Dodaj do ulubionych

Autostrada A2 zostanie rozebrana i wybudowana j...

13.05.08, 17:58
wspaniale, to już nawet jak zbudują kawałek autostrady to i tak s.... to i
trzeba jeszcze raz układać. w tym tempie to nawet 300 lat będziemy budować te
nasze autostrady.
Edytor zaawansowany
  • januszz4 13.05.08, 18:06
    Pewnie znowu przetarg wygra najtańszy wykonawca.
  • maruda.r 13.05.08, 18:57

  • krzych.korab 14.05.08, 06:10
    przez cały dzień co robi wykonawca i informowała o tym projektanta.Byłoby taniej.
  • krzych.korab 14.05.08, 06:11
  • zigzaur 14.05.08, 08:07
    Żydzi nie mają religijnego zakazu spożywania alkoholu.

    Ale ze względu na etykę biznesową, to do nadzoru polecałbym akurat mojżeszowego,
    protestanta albo buddystę.
  • honecker32 13.05.08, 18:06
    a "winni" takiego stanu powinni od jutra zamieszkac pod mostem, cały
    ich majatek przeznaczyc na koszt napraw
  • slavius_anonim 13.05.08, 18:21
    Nie wiesz o czym gadasz!
    Za wszelkie naprawy uszkodzeń wynikłych z winy wykonawcy ponosi właśnie
    wykonawca. Dodatkowo może on zapłacić karę za zamknięcie drogi z użytku.
  • scibor3 13.05.08, 18:52
    A co cię tak boli kasa Kulczyka? Zrobił tandectwo - 30 cm podbudowę zamiast 60
    cm i w dodatku "najtaniej" i to teraz wychodzi. Po tej sprawie widać "klasę"
    naszych rodzimych byznesmenów.
  • starod 13.05.08, 19:24
    honecker32 napisał:

    > a "winni" takiego stanu powinni od jutra zamieszkac pod mostem,
    cały
    > ich majatek przeznaczyc na koszt napraw
    Nie żartuj, kaczory są z wyższych sfer komunistycznych i pod mostami
    spać nie "umiejom".
  • burakpl4 13.05.08, 20:34
    ale o co wam chodzi, POpaprańcy>?
    Autostrada ta należy do PRYWATNEJ spółki pana Kulczyka.
    Czyżbyście mieli coś przeciwko PPP i własności prywatnej???
    Oj, tego po POpaprańcach się nie sPOdziewałem...
  • zigzaur 14.05.08, 08:07
    Zapewne buraku o tym nie wiesz, ale istnieje coś takiego jak Polska Norma oraz
    ustalone w umowie wymogi techniczne.
  • cozano 13.05.08, 18:09
    Juz jakis czas temu stracilem nadzieje, ze powstanie w przewidywalnym czasie
    jakas sensowna siec autostrad. Zycie jednak nieco zaskakuje - nawet te sladowe
    ilosci autostrad albo w permanentnych remontach, albo do rozbiorki.
  • mg221 13.05.08, 18:41
    nie bez kozery polacy znani są z waleczności, przekrętów i opijstwa.
    Rzetelna praca sie w tej grupie nie znajduje.
    Cóż, może przyszłe pokolenia będą inne. My jesteśmy jacy jesteśmy.
  • poszeklu 13.05.08, 18:50
    Jak moga byc dobre autostrady, kiedy nie ma z czego ich budowac!
    ZA LAPOWKI:
    Cementownie za grosze oddali Austryjakom,
    Huty prawie darmo Hindusom,
    ZOSTAL TYLKO PIACH!
    A z piachu ciezko zrobic dobra droge.
    TUSKA ZMARTWIENIE:
    Czy zostalo jeszcze cos co mozna by ukrasc?
  • morfinka_i_strzykawusia 13.05.08, 18:51
    cpania w czasie pracy!



    --
    "It isn't premarital sex if you have no intention of getting
    married." -
    George Burns
  • scibor3 13.05.08, 22:22
    Też Tusk. Ale się teraz wypiera. Czekamy na dalszy ciąg znany z Clintona, że
    wprawdzie palił trawkę ale się nie zaciągał ;-).
  • burakpl4 13.05.08, 20:36
    umowa podpisana pomiędzy SLD a Kulczykiem od początku była wielkim
    przekrętem, ale gdy Kaczory chciały unieważnić inne - nie zaczęte
    jeszcze budowy w ramach tych samych umów to jakie tu larmo POpaprane
    było, o rety.
    Zwolennicy PO to są PO prostu tresowane małpki - tak skaczą jak im
    partyjny POrtal nakazuje.
  • greg0.75 13.05.08, 21:17
    Niemcy (Heidelberg), Niemcy (Dyckerhoff), Francuzi (Lafarge), "Irlandczycy" (CRH) i "Meksykanie" (CEMEX).
    Skąd nagle Austryjacy???
  • zigzaur 14.05.08, 08:06
    STRABAG?
  • broonek 14.05.08, 10:14
    Ktora cementownie kupil Strabag? PiSiory wszedzie szukaja spiskowej teorii
    dziejow, ukladow a tym czasem jak pisze polityka kolesie prezia zarobili w rok
    260mln na posredniczeniu w handlu dlugami szpitali. Czemu ziobro nie zabral sie
    za prawnikow, ktorzy w rok wyciagneli za nic z naszych kieszeni 260mln zl?
  • opiniodawca 14.05.08, 10:17
    Jemu chodzilo o cementownie.
    Na marginesie: STRABAG nalezy w wiekszosci do Rosjanina.

    opiniodawca.
  • tomeyk 14.05.08, 14:03
    A Dyckerhoff do Włochów (UniBuzzo).
  • 1410_tenrok 15.05.08, 00:25
    na seminarium: "jak walczyc ze zdrajcami", tak mu powiedzieli,
    ponieważ prowadzącemu sie kartki posklejały. A szekiel wziun i
    spisał z ustuf szefa jaki ów nadawał......... A tera wstyd!
  • talking_head 13.05.08, 18:11
    Ni chybi, przedzie do istorii jako pierszy co aotorouty
    rozbierał miast budować, hej !
  • tw_kaczor 13.05.08, 18:21

    masz szczęście, że myślenie nie boli, bo umarłbyś z bólu...
  • burakpl4 13.05.08, 21:06
    nie, ale wybudowana została w ramach PPP, które dla was, POpaprańców
    jest świętością przecież.
    PrzyPOmnieć ci komentarze na POdobne tematy POpaprańców takich jak
    ty?
  • zigzaur 14.05.08, 08:09
    Program PPP nie miał nic wspólnego z budową autostrad, buraku.
  • 1410_tenrok 13.05.08, 18:26
    Niedawno temu okazało sie, że A2 nie nadaje sie do jazdy, ponieważ
    zły asfalt położyli, a teraz znów coś takiego.
    Boże, dlaczego pokarałeś nas kretynami, co za ciężkie pieniądze
    budują plany obwodnicy wokół Augustowa, aby wojewoda mógł sobie
    dowoli pomykac! Boże, dlaczego pokarałes nas kretynami, którzy chcą
    budować autostrady kosztujące tyle, co we Włoszech?????
    Boże, dlaczego pokarałes nas kretynami, którzy mają w nosie ten
    naród, ten kraj i to panstwo???????????

    Ta krótka modlitwa skierowana jest do wszytkich tych, którzy od 20
    lat bez mała udają, że budują drogi.................. a tak naprawde
    organizują kase na zapełnienie swoich kont szwajcarskich lub
    kajmanskich...............
  • herr7 13.05.08, 19:33
    Takie państwa są z natury słabe, chyba że społeczeństwa je tworzące mają
    tradycje poszanowania prawa i dyscypliny. Niestety nasze społeczeństwo takich
    tradycji nie posiada. Dlatego realizowanie bardziej złożonych projektów, a do
    takich zalicza się budowa infrastruktury przekracza możliwości współczesnej
    Polski. Inna sprawa, gdyby tak było zawsze to nasz kraj nigdy by się nie
    odbudował po wojnie. Ale wtedy nie mieliśmy liberalnej demokracji tylko dyktaturę.
  • gresiek 13.05.08, 21:51
    dlatego nigdy nie bedziemy druga irlandia, bo dla przykladu irlandczycy byli pod
    okupacja brytyjska i za zalodziejstwo czy przekrety sie szlo na szafot a polska
    jak wszyscy dobrze wiemy byla pod okupacja sowiecka, gdzie zlodziejstwo i
    przekret byly cnota... ot, smutne acz prawdziwe :-(
  • herr7 13.05.08, 22:21
    gdyż ktoś wyciągnie wniosek, że okazaliśmy się niezwykle pojętnym uczniem jeżeli tak szybko (niecałe 50 lat) i tak gruntownie staliśmy się sowieciarzami. Może z tego wynikać, że przed wojną Polska była krajem dobrze urządzonym, a ludzie przestrzegali prawa. Ja jestem skłonny upatrywać przyczyny naszych "sukcesów" w rządach pijanej szlachty gołoty. Polska Solidarność była najnowszym jej ucieleśnieniem i to w wydaniu masowym. "Postępy" w budowie autostrad są jednym z przejawów jej "sukcesów".
  • zigzaur 14.05.08, 08:13
    No i znowu cytaty z sowieckich albo goebbelsowskich podręczników historii.

    Kiedy to niby "szlachta gołota" rządziła Polską?
  • donar44 14.05.08, 20:20
    lil mowiac " Dajcie sie Polakom rzadzic, sami sie pokonaja "
    Skad zanlazles goebbelsowski podrecznik historii ?
    W Ebay ?
  • ateresa21 14.05.08, 09:23
    A za co nas pokarano, że przez Bemowo w W-wie będzie budowana
    obwodnica zamiast ominąć miasto.
  • mrrrfrrr 14.05.08, 10:30
    zresztą nie tylko na Bemowie /POW/. Panowie nie potrafią wybudować
    100 km,prostej drogi żeby nie spartolić 20km. Myślę że paraliżuje ich świadomość
    ceny za 1km i ciężar odpowiedzialności :]]].
    Przy tym wszystkim ludziom wmawia się że ekspresówki przez miasto
    /bemowo,ursynów+2km tunelu/ będą cudem techniki i inżynierii.
    Mamy przecież bogate doświadczenia w budowaniu tuneli pod Alpami i na Powiślu. A
    jacy jesteśmy mocni z ekologii stosowanej, ajakich wykonawców potrafimy
    wyszperać, a jakie umowy podpisać.
    Więcej wynika ze zwojów z Kumran niż z tych umów.
    Potem pojawia się siskom i twierdzi, że buduje się zawsze zgodnie z wymogami i
    projektem i że będzie ok bo było ok i. Jeśli będzie ok tak jak było /A2,A4/ to
    ja się już boje. Wyobrazcie sobie co się będzie działo na południu miasta jak
    się taki tunel czy ekspresówka zatka.. np: raz na dwa lata w wakacje-remont :) z
    natolina już się wyniosłem.. tak na wszelki wypadek .
    pzdr
    --
    nnniiiiiiii
  • monster1972 13.05.08, 18:16
    czy oni nie znaja prostego chlopskiego powiedzonka, ze "biedny
    kupuje dwa razy"?

    przeciez to powinno byc zbudowane przez panstwo za poządne
    pieniądze i bez szukania dziadowskich oszczednosci, coby sie za rok
    nie rozlecialo...

    w zyciu juz tak jest, ze jak cos jest tanie to na 99% jest go_wno
    warte


    ehhh


    Polak-ateista
  • burakpl4 13.05.08, 21:08
    nie bój żaby - ewentualne koszty poniesie spółka Kulczyka, a nie
    państwo.
  • donar44 13.05.08, 21:59
  • ivulspirit 13.05.08, 18:17
    Autostrady są na gwarancji:) - ci co spartolili teraz będą musieli ją naprawić.
    Zresztą to już nie pierwszy raz kiedy wynikają takie problemy
    gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3198163.html
  • ivulspirit 13.05.08, 18:23
    i autostrada jak stała tak stoi - nawet na zdjęciu wygląda identycznie jak 2
    lata temu;)
  • sirseb 13.05.08, 18:21
    rece opadaja!
    buhahahahahaha
  • puma-2008 13.05.08, 18:21
    A niech rozbierają na swój koszt, ciekawe tylko do kiedy taką autostradę skończą budować?
    --
    Tapety na pulpit m.in. tapety kobiet. Piękne widoki na Twój pulpit.
  • przyladek.dobrej.nadziei 13.05.08, 18:24
    Tak to jest, jak wszyscy fachowcy wyjechali do Anglii, a do roboty przy
    autostradach idą tylko ci z łapanki.

    --
    Moja nieruchomość na:
    przezwlasciciela.pl
  • guru133 13.05.08, 18:31
    w kraju. Jak to jest i czy nie jest to jednak wina tych, którzy pracę organizują
    i nadzorują? Od dawna znane są sposoby pobierania próbek za pomocą których można
    sprawdzić prawidłowość ułożenia niższych warstw i materiał z jakiego zostały one
    wykonane. Czy zaniechano tych badań podczas odbioru autostrady a jeżeli tak, to
    kto za to odpowiada?
  • czerwony_burak 13.05.08, 18:44
    > w kraju. Jak to jest i czy nie jest to jednak wina
    > tych, którzy pracę organizuj
    > ą i nadzorują?

    Jakosc wszystkiego jest proporcjonalna do ceny, takze nadzoru. Jakie pieniadze,
    taki samochod i taka autostrada. Chcielibyscie jezdzic drogimi samochodami
    po tanich autostradach? Prosze bardzo.

    A ci co prace wykonuja to gdzie byli?
    Nie wiedzieli jak trzeba robic zanim im ktos nie powiedzial?

    Gdyby im powiedziano jak robic lepiej to by pewnie
    chcieli wiekszych pieniedzy za lepsza robote.

    Ale wtedy nadzor tez powinien dostac wieksze pieniadze.

    Glupio by wygladalo gdyby ktos wystaral sie o lepsze pieniade dla innych a sam
    nic z tego nie mial. Tylko z czego Polska na to wezmie?
  • jednorazowy3 13.05.08, 18:49
    odpowiada ten co zaniechal :)
    teraz pytanie co to znaczy "odpowiada" bo w tym kraju raczej za takie przekrety nawet do wiezienia sie nie trafia
  • gopher 13.05.08, 18:32
    A gdzie był, do jasnej anielki, nadzór inwestorski??
  • gresiek 13.05.08, 21:54
    gopher napisał:

    > A gdzie był, do jasnej anielki, nadzór inwestorski??

    nie wiadomo gdzie jest ale wiadomo, ze powinien byc pod obserwacja cba ale wtedy
    cba jeszcze nie bylo...
  • teclaw 13.05.08, 18:36
    Kwestia dotyczy koncesyjną A2 a nie zbudowana przes państwo z Konina do Łodzi!!!
  • langston 13.05.08, 18:48
    ,
  • jednorazowy3 13.05.08, 18:53
    calkiem prawdopodobne bo polskich firm juz chyba nie ma albo zostaly jakies resztki
  • testropan 13.05.08, 18:58

    probowaly ale nic nie wyszlo , jak sie jest do doooopy
    prawnikiem to nic nie mozna zrobic .
  • borsuk07 13.05.08, 19:20
    spolka juz raz przyznala ze ilosc warstw asfaltu jest za mala. Kto pamieta
    nazwiska SLYNNYCH Poznaniakow maczajacych /zarzad / palce w budowie autostrady.
  • borsuk07 13.05.08, 19:23
    rozgrzeszy i da szmal na zlodziejskie interesy.
  • wielki_czarownik 13.05.08, 19:23
    Kiedyś to by uznano za sabotaż i uczciwie sprawców rozstrzelano. Dzisiaj sprawę się wyciszy a za wszystko zapłacimy my. Macie swoją demokrację!
    --
    "To jest zjawisko biologiczne, które zostało wykorzystane do celów politycznych."
  • welcometopoland 14.05.08, 01:10
    Gdyby wtedy była wojna domowa albo rządził tym krajem twardą ręką ktoś taki jak
    Putin nie byłoby afer, przekrętów, politykowania tylko ROBOTA, ROBOTA, ROBOTA !
    I rozliczanie cwaniaków (Sybir). To jedyna droga dla biednego kraju.

    A tak i Rosja i Chiny dawno nas przegonili. Co z tego że mają system nie
    hamerykanski i nie sa w Unii, w NATO ?!?!? Skoro ludziom żyje się coraz lepiej i
    dostaniej !
    U nas tylko Centrów Handlowych i biurowców/apartamentowców przybyło.
    Podatki horrendalne, opieka zdrowia i ZUS sraczka, drogi sraka.
  • wuetend 14.05.08, 09:50
    byc moze ci sie polepszy
  • gresiek 13.05.08, 19:35
    A4 tez chciano rozbierac swego czasu, bo byla... zbudowana za dobrze!!! jak na
    polskie standardy rzecz jasna, pamietam afere, ze za duzo warstw polozono, ze za
    dobry asfalt (bo przystosowany do niskich temperatur), ze za drogo za km i takie
    tam, noz sie w kieszeni otwieral na argumentacje ministerstwa, nie wiem jak sie
    to w koncu zakonczylo ale autostrada jest jedna porzadna (chodzi o odcinek
    wroclaw-gliwice). no ale wiadomo, ten fragment budowali niemcy dla niemcow a to
    wiele tlumaczy :)
  • krakus24a 13.05.08, 20:07
    czy przedsiębiorczość jak to szło?
  • xaliemorph 13.05.08, 20:16
    Jakim cudem ktoś się zgodził na taki przekręt made by Kulczyk ?!? Przecież
    autostrady prywatne to największy przekręt jaki może być. Prywatny inwestor
    pożycza pieniądze od państwa bądź na preferencyjnym kredycie którego gwarantem
    jest państwo (raz już ją finansujemy), płacimy na nią w opłacie paliwowej
    (płacimy drugi raz) a potem jeszcze za przejazd przy zwyczajnych bramkach
    (płacimy trzeci raz). A na końcu się okazuje że wszystko jest do dupy a naszymi
    pieniędzmi podciera sobie tyłek szanowny pan Kulczyk.
  • xaliemorph 13.05.08, 20:20
    Żeby nie było, to jest oskarżenie nie tyle Kulczyka tylko tych co Kulczykowi
    umożliwili na zrobienie takiego partactwa.
  • losiu4 13.05.08, 20:56
    pytanie jedno w trójcy jedne:
    1. kto wybierał wykonawcę i kto go wybrał (kto np. medialnie
    wspierał takie a nie inne rozwiązanie)
    2. kto wykonywał roboty (z podwykonawcami)
    3. kto kontrolował i odebrał roboty (tu mogą być podpunkty, zresztą
    jak i w poprzednich)

    Pozdrawiam

    Losiu
  • burakpl4 13.05.08, 21:11
    > 1. kto wybierał wykonawcę i kto go wybrał

    Kulczyk i to jest "jego" autostrada i ew. koszty on poniesie i jego
    spółka, więc bez paniki.
    Umowa SLD z Kulczykiem była lewa, bo od początku nakładała na
    państwo ogrtomne obowiązki względem niego (kasa), a na Kulczyka
    żadnych, dlatego budował byle jak i remontował zaraz po oddaniu do
    użytków, a w czasie remontowania kasował szmal od państwa.
  • gresiek 13.05.08, 21:57
    w takich momentach tesknie za pis i panem ziobra... :-(
  • zigzaur 14.05.08, 08:11
    Oraz jego konferencjami prasowymi, gwoździami i psuciem laptopów?
  • emeryt21 13.05.08, 21:17
    czekam kiedy wreszcie przyjedzie milion Chinczykow i zbuduje nam
    autostrady.
  • belotto 13.05.08, 21:25
    I bardzo dobrze. Nie przejmujmy się tak tym Euro 2012, czegokolwiek byśmy nie
    zrobili, to i tak jeszcze długo będziemy do tyłu względem państw
    zachodnioeuropejskich i to w 2012 będzie widać.

    Ale za to zbudujmy sobie porządne, solidne i państwowe autostrady, z dużą
    ilością zjazdów, które będą służyły ludziom po nich jeżdżących i przy niej
    mieszkających. Bo co to w ogóle za żart że na całej długości autostrady A2 jest
    raptem kilka zjazdów?

    A tak bardziej realnie - w formie kary proponuję odebrać Autostradzie
    Wielkopolskiej koncesję na pobieranie opłat :]
  • belotto 13.05.08, 21:31
    Chciałbym też dodać, że nie spodziewajmy się cudów, budowanie autostrad na
    własną rękę a nie przez prywatnych koncesjonariuszy długo potrwa, ale może warto?
    Biorąc pod uwagę wszystkie projekty infrastrukturalne w Holandii od 1986 roku,
    budowa drogi trwa średnio 11 lat.
  • gresiek 13.05.08, 22:03
    > Ale za to zbudujmy sobie porządne, solidne i państwowe autostrady, z dużą
    > ilością zjazdów, które będą służyły ludziom po nich jeżdżących i przy niej
    > mieszkających. Bo co to w ogóle za żart że na całej długości autostrady A2 jest
    > raptem kilka zjazdów?

    kilka zjazdow, coby nie poniesc za duzych kosztow przy budowie bramek poboru
    myta... po tych polskich autostradach (platnych) i tak nie bedzie prawie nikt
    jezdzil. bedzie tak jak jest we francji, czlowiek wyjezdza z niemieckich
    przeladowanych autami autostrad i nagle znajduje sie na pustych, komfortowych
    drogach... takie oplaty za autostrady jak sa we francji sa skuteczna gwarancja
    dla tych ktorych na nie stac, ze nie beda stali w korkach :) a tluszcza z tych
    autostrad korzysta raz do roku, jak jedzie na lazurowe wybrzeze
    jak juz cos to powinni wprowadzic winiety! a nie zlodziejski system bramek
    poboru oplat!

    > A tak bardziej realnie - w formie kary proponuję odebrać Autostradzie
    > Wielkopolskiej koncesję na pobieranie opłat :]

    a jest taki punkt w umowie? bo pan kulczyk pewnie mial calkiem dobrych prawnikow
    co zadbali o to, coby takiego punktu w umowie nie bylo...
  • j23-nadaje 13.05.08, 21:27
    Zapewne to co nie zostało położone na autostradzie leży po okolicznych
    podwórkach rozprowadzone przez zaradnych Polaków, którzy szczekają że źle
    zbudowano autostradę. Zupełnie jak za komuny gdy budowano Gierkówkę .

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka