Dodaj do ulubionych

Poczta Polska i Ministerstwo Finansów. Bratnie ...

09.12.10, 16:10
Szanowny Panie Redaktorze,

Z wielkim zainteresowaniem przeczytałem Pański dzisiejszy materiał dotyczący Poczty. Szkoda, że wkradło się tam (jak sądzę) kilka drobnych nieścisłości.
Myślę, że sporo informacji można znaleźć np. pod poniższymi linkami.

www.rp.pl/artykul/569069.html
biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/443100,poczta_polska_odzyskuje_klientow.html
I jeszcze na koniec cytat - Rafał Brzoska, prezes Integera dla Pulsu Biznesu z dnia 11 listopada 2010 roku: Przesyłka aglomeracyjna Poczty Polskiej odebrała nam sporo rynku.

--
Zbigniew Baranowski
Rzecznik prasowy Poczty Polskiej
rzecznik[at]poczta-polska.pl
Edytor zaawansowany
  • mateusz.tulkowski 10.12.10, 15:17
    Szanowny Panie Rzeczniku!
    Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że w 2006 r. udział Poczty Polskiej w wolumenie przesyłek krajowych i zagranicznych (wliczając druki bezadresowe) wynosił blisko 60 proc., w roku 2009 było to nieco ponad 40 proc. Na dane dotyczące roku 2010 musimy jeszcze zaczekać. Nie wiem czy przytoczone wskaźniki da się zinterpretować inaczej niż utratę udziałów rynkowych nawet jeśli w wieloletnim trendzie jest jakieś kilkumiesięczne zawahanie.
    Usługa „przesyłka aglomeracyjna” jest świadczona jedynie na rzecz dużych klientów biznesowych, w artukule była mowa o rynku jako całości a nie o jego poszczególnych segmentach. W dodatku prywatni operatorzy zarzucają Poczcie Polskiej, że usługa ta budzi wątpliwości natury prawnej- nie jest obciążona VAT i dzięki temu jest tańsza niż usługi konkurencji (sprawą zarzutów zainteresował się UKE). Zdanie następne w zacytowanej przez Pana wypowiedzi prezesa Brzoski brzmiało: „Naszym zdaniem, to niezgodne z prawem rozwiązanie.”
    I jeszcze cytat z wypowiedzi prezesa Brzoski z dn. 22.11.2010 na temat spadającej liczby przesyłek biznesowych: „W przeciwieństwie do Poczty Polskiej my publikujemy wyniki co kwartał, więc trudno mi odnieść się do informacji kierownictwa Poczty. Patrząc przez pryzmat naszych osiągnięć finansowych, niewątpliwie Przesyłka Aglomeracja jest usługą która narusza zasady konkurencji i wpływa na naszą sprzedaż. Gdyby tej usługi nie było nasze wyniki byłyby jeszcze lepsze.”
    Kwestii marnej jakości świadczonych przez Pocztę Polską usług nie chcę nawet poruszać. Jeśli jednak wyrazi Pan taką chęć mogę Panu przesłać (mailem- bogu niech będą dzięki!) linki do artykułów z obiektywnymi danymi i subiektywnymi wrażeniami klientów.
  • biuro.prasowe.poczty.polskiej 17.12.10, 09:32
    Panie Redaktorze,

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. Chciałbym jednak zwrócić uwagę Pana Redaktora na kilka kwestii, które mam wrażenie nie zostały poruszone.

    Zgoda co do tego, że zdarzają się sytuacje, kiedy usługi Poczty są świadczone w sposób odbiegający od oczekiwań klientów. Jestem sobie w stanie wyobrazić, że może Pan podesłać mi przykłady tego typu choć ja z drugiej strony mogę pokazać na przykładach właśnie, że wiele w tej dziedzinie się zmienia. Proszę choćby poczytać niektóre wypowiedzi internautów na portalu Blip.pl, gdzie mamy swoje Biuro Obsługi Klienta by dowiedzieć się, o zgrozo, że są zadowoleni klienci korzystający z naszych usług.

    Swoją drogą - pytanie na marginesie – ile razy skorzystał Pan z możliwości wysyłania listu poprzez konkurentów Poczty? Jakie były to doświadczenia?

    Rozumiem, że jest Pan zwolennikiem liberalizacji rynku bo to jest rozwiązanie korzystne dla wszystkich stron. Podobnie zresztą jak ja – pracownik „wstrętnego monopolisty”. Nie rozumiem jednak dlaczego tak bardzo podoba się Panu omijanie polskiego prawa, którego symbolem jest osławiona już blaszka. Czy naprawdę sądzi Pan, że po uwolnieniu rynku, ktokolwiek poza Pocztą, będzie chciał świadczyć usługi na wsiach gdzie jest znikomy popyt? Poczta jako operator publiczny jest zobowiązana (przez państwo - Rozporządzenie MI w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych) do świadczenia na terytorium Polski, w sposób jednolity w porównywalnych warunkach i po przystępnych cenach powszechnych usług pocztowych oraz zapewnienia dostępności do sieci placówek ( w chwili obecnej 8240 placówek, czynnych co najmniej 5 dni w tygodniu).

    Panie Redaktorze,

    Nasi rywale grają właśnie przede wszystkim o rynek biznesowy bo tam zarabia się największe pieniądze. Czy wie Pan, że 80 proc. przychodów operatorów pocztowych w sektorze listów stanowią właśnie pieniądza z biznesu? Konkurenci nie mają balastu w postaci obowiązku utrzymywania nierentownej sieci placówek pocztowych w szczególności na obszarach wiejskich (obowiązek Poczty) i działają tylko tam gdzie im się to opłaca pracując głównie dla dużych graczy.

    Co do wypowiedzi Pana Prezesa Brzoski - chyba go nieźle uszy pieką, ale mam nadzieję, że się na mnie nie obrazi – stwierdził on, że Integer publikuje wyniki co kwartał i zgoda. To firma giełdowa i nie ma innego wyjścia. Poczta Polska wprawdzie nie ma takiego obostrzenia ale zapewniam Pana (i jest to do sprawdzenia), że dość często informujemy rynek o stanie finansów. Problem w tym jednak, że na stronie Integera nie znajdzie Pan informacji o wolumenach i liczbie wykonanych usług – bo rozumiem, że o tego typu wyniki Panu chodzi. Być może szukałem pobieżnie (proszę podesłać link, gdzie mógłbym sprawdzić ile przesyłek w danym okresie dostarczyła ta firma).

    --
    Zbigniew Baranowski
    Rzecznik prasowy Poczty Polskiej
    rzecznik[at]poczta-polska.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka