Dodaj do ulubionych

Po co KE chce nękać diesle?

14.04.11, 14:36
Znowu nic nie rozumiem!
W jednym miejscu napisane jest, że:
"To przede wszystkim uderzyłoby w kierowców jeżdżących autami z silnikami Diesla.... a przy spalaniu oleju napędowego powstaje więcej CO2 niż przy spalaniu benzyny."

A w drugim miejscu:
"To wszystko ogranicza konkurencyjność aut z silnikami Diesla, które na Zachodzie wciąż cieszą się dużą popularnością - bo spalają mniej tańszego paliwa i emitują mniej CO2 niż auta z silnikami benzynowymi"

To w koncu co jest bardziej ekologiczne?
Edytor zaawansowany
  • paulhandyman 14.04.11, 15:21
    Europa zajmuje się już tylko dodrukiem pieniędzy i wydawaniem je na kolejne państwa bankruty oraz oczywiscie mnożeniem przepisów i podatków... Haracze nałożone na Polskę za emisję CO2 dobiją ostatecznie za kilka lat ten i tak bardzo słabo gospodarczo już dziś.
    Jeżdzę często ostatnio do Azji (Singapour, Hong Kong, czy Korea) i muszę powiedzieć, że kraje te wyprzedzają o jakieś 10 - 15 lat technologicznie i mentalnie Europę. Jeśli tak dalej pójdzie to w przeciągu 20 lat Europa stanie się zadoopiem świata, gdzie nawet turyści nie będą chcieli zaglądać. Wszystko to dzięki "radosnej twórczości" eurourzędników...
  • sanza 14.04.11, 18:23
    oj już bez przesady, fak faktem ze podatków i biurokracji jest duzo za duzo

    ---
    www.oglaszamy24.pl - darmowe ogłoszenia drobne
  • posraldescu 14.04.11, 18:25
    Podnoszenie podatków jest warunkiem pożyczania kasy na ratowanie bankrutów. Jedno z drugim jest silnie powiązane.
  • model.testowy 14.04.11, 19:39
    UE sama sobie założyła na szyję pętlę, którą systematycznie zaciska.
    --
    ekoidiotyzmy
  • art.usa 14.04.11, 15:25
    Teoretycznie ma KE rację.

    Ale niestety tak nie idzie.
    Drogi diesel, to drogi transport. Bo i pociągi chodzą na diesel.
    Drogie produkty żywnościowe. Bo każdy traktor idzie na diesel.
    I tak dalej i tak dalej.

    Ale na takie poparcie potrzebne są wszystkie głosy partnerów UE.
    A do tego prawdo podobnie nigdy nie dojdzie.

    --
    Twój ślub, to legalne złodziejstwo.
    Wszystko co posiadasz jest tylko pół warte.
    Pamiętaj! prawko to twa wolność, do ajencji przy rowerze?
    Zbóje rower ukradły, co teraz, pieszą?.
  • jwojnar 14.04.11, 18:39
    KE musi trochę zadbać o marketing. Przedstawiony pomysł wygląda tak bezsensownie, że bez mocnego uzasadnienia wygląda na kolejnego energetycznego samobója. Z tym CO2 to już jakaś mania prześladowcza Brukselę opanowała. Niedługo zakażą seksu i biegania, a jazda na rowerze będzie dozwolona tylko w konkretnym celu i z ograniczoną prędkością, żeby człowiek nie emitował bez potrzeby.
  • mrrrwrrr 15.04.11, 09:20
    I tu się bardzo mylisz.
    Dla każdego kraju oznacza to krótkoterminowo dodatkowe wpływy do budżetu a jaka jest pazerność ministrów finansów widać np. po Rostowskim.
    Inni ministrowie - niezależnie od kraju i partii - są dokładnie tacy sami.
    A tłumaczyć się będą jak zwykle - "to nie my, to Unia kazała".
  • william.bonawentura 14.04.11, 16:22
    sthoss napisał:
    > Znowu nic nie rozumiem!

    Ekologia to nie tylko CO2. Olej napędowy jest silnym alergenem i wożenie np. dzieci w dieslu jest zdecydowanie niewskazane. Generalnie najlepiej by było żeby to paliwo wyeliminować w ogóle z rynku.
  • hutchence 14.04.11, 17:58
    william.bonawentura napisała:

    > sthoss napisał:
    > > Znowu nic nie rozumiem!
    >
    > Ekologia to nie tylko CO2. Olej napędowy jest silnym alergenem i wożenie np. dz
    > ieci w dieslu jest zdecydowanie niewskazane. Generalnie najlepiej by było żeby
    > to paliwo wyeliminować w ogóle z rynku.

    Chyba nic nie zrozumiałeś. Kolega sthoss wybrał z artykułu dwa wykluczające się zdania. No i czy CO2 to trucizna?

    A co do dzieci w "dieslu". Nie wiem jak Ty ale nie mam rury wydechowej skierowanej do kabiny.
  • strikemaster 14.04.11, 19:16
    Niektóre samochody mają sprawny układ wydechowy i spaliny się do środka nie przedostają.
    --
    Strony kiltowe:główna newsy i komentarze foto-video linki
    Forum kiltowe
    Strikemaster.blox
  • publicyst 14.04.11, 17:08
    To co słychać z Brukseli jest na razie jedynie planem. Ten plan musi być przyjęty jednogłośnie(!), a to będzie zadanie tzw. trudne. Będzie więc dużo czasu na przygotowanie się do tego.

    Po ogłoszeniu tego planu klienci będą długo liczyć, czy kupić diesla, czy benzyniaka.
    To z kolei będzie naciskało na koncerny samochodowe robić wszystko, aby diesle nadal "szły", a to znaczy: atrakcyjne ceny.

    Wyższe ceny dieslów w moim przekonaniu nie są uzasadnione.
    Z "tańszymi" benzyniakami konkurowały dzięki niższej ceny ON i "korzystniejszemu" spalaniu.
  • ubiquitousghost88 14.04.11, 17:15
    "Czy za 10 lat z salonów znikną auta z silnikami Diesla? Komisja Europejska chce drastycznie podnieść podatki od paliwa do aut z takimi ekonomicznymi silnikami."

  • blust 14.04.11, 17:21
    diesel jest w USA drozszy niz benzyna, przez karne podatki. Jakos sie swiat nie zawalil.

    wiem wiem, w USA i tak paliwo jest tansze, ale silniki tak niewydajne zuzywaja wiecej paliwa ze i tak to kosztuje tyle samo: wieksze silniki, wiecej halasu, koszt taki sam.
  • hutchence 14.04.11, 18:02
    blust napisał:

    > diesel jest w USA drozszy niz benzyna, przez karne podatki. Jakos sie swiat nie
    > zawalil.

    Ale są niższe obciążenia fiskalne na benzynę. I jest dobrze. Diesel do ciężarówek, benzyna do osobówek.
    > wiem wiem, w USA i tak paliwo jest tansze, ale silniki tak niewydajne zuzywaja
    > wiecej paliwa ze i tak to kosztuje tyle samo: wieksze silniki, wiecej halasu, k
    > oszt taki sam.

    Większy silnik to mniej hałasu. A mityczne dane o wielkości spalania aut z silnikami pow. 3.0 zaczynają mnie już nie śmieszyć ale drażnić.
  • posraldescu 14.04.11, 18:27
    Faktom nie zaprzeczysz. Diesel niezależnie od pojemności spali ile mu wlejesz. Z motorami Pb nie jest już tak prosto, bo zbyt uboga mieszanka po prostu się nie zapali.
  • mjr.fisher 14.04.11, 17:49
    "diesel jest w USA drozszy niz benzyna, przez karne podatki. Jakos sie swiat nie zawalil.

    wiem wiem, w USA i tak paliwo jest tansze, ale silniki tak niewydajne zuzywaja wiecej paliwa ze i tak to kosztuje tyle samo: wieksze silniki, wiecej halasu, koszt taki sam. "

    Ale przeciętny amerykanin zarabia 4 razy więcej niż przeciętny Polak, a my żyjemy tutaj a nie w USA.
  • billy.the.kid 14.04.11, 17:54
    TO tak po to cobysta se zbyt tanio nie jeździli.
    --
    rzecz się dzieje w POLSCE- czyli NIGDZIE.
  • piotrs 14.04.11, 17:55
    prawie wszędzie w europie olej napędowy jest zdecydowanie droższy od benzyny
  • dzikowy 14.04.11, 17:55
    KE promuje przede wszystkim LPG, dlatego taka jest obecnie w cenach miedzy paliwami "płynnymi" i "skroplonym". To że producenci przegapili to paliwo, a często także wprowadzali rozwiązania utrudniające montaż instalacji gazowej, niech się odbije na ich kondycji ku uciesze małych zakładów, które zatrudniają więcej osób niż molochy.
    --
    Sraczka Mózgowa
  • posraldescu 14.04.11, 18:28
    UE może w każdej chwili nakazać opodatkowanie LPG.
    --
    Od 1989r ani Niemcy, ani Rosja, nie wyrządziły Polsce tylu krzywd, ile politycy rządzący w tym czasie naszym krajem.
    Wręcz przeciwnie. Rosja chce zadbać aby nam było ciepło (gaz i ropa), Niemcy, aby nie brakowało chleba (praca od 01.05.2011).
  • eg.olsen 15.04.11, 16:33
    To chyba nie do konca prawda - ten dokument zaklada wzrost akcyzy na LPG jak najbardziej

    "The rate for diesel would be €8.20/GJ, rising to €9.60/GJ in 2018. The Liquefied Petroleum Gas (LPG) rate would also increase progressively from €1.50/GJ to €9.60/GJ over the same period. "

    Tyle, ze GazWyb zapomnial o tym napisac :)))

  • hutchence 14.04.11, 17:55
    Bardziej eko jest "benzyna". Ale ma większą emisję CO2. "Diesel" ma mniejszą emisję CO2 ale bardziej truje. Urzędasy dostają teraz rozdwojenia jaźni. Najpierw wysokim podatkami na paliwo "wpychają" ludzi w ramiona aut z silnikami diesla, a jak ludzie masowo się na nie przesiedli to teraz się zorientowali, że jest za dużo kopciuchów. Banda debili.
  • pulomiot 14.04.11, 20:32
    Może w tym szaleństwie jest właśnie metoda... Zachęcić, a później opodatkować.
  • bella96 14.04.11, 17:59
    Albo ja śnię, albo jesteśmy świadkami próby wykończenia europejskiej gospodarki.
    W ogóle proponuję cofnąć Europę do wieków średnich i podróżować konno, będzie bardziej ekologicznie.

    Pal sześć, bo w Brukseli i okolicach (od Łaby na zachód) jakieś możliwości sensownego podróżowania komunikacją publiczną istnieją (jak choćby Pendolino, TGV czy ICE) ale to strzał w stopę w transport oraz w kraje rozwijające się. Jak rozumiem, teraz trzeba będzie zatrudnić w każdym kraju tysiące ludzi, żeby opracowały alternatywny i wydajny system dostarczania towarów oraz usług bez udziału ciężarówek i samochodów dostawczych oraz autobusów. A potem będzie biadolenie, że znowu jest bezrobocie, kryzys i katastrofa. Zamiast zająć się produkcją przemysłową i jej powrotem z Chin do Europy, ludziki sobie same stawiają kłody pod nogi i wymyślają problemy, które potem za pomocą wielkich "innowacyjnych" pomysłów kosztujących krocie oraz gigantycznej biurokracji rozwiązują w glorii i chwale...

    Ręce opadają jak się na to patrzy, najgorsze że z przymusu bierzemy w tym udział! i to za własne pieniądze...

    P.
  • posraldescu 14.04.11, 18:29
    Dodatkowo łojenie podatkami świadczy o zobowiązaniach wobec mafii bankowej.
  • forum_wyborcza 14.04.11, 18:03
    Gdyby chodziło o ekologię to LPG i CNG byłoby numerem jeden.
    Auto elektryczne po dwóch latach da więcej odpadów ze zużytych akumulatorów niż najstarsze diesle.
  • posraldescu 14.04.11, 18:30
    Auta elektryczne to nie tylko auta na akumulatory, ale także te na ogniwa paliwowe.
  • pulomiot 14.04.11, 20:14
    Ogniwa paliwowe wytwarzają energię elektryczną zasilającą akumulatory.
  • amkkmp 14.04.11, 18:06
    > To w koncu co jest bardziej ekologiczne?
    Jedno nie wyklucza drugiego. Z litra oleju napędowego powstaje więcej CO2 niż z litra benzyny. Jednocześnie silniki diesla ze względu na (zwykle) wyższą sprawność mogą wyemitować mniej CO2 niż silniki benzynowe. To z kolei wcale nie oznacza, że bardziej ekologiczne, bo emitują np. zdecydowanie więcej bardzo trujących tlenków azotu.

    > Po co KE chce nękać diesle?
    Panie Kublik, nie możemy mówić o żadnym nękaniu, a jeśli już to o nękaniu od lat posiadaczy aut z silnikami benzynowymi. Benzyna ma obecnie wyższą akcyzę od oleju napędowego w przeliczeniu na litr i jeszcze wyższą w przeliczeniu na kilogram. To jest dopiero nękanie.

    Moim zdaniem projekt jest dobry. Akcyza powinna równo obciążać wszystkie paliwa - wówczas paliwa będą stosowane tam, gdzie są optymalne technicznie, a nie tam, gdzie dają korzyści podatkowe.
  • hutchence 14.04.11, 18:20
    ,
    >
    > > Po co KE chce nękać diesle?
    > Panie Kublik, nie możemy mówić o żadnym nękaniu, a jeśli już to o nękaniu od la
    > t posiadaczy aut z silnikami benzynowymi. Benzyna ma obecnie wyższą akcyzę od o
    > leju napędowego w przeliczeniu na litr i jeszcze wyższą w przeliczeniu na kilog
    > ram. To jest dopiero nękanie.
    >
    > Moim zdaniem projekt jest dobry. Akcyza powinna równo obciążać wszystkie paliwa
    > - wówczas paliwa będą stosowane tam, gdzie są optymalne technicznie, a nie tam
    > , gdzie dają korzyści podatkowe.

    A to może lepiej obniżyć akcyzę na benzynę miast podwyższać na ropę? Czy KE w ogóle przewiduje jakieś obniżki fiskalne gdziekolwiek?
  • posraldescu 14.04.11, 18:31
    Nie ma szans.
    Narastające podatki są wynikiem narastającego poziomu zadłużenia. Podniesienie podatków zabezpiecza spłatę kredytów. Inaczej banksterzy nie dadzą ani grosza.
  • geckoon 14.04.11, 18:42
    ale zwiększanie obciążeń finansowych zatrzymuje wzrost gospodarczy, a procenty od kredytu zwiększają zadłużenie, dojdziemy do muru jak opodatkowani zostaniemy na 100% a kredyt i tak będzie narastał bo nie będzie miał kto go płacić.

    Do tego potraktowałbym to jako żart jakiegoś wariata z KE, jednak zazwyczaj jest tak, że fatalne pomysły w KE są realizowane, głównie dlatego, że to "ciało" nie posiada dobrych pomysłów.

  • pamejudd 14.04.11, 18:10
    Trzeba sie ewakuowac z tego szamba w trybie pilnym.

    Ciekawe co jeszcze wymysla te pajace w celu promocji przemyslu produkujacego zawodne, plastikowe namiastki samochodow?




    --
    urbandead.com
  • misiu-1 14.04.11, 19:03
    Dlaczego niby to my mielibyśmy się wynosić? Trzeba raczej w trybie pilnym wyekspediować gdzieś tych czerwonych s***synów. Najlepiej na tamten świat.

    --
    Don't be too proud of this political terror you've constructed. The ability to establish a directive is insignificant next to the power of the Force
  • cezbak 14.04.11, 19:53
    Podoba mi się Twój punkt widzenia. Też myślę, że to my tych urzędasów powinniśmy pozbawić lukratywnych posadek a nie szukać bezpiecznego przed nimi schronienia! Pozdrawiam!
  • strikemaster 14.04.11, 18:10
    że na ON opiera się cały transport towarowy i komunikacja masowa. Podnoszenie cen tego paliwa jest wiec najważniejszym czynnikiem inflacyjnym. No i mam diesla. :)
    --
    Strony kiltowe:główna newsy i komentarze foto-video linki
    Forum kiltowe
    Strikemaster.blox
  • czarno_to_widze 14.04.11, 18:17
  • jarabbit 14.04.11, 18:21
    Kiedyś urzędnicy w kc decydowali o cenach i podatkach,teraz urzędnicy w ke o tym decydują.Historia zatoczyła krąg. Kiedyś to była komuna,teraz eurokomuna.
  • mozart 14.04.11, 18:21
    A kiedy bedzie podadek za oddychanie?
    --
    Najsilniejsza La Niña od 1955 roku!
    Europol:Oszustwa podatkowe w handlu certyfikatami CO2!
  • jachay 14.04.11, 18:45
    Ciężarówki już mają systemy mieszania ON i LPG. Sterowniki produkuje się w Polsce.
  • lingus 14.04.11, 20:15
    A nie przypadkiem ON i CNG?
    --
    Przyczyny tego faktu są prawdopodobnie kwantowe...
  • pulomiot 14.04.11, 20:11
    a kontenery na kolej, a kolej na prąd, a prąd z węgla lub plutonu, uranu czy jeszcze czegoś...
  • wyceniam 14.04.11, 18:24
    Unia albo ktos podpierajac sie unia probuje ukryc wyciaganie kasy pod plaszczykiem dbalosci o srodowisko. Wciskaja ludziom ze moga zatrzymac naturalne procesy ktore od milionow lat sa i zmieniaja nasza planete. Wplyw dzialalnosci czlowieka nie jest az tak istotny w przyspieszaniu zmian. Egocentryzm z nas wylazi. A prawda jest prosta - nie zatrzymamy zmian klimatu moze o chwile cos spowolnimy ale jakim kosztem??
    Czy warte jest udreczanie wszystkich skoro i tak klimat sie zmieni - nie pierwszy raz w dziejach swiata. Ograniczanie zuzycia surowcow ktore sie koncza - OK ale wyciganie kasy - i na co ona idzie - ciekawe - pewnie zarobia krocie unijni eksperci, a klimat nic z tego nie bedzie mial. Unia jest drogim i niesprawnym, biurokratycznym mechanizmem szybko przemieli kase.
  • br00net 14.04.11, 18:36
    Z roku na rok mamy cięższe zimy(odczuwam to na swojej skórze i zawartości portfela, mimo że ekopoje... twierdzą że jest cieplej). Jeszcze dwa, trzy lata - Tamiza i Sekwana zimą będą zamarzać - wtedy już żadne pseudo argumenty ekopoje... nie będą nikogo wstanie przekonać że jednak mamy globalne ocieplenie i wszelkie durne eko-podatki i pomysły na kolejne się skończą.
    Założę się że durni ekopojeb... wrócą do swoich pomysłów z lat 70 kiedy to chcieli produkować więcej CO2 żeby cieplej nam było.
  • cezbak 14.04.11, 19:57
    Wybacz, ale mylisz się - kiedy Tamiza i Sekwana zaczną zamarzać zaczniemy walczyć (pod sztandarami tych samych eko cośtam) z globalnym ochłodzeniem. O kreatywność wyłudzaczy naszych pieniędzy się nie martwmy. Powinniśmy zacząć się jej bać.
  • strinve46 14.04.11, 18:25
    to w referendum byłem na NIE,bo wiedziałem czym śmierdzą idioci z Brukseli.
  • cree-is-me 14.04.11, 18:28
    W jednym artykuliku dwa sprzeczne zdania:
    "(..) bo w litrze oleju napędowego jest więcej energii niż w litrze benzyny, a przy spalaniu oleju napędowego powstaje więcej CO2 niż przy spalaniu benzyny".

    A niewiele niżej:
    "To wszystko ogranicza konkurencyjność aut z silnikami Diesla, które na Zachodzie wciąż cieszą się dużą popularnością - bo spalają mniej tańszego paliwa i emitują mniej CO2 niż auta z silnikami benzynowymi."

    No to jak w końcu: diesle emitują więcej, czy mniej CO2 niż benzyniaki? ;P
  • pulomiot 14.04.11, 20:28
    tylko słabo opisana :)

    Diesle emitują więcej CO2 z litra paliwa (tzn. ze spalenia 1 litra oleju napędowego powstaje średnio więcej CO2 niż ze spalenia 1 litra benzyny), ale mniej w przeliczeniu na kilometr (silniki Diesla mają wyższą sprawność: potrzebują mniej paliwa do wykonania tej samej pracy niż benzyniaki).
  • aazz91060 14.04.11, 18:29
    Faszystowskie ku,.rwy za nasze pieniadze chca nas calkowicie zaj,.ebac.
  • dd1987 14.04.11, 18:31
    jeszcze kilkadziesiat lat temu gospodarka europesjka była 30 lat przed azjatycka teraz jestesmy juz jakies 10 lat za azjatycką. Taką gospodarkę zarżnąć w tak krótkim czasie. Takiej Unii to ja nie chce
  • fan_xiecialuki 14.04.11, 18:37
    Więcej energii w litrze oleju napędowego, niz w litrze benzyny?!!! Od kiedy?!!!
    Autor powinien zajrzeć do podręczników.

    Silnik Diesla ma po prostu wyższą sprawnośc termodynamiczną, niz benzynowy. A zawartośc energii (lub, fachowiej, ciepło spalania, lub jeszcze fachowiej, entalpia spalania) dla obu rodzajów paliw jest niznacznie rózna i to raczej "na korzyść" benzyny...
  • amkkmp 14.04.11, 19:17
    > Więcej energii w litrze oleju napędowego, niz w litrze benzyny?!!! Od kiedy?!!!
    Od zawsze.

    > Autor powinien zajrzeć do podręczników.
    Sam powinieneś.

    pl.wikipedia.org/wiki/Benzyna
    pl.wikipedia.org/wiki/Olej_napędowy
    Oba paliwa mają podobną wartość opałową z kilograma, ale benzyna ma niższą gęstość = mniej kilogramów w litrze = mniej energii w litrze
  • darr.darek 14.04.11, 19:40
    fan_xiecialuki napisał:
    > Więcej energii w litrze oleju napędowego, niz w litrze benzyny?!!! Od kiedy?!!!
    > Autor powinien zajrzeć do podręczników.

    Sam zajrzyj. ON ma sporo wyższą gęstość od benzyny i dlatego w litr ON ma jakieś 37MJ energii opałowej, a litr benzyny ok. 33MJ.
    W porównaniu masy benzyna faktycznie ma jakieś 4% więcej energii opałowej niż ON.

    > Silnik Diesla ma po prostu wyższą sprawnośc termodynamiczną, niz benzynowy.

    Tyle, że niewiele wyższą niż nowoczesne silniki benzynowe.
    I w jednych i drugich silnikach faktyczna sprawność jest na dość żałosnym poziomie w przypadku aut osobowych. Wynika to w ostatnich dekadach stąd, że mimo iż rośnie minimalnie sprawność spalania paliwa, to rośnie tez moc kupowanych silników i przez 99% czasu jazdy nie są one obciążone na maksymalną moc a są obciążeniem bezproduktywnego kręcenia (w tym ostatnim brylują słabi kierowcy i kierowczynie, którzy jadą na wysokich obrotach bez potrzeby).


  • makalaka 14.04.11, 18:37
    Ja ma VW TDI, i od 2 lat uzywam BIO100, polskie paliwo, bez wojen, bez zabitych dzieci i ludnosci, bez ludzkiej krwi, i co wazne, 0 emisji dwutlenka, i 95% minej toksyczne spaliny.
    Silnik dziala lepiej, lepiej smarowany, i fajnie pachnie z tylu.
    Fak you corporacje paliwowe, i fak you al gore, fak you ci ktorzy podejmuje niszczycielskie decyzje dla wlasnego wzrostu majatkowego,
  • sokolasty 14.04.11, 19:32
    Dwutlenek węgla się wytwarza, nie ma bata. A czym pachną spaliny? Nie frytkami?
    --
    "Życie jest jak umiejętne wyrwanie zęba. Cały czas myślisz, że to najważniejsze dopiero przyjdzie, gdy nagle spostrzeżesz, że już po wszystkim"
  • darr.darek 14.04.11, 19:54
    makalaka napisał:
    > Ja ma VW TDI, i od 2 lat uzywam BIO100, polskie paliwo, bez wojen, bez zabitych
    > dzieci i ludnosci, bez ludzkiej krwi, i co wazne, 0 emisji dwutlenka

    Tego "dwutlenkA" tyle samo, tylko faktycznie z "odzysku biologicznego".

    Tyle, że aby zapewnić dostawy paliwa do aut w Polsce należałoby obsiać cały polski areał na potrzeby produkcji oleju i spirytusu do aut, a i tak zabrakłoby polskiego areału. Oczywiście wszyscy musieliby umrzeć z głodu lub odebrać żywność jakimś tam murzynkom z jakiegoś zakątka świata.
    14 mln ha w Polsce przy wydajności 1 tona oleju rzepakowego z 1 ha (dla spirytusu nawet nie liczę bo bilans wychodzi dużo gorzej), to zaledwie 14 mln ton, czyli odpowiednik jakichś 11 mln ton ON, a potrzeba w Polsce niemal dwa razy tyle w obecnym zużyciu ON i benzyny.

    W Niemczech nawet 20% potrzebnego paliwa nie udałoby im się uzyskać z ich areału uprawnego. W USA może 15% zużywanego paliwa i tez wszyscy musieliby tam umrzeć z głodu.
    Zawsze można wyciąć lasy amazońskie na potrzeby debilny pomysłu lewactwa ekologicznego a i tak niewiele by to pomogło.



  • magic3 14.04.11, 22:19
    Lewactwo ekologiczne to trafne określenie. Mózgi już się lasują eurodebilom.
  • ppo 14.04.11, 19:55
    Wracaj do szkoły! Nie da się czegoś spalić z zerową emisją "dwutlenka".
    --
    God = Gold, Oil, Drugs
  • tylkoled 17.04.11, 04:08
    Da sie, np. 2Mg + O2 = 2MgO
    Jest spalanie, nie ma CO2. ;P

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka