Mononukleoza czy angina? wysypka po augmentinie? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam,Prosze o pomoc. Córcia 7letnia od zeszłego wtorku miała bardzo wysoką
    goraczke 39,6, bóle głowy.Gardło ją zaczeło boleć w czwartek. Nie mogłam
    niczym zbić gorączki na dłużej i w piatek wybrałam się do lekarza. Dostała
    augmentin, pulneo, hasco sept do gardła. Wczoraj zauważyłam białą kropę na
    migdałku, ogólnie bardzo czerwone gardło. Córcia bardzo słabo je, bo skarzy
    sie na ból gardła i ból dziąseł.Dzisiaj zauważyłam na stopach i dłoniach
    czerwoną plamistą wysypkę, wysypka tez jest na wew części ud i w pachwinach.
    Nie swędzi ja to... Ja jestem już wystraszona czy to nie jest jakaś
    mononukleoza... Dodam iż córcia na augmentin zawsze dobrze reagowała, czasem
    miała problemy z brzuszkiem, a teraz całkiem dobrze znosi ten antybiotyk... Co
    to może być?
    • u nas identycznie wyglądało opryszczkowe zapalenie jamy ustnej- białe gardło,
      niedająca się zbić na dłużej temp dochodząca do 40 stopni;ból dziąseł, dodatkowo
      były dziąsła napuchnięte ( z tyłu jamy ustnej), rany krwawiły. na pierwszy rzut
      oka wyglądało jak angina. i nie wolno tego leczyć antybiotykiem. nam pomógł
      heviran. u jednego synka trwało to ponad 2 tygodnie i nie życze tego nikomu, a u
      drugego około tygodnia.
      jeśli chodzi o wysypkę - to właśnie pojawia się przy mononukleozie podczas
      podawania antybiotyku - dla pewności zrobiłabym badanie krwi, tm barziej że już
      kiedyś dziecko brało ten antybiotyk i nic się nie działo. u nas przy
      augumentinie też była wysypak ale badania na mononukleozę wyszły negatywne
    • dodam jeszcze że w obu przypadkach u moich dzieci jak i u mnie przy zapaleniu
      opryszczkowym jamy ustnej najpierw pojawiła się właśnie temperatura a wszystko
      inne za jakieś 2 dni. temperatura utrzymywała się ok. 7-8 dni. skonsultuj to
      jeszcze pod tym właśnie kątem bo antybiotyk może zaszkodzić - może dojść do
      nadkażenia grzybicznego.
      • W poniedziałek idę na kontrole do lekarza i pewnie nie obejdzie sie bez badan
        krwi. Oby nie była to mononukleoza!!!! bo mam jeszcze roczne dziecko w
        domu....Boże, żeby sie nie zarazić...
        • Wysypka wygląda tak:
          http://img245.imageshack.us/img245/4724/pict2671.jpg
          tylko stopy i dłonie
          • moja córka miała taką samą wysypkę po augmentinie, ale chyba na klatce
            piersiowej i plecach, niestety, nie pamiętam, co to się u nas działo. Na pewno
            młoda miała wysoką gorączkę, bo zastanawiałyśmy, czy to wysypka od antybiotyku
            czy od trzydniówki. Na pewno nie było podejrzenia mononukleozy. Antybiotyk miał
            był podawany bodajże przez sześć dni, a wysypka wyszła po czwartym czy piątym
            dniu i właściwie to córka nie miała już żadnych objawów. Ale to był pierwszy
            kontakt córki z augmentinem, pierwszy antybiotyk, więc u mnie otwartą pozostaje
            pytanie czy to uczulenie czy coś innego.
            Ach, przypomniałam sobie, mojej córce wtedy szły też zęby, więc widocznie miała
            gorączkę i czerwone gardło. Tak to musiało być.
            --
            Drogi Moje nie są drogami waszymi, ani ścieżki wasze nie są Moimi ścieżkami.
        • lepiej aby to nie była opryszczka......nie wyobrażam sobie roczniaka - a to jest
          straszne zaraźliwe. daj znać co to jest. jeśli lekarz zdiagnozuje opryszcze i
          wmówi że nie ma na to leku upieraj przy heviranie. bo lek jest i pomaga. jeden
          pediatra nam wmówił że nie ma leku i z małym o mały włos nie wylądowalśmy w
          szpitalu ( nie spał - spanie przez tydz było takie ze 10 min drzemki potem ok
          godz pacz , , wył z bólu, leciał z rąk, temperatura do 40, codzienne konsultacje
          z lekarzem) - w zasadzie lekarka pwiedziała na wizycie że jakbyśmy pojechali na
          IP to z pewnością by nas zostawili ze wzgl na rany w buzi. młody dostał heviran
          i za 3 dni cos w koncu zjał. cudem było że cokolwiek pił. gdyby co służe pomocą.
    • Dlaczego nie pojedziesz z nią do szpitala na dyżur?Tam od razu
      zrobią jej wszystkie badanie i tą w ciągu paru godzin?Ja bym nie
      czekała.Mój syn po augmentinie najpierw dostał czerwono-sine
      plamy,krosty?,bolące,na podniebieniu,a następnym objawem dobę
      póżniej była już pokrzywka.
    • Skończyło się na uczuleniu na augmentin. A była to angina ropna. Córcia nabiera
      sił. Pozdrawiam.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Zadaj pytanie na Forum

Za darmo

Na każdy temat

Tysiącom użytkowników

Zapytaj

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.