Dodaj do ulubionych

grypa żołądkowa

02.01.18, 08:29
W niedzielę syn (4l.) zwymiotował 4 razy od 15:30 do 18:30, temp. 38,1 st., śpiący, bez sił. Pojechaliśmy na izbę przyjęć, lekarz stwierdził grypę żołądkową i podano mu Diphergan w zastrzyku. Wymioty minęły.
Jakie są skutki uboczne podawania Dipherganu czy syropu Polfergan?
Jak postępować w przypadku wymiotów?
Kiedy (po ilu razach) skorzystać z pomocy lekarskiej?
Czy lepiej podać zastrzyk, czy inne leki?
Jak długo po ustąpieniu objawów chory zaraża?
Mam wątpliwości, a takie sytuacje zdarzają się 1-3 razy w roku.
Pozdrawiam w Nowym Roku i dziękuję za pomoc.
Edytor zaawansowany
  • ewa.misko-wasowska 02.01.18, 11:39
    Zacznę od objawów - różnie długo mogą się utrzymywać, same wymioty zwykle ustępują w ciągu 1-3 dni, ale mogą trwać do tygodnia; w razie wymiotów należy dbać o nawodnienie - podawać chłodne płyny nawadniające (małe porcje co kilka minut); z pomocy lekarskiej korzystamy jak dziecko jest odwodnione (już na pewno jak nie oddawało moczu od 8 godz, nie licząc przerwy nocnej) i nie udaje nam się nawodnić (wymiotuje każdą porcję picia), ogólnie źle się czuje, jest apatyczne, ma dodatkowo gorączkę, wysypkę. Chory zaraża w najbardziej przy objawach, jak ustąpią to tylko drogą pokarmową - "choroba brudnych rąk", ponieważ wirus przez kilkanaście dni-kilka tyg. może wydalać się z kałem. Dobrze jest podawać probiotyki. Diphergan może dawać senność, bóle głowy, kołatanie serca (czasami nawet zaburzenia rytmu i jest przeciwwskazany u dzieci poniżej 2 r.ż.) - więc to raczej ostateczność.
    Pozdrawiam serdecznie

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.