• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

kaszel po inhalacji berodual+nebbud+sól Dodaj do ulubionych

  • 15.05.13, 18:13
    Córka ma stwierdzone zapalenie oskrzeli.
    Od poniedziałku 2 razy dziennie ma zalecone inhalacje - 1 ml soli fizjologicznej, 1 ampułka Nebbud 0,25, 10 kropli Berodualu (wszystko podawane łącznie).
    Po dzisiejszej wieczornej inhalacji (kolejna, 6 inhalacja) córka zaczęła sucho pokasływać, dosłownie co chwilę.
    Nie wiem czy to normalna reakcja. Proszę o opinie.
    Podałam jej wapno w syropie. Następnie tabletkę na gardło Isla Mint. I teraz jest lepiej. Zakaszle co jakiś czas. Nie wiem czy to "zasługa" tego co jej podałam czy po prostu jej przeszło. Mam nadzieję, że w nocy nic się nie będzie działo.
    Jutro mamy kontrolę u lekarza, ale noc musimy przetrwać. Na noc dostaje 5 ml Contrahist (od alergologa), więc może to zahamuje ewentualne napady kaszlu.
    Edytor zaawansowany
    • 15.05.13, 19:04
      Moja córka po pierwszej dawce berodualu dostała takiego napadu kaszlu,że myślałam,że się udusi :/ Ale potem było już lepiej .
      --
      Doświadczenie to szkoła, w której lekcje drogo kosztują. Ale podobno cudze, niestety, nikogo nie uczy...
      • 15.05.13, 19:40
        Dziękuję za pocieszenie. Po wcześniejszych inhalacjach trochę kaszlała, ale głównie mokro i to mi się wydawało normalne. Teraz wystraszył mnie ten suchy napadowy kaszel (pół roku temu miała takie 2 dni, że kaszlała 2 razy w ciągu minuty, ale to po Mucosolvanie).
        Na razie, odpukać, koniec kaszlu.
        W ciągu dnia córka już w ogóle prawie nie kaszlała, wydaje mi się, że wykrztusiła już wszystko co jej zalegało (to 3 tydzień choroby zaczynającej się od kataru...), więc zastanawiam się czy tych inhalacji nie jest już za dużo.
        Zobaczymy co powie jutro lekarz
    • 15.05.13, 21:03
      Normalne jest. Popłuczcie buzię, pociumkanie tabletki słuszne:)
      To tak jakby lekko wysusza i podrażnia, stąd kaszel - nie ma nic wspólnego z samą chorobą na którą masz inhalacje.
      Co prawda ja bym nie łączyła berodualu i pulmicortu/nedbudu w jednej inhalacji - nam w szpitalu radzili osobno, ale może są różne szkoły. Na kaszel nie będzie miało wpływu.
      --
      "Bardzo przepraszam. Trudno jest wyrazić pięciowymiarowe koncepcje w języku, który wyewoluował, by krzyczeć wyzywająco na małpy z sąsiedniego drzewa"<by Pratchet>
    • 16.05.13, 06:13
      Witam,
      przy stosowaniu jakichkolwiek leków w inhalacji może dojść do napadu kaszlu, a Berodual dodatkowo może "wysuszać" błonę śluzową gardła i dróg oddechowych,
      pozdrawiam sercecznie
      • 24.01.14, 11:12
        Przede wszystkim Berodual najpierw a po 15 minutach nebbud/pulmicort. Nie mozna stosować razem, Berodual rozkurcza oskrzela a Nebudd działa przeciwzapalnie.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.