Dodaj do ulubionych

Szacowanie wartości przy realizacji projektów unij

16.02.09, 15:14
nych.

Co jest wartością zamówienia w przypadku zadań realizowanych w
ramach projektów unijnych?
Wartość całego projektu?
Wartość roczna projektu /przy projektach wieloletnich/?
Wartość poszczególnych zamówień w ramach jednego projektu,
posiadającyh rózne kody cpv?
Edytor zaawansowany
  • kancelariazp.pl 18.02.09, 23:40
    Wartością zamówienia, niezależnie od tego czy jest realizowane jako
    zadanie w ramach projektów unijnych, czy też nie, jest, zgodnie z
    art. 32 ust. 1 ustawy Pzp, całkowite szacunkowe wynagrodzenie
    wykonawcy bez podatku VAT ustalone przez zamawiającego z należytą
    starannością. Do ustalania wartości zamówienia mają ponadto
    zastosowanie wszystkie przepisy ustawy Pzp odnoszące się do tego
    zagadnienia, tj. art. 32-35 ustawy Pzp.

    Podstawowym zagadnieniem zatem będzie ustalenie, które zadania z
    danego projektu wchodzą w zakres jednego zamówienia. A w tej kwestii
    pomocne są dokumentu podstawowe dla projektu, takie jak np. fiszki
    projektowe. Zwykle nawet nie ma możliwości pogrupowania zadań
    wskazanych w projekcie w inny sposób niż w dokumentach dotyczących
    projektu.

    Natomiast nie ma konieczności sumowania kilku zamówień wskazanych do
    realizacji w ramach danego projektu, jeśli spełnione są wszystkie
    przesłanki z art. 32 ust. 2 ustawy Pzp.

    Pozdrawiamy
    Zespół Ekspertów
    Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.
  • selena22 27.02.09, 12:37
    kancelariazp.pl napisał:

    > Wartością zamówienia, niezależnie od tego czy jest realizowane
    jako
    > zadanie w ramach projektów unijnych, czy też nie, jest, zgodnie z
    > art. 32 ust. 1 ustawy Pzp, całkowite szacunkowe wynagrodzenie
    > wykonawcy bez podatku VAT ustalone przez zamawiającego z należytą
    > starannością. Do ustalania wartości zamówienia mają ponadto
    > zastosowanie wszystkie przepisy ustawy Pzp odnoszące się do tego
    > zagadnienia, tj. art. 32-35 ustawy Pzp.
    >
    > Podstawowym zagadnieniem zatem będzie ustalenie, które zadania z
    > danego projektu wchodzą w zakres jednego zamówienia. A w tej
    kwestii
    > pomocne są dokumentu podstawowe dla projektu, takie jak np. fiszki
    > projektowe. Zwykle nawet nie ma możliwości pogrupowania zadań
    > wskazanych w projekcie w inny sposób niż w dokumentach dotyczących
    > projektu.
    >
    > Natomiast nie ma konieczności sumowania kilku zamówień wskazanych
    do
    > realizacji w ramach danego projektu, jeśli spełnione są wszystkie
    > przesłanki z art. 32 ust. 2 ustawy Pzp.
    >
    > Pozdrawiamy
    > Zespół Ekspertów
    > Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.

    A co w przypadku, gdy podmiot realizuje kilka projektów unijnych?
    Czy każdy projekt mogę traktować oddzielnie (posiada przecież
    oddzielny budżet, harmonogram, grupę docelową). Czy należy złączyć
    budżety wszystkich projektów i w ten sposób szacować wartość
    zamówienia? Inaczej mówiąc: czy przy szacowaniu wartości zamówienia
    mam obowiązek łącznego traktowania zakupów w ramach kilku
    realizowanych projektów czy każdy projekt należy traktować jako
    osobne zdarzenie.

    pozdrawiam
  • kancelariazp.pl 12.03.09, 10:55
    Szacowanie wartości zamówienia zawsze odbywa się w zakresie
    dotyczącym danego podmiotu, niezależnie od liczby realizowanych
    projektów - zgodnie z art. 32-35 Ustawy pzp. Ustawa pzp nie
    przewiduje możliwości podziału zamówienia, biorąc pod uwagę jedynie
    fakt, że zamówienie dotyczy innego projektu.

    Pozdrawiamy
    Zespół Ekspertów
    Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.
  • wmiedzyczasie 18.03.09, 14:04
    na stronie internetowej UZP pojawiła się publikacja pn wyniki
    kontroli przeprowadzonych w 2008 r. przez prezesa uzp dotyczących
    zamówień współfinansowanych ze środków ue.
    zawiera ona konkretne przkłady także dot. szacowania wartości.
    rozwiewa wiele wątpliwości. Pozdrawiam:)
  • selena22 05.06.09, 09:41
    bardzo proszę o jeszcze jedną podpowiedź.
    Niech za przykład posłuży druk materiałów promocyjnych (ulotek,
    plakatów etc). Usługa taka jest wymagana przez kilka Projektów,
    które realizuje podmiot zobowiązany do stosowania p.z.p. Przy czym
    harmonogram jednego Projektu przewiduje druk w styczniu (budżet 30
    000) drugiego w październiku (budżet 20 000) a trzeciego w grudniu
    (budżet 40 000). O ile postępowanie dotyczące usługi na drukowanie
    na styczeń może zostać już wszczęte ponieważ znane są już parametry
    wymagane przez zamawiającego (opis przedmiotu zamówienia) o tyle
    parametry druku dla dwóch kolejnych projektów nie są jeszcze znane i
    tym samym nie mogę sprecyzować opisu przedmiotu zamówienia. W
    związku z taką sytuacją czy wartością zamówienia będzie 90 000, czy
    też będą to trzy odrębne zamówienia o wartościach 30 000, 20 000
    oraz 40 000. Ustawa mówi o zakazie dzielenia zamówienia na części, w
    sytuacji gdy zamówienie można przewidzieć i zamówienie może być
    zrealizowane przez jednego wykonawcę. Czy mogę udzielić zamówienia w
    częściach, z których każda część będzie miała odrębną SIWZ czy muszę
    objąć jednym zamówieniem? mam nadzieję że nie opisałam problemu zbyt
    chaotyczne ale jest to o tyle ważne o ile różne Projekty mają różne
    haromonogramy realizacji poszczególnych zamówień i różne potrzeby
    zakupowe, które z punktu widzenia podmiotu jako całości są trudne do
    pogodzenia.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka