Dodaj do ulubionych

Trzydniówka czy uczulenie?

23.09.10, 12:38
W poniedziałek rano córcia (6 miesięcy) dostała gorączki 38,6. Lekarka stwierdziła, że gardło jest trochę zaczerwienione. Dostała antybiotyk Klacid. przez cały poniedziałek i wtorek do środy rano utrzymywała się gorączka w granicach 38-39 stopni. Podawałam jej na przemian paracetamol i ibum bo po samym ibumie po 3-4 godzinach temperatura rosła powyżej 39 stopni.Kataru nie miała, kaszlała tylko kilka razy dziennie. Od środy rano temperatura zniknęła i nie było nawet stanu podgorączkowego. Dzisiaj rano wstała z wysypką na całej głowie, brzuchu i klatce piersiowej. Poszłam do pediatry i ona stwierdziła, że to chyba uczulenie na antybiotyk. Dopiero jak zapytałam o trzydniówkę, to stwierdziła, że może faktycznie to jest trzydniówka. Powiedziała, żeby podać antybiotyk jeszcze dzisiaj i jutro, i obserwować wysypkę. Jeżeli się nasili to całkiem odstawić antybiotyk. A jeżeli będzie znikać to podać jeszcze jutro i wtedy zaprzestać podawania antybiotyku. W związku z tym mam pytanie jak to było u Was, czy trzydniówka przebiegała również z objawami lekkiej infekcji gardła i czy możliwe jest, żeby uczulenie na antybiotyk pojawiło się dopiero po 5 dawce?
--
http://www.suwaczki.com/tickers/ug378u6926b1g88y.png
Edytor zaawansowany
  • an.iia 23.09.10, 15:18
    u nas było tak, że mała miała katar, a mimo wszystko okazło się, że była to trzy dniówka. Dziwna Pani doktor, która tak małemu dziecku, tak szybko przepisuje antybiotyk..
  • mama-1983 23.09.10, 15:54
    pewnie trzydniówka...
    --
    Szymon 16.09.2002 Martyna 25.10.2008 :)


    "Prawda jest gorzkim lekarstwem. Kto nie łyka go dobrowolnie, temu grozi przymusowe karmienie."
  • kasiaalbrecht 24.09.10, 19:50
    trzydniówka najczęściej bez cech infekcji a uczulenie na antybiotyk moze wystapić nawet tydzień po
  • kiki1981 24.09.10, 21:38
    Oh Ci nasi lekarze. U nas podobny problem. Córka ma 10 m , wieczorem dostała wysokiej gorączki 39,5 i wymiotowała, na drugi dzień poszliśmy do lekarza. Lekarz przepisał antybiotyk Ospamox (zawiesina na 7 dni) i Ibufen D. Po 3 diach wysokiej gorączki, bez kataru i kaszlu pojawiła się wysypka na brzuszku i kroczu. Poszłam do lekarza, który stwierdził że to może trzydniówka ???? i że dalej brac antybiotyk. Po 2 dniach wysypka zniknęła, antybiotyk podałam cały, ale zastanawiam się nad sensem bytu takich lekarzy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka