Dodaj do ulubionych

usługi hotelarskie a zamówienia publiczne

23.03.10, 11:48
Pracuję w instytucji, którą często i licznie odwiedzają
współpracujące z nami osoby i zapraszani przez nas goście.
Zapewniamy im wtedy noclegi w hotelach. Część z tych pobytów jest
zaplanowana wcześniej, ujęta w planach rocznych imprez, są to często
dłuższe pobyty większych grup. Część z nich natomiast trudno
zaplanować bo wynika na bieżąco, bez długoterminowego planowania, są
to zwykle pojedyncze osoby na jedną lub dwie noce. W związku z tym
mam dwa pytania: jak powinniśmy obliczyć próg 14 000 euro od którego
stosuje się zamówienia publiczne? Co powinniśmy oszacować i w
jakim przedziale czasowym
. Czy wszystkie zaplanowane noclegi,
niezależnie w jakim czasie się odbędą i niezależnie od rodzaju
przedsięwzięcia na który przyjeżdżają ? Czy wtedy powinniśmy
zsumować je w przedziale roku kalendarzowego czy np. od lutego do
lutego? Czy można inaczej: czyli jako zamówienia potraktować noclegi
związane z konkretnym wydarzeniem przez nas organizowanym. Wtedy nie
przekroczymy progu 14 tys. więc zam. publiczne nie będą nas
dotyczyły? Czy tak można interpretować ustawę? Co z tymi noclegami
niemożliwymi do oszacowania dziś, gdy gość przyjeżdża np. z
dwudniowym uprzedzeniem? Co zrobić jeśli w dwóch hotelach o różnym
standardzie mamy tak duże upusty, że wszystkie pozostałe
porównywalne z nimi mają dużo wyższe ceny. Ponieważ usługi
hotelarskie są na liście usług niepriorytetowych jaką najlepiej w
tej sytuacji zastosować procedurę żeby postąpić w zgodzie z ustawą o
zam. publicznych i jednocześnie korzystać z tych hoteli, które mają
dla nas tak duże upusty, odpowiadając jednocześnie standardem
zobowiązaniom w stosunku do naszych gości?
Obserwuj wątek
    • kancelariazp.pl Re: usługi hotelarskie a zamówienia publiczne 26.03.10, 10:54
      Jeśli chodzi o szacowanie wartości zamówienia, to najbardziej
      trafnym rozwiązaniem wydaje się posłużenie się art. 34 ust. 1 pkt 1)
      ustawy Pzp, ponieważ przedmiotem zamówienia są usługi powtarzające
      się okresowo, a dodatkowo ciężko zaplanować dokładnie wartość na
      nadchodzący rok, więc można oprzeć się na roku ubiegłym.

      Natomiast, co do trybu, można skorzystać z art. 5 i zastosować tryb
      inny niż podstawowy (przy spełnieniu warunków z art. 5 Pzp). Można
      również pokusić się o przetarg nieograniczony, gdzie przecież
      hotele, z których Państwo korzystają będą mogły startować i przy
      zachowaniu upustów - mają szansę wygrać przetarg. Może nawet warto
      byłoby zawrzeć umowę ramową (art. 99 i nast.)?

      --
      Pozdrawiamy
      Zespół Ekspertów
      Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.
      www.kancelariazp.pl
      • poz-poz Re: usługi hotelarskie a zamówienia publiczne 30.03.10, 12:11
        Dziękuję za podpowiedź. Jeśli jednak udzielimy zamówienia z wolnej
        ręki i podpiszemy umowy z wybranymi hotelami co mamy zrobić w
        sytuacji, w której ani wybrane hotele ani żadne inne nie będą w
        stanie zapewnić w 100 procentach potrzebnej ilości miejsc. Jedną z
        organizowanych przez naszą instytucję imprez będzie taka, na którą
        przyjedzie w tym samym czasie ok. 100 gości. W takiej sytuacji
        korzystaliśmy do tej pory z ww. hoteli, pokoi gościnnych w
        zaprzyjażnionych z nami muzeach i innych instytucjach, częściowo w
        hostelach itp. najtańszych miejscach, żeby zapewnić tym osobom
        nocleg. Jak to pogodzić z ustawą o zam. publ? Czy w sytuacji,
        gdy "nasze" hotele nie mają już więcej miejsc możemy rezerwować
        noclegi bez kolejnych procedur czy przy każdej rezerwacji (nawet
        jeśli chodzi tylko o np. 5 osób) musimy każdej placówce udzielić
        zamówienia z wolnej ręki i zawrzeć z nią umowę? Sprawa wydaje mi się
        dość skomplikowana.
        • kancelariazp.pl Re: usługi hotelarskie a zamówienia publiczne 31.03.10, 22:55
          Tu znowu pojawia się kwestia dzielenia/sumowania zamówienia. Naszym
          zdaniem, jeśli hotel-wykonawca nie jest w stanie zapewnić noclegu
          dla "zmasowanej" wizyty (inną kwestią jest jak często są takie
          liczne wizyty i czy nie należałoby od razu wybrać wykonawcy, który
          posiada większą bazę), zachodzi konieczność udzielenia dodatkowych
          zamówień, które nie będą podlegały pod zakaz dzielenia zamówienia.
          Udzielenie poszczególnych zleceń różnym placówkom w takiej
          wyjątkowej sytuacji będzie racjonalnie uzasadnione potrzebami, nie
          zaś próbą obejścia przepisów. Dlatego też, takie zlecenia mogą być
          udzielone osobno każdej placówce, wg wartości danego zlecenia (czyli
          bez konieczności sumowania z pozostałymi).
          --
          Pozdrawiamy
          Zespół Ekspertów
          Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.
          www.kancelariazp.pl
          • poz-poz Re: usługi hotelarskie a zamówienia publiczne 02.04.10, 09:48
            Dziękuję za odpowiedź. Tak liczna wizyta zdarza się mniej więcej raz
            w roku. Nie możemy wybrać jednego wykonawcy ponieważ, tak dużą
            liczbą miejsc dysponują jedynie duże i drogie hotele, które nie
            udzielą nam znaczących rabatów. Brakujące miejsca mogą a nawet
            muszą być znacznie tańsze. Co to znaczy, że udzielamy zamówienia
            każdej placówce osobno? Załóżmy, że brakuje nam 30 miejsc na 5 dni.
            Wiemy, że dysponują nimi odpowiednio: Muzeum nr 1 ma 10 miejsc , 5
            miejsc ma Muzeum nr 2, 8 miejsc ma Akademia Sztuk Pięknych i 7
            miejsc ma Teatr nr 1. Wiemy, że to są najtańsze spełniające nasze
            kryteria pokoje gościnne. Dzieląc tak zamówienie musimy każdej z
            wynajmujących nam instytucji udzielić zamówienia z wolnej ręki i
            podpisać umowę? Czy ponieważ kwoty za wynajem będą dość niskie, a
            Państwo napisaliście, że nie ma konieczności sumowania ich z
            pozostałymi, nie musimy stosować do nich ustawy o zam. publ i
            wystarczy wystawiona przez te podmioty faktura? Czy dobrze to
            rozumiem?
            • kancelariazp.pl Re: usługi hotelarskie a zamówienia publiczne 09.04.10, 21:48
              Naszym zdaniem okoliczność, iż nie ma możliwości udzielenia
              zamówienia na całość jest podstawą do legalnego podzielenia
              zamówienia (czyli nie będzie to dzielenie w celu uniknięcia
              stosowania ustawy). Dlatego też, naszym zdaniem, można zawrzeć
              osobne umowy z każdą z tych placówek odrębnie wg wartości danej
              umowy.

              Jeśli jednak nawet przyjąć bardziej zachowawcze rozwiązanie i uznać
              to zamówienie jako jedno, ale udzielane w częściach, to można
              próbować wykazać podstawę do zastosowania trybu zamówienia z wolnej
              ręki (osobno dla każdej placówki) w oparciu o art. 5 ust. 1a pkt 1
              usatwy Pzp.
              --
              Pozdrawiamy
              Zespół Ekspertów
              Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.
              www.kancelariazp.pl

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka