpft.”

    To deklaracja „genialnego polityka podnoszącego mocarstwo z kolan” w odpowiedzi
    na „zamach terrorystyczny”.
  • katia211 05.05.10, 20:12
    Pamiętny rocznik 74 matura jeszcze obowiązkowa na maturze.
  • katia211 05.05.10, 20:14
    oczywiście matematyka na maturze obowiązkowa hehee
  • gresiek 05.05.10, 22:06
    nie sadze ze obowiazkowa, w mat-fizie obowiazkowa ale na pewno nie w
    humnistycznych profilach
  • tkjaaa 05.05.10, 22:25
    gresiek napisał:

    > nie sadze ze obowiazkowa, w mat-fizie obowiazkowa ale na pewno nie w
    > humnistycznych profilach

    w 1972r dla wszystkich, obowiazkowo pisemny z j.polskiego, matematyki i z
    trzeciego przedmiotu - do wyboru (zaleznie od profilu)
    do tego rowniez obowiazkowy ustny z tych samych przedmiotow

    zwolnienie z ustnego (kazdego osobno) tylko przy zaliczeniu pisemnego na ocene 5
    (max. ocena)

  • gresiek 06.05.10, 19:23
    kapitan samolotu zdawal mature w 1992 roku (o ile byl w liceum) a w
    1992 roku matematyka nie byla obowiazkowa. mozna bylo zdawac np.
    biologie czy historie jako drugi pisemny.
  • pocieszne 10.05.10, 04:19
    gresiek napisał:

    > kapitan samolotu zdawal mature w 1992 roku (o ile byl w liceum) a w
    > 1992 roku matematyka nie byla obowiazkowa. mozna bylo zdawac np.
    > biologie czy historie jako drugi pisemny.

    chcesz powiedziec, ze na tym skonczyla sie jego edukacja ???

    --
    - Jak jedziesz autem i widzisz krowy ładniejsze od kobiet, to znak
    - że jesteś w Niemczech
  • nie-tak 05.05.10, 20:04
    Do Zürichu i Zürichu latają dziennie setki samolotów i co jakoś umieją się
    porozumieć z Skyguide, dziwne ze polski samolot miał kłopoty.
    --
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • calcinus 05.05.10, 21:09
    A skad wiesz ze miał? Przeciez komisja wydala jasne oswiadczenie: przyczyna
    znizania nieznana. Ani slowa tam nie ma o braku porozumienia wiec nie zmyślaj.
  • zwykly_troll 06.05.10, 01:09
    > A skad wiesz ze miał? Przeciez komisja wydala jasne oswiadczenie: przyczyna
    > znizania nieznana. Ani slowa tam nie ma o braku porozumienia wiec nie zmyślaj.

    przeczytaj najpierw ten raport i potem się zastanów, kto zmyśla.
    --
    ja tu tylko trolluję
  • kraand 05.05.10, 20:57
    Kiedy to tylko stwierdzenie stanu faktycznego - no co doskwiera
    prawda?
  • ksin 05.05.10, 23:20
    a co za bardzo cie obrzezali i teraz boli?
  • xolaptop 05.05.10, 19:55
    A w Gazecie Wyborczej mówili, że Kaczyński nie znał angielskiego, a tu proszę:
    "Hello (Tu-154M) Zurich Arrival turn left heading one five zero vectors one
    four speed two one zero". Wychodzi na to, że gazeta go po śmierci nauczyła.
  • katia211 05.05.10, 20:10
    Donald do dziś nie umie po angielsku. Ale za to doskonale mu wychodzi Jawohl,
    Her Putin, ale ja ja Her Putin ...
  • antydupek 05.05.10, 20:36
    > ale ja ja Her Putin ...
    to już wiemy że ulubionym filmidłem małolatej katii jest "'Allo 'allo".
    budujące, że nie "17 mgnień nudy".
  • indeed4 05.05.10, 20:20

    Nasi piloci najwyraźniej błędnie zrozumieli spelling : "two one
    zero", czyli " dwa, jeden, zero" jako dwie jedynki - czyli 110
    zamiast 210
    Masakra :-/// KTO ICH UCZYŁ ANGIELSKIEGO ...?
  • gresiek 05.05.10, 22:23
    bez przesady, to nie byl ich pierwszy lot, po prostu nie zrozumieli
    z tym, ze nie moge zrozumiec dlaczego 4 osoby w kokpicie nie
    zauwazyly bledu??? na cholere tam jest ten nawigator od siedmiu
    bolesci???

    moglo wygldac to tak, pilot prowadzacy korespondencje z kontrolerem
    zle zrozumial i powtorzyl po polsku w kokpicie 110 a reszta
    zalogi przyjela to za dobra monete a wynika to z fatalnego crm czyli
    wspolpracy ludzi w kokpicie! i nie jest to przypadlosc tylko
    polskich pilotow.
    po pierwsze, caloc rozmow w fazie startu i podejscia do ladowania
    powinna sie odbywac po angielsku a zaloze sie, ze piloci sobie
    gadaja po polsku miedzy soba i to jeszcze takim swoim smiesznym
    frywolnym żargonem
    , wiem, bo slyszalem na zywo jak to wyglada,
    po prostu freestyle... zaloze sie, ze nie ma tu czegos
    takiego jak "sterile cockpit rule"
    po drugie, w powaznyh liniach lotniczych, typu lufthansa, calosc
    rozmow w kokpicie dot. pilotazu odbywa sie po angielsku
    , nie ma
    tlumaczenia na niemiecki. koniec, kropka! piloci maja myslec po
    angielsku, wszystkie check listy (procedury) sa po angielsku.
    ponizej pewnego pulapu nie moze byc i nie ma zadnych rozmow nie
    zwiazanych z pilotazem!
    czy w polskich silach zbrojnych obowiazuja takie zasady? hehehe,
    predzej mi kaktus wyrosnie...
    no i czego wymagac od ludzi wychowujacych sie w kulturze nznaczonej
    stygamta, ze "polski pilot to nawet na drzwiach od stodly poleci"?
    mysle, ze za czas jakis bedziemy mieli w wojsku kolejny crash, nie
    ma na to rady
  • expertum-credere-potes 06.05.10, 04:04
    Nasi piloci najwyraźniej błędnie zrozumieli spelling : "two one
    > zero", czyli " dwa, jeden, zero" jako dwie jedynki - czyli 110
    > zamiast 210
    > Masakra :-/// KTO ICH UCZYŁ ANGIELSKIEGO ...?

    two one zero znaczy dwa jeden zero czyli 210
    double one zero to podwójna jedynka zero czyli 110

    poza tym nie mamy relacji z pierwszej ręki, a to wszystko co tu piszą to
    dziesiąta woda po kisielu.
  • cus27 06.05.10, 04:35
    -A nasi pseudo eksperci maja problem z odroznieniem... moczu od
    deszczu,ktory ich "oblewa " od kilku tygodni,i KTOS ma niezly ubaw
    (nawet wiem KTO)!!!
  • sal 05.05.10, 19:57
    To miasto się nazywa po polsku ZURYCH, tak samo jak Nowy Jork, to nie New York...
  • unixzet 05.05.10, 20:04
  • 2-pswiecki 05.05.10, 22:58
  • kac_moralny 05.05.10, 20:14
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz napisał:

    > Kolejna niby-sensacja. Tyle że nie świadczy zupełnie o niczym i jest raczej bez
    > związku z późniejszą katastrofą. Za to przynajmniej jest o czym pisać...

    ....... ależ Ty jesteś bystry jak goowno w klozecie.
  • nie-tak 05.05.10, 20:18
    kac_moralny napisał:

    > zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz napisał:
    >
    > > Kolejna niby-sensacja. Tyle że nie świadczy zupełnie o niczym i jest racz
    > ej bez
    > > związku z późniejszą katastrofą. Za to przynajmniej jest o czym pisać...
    >
    > ....... ależ Ty jesteś bystry jak goowno w klozecie.
    ******************
    W ten sposób zderzyły się już dwa samoloty nad Überlingen, ten sam błąd to
    znaczy jeden z pilotów tez nie zastosował się do poleceń wierzy.
    -------------------------------------------------------------
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • dextromethorphan 05.05.10, 20:16
    W tym cytacie z zapisu rozmów nie ma ani słowa o wysokości. Jest kierunek
    (skręć w lewo, kierunek 150 stopni), jest pas, do którego podejścia należy się
    spodziewać (wektory do pasa nr 14) oraz prędkość (210 węzłów). Więc co niby ci
    piloci mieli źle zinterpretować? Może o jakiś inny cytat chodzi?
  • rybka9915 05.05.10, 20:23
    a skad ten geniusz "lotnictwa", ktory to napszczyl ma wiedziec? Z lekcji religii
    u Rydzyka???
  • ksin 05.05.10, 23:27
    ten redaktor, tfu pisarzyna ktorej poklask dajesz?
    wiadoma skad z paskaz wyplatami, tak samo jak Ty, im bardziej sie Polske/polaków
    sie obsmaruje bonusik wiekszy, szmato...
  • devilresident 05.05.10, 20:16
    Widocznie są poważne braki w wyszkoleniu pilotów.
  • nie-tak 05.05.10, 20:19
    devilresident napisał:

    > Widocznie są poważne braki w wyszkoleniu pilotów.
    ***********
    Niestety na to wskazuje.
    --
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • bmc3i 05.05.10, 20:28
    nie-tak napisała:

    > devilresident napisał:
    >
    > > Widocznie są poważne braki w wyszkoleniu pilotów.
    > ***********
    > Niestety na to wskazuje.

    A jak moze nie byc brakow w szkoleniu pilotow, skoro na mleko dla dzieci w
    szkolach trzeba, a nie na takie glupoty jak paliwo do szkolenia pilotow?

    --
    Czyż nie dobija się koni?
  • nie-tak 05.05.10, 20:31
    bmc3i napisał:
    > A jak moze nie byc brakow w szkoleniu pilotow, skoro na mleko dla dzieci w
    > szkolach trzeba, a nie na takie glupoty jak paliwo do szkolenia pilotow?
    **************
    Nie wal głupot,a na to są pieniądze z tendencja wzrostowa, tu nakreśliłam liczby
    kupowania bezwartościowych amerykańskich obligacji przez Polskę, co ty na to?

    forum.gazeta.pl/forum/w,30,111000436,111015905,Re_Merkel_Europa_stoi_na_rozdrozu_Sytuacja_w_G.html
    -----------------------------------------------------------------
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • bmc3i 05.05.10, 20:34
    nie-tak napisała:

    > bmc3i napisał:
    > > A jak moze nie byc brakow w szkoleniu pilotow, skoro na mleko dla dzieci
    > w
    > > szkolach trzeba, a nie na takie glupoty jak paliwo do szkolenia pilotow?
    > **************
    > Nie wal głupot,a na to są pieniądze z tendencja wzrostowa, tu nakreśliłam liczb
    > y
    > kupowania bezwartościowych amerykańskich obligacji przez Polskę, co ty na to?
    >

    Takj, tak. Tylko w zeszlym roku minister psychiatra obrony klich obcial
    pieniadze na paliwo na szkolenia tak, ze piloci migow nie wylataja szkoleniowo
    nawet 40 godzin rocznie. Jeszcze troche i dobiją do Rosjan z 27 godzinami,

    --
    Czyż nie dobija się koni?
  • nie-tak 05.05.10, 20:41
    Ale Amerykanom bić pieniądze do kieszeni Polska potrafi?
    --
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • rybka9915 05.05.10, 20:30
    ilosc wypadkow lotniczych amatorow w Polsce potwierdza, ze wielu z tych ludzi
    nigdy nie powinni dostac licencji. Glupota, brawura i brak umiejetnosci zawsze
    koncza sie tak samo, niezaleznie od srodka lokomocji.
    Chcialabym wierzyc i wierze, ze lotnictwo wojskowe i zawodowe cywilne
    funkcjonuja na zdrowych zasadach, odpowiedzialnosci i umiejetnosciach.
  • nie-tak 05.05.10, 20:36
    rybka9915 napisała:

    > ilosc wypadkow lotniczych amatorow w Polsce potwierdza, ze wielu z tych ludzi
    > nigdy nie powinni dostac licencji. Glupota, brawura i brak umiejetnosci zawsze
    > koncza sie tak samo, niezaleznie od srodka lokomocji.
    > Chcialabym wierzyc i wierze, ze lotnictwo wojskowe i zawodowe cywilne
    > funkcjonuja na zdrowych zasadach, odpowiedzialnosci i umiejetnosciach.

    Tu znajdziesz odpowiedz.
    forum.gazeta.pl/forum/w,904,110983325,111012367,Re_sam_tez_nie_znasz_odpowiedzi.html
    forum.gazeta.pl/forum/w,904,110983325,111013023,Re_Rosyjscy_eksperci_Pilot_szukal_ziemi_wzrokie.html
    -----------------------------------------------------------
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • calcinus 05.05.10, 21:13
    Tam zadnej odpowiedzi nie ma tylko rozpaczliwe trzymanie sie wersji, ze winny
    jest Kaczynski. Oczywiscie, gdyby myslec taką dziecinną logiką to nalezaloby
    uznac, ze winny wypadkowi taksowki jest zawsze pasazer, bo to on kazał sie
    wiezc. Idac dalej ta dziecinna logika nalezalby uznac, ze winna jest w tym
    przypadku matka klienta przedsiebiorstwa przewozowego, bo jakby nie urodzila
    klienta to on nie kazalby sie nigdzie wiezc i zadnego wypadku by nie bylo. Za
    szczescie w komisjach badania wypadkow lotniczych siedza dorosli ludzie a nie
    dzieci.
  • gresiek 05.05.10, 22:28
    nie chcialbym szkalowac polskiego cywilnego lot-u ale u nich w
    kokpitach tez bywa freestylowo... np. zapisywanie ilosci pozostalgo
    paliwa na marginesie gazety, nie wiem czy takie zachowania sa
    profesjonalne
  • ferrment 05.05.10, 21:51
    W wyszkooeniu dziennikarzy również.
  • miszczu.pll 05.05.10, 20:43
    problem w tym że oni mogą latać tylko na drzwiach od stodoły one nie posiadają
    żadnych urządzeń więc można robić to na co ma się ochotę
  • pazdzioch.mariann 05.05.10, 20:16
    W kokpicie zarejestrowano piąty głos,
    RMF, GW - zapewne to głos prezydenta,
    - nie, to głos kobiety,
    RMF, GW - ani chybi pierwsza dama,
    - nie pierwsza dama tylko stewardessa,
    RMF, GW - przyniosła rozkaz od prezydenta ?
    - nie, przyniosła herbatę.
    --
    (Archiwum Akt Nowych, KC PZPR, sygn. V/246, fragment stenogramu z posiedzenia
    Biura Politycznego KC PZPR w dniu 27 listopada 1984 r. , wypowiedź Mieczysława
    F. Rakowskiego) "... Absolutnie nie jest potrzebne podejmowanie
    jakiegokolwiek "ostrzału" Wałęsy, bo jest to człowiek podstawiony przecież,
    [...] nim się kieruje..."
  • indeed4 05.05.10, 20:21
    pazdzioch.mariann napisał:

    > W kokpicie zarejestrowano piąty głos,
    > RMF, GW - zapewne to głos prezydenta,
    > - nie, to głos kobiety,
    > RMF, GW - ani chybi pierwsza dama,
    > - nie pierwsza dama tylko stewardessa,
    > RMF, GW - przyniosła rozkaz od prezydenta ?
    > - nie, przyniosła herbatę.


    ( zawiedziony chór reporterów )

    - Ooooooooooooooooooo .................

    LOL
  • facio60 05.05.10, 20:20
    tylko jakos często spadają.
    No ale wygrali bitwę o Anglię i potrafią lądować nawet na drzwiach
    od stodoły..
    Kiedy wreszcie zacznie się rozwiewać te mity
  • ivrp 05.05.10, 20:40
    Dopóki ten naród ma powody do kompleksu niższości, dopóty będzie się
    karmił takimi farmazonami.
  • redaktorpajacewicz 05.05.10, 20:22
    wyciągają koleje "rewelacje",zaraz odnajdą kolejne niusy, nieznane
    incydenty.. Razwiedczykowie ustalcie jedną wersje! czy to mgła?czy
    Prezydent naciskał?czy wina Prezydenta ze się spóźnił pól godziny?że
    piloci języków nie znali?? Mimo wszystko mam nadzieje że po tej
    tragedii naród nieco przejzy na oczy i przestanie wierzyć w wasze
    manipulacje i kłamstwa.
  • trombozuh 05.05.10, 20:26
    To Putin zza krzaka strzelił z rakiety w Smoleńsku czy Talibowie z Klewek?
  • langston 05.05.10, 21:59
    a gdziesindziej bedziesz protestowal przeciwko wiezieniom CIA:)

    tacy jak ty juz tak maja...
  • feral_kid 05.05.10, 20:25
    Ciekawe skąd reporter TOK FM się dowiedział.Pewnie przeglądał forum Lotnictwo.net ;)
  • zuzka111 05.05.10, 20:32
    został uruchomiony, a samolot spadł.

    Nie chodzi o wymienianie wszystkich przypadków z życia Tupolewa kiedy
    TAWS zadziałał.

    Zresztą to jeszcze jeden dowód na to, że piloci umieli sobie radzić w
    trudnych sytuacjach.
    A w Smoleńsku stało się coś co im nie pozwoliło uratować swojego
    życia i samolotu z pasażerami.

    Znów pudło dla Gazetki W.
  • saturn5 05.05.10, 20:44

    > Zresztą to jeszcze jeden dowód na to, że piloci umieli sobie radzić w
    trudnych sytuacjach.

    Jaki dowod? Co ty bredzisz?
  • porterhouse 05.05.10, 20:52

    > został uruchomiony, a samolot spadł.

    TAWS nie mial prawa byc wogole wlaczony przy tym ladowaniu. Jak piloci go
    wlaczyli to kiepscy to byli piloci!
  • sierrapapa 05.05.10, 20:54
    Wielce szanowna zuzko111.

    Systemom elektronicznym sprawiedliwość oddajmy. TAWS i TCAS to dwa zupełnie różne systemy.

    W dodatku uruchomienie TAWS, o którym piszesz, wcale nie zabezpiecza na zasadzie reguły przed kolizją z ziemią.

    Natomiast stwierdzenie:
    „A w Smoleńsku stało się coś co im nie pozwoliło uratować swojego życia i samolotu z pasażerami." - jest w 100% prawdziwe.

    Pozdrawiam,

    sierra
  • indeed4 05.05.10, 21:08
    We wszystkich tych przypadkach system TAWS ( i nie tylko )
    zadziałał, tylko co z tego .... ?

    www.youtube.com/watch?v=SlBPz74VPaA
  • indeed4 05.05.10, 21:27
    www.youtube.com/watch?v=9mXkljhWTNM&feature=related

    Włączają się wszystkie systemy, a nie jeden
  • bogda35 05.05.10, 21:11
    to jest własciwie strasznie śmieszne że głos zabierają dyletanci i wypowiadaja
    sie z całą pewnościa siebie.A najbardziej kompetentny jest Nasz Dziennik
    -wprawdzie powinien zajmować sie sprawami niebieskimi - ale czy wypadkami
    lotniczymi ? Ludzie,litosci - poczekajcie na wyniki dochodzenia - nie chrzańcie
    bez sensu.
  • redaktorpajacewicz 05.05.10, 21:28
    wyniki dochodzenia?? Czekamy! cały czas czekamy!!!! za 5 dni minie
    miesiąc od katastrofy!!

    Czy to takie dziwne!? że że wobec krętactwa niektórych mediów o SB-
    cko WSI-owym rodowodzie, że wobec wymownego milczenia zakapiorów którzy
    obiecywali nam drugą IRLANDIE!!ludzie zaczynają snuć różne
    przypuszczenia????
    Czekamy na wyniki dochodzenia, czekamy na prawdę!
  • zuzka111 05.05.10, 21:50
    Owszem to różne systemy.
    Problem na który chciałam zwrócić uwagę polega na tym, że gazeta
    rzuca się na wszystko co tylko możliwe by udowodnić zadaną na wstępie
    tezę:
    "piloci są winni"..
    A to nie jest prawda. Nawet nie wiem jak można zakładać bez
    jakichkolwiek danych na temat tego lotu, że winni są właśnie piloci.

    Co do TAWS - zakładam, że wyszkolona załoga świadomie korzysta z
    zainstalowanych na pokładzie urządzeń...
    Przypadek z Zurichu potwierdza moją tezę. System zadziałał - samolot
    uniknął kolizji.
  • sierrapapa 05.05.10, 22:19
    @ zuzka111

    Zgadzam się w zupełności.
    Dziś, mając jako jedyne źródło internet, nie sposób niczego przesądzić.

    Wiele ważnych, „twardych” konkretów jest znane dzięki znakomitej pracy Rosjan, mieszkańców Smoleńska - forum:

    forum.smolensk.ws/viewtopic.php?f=2&t=48375&start=3160
    Reszta to na razie spekulacje. Bardzo różnie moderowane emocjonalnie - od ”Naszego Dziennika” i ”Gazety Polskiej” - po typowe skrajności ”GW”.

    Natomiast fakt, że na miejsce katastrofy można dziś wejść swobodnie i znaleźć rzeczy osobiste czy resztki garderoby ofiar - jest SKANDALEM.

    Np. po katastrofie Swissair 111 (rozbił się w zatoce opodal Nowej Szkocji) sprowadzono z dalekiej Holandii, za kilka milionów dolarów specjalny, jedyny na świecie statek, który ma urządzenia działające na zasadzie ogromnego odkurzacza. W ten sposób przesiano piach z dna, aż była PEWNOŚĆ, że na dnie nie pozostał najmniejszy element. To co mamy w Smoleńsku dziś - to, moim zdaniem, skandal i brak wyobraźni.
    To jest Rosja - i nawet bez przypisywania złych intencji nie należy o tym zapominać.

    pozdrawiam,

    sierra
  • nie-tak 05.05.10, 22:27
    Na czym opierasz twoje fakty na osobistej wizji miejsca wypadku czy tylko
    doniesień gazety albo polskich mediów?
    --
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • porterhouse 05.05.10, 22:36

    > Co do TAWS - zakładam, że wyszkolona załoga świadomie korzysta z
    > zainstalowanych na pokładzie urządzeń...
    > Przypadek z Zurichu potwierdza moją tezę. System zadziałał - samolot
    > uniknął kolizji.

    a ty znowu wkolo Macieju, TAWS nie jest do unikania kolizji.
    Piloci wygladaja na winnych bo scenariusz jest podobny do wypadku CASY w
    Miroslawcu. Typowe pogwalcenie procedur IFR. Nawet sam fakt ze probowali ladowac
    juz samo w sobie jest powaznym naruszeniem przepisow.
  • nie-tak 05.05.10, 22:43
    porterhouse napisał:
    Typowe pogwalcenie procedur IFR. Nawet sam fakt ze probowali ladowa
    > c
    > juz samo w sobie jest powaznym naruszeniem przepisow.
    *************
    Komu to piszesz czy niektórzy są w stanie to zrozumieć, przecież dla nich jest
    to normalność ;-)))
    Oni szukają tylko winny u innych sami nie widza własnych stron ujemnych.

    --
    www.youtube.com/watch?v=7P8Ai3F2-1k&eurl=http%3A%2F%2Fwww.mmnews.de%2Findex.php%2F200909063682%2FMM-News%2FDer-Dollar-Betrug.html&feature=player_embedded
    www.youtube.com/watch?v=1ndrjQubd3w&feature=related
    www.youtube.com/watch?v=x4Ps5ne0u7o&feature=related
    ---------------------------------------------------------------
  • vas-b 06.05.10, 06:27
    To cos to strachach przed kompromitacja wodza i rozkaz ladowania mimo
    mgly.proste?a tak na marginesie to cala ta eskapada miala przykryc
    srodowe spotkanie w Katyniu
  • voiceinthedesert 07.05.10, 02:14
    Zgadzam się, że TAWS i TCAS to zupełnie inne krowy. Pierwszy,
    terrain awareness and warning system
    (system świadomości i
    ostrzeżenia o terenie), pomocny jest do zrozumienia przyczyn
    katastrofy w Smoleńsku. Drugi, traffic collision avoidance system
    (system zapobiegawczy zderzeniom w ruchu [samolotowym]), pomocny
    jest do zrozumienia poprzedniego problemu w Zurychu. TAWS był tylko
    częściowo użyteczny w Smoleńsku, bowiem Rosjanie nie dostarczyli
    mapy terenu Sewierny [Północ] pilotom polskim. TAWS bez tego
    trzeciego niezbednego parametru jest jak bez ręki ... bo ostrzega
    zapóźno, to znaczy gdy zbliżajacy się grunt włącza
    radiowysokościomierzową syrenę. Gdyby jednak mapa cyfrowa była
    wprogramowana do TAWS'u, ta syrena włączyłaby się przez wektor
    wysokości dozwolonej w każdym momencie, zaprogramowany bezpiecznie
    na mapie, dużo przed wirtualnym zetknięciem się z ziemią!
  • radi242 05.05.10, 21:30
    > Nie chodzi o wymienianie wszystkich przypadków z życia Tupolewa kiedy
    > TAWS zadziałał.
    >
    > Zresztą to jeszcze jeden dowód na to, że piloci umieli sobie radzić w
    > trudnych sytuacjach.
    > A w Smoleńsku stało się coś co im nie pozwoliło uratować swojego
    > życia i samolotu z pasażerami.
    > Znów pudło dla Gazetki W.

    Ale zdajesz sobie juz teraz sprawe, ze pomyliles TAWS z TCAS?

    --
    New World Folder.
  • jkredman 05.05.10, 20:33
    lotnictwa
  • rogue_trader 05.05.10, 20:58
    niestety nie tylko u tych na zmywaku ale rowniez u pilotow.
    Podczas pewnego lotu z barcelony do wawy PLL LOT pamietam jak pilot mowil, ze
    mamy male spoznienie po czym chcial to powtorzyc po angielsku mowiac: "we are
    after the schedule" ... zaczalem szukac spadachronu...
  • gresiek 05.05.10, 23:10
    i co w tym stwierdzeniu jest takiego blednego niby? jezli calosc
    brzmiala "we are after the scheduled arrival time" lub cos w tym
    stylu to co tu jest niekomunikatywnego?
  • voiceinthedesert 07.05.10, 02:23
    The correct statement could have read: we are a little behind the
    scheduled arrival time.
    Słowo "little" jest tu niezbędne, by
    osoba płynnie mówiąca po angielsku, lub mniej płynnie, podchwytała
    sens tego co się do niej mówi poprawnie i natychmiast. Take it from
    me.
  • wybitniemadry 05.05.10, 21:26
    fonetyczne brzmienie 150 i 110 po angielsku jest bliskie, kiedy czlowiek jest na kacu dzialanie pamieci jest ograniczone, to co sie uslyszalo sekunde temu nasza glowa zaczyna korygowac, interpretowac i poddawac w watpliwosc, nic nowego, badanie krwi pilotow byloby jak najbardziej wskazane
  • indeed4 05.05.10, 21:46
    tylko ten idiotyczny angielski :->

    Patrz : " tu tii tu rum tu - tu " - no czy to jest normalny język ?!

    :-)
  • bugmenot2008_2 05.05.10, 22:20
    and sticks - i zrozum coś z tego człowieku!
  • voiceinthedesert 07.05.10, 02:27
    W takich przypadkach, pilot ma prawo zarządać: say it again,
    please,
    lub, repeat it again, please. End of the
    story ... and of the problem!
  • a_l_e_x 05.05.10, 21:27
    Sprawa oczywista i nie ma co badać! Wiadomo - Kaczyński nakazał pilotom aby
    nie słuchali tego co mówi kontroler lotów!
    Proponuje sie w następnej kolejności zająć pogłoskami jakoby Kaczyński
    nakłaniał Talibów do ataku na WTC!
  • z1234567 05.05.10, 21:31
    Znowu szechterolenie gwna

    o cienkim Bronku napiszcie

    www.rp.pl/artykul/2,471408.html

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka