Dodaj do ulubionych

36L, dzialalnosc, renta i dodatkowa praca

30.04.07, 12:50
Witam, prowadze działalność gospodarczą, nie przyniosła ona strat.
Równoczesnie w roku 2006 otrzymywałem rentę i pracowałem na umowę zlecenie.
Czy do dochodów firmy mam doliczyć dochody z renty i wynagrodzenie z drugiej
pracy i czy zaliczkę na podatek z renty odpowadzoną przez ZUS i przez
pracodawcę wliczyc w poczet zaliczki wplaconej przez podatnika?
Edytor zaawansowany
  • 30.04.07, 13:18
    Podatnicy uzyskujący przychody z działalności gospodarczej, mają obowiązek
    składania odrębnego zeznania podatkowego (PIT-36). W sytuacji gdy podatnicy ci
    osiągają również inne przychody opodatkowane na zasadach ogólnych, rozliczają je
    w odrębnym zeznaniu. Przychody z tytułu umowy zlecenia, zasiłku z ubezpieczenia
    społecznego należy rozliczyć w PIT-37.
  • 30.04.07, 13:52
    Ale w pit 37 czytamy:
    nie prowadzili pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej na
    ogólnych zasadach przy zastosowaniu skali podatkowej oraz działów specjalnych
    produkcji rolnej,
    jak to się więc ma do 36L?
  • 01.05.07, 21:21
    Odpowiedź eksperta powinna być konkretniejsza, bo chodziło mu na pewno o PIT-36L
    a nie (jak napisał) PIT-36.
    Jeżeli podatnik prowadzi działalność opodatkowaną podatkiem liniowym to dochód z
    tej działalności rozlicza na zeznaniu PIT-36L. Jeżeli opróćz dochodów z
    działalności są inne dochody (praca, renta) to one zostaną wykazane w zeznaniu
    PIT-37.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.