Dodaj do ulubionych

Proteus mirabilis w moczu

29.10.07, 16:53
Panie doktorze,moja córka miała robiony posiew moczu,z powodu
częstego parcia na pęcherz.Wychodowano szczep
Proteus mirabilis 10 000 Cfu/ml.dziecko nie uskarża się na ból
brzucha,nie ma gorączki ani nic takiego.Martwi mnie jednak,że to
nawrót zapalenia.Dodatkowo ma czerwony podrażniony odbyt i robi
kwaśne kupy,choć nie są rzadkie.Oczka jakby trochę podpuchnięte i
nie świeży zapach z buzi.Czy te objawy wiążą się jakoś z wykrytą
bakteią??
Bierze od kilku dni Furaginę i jest jakby lepiej.Zaczeła brać po
pobraniu moczu do badania.Juto do lekarza i pewnie zmiana leków.Czy
antybiotyk jest konieczny?
Edytor zaawansowany
  • mikolaj_danko 31.10.07, 19:10
    Posiew wskazuje na zakażenie w układzie moczowym. Częste parcie na pęcherz jest jednym z jego objawów. Było robione badanie ogólne moczu? Ile dziewczynka ma wieku, czy ZUM-y już u niej występowały, miała przeprowadzaną jakąś diagnostykę układu moczowego?
  • madziulec 31.10.07, 19:32
    Furagina NIGDY nie zadziala na proteusa z zalozenia, gdyz ta bakteria na proteusa jest oporna.
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • muszka73 31.10.07, 20:42
    Mała miała robione badanie ogólne moczu,ale wszystko wyszło w
    normie.To jest drugi ZUM ma 4 lata.Diagnostyka była robiona,ale wad
    nie wykryto.Pani doktor przepisała "Keflex" 2 opakowania.Dziś rano
    wzieła pierwszą dawkę.Chciałam zapytać jeszcze co to za bakteria ten
    Proteus ciężko to wyleczyć?Dziękuje za każdą odpowiedź.
  • madziulec 31.10.07, 21:37
    No keflex dziala na proteusa.

    Proteus jest taka bakteria, ze lubi powracac, taka z lekka wredota ;)
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • muszka73 31.10.07, 21:52
    To nie fajnie,że lubi wracać,bo ja mam już jej dość.Moje dziecko
    sika średnio co 10 min.a do tego ma mętny mocz.. :(
    Mam nadzieje,że po tym antybiotyku przejdzie.Dziękuje za wszystkie
    odpowiedzi.
  • madziulec 31.10.07, 22:28
    Przelecialam nasze forum szybciutko po to by dac Ci jakas pocieszajaca odpowiedz.
    Okazuje sie, ze dziewczyny zajecaja potem podawac jednak mimo wszytsko oslonowo furagin i koniecznie zakwaszac mocz no i oczywiscie podawac zurawinke, ktora zapobiega atakom bakterii.
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • muszka73 31.10.07, 22:37
    Madziulcu bardzo jestem ci wdzięczna za wszystkie rady.Dzięki raz
    jeszcze.
  • muszka73 07.12.07, 17:45
    Nic nie działa na naszego proteusa.Jestem załamana.Przy ostatnim
    posiewie 14 dni temu wyszło nam 5.000cfu/ml moczu.
    Mała dostała tylko Bactrim ale nic nie pomógł chyba bo nadal sika co
    15-20 min.To jest jakiś koszmar.Trwa to już 5 miesiecy i zaczynam
    obawiać się urosepsy. :(
    Czy jest jakiś sposób na proteusa,skoro nawet atybiotyki już
    zawodzą ?
  • madziulec 07.12.07, 18:12
    A wedlug antybiogramu na co jest wrazliwy ten proteus?
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • slonko1335 07.12.07, 18:25
    Muszka my leczyliśmy tylko dożylnie zgodnie z antybiogramem, potem
    oczywiście osłonowe leki a cholera wróciła po półtora miesiąca,
    teraz znowu po leczeniu, zobaczymy za tydzień jak posiew
    wyjdzie...no ponoć jest to upierdliwe dziadostwo. Teraz zakwaszamy
    mocz Vita-butinem i witaminkąC
    -- .
    Alunia...
  • muszka73 07.12.07, 18:47
    Bactrim był podany z antybiogramu.Boje się,że my też skończymy na
    zastrzyach ;(
  • slonko1335 07.12.07, 18:50
    Kurcze u nas bactrim, urotrim albo furagin po właściwym leczeniu
    jako osłonowy podają po antybiotyku, no ale moja młodsza więc może
    dlatego...
    --
    Alunia...
  • muszka73 07.12.07, 19:01
    Ja już niewiem,chyba muszę zmienić lekarza bo to jest nie do
    wytrzymania.Oni leczą małą jakby chcieli,a pojęcia nie mieli.
  • madziulec 07.12.07, 19:27
    Furagin na proteusa w ogole nei dziala.

    Podajesz go niepotrzebnie.
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • madziulec 07.12.07, 19:25
    zum.org.pl/3.1.1.html#Bactrim przepraszam, ale nie widze tam proteusa...

    Przepraszam, ze sie czepiam, ale bactrim nei jest antybiotykiem, jest chemioterapeutykiem...

    Tak wiec mogl w ogole nie zadzialac.

    Coi wiecej:
    na proteusa dzialato www.infekcje.com.pl/linkowanie.php?gdzie=pato19
    (mozesz po koeli sprawdzic leki, a tam tez baktrimu nie widze).

    Reasumujac: bactrim zgodnie z prostym rozumowaniem nie mogl zadzialac
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • slonko1335 07.12.07, 21:22
    W Bactrimie jest ten sam składnik z którego jest Urotrim
    (Trimethoprium) , no ale tak jak pisałam u nas te leki po właściwym
    leczeniu antybiotykiem. Nasza cholerska Proteus Mirabilis się
    uodporniła na Trimethoprium i teraz po antybiotyku mamy Furagin, nie
    bardzo było co innego podać i tak lekarce prowadzącej na nefrologii
    poradzili ten Furagin.
    --
    Alunia...
  • madziulec 07.12.07, 21:41
    To powiedz mi jaki sens terapeutyczny jest podawania leku, ktory nei dziala na proteusa, jesli dziecko na tego proteusa jest "zapadajace"???

    Jesli po urotrimie, ktory ogolnie stosowany jest wlasnie zapobiegawczo i razdko jako lek glowny leczniczy szybko bakteria sie uodpornila (pociesze sie, ze e.coli szybko uodparnia sie rowniez na furagine) to dlaczego nei podano odpowiedniego antybiotyku?
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • muszka73 07.12.07, 22:20
    Skoro Bactrim nie działa,to niewiem czemu pani doktor nam go
    przepisała.Powiedziała że na antybiogramie jest i na pewno pomoże :/
    W przyszłym tygodniu znów robię posiew,mam nadzieje że więcej nie
    będzie niż dotychczas :(
  • madziulec 07.12.07, 22:50
    Przepraszam ze sie czepiam, ale niedokladnie czytasz co napisalam.
    Nie napisalam, ze nie dziala.
    Napisalam natomiast ze na ulotce (tego nei podkreslilam) nie ywmieniono proteusa jako bakterii na ktora dziala, a jednoczesnie wsrod antybiotykow, ktore dzialaja nie ma bactrimu, bo nie jest antybiotykiem.
    Jest chemioterapeutykiem.
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • muszka73 08.12.07, 09:28
    Wiem,że to nie antybiotyk,ale pani doktor powiedziała ze przy 5.000
    cfu/ml nie ma podstaw do podania antybiotyku.
  • slonko1335 08.12.07, 10:57
    Wiesz myślę, że powinnaś po najbliższym posiewie jezeli wyjdzie
    znowu dodatni (koniecznie z antybiogramem) iśc do nefrologa albo
    urologa dziecięcego. Być może przy takiej ilości faktycznie nie ma
    potrzeby stosowania antybiotyku, prawdę mówiąc nie mam pojęcia bo ja
    mam wszystko w innych jednostkach podane...
    --
    Alunia...
  • muszka73 08.12.07, 11:08
    Tak zrobie.Zrobię posiew i pójdę do nefrologa,bo widzę że moja pani
    doktor nam nie pomoże.Martwi mnie tylko to częste sikanie,bo skoro
    rzeczywiście ma się nie leczyć takiej ilości bakterii,to czemu ona
    ma objawy zakażenia :/
  • muszka73 10.12.07, 18:52
    Byłam u nefrologa.Okazało się że 5.000 bakterii to jest
    zanieczyszczenie,a nie zakażenie.Mała ma brać Zinnat przez 7 dni i
    ma być po wszystkim :)
    Muszę dodać,że objawy ZUM mineły i odzyskała apetyt.Nareszcie jestem
    pełna nadzieji.Może to już koniec tego koszmaru.
  • madziulec 10.12.07, 20:38
    Czeste oddawanie moczu nie jest koniecznie objawem zakazenia.
    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • muszka73 10.12.07, 21:47
    No to czego objawem moze być częstomocz? Moje dziecko nie ma
    odplywów wstecznych ani cukrzycy.Więc ja już niewiem
  • madziulec 10.12.07, 21:57
    A moze stres na przyklad???

    Nie wiem. Kazdy ostatnio prawei upiera sie na jakas wade ukladu moczowego, praiwe jakby nie posiadanie wady bylo jakies.. dyskryminujace.

    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • madziulec 10.12.07, 21:59
    A moze powinniscie zrobic badania czynnosci pecherza moczowego a nie upierac sie przy zakazeniu??? (np. badania urodynamiczne wraz chyba z przeplywem cewkowym...)


    --
    Refluks, zum i wady układu moczowego
    Przecież to jest net...jakiś kurcze
    paraświat...cyberświat...jakiś matrix pierdzielony. Coś Wam się...
  • aniaz1989 27.11.17, 20:27
    Muszka czy udało wam się wygrać walkę z proteusem ? Proszę napisz co wam pomogło moja 5 latka meczy się już 3 miesiąc i nic ciagle powraca jak bumerang miała posiew miała badania i nic 2 keflex i 1 pinomax już nie mam sił gdzie szukać pomocy 😢
  • lorian877 07.12.18, 11:24
    aniaz1989 czy udało wam sie tego pozbyć?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.