Dodaj do ulubionych

Znowu "pociąg" do Zegrza? ;)

22.10.14, 07:37
Dziś 22.11 startuje szynobus do Zegrza z dworca w Legionowie ktoś się wybiera?.. ;)
Link: gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/powiat-legionowski/legionowo-szynobusem-zegrza/

Edytor zaawansowany
  • mieszkanieczbloku 22.10.14, 07:39
    mieszkanieczbloku napisał:

    > Dziś 22.11 startuje szynobus do Zegrza z dworca w Legionowie ktoś się wybiera?.
    > . ;)
    > Link: gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/powiat-legionowski/legionowo-szynobusem-zegrza/
    >
    miało być oczywiście 22.10 godz 11:00
  • zdebeq 22.10.14, 09:56
    czemu nie ogarnęli tematu na wiosnę jak dużo ludzi do obleganego Zegrza się próbowało dostać


    --
    cynizm i bezczelność, jako reakcja na durnotę
  • 3goust 22.10.14, 10:38
    zdebeq napisał:

    > czemu nie ogarnęli tematu na wiosnę jak dużo ludzi do obleganego Zegrza się pró
    > bowało dostać
    >

    Na wiosnę nie ma wyborów... wiec po co?
  • ralphie 22.10.14, 10:43
    zdebeq napisał:

    > czemu nie ogarnęli tematu na wiosnę jak dużo ludzi do obleganego Zegrza się pró
    > bowało dostać

    Zdebq, zadajesz dziwne pytania, jakbyś urodził się wczoraj :) Do listopada ludzie zapomnieli by o temacie.
    A temat cały czas żyje od lat:
    Przykład 1
    Przykład 2 - Mieszkańcy Zegrza powołali stowarzyszenie Wspólna Sprawa

    Przykład 3 -
    Plan inwestycji z Mazowsza - 2013
    Przykład 4
    Tylko w ramach konsultacji społecznych w 2013 nie było takich zgłoszeń:
    MiR
  • zdebeq 22.10.14, 11:59
    www.facebook.com/photo.php?fbid=870808812929529&set=pcb.870808982929512&type=1&theater

    księdza z kropidłem nie widzę. Żeby to nie była zła wróżba.

    --
    cynizm i bezczelność, jako reakcja na durnotę
  • nielot_dodo 22.10.14, 16:48
    Świetna wróżba! Zdecydowanie się polepszyło!!! przynajmniej zdrowie psychiczne niektórych. Janek zdjął ze łba czarnego kondoma i założył copkę kolejarza.
  • kka69 22.10.14, 19:32
    Czas na taką akcję wspaniały.
    Oczywiście, żeby było małe zainteresowanie i żeby nie uruchomić tej linii.
    Bo kto o tej porze roku chce jeździć do Zegrza?

    --
    ONI nie chcą jabłek od mojego Teścia, to ja ruskiej wódki też nie kupuję.
  • w.iwo 23.10.14, 22:15
    opracowanie z 2011...

    Analiza rozwoju połączeń kolejowych
    w powiecie legionowskim


    o reszcie... nie chce mi się gadać...
  • zchotomowa 24.10.14, 20:12
    w.iwo napisała:

    > opracowanie z 2011...
    >
    > Analiza rozwoju połączeń kolejowych
    > w powiecie legionowskim


    co tu gadać?

    pasztetowy obiecuje, jak zwykle :)
    A od kiedy stracił kontakt z czaso-przestrzenią (wiadomo, zniszczony sikor, który może teraz nosić wyłącznie po domu), to i nawet jakość wyborczej ściemy utrzymuje się w stanach podle niskich.

    pozdrawiam,

    Marcin
  • zdebeq 25.10.14, 01:13
    stoły puste, nic a nic. Bida z nyndzą. Mam nadzieję, że na rozgrzewkę chociaż po lufie było
    AAA i wszyscy mamroty straszne. Dykcja i artykulacja się kłania. Narratoroowi też.


    --
    cynizm i bezczelność, jako reakcja na durnotę
  • ralphie 25.10.14, 21:10
    Znając Maryana to poczęstował. Jednego takiego, jak poczęstował to później ktoś im próbki podmienił. ;)
  • segowia0 25.10.14, 23:36
    Akurat stacja Wieliszew to młodzież licealna więc mają prawo do błędów dykcji i artykulacji. Dobrze, że im się chce.
  • zdebeq 26.10.14, 00:04
    No nie wiem, statystycznie rzecz biorąc powinni miec pełne uzebienie

    --
    cynizm i bezczelność, jako reakcja na durnotę
  • w.iwo 26.10.14, 00:07
    1. napisałam że nie chce mi się gadać...
    2. wkleiłam całkiem fajne wideo
    3. z zainteresowaniem obejrzałam drugi plan i znajome twarze
    4. z uporem szukałam objawów marudzenia i do tej pory nie znajduję ...

    więc sobie pomarudzę... a co to ja tylko jestem do rozliczania włodarzy? nie da się bić ludzi tylko dlatego że mieszkają w Jabłonnie, albo że dowód mają wydany przez prezydenta... dobrze chwalić, źle ganić... ale to może i powinien każdy...
    a marudzenie? ot, czasem znając zaplecze sklepu, grzeszki sprzedawców i wady towarów na ladzie, tak sobie wzdycham cicho i rączki przy sobocie załamuję... ;]
  • segowia0 25.10.14, 23:34
    Ale już Warszawa+ w jednej z gmin to nie przedwyborcza ściema? Lepiej niech obiecują i w końcu załatwią ten pociąg a Pani Iwona zamiast marudzić niech rozlicza później włodarzy z obietnic.
  • ralphie 26.10.14, 01:49
    Warszawa+ stała się faktem, pociąg do Zegrza raz na 4 lata. Pomysłodawca dotacji do wahy ma mój głos :)
  • mieszkanieczbloku 16.01.15, 08:55
    Jak piszą na stronie tustolica:
    ..."Jeśli Unia Europejska znajdzie pieniądze na dofinansowanie rewitalizacji linii kolejowej do Zegrza, nad wodę wygodnie dojedziemy pociągiem."...
    Tu Całość
  • prawdziwy_jankiel 16.01.15, 11:06
    mieszkanieczbloku napisał:

    > Jak piszą na stronie tustolica:
    > ..."Jeśli Unia Europejska znajdzie pieniądze na dofinansowanie rewitalizacji li
    > nii kolejowej do Zegrza, nad wodę wygodnie dojedziemy pociągiem."...
    >
    > Tu Całość


    Słowem kluczem jest tu słowo "Jeśli"
  • kka69 16.01.15, 23:17
    Jest jeszcze jeden klucz:
    "nad wodę " - co może sugerować , że ten cały "pociąg" to będzie jeździł w wakacje i może tylko w łikendy :)
  • korwin3 17.01.15, 02:00
    Raczej chodzi o cały rok bo piszą nie tylko o turystach ale poprawie podróżowania do Warszawy mieszkańców powiatu
  • kka69 17.01.15, 09:56
    Aby mieszkańcy powiatu chcieli jeździć tym pociągiem do Wawy, to powinien koło peronu w Zegrzu powstać jakiś "węzeł komunikacyjny" , po naszemu parking na 500 - 1000 aut.
    Bo mieszkańców, co pieszo dojdą do tego pociągu nie jet wielu.
  • tomjani 21.01.15, 14:03
    mieszkanieczbloku napisał:

    > Jak piszą na stronie tustolica:

    A piszą także i tak:

    > W połowie grudnia starosta Jan Grabiec rozwiązał umowę z firmą Logis, która dzierżawiła
    > tereny w Zegrzu Południowym, przez który przebiega końcówka starej, zniszczonej już linii > kolejowej.

    Yyyyy? I dało się wyciepać Fermatę prosto tak? Wszak KM-y w początkach swojego istnienia próbowały puścić tam szynobus, ale wszystko rozbiło się o brak zgody właściciela terenu który został mu wcześniej przefrymarczony. A może, jak niedawno się chwalono - peron nowej stacji o nazwie "Zegrze Południowe" ma powstać przy rondzie, skąd do Zegrza przyjdzie jeszcze dymać z buta niemal kilometr?

    > Rozpoczęły się też konkretne rozmowy na temat przywrócenia połączenia, z którego
    > zrezygnowano w 1994 roku.

    Jak nietrudno policzyć - te rozmowy rozpoczęły się prawie... dekadę temu. I nic.

    > Przypomnijmy: po likwidacji pociągów do Zegrza przez dwa lata (2006-2008) w okresie
    > wakacyjnym na tej trasie kursował "Zegrzyk".

    Bzdoora nr 1. "Zegrzyk" nie kursował na tej trasie. Po fiasku planów uruchomienia szynobusów do Zegrza KM-y w ramach ratowania twarzy puściły te spalinowe pojazdy pod drutem do Radzymina przez Nieporęt. W późniejszych latach zdarzało się zresztą że do Radzymina a na niektórych kursach do samego Tłuszcza jeździł kibel. Kursowanie sezonowego "Zegrzyka" zawieszono w związku z remontem torów na odcinku Warszawa Praga - Legionowo, ale po jego ukończeniu już go nie przywrócono.

    > Od sześciu lat nie ma możliwości dojazdu pociągiem nad Zalew.

    Bzdoora nr2. Możlwiość jest, jak i 6 lat temu, tj do Nieporętu. Zapewniają ją szynobusy z linii Kutno-Sierpc-Nasielsk, podsyłane z i do szopy w Tłuszczu na tankowanie i przeglądy przez Warszawę Gdańską, Legionowo, Wieliszew i Radzymin (2 pary codziennie na dobę):

    mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2014_12/c96adef67be164271b4a4b0e5bf3d541.pdf
    Ponadto w bieżącym rozkładzie uruchomiono jeszcze jeden poranny pociąg przejeżdżający przez Nieporęt, relacji Tłuszcz - Warszawa Wschodnia (powrót wieczorem). Niestety nie zatrzymuje się w Nieporęcie ani też nigdzie między Toruńską a Tłuszczem: nawet w Legionowie i Radzyminie. Nie było pociągów pasażerskich w Nieporęcie kilka lat temu, gdy remontowano linię Legionowo - Tłuszcz, na potrzeby objazdu dla TLK Warszawa - Białystok, który to objazd po zakrawającym na sabotaż zamknięciu odcinka Tłuszcz - Łochów zdał się i tak psu na budę.

    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • metron1 21.01.15, 16:16
    Może zajmijmy się sprawą podstawową. Dlaczego do reaktywacji 5 km trasy bo chyba tyle dzieli Zegrze od Wieliszewa muszą być zaangażowane unijne środki ????.
    Pisałem już o tym wcześniej ale przypomnę. Reaktywacja 20 km trasy między Szczytnem a Wielbarkiem po 12 latach od wstrzymania ruchu kosztowała firmę Ikea 150 tyś zł. Remont obejmował koszenie torowiska, wymianę podkładów pod rozjazdami, remont mostu i przystanków na trasie
    Jestem ciekawy ile kosztowałby taki remont gdyby zabrano się w ten sposób jak robione jest to w Legionowie ???
  • nielot_dodo 21.01.15, 16:34
    tomjani napisał:
    > A piszą także i tak:
    > > W połowie grudnia starosta Jan Grabiec rozwiązał umowę z firmą Logis, któ
    > ra dzierżawiła
    > > tereny w Zegrzu Południowym, przez który przebiega końcówka starej, znisz
    > czonej już linii > kolejowej.


    No to wielką łaskę zrobił dobrodziej.
    ems.ms.gov.pl/krs/danepodmiotu
    Ministerstwo już dawno wyświetla: podmiot wykreślono z rejestru. Ciekawe, czy zaskoczył przed wykreśleniem z rejestru czy już po? i ile czynszów przeputał?
  • ralphie 21.01.15, 17:15
    nielot_dodo napisał(a):

    > Ministerstwo już dawno wyświetla: podmiot wykreślono z rejestru.

    Niezupełnie. W bazie Logis widnieje z odznaczonym polem "w upadłości" co pewnie oznacza, że nie upada. :)

    tomjani napisał:

    > Yyyyy? I dało się wyciepać Fermatę prosto tak?

    Nie Fermatę tylko Logis :) A dlaczego się dało to proste. Tereny te dzierżawiła kiedyś Fermata, Logis był jej udziałowcem.

    Link

    W 2013 Fermatę zlikwidowano, a w danych kontaktowych widniało nazwisko Smogorzewski

    Link1
    Link2
    Link3

    Który z nich? Link2 i Link3 chyba wskazuje na powiązania. Skoro w 2013 Fermatę zlikwidowano tereny "przejął" udziałowiec, tj. Logis, czym chwali się na stronie:

    Logis

    Wraz z rozwiązaniem Fermaty upadła ostatnia przeszkoda odzyskania terenów ukryta pod nazwiskiem? :)

  • mieszkanieczbloku 02.04.15, 08:38
    Kolejny artykuł z cyklu ... temat wg gazety: "Udało się"
    LINK
  • ralphie 02.04.15, 14:27
    mieszkanieczbloku napisał:

    > Kolejny artykuł z cyklu ... temat wg gazety: "Udało się"
    > LINK

    Cytat za ww. artykułem:

    Zarząd województwa i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały list intencyjny na realizację programu polepszenia przewozów przy wsparciu unijnych środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. W dokumencie wśród inwestycji do realizacji znalazły się prace na linii nr 28 na odcinku Wieliszew - Zegrze - informuje Joanna Kajdanowicz z legionowskiego starostwa. Co to oznacza? Jest zapewnienie, że pieniądze na tę inwestycję będą pochodziły z Unii Europejskiej.

    Chciałbym być optymistą ale wyniesienie tej inwestycji na piedestał obietnic przedwyboczych każe mi zachować ostrożność. I tak.
    Za WIKIPEDIĄ, list intencyjny:

    W odróżnieniu od oferty list intencyjny nie wiąże składającego ani przyjmującego.

    ale też:

    Zwykle jest podpisywany w chwili, gdy po zakończeniu wstępnych negocjacji zostało osiągnięte porozumienie co do podjęcia dalszych działań. Stanowi więc pierwsze uregulowanie przyszłej współpracy, które zobowiązuje sygnatariuszy do uczestnictwa w danym projekcie.

    I z całego tego szumu medialnego wynika tylko tyle, że chęci(?) są, a kasa będzie z Unii. Przy czym dla mnie to nadal żaden konkret, a przygrywka pod wizerunek.
    Gdybym chociaż zobaczył punktowaną listę projektów starających się o dofinansowanie z jakiejś unijnej puli, a tu zdaje się, że nawet projektu wykonania rewitalizacji nie ma, są tylko wizje w głowach, czasem ze sobą sprzeczne. Inna rzecz, czy były robione analizy dla tej linii... był Zegrzyk, który okazał się nierentowny. Co nam po linii do Zegrza, gdy może być, jak z Zegrzykiem, jeśli nie będzie P+R przy peronie, który de facto w wizjach planowany jest za rondem. Za dużo nieścisłości i niewiadomych by obwieszczać sukces. ;)
    Pozdrawiam, Smerf Maruda ;)
  • tomjani 09.04.15, 15:36
    ralphie napisał:

    > Gdybym chociaż zobaczył punktowaną listę projektów starających się o dofinansowanie
    > z jakiejś unijnej puli, a tu zdaje się, że nawet projektu wykonania rewitalizacji nie ma,
    > są tylko wizje w głowach, czasem ze sobą sprzeczne. Inna rzecz, czy były robione analizy
    > dla tej linii... był Zegrzyk, który okazał się nierentowny.

    A SKM-ki do Wieliszewa są "rentowne"? A kible do Góry Kalwarii? Zegrzyk ZTCW jeździł nabity, ale wycofano go pod pretextem remontu linii Warszawa - Legionowo. I jak wszystko na to wskazuje - głównym powodem jego uruchomienia była chęć przetestowania niemieckich używanych wagonów motorowych, przed reaktywacją linii sierpeckich. W razie problemów technicznych KM-y bez problemu wyszłyby z twarzą, puszczając w zastępstwie kibel.

    > Co nam po linii do Zegrza, gdy może być, jak z Zegrzykiem

    A od kiedy to Zegrzyk jeździł linią do Zegrza? Jeździł przez Nieporęt, skąd w atrakcyjne miejsca nad wodą jest zdecydowanie dalej, za to wyraźnie bliżej do Warszawy. Autobusem.

    > jeśli nie będzie P+R przy peronie, który de facto w wizjach planowany jest za rondem.

    To oczywiście byłoby kompletnym absurdem i POrażką, ale tame debilne plany wylęgły się w czasach gdy Smogowy zafajdany interes wydawał się nie do ruszenia. Teraz Smog z Zegrza zniknął, za to pozostał po nim wielki wyasfaltowany plac, czyli właściwie gotowy już P&R. Nawet rampę można by niewielkim nakładem środków przystosować do roli peronu.
    --
    Co się martwisz, co się smucisz.
    Z WSI przyszedłeś, do wsi wrócisz.

    Tomek Janiszewski
  • e.voytaszek 09.04.15, 20:40
    ale na pewno w tym roku linii nie uruchomią....Dopiero może w 2016, a nawet może w 2017, przetarg póki co nie został nawet ogłoszony, z tego co wiem
  • ralphie 10.04.15, 15:00
    tomjani napisał:

    > A SKM-ki do Wieliszewa są "rentowne"?

    Ależ oczywiście nie są. Z lokalnych budżetów w 2015 r. wypłynie na finansowanie KM, SKM i ZTM 8,5 mln zł (6,5 mln - Legionowo, 1,4 mln - Jabłonna, 0,6 mln - Wieliszew). Nic nie stoi na przeszkodzie by Serock i Nieporęt uchyliły portfela na utrzymanie linii, z której korzystać będą głównie mieszkańcy tych gmin.

    > Zegrzyk ZTCW jeździł nabity

    Bo był to tej wielkości skład :)

    Obrazek

    > Nawet rampę można by niewielkim nakładem środków przystosować do roli peronu.

    Tylko i wyłącznie, bo stary peron wymagałby budowy od nowa. Plac mógłby być większy, gdyby jego części nie przejął nieporęcki radny z wadą wymowy.
    Ciekawostka, bo na płocie części placu (między rondem, a hotelem radnego) wisiała szmata z info o odnajmie.
  • tomjani 11.04.15, 17:23
    ralphie napisał:

    > Bo był to tej wielkości skład :)

    Na "Zegrzyku" jeździły zwykle VT628, a więc pociągu dwuwagonowe. Pojedyncze VT627 jeżdzą i dziś przez Nieporęt (obok nowoczesnych SA135, których wtedy nie było) ale są do podsyły między liniami sierpeckimi a szopą w Tłuszczu.

    > Tylko i wyłącznie, bo stary peron wymagałby budowy od nowa.

    Peron, i szyny wyrwane z asfaltu i ziemi na złom, jakoby przez miejscowego notabla. Ale nowe miejsce (zaraz przed przejazdem do trepiarskiego osiedla zamiast po drugiej jego stronie) też nie byłoby złe: byłoby to dokładnie naprzeciwko przystanku PKS/ZTM w kierunku Warszawy, a przejście dla pieszych jest obecnie tylko jedno, więc ze starego miejsca i tak trzevba byłoby się cofać. Do tego jeszcze uniknęłoby się ewentualnych kolizji na przejeździe, którego by po prostu nie było.

    > Plac mógłby być większy, gdyby jego części nie przejął nieporęcki radny z wadą wymowy.

    Grunt aby przejęta część placu nie obejmowała tym razem odcinka toru.

    > Ciekawostka, bo na płocie części placu (między rondem, a hotelem radnego) wisiała szmata > z info o odnajmie.

    O ewentualnym wykupie/wywłaszczeniu tego kawałka placu będzie można pomyśleć dopiero wówczas gdy nieogrodzona część placu okaże się zbyt mała na potrzeby samochodów (będzie mogło być ich mniej gdyby Serock uruchomił skomunikowaną z SKM-ką "L-kę" dojeżdżającą tym razem tylko do Zegrza Płd zamiast aż do Legionowa, do tego jeszcze wąskim odcinkiem DK61 przez Michałów-Reginów, tak jak obecnie jeździ L-ka wieliszewska, którą po zwiększeniu częstotliwości kursów SKM także możnaby przekierować na Zegrze). Jako P&R ta ogrodzona obecnie część placu byłaby mniej atrakcyjna, z uwagi na konieczność przejścia na peron który znalazłby się po drugiej stronie hotelu/domu weselnego.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • mieszkanieczbloku 26.02.15, 09:30
    No i ukradli tory do Zegrza, chyba już tam nic nie pojedzie.. ;)
    www.legio24.pl/wieliszew-ukradli-tory-do-zegrza/
  • tomjani 10.03.15, 10:27
    86 metrów toru to nie tragedia, jak najbardziej do odbudowy. I tak trzeba odbudować wielokrotne więcej za przejazdem na trepiarskie osiedle w Zegrzu aby ze starego peronu można było znów korzystać. Cała zaś trasa kwalifikuje się do generalnego remontu, gołym okiem widać za przejazdem przy rondzie w kierunku Zegrza że się szyny wygły.
    Za to pozostawiony przez smogową firemkę wielki wyasfaltowany plac między krajówką a zachowaną częścią toru będzie na P&R jak znalazł!
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • mieszkanieczbloku 25.09.15, 09:24
    No i nici z zapewnień polityków... w najbliższym czasie pociągów do Zegrza nie będzie!
    gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/powiat-legionowski/kolej-do-zegrza-na-liscie-rezerwowej-krajowego-programu-kolejowego/
  • brunno34 09.10.15, 20:05
    Podobno pociąg do Zegrza wypadł z pierwszoplanowych inwestycji, ale później pojawiło się info o ustawie metropolitarnej, która jest bardzo obiecująca.
    www.legio24.pl/ustawa-metropolitalna-przyjeta-co-zyskaja-mieszkancy-powiatu-legionowskiego/
    Osobiście jako mieszkaniec Legionowa liczę przede wszystkim na pociągi w godzinach szczytu co maksymalnie 3 minuty. Dziś nawet w szczycie zdarzają się przerwy dochodzące do 15 minut - dowód: z Legionowa do w-wy o 7.15, kolejny dopiero o 7.30, następny 7.44. To jest skandaliczne olewanie mieszkańców, ale ustawa temu zaradzi...tylko czemu czekać aż do nowego roku, a pewnie do wiosny?
  • i.blotny 10.10.15, 10:08
    To jak już zeszliśmy do tematu sc-fi, to ja liczę na darmowe latające dywany dla każdego mieszkańca.
  • metron1 10.10.15, 18:52
    SKM do NDM, Modlina no super, ciekawe tylko co będzie z SKM z Legionowa Piaski czy Wieliszewa
    Pociągi co 15 minut ???? doskonale ale mieszkańcy Legionowa Piaski chcieliby pociąg chociażby równo co godzinę a nie jak teraz 1,5h przerwy pomiędzy pociągami
  • brunno34 10.10.15, 11:43
    A to sobie licz, mieszkaniec 5 tysięcznego osiedla na Pradze mają tramwaj co minutę, a dla ciebie koleżko powiatowe miasto liczące 55000 plus ościenne gminy - kolejne 15000, i pociąg co 15 minut? Powodzenia i lataj sobie dywanem, ale ludziom pozwól dojeżdżać do pracy kolejką
  • i.blotny 10.10.15, 13:03
    Nie wiem jaka logika stoi za tym, żeby w jednym zdaniu przyrównać mieszkańców rozproszonych na kilkunastu kilometrach kwadratowych do tych ściśniętych w kilku budynkach i na tej podstawie wysuwać wnioski, ale pisanie o pociągu co 3 minuty to jakieś ogromne nieporozumienie. Ta linia nawet takiej przepustowości nie ma.
  • brunno34 10.10.15, 14:40
    Mam odpowiedź od ztm, przepustowość jest na dziś 5 minut (przykład z Legio skm S3 o 7.11, kolejny KM 7.16), ale jak gdański skończą liczę że do 3 dojdzie....Mówimy oczywiście o godzinach szczytu, poza szczytem 15 minut powinno wystarczać, tu nie kwestionuję
  • i.blotny 10.10.15, 15:46
    Przepustowości nie ustala ZTM tylko PLK. Zapytam wprost - masz jakieś wiarygodne przesłanki do twierdzenia że częstotliwość będzie jakkolwiek większa czy sobie po prostu tak na chłopski rozum myślisz, że powinni coś dołożyć skoro teraz jest tłoczno?
  • tomjani 14.11.15, 10:10
    brunno34 napisał:

    > Mam odpowiedź od ztm, przepustowość jest na dziś 5 minut (przykład z Legio skm
    > S3 o 7.11, kolejny KM 7.16)

    Legio??? Tego języka używają słoiki, jeżdżące z korpo na Tarcho :-P
    --
    -Dlaczego Komorowski sprzeciwiał się likwidacji WSI?
    -Bo walczył o wiejski elektorat!

    Tomek Janiszewski
  • brunno34 11.10.15, 12:34
    Tak, właśnie tak przesłanką jest ustawa metropolitarna
  • i.blotny 11.10.15, 13:45
    Ustawa metropolitarna i co dalej? Przyjdzie Grabiec i cudownie rozmnoży tabor SKM i KM? Ona jest dobra w tym sensie, że jasno wskazuje na źródła finansowania i są duże szanse na koniec cyrków z corocznym ustalaniem partycypacji Legionowa we wspólnym bilecie. Jest też jakaś mała nadzieja, że ZTM weźmie w pieczę organizację transportu po mieście i zorganizuje ją jakoś sensownie zamiast partyzanckich dowozówek. Na więcej nie liczyłbym.
  • tomjani 27.10.15, 20:14
    i.blotny napisał(a):

    > Ustawa metropolitarna i co dalej? Przyjdzie Grabiec i cudownie rozmnoży tabor SKM i KM?

    Koleje Mazowieckie powinny dysponować lekkim nadmiarem kibli, dzięki zakupom Impulsów przeznaczonych na linię skierniewicką. Aczkolwiek logicznym byłoby aby do Zegrza dojeżdżały pociągi wydłużonej linii SKM S-9 lub S-3. Czy aby obecnie one nie kiblują na stacji Wieliszew przez długie kilkadziesiąt minut, w którym to czasie spokojnie mogłyby obrócić do Zegrza? A gdyby niektórych obiegów domknąć by się wówczas nie dało, i należałoby zwiększyć liczbę taboru SKM obsługującego linie legionowskie - można by ściągnąć część Elfów, Impulsów oraz 19WE z linii S-1, a na ich miejsce rzucić stare 14WE, uprzednio wyciągnąwszy je z krzaków (na linię legionowską te ostatnie nadawałyby się gorzej z uwagi na kiepskie przyspieszenia i prędkość max).
    --
    -W Kościerzynie-Koźle...
    -W Kędzierzynie, ośle!


    Tomek Janiszewski
  • i.blotny 28.10.15, 08:32
    Pudła.
    Koleje Mazowieckie cierpią na niedobór taboru. W tamtym roku musieli pożyczać tabor od Przewozów Regionalnych, bo nie starczało im swojego. Impulsy tylko trochę poprawiły sytuację, ale ogólnie nadal jest kiepsko. Zresztą zwykły kibel na naszej trasie liniowo to sabotaż.
    14WE nie stoją w krzakach bo są stare, tylko stoją w krzakach bo są bardzo awaryjne i nie ma sensu irytować pasażerów codziennymi opóźnieniami z powodu ich usterek.
    Obsłudze pociągu też należy się przerwa, ponadto przy każdej zmianie czoła trzeba sprawdzić skład co zajmuje kilka minut. Wreszcie kilkanaście minut postoju pozwala korygować małe opóźnienia. Nie bardzo jest z czego uszczknąć.
  • tomjani 28.10.15, 12:43
    i.blotny napisał(a):

    > Koleje Mazowieckie cierpią na niedobór taboru. W tamtym roku musieli pożyczać tabor
    > od Przewozów Regionalnych, bo nie starczało im swojego.

    Niby gdzie??? W Warszawie żadnego kibla PR w służbie KM nie widziałem. Owszem pożyczyli od PZPR (Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych) parę kibli do obsługi całkowicie odciętego od reszty zelektryfikowanej sieci PKP ogryzka Sadowne - Małkinia, ale to w związku z brakiem możliwości dojazdu do szopy w Tłuszczu, a nie z niedostatku taboru. W planach taborowych KM na najbliższe lata jest przecież złomowanie części najstarszych kibli, czego dotąd nie robiono. Wystarczyłoby więc odłożyć cięcie i posłać je do remontu lub modernizacji.

    > Zresztą zwykły kibel na naszej trasie liniowo to sabotaż.

    Ale turbodymoklop EN57AKM lub EN57AL rozwijający 120km/h i blisko dwukrotnie lepsze przyspieszenie w ostateczności mógłby być? Można by je ściągnąć chociażby z linii radomskiej, gdzie niezmodernizowany kibel przy tak zniszczonych torach wystarczy.

    > 14WE nie stoją w krzakach bo są stare, tylko stoją w krzakach bo są bardzo awaryjne
    > i nie ma sensu irytować pasażerów codziennymi opóźnieniami z powodu ich usterek.

    Niemniej jednak część z nich nadal jeździ na S-1.

    > ponadto przy każdej zmianie czoła trzeba sprawdzić skład co zajmuje kilka minut.

    A co za różnica czy zrobi się to w Wieliszewie czy też w Zegrzu? Robić dodatkowej zmiany czoła w razie wydłużenia trasy do Zegrza wszak nie trzeba.

    > Wreszcie kilkanaście minut postoju pozwala korygować małe opóźnienia. Nie bardzo jest z > czego uszczknąć.

    Dlatego ważne aby wraz z udrożnieniem trasy przywrócić automatyczną sygnalizację z półrogatkami drogi Zegrze - NDM co pozwoli uniknąć zwolnienia do 20km/h przed przejazdem. Odbudowę rozkradzionego ogryzka toru przy peronie w Zegrzu można natomiast odłożyć na później. Wielki asfaltowy plac po Fermacie który może stanowić gotowy już P&R to także niezłe miejsce na przystanek końcowy: dokładnie tam znajduje się przystanek autobusowy ZTM w kierunku Warszawy. Nawet nowego peronu budować od podstaw nie trzeba: wystarczy minimalnym nakładem środków przystosować do tej roli istniejącą rampę, tak jak to zrobiono na stacji Okęcie na czas przebudowy.
    --
    -Dlaczego Komorowski sprzeciwiał się likwidacji WSI?
    -Bo walczył o wiejski elektorat!

    Tomek Janiszewski
  • i.blotny 28.10.15, 15:42
    1. Linia się zgadza, i w Warszawie PRowe kible też były, i jeździły z Wileńskiego.
    2. Turbokibel mógłby być, i zresztą jest na którymś obiegu, bo jeden Elf idzie do pomocy na linii lotniskowej. I sam zauważ, jak długo zajęło Kolejom Mazowieckim zorganizowanie tego turbokibla, żeby mógł zastąpić Elfa.
    3. Jeżdżą na S1, bo pozostały tabor też musi mieć od czasu do czasu mniejszy przegląd, czyszczenie, jego obsługi uczą się uczniowie technikum i tak dalej. Ponadto jednak głupio byłoby marnować ważne przeglądy i wolne kilometry do wyjeżdżenia.
    4. Uważasz kilkudziesięciominutowe za zbyt długie - a jakaś ich część idzie na zmianę czoła.
  • e.voytaszek 16.10.15, 18:43
    "Podpisano list intencyjny":
    gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/powiat-legionowski/powiat-duza-szansa-na-skm-do-zegrza-podpisali-list-intencyjny-w-sprawie-rewitalizacji-linii/
    Czyli jest szansa na więcej SKM-ek, od warunkiem że intencje przełożą się na realizm
  • ralphie 16.10.15, 20:13
    Nie chcę Cię martwić ale przed tegorocznym wyborami samorządowymi PLK i zarząd województwa już taki list podpisały :)
    gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/powiat-legionowski/wyremontuja-tory-kolejowe-na-trasie-wieliszew-zegrze/


  • korwin3 16.10.15, 21:10
    Tak na pewno puszczą SKM do Zegrza bo wybory za tydzień a PO leci na łeb na szyję. Przecież Grabiec to: dobra komunikacja! Cudotwórca!
  • brunno34 17.10.15, 16:33
    tak czy owak Grabiec to na szczęście inna bajka niż taka miernota jak błaszczak z partii kaczystów
  • mieszkanieczbloku 18.02.17, 14:12
    Przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej. Jest to podobno pierwszy etap rewitalizacji linii Wieliszew - Zegrze...
    toiowo.eu/wieliszew-zegrze-skm-ka-nad-jezioro/
  • ralphie 18.02.17, 18:06
    Pierwszy, przed pierwszym i przed wstępnym, przed pierwszym wbiciem łopaty. ;) Gdzieś w wyjaśnieniach jednego z włodarzy zainteresowanych gmin było, że ta dokumentacja przedprojektowa to w zasadzie inwentaryzacja tego co z linii zostało i określenie c.a. zakresu prac, szacunkowych kosztów, etc. Najgorsze, że inwestycja może utknąć na każdym etapie, przykład DK61. Póki nie zobaczę cyklicznej SKM to nie uwierzę. :) Sorry za pesymizm, niektórzy mówią, że to realizm. Coś mi w krzyżu podpowiada, że jeśli, to na emeryturze koleją do Zegrza pojadę. Ostatni raz był w szkole średniej, jak ten czas leci ;)
  • e.voytaszek 19.02.17, 16:11
    Od dawna uważam, że inwestycje jest niezbędna. Różnica polega na skomunikowaniu...Otóż najlepszym rozwiązaniem moim zdaniem byłoby uruchomienie peronu 3 w Legionowie (on w zasadzie jest, tylko oznakować i wyprofilować obrzeże). Z niego bezkolizyjnie co kwadrans mógłby kursować lokalny pociąg do Zegrza. Nie musi to być nowoczesny skład, zwłaszcza że linia będzie miała dopust v=60-80 km/h. Wówczas zarówno Wieliszew jak i Zegrze zyskałoby częste połączenie do największej na trasie stacji przesiadkowej. Tylko czy tak będzie?
  • kka69 19.02.17, 18:46
    jak byłby pociąg co kwadrans, to nie wiem, czy miałby w ogóle pasażerów.
    Czy ktoś policzył opłacalność tej inwestycji?
    Bo trasa została zamknięta właśnie z powodu, że mało było pasażerów na tej trasie, sam pamiętam, jak nie raz w pociągu do Zegrza jechałem sam, albo było ze mną tylko 2-3 osoby.
    czy teraz będzie więcej pasażerów?

    --
    مع تحياتي
  • ralphie 19.02.17, 21:14
    Na to pytanie również powinna odpowiedzieć dokumentacja przedprojektowa. :)
  • tomjani 23.02.17, 11:37
    kka69 napisał:

    > jak byłby pociąg co kwadrans, to nie wiem, czy miałby w ogóle pasażerów.
    > Czy ktoś policzył opłacalność tej inwestycji?

    Na pewno na Czerskiej (wtedy jeszcze Iwickiej) jeszcze w początkach tzw. transformacji policzono że nieopłacalna jest... WKD, więc zaproponowano przefrymarczenie jej za symboliczną złotówkę (starą!) pierwszemu lepszemu Polonusowi który zbywającą infrastrukturę rozbierze na złom, a na tym co zostanie uruchomi za ciężką kasę weekendowe kursy dla kolejowych maniaków. Mieszkańcy zaś Michałowic, Pruszkowa, Komorowa, Podkowy Leśnej, Milanówka i Grodziska mieli się przesiąść do stawianych za wzór prywatnej kapitalistycznej inicjatywy gratobusów. Niestety (dla pomysłodawców rzecz jasna) te barbarzyńskie plany zostały udaremnione za sprawą walącego się, wykonanego z tandetnego gierkowskiego żelbetu wiaduktu w Al. Jerozolimskich nad linią radomską. Dziś gdyby ktokolwiek wyjechał z takim pomysłem ponownie - zostałby przemocą zapakowany w pociąg WKD i wysadzony jedną stację przed Pruszkowem.

    > Bo trasa została zamknięta właśnie z powodu, że mało było pasażerów na tej trasie,
    > sam pamiętam, jak nie raz w pociągu do Zegrza jechałem sam, albo było ze mną tylko 2-3 > osoby.

    To masz nadzwyczaj wybiórczą pamięć. Zniknąłeś parę istotnych okoliczności. Po pierwsze, ówczesne PKP nadzwyczaj chętnie oddały pola prywatnym gratobusiarzom z DJ Cars, Zerdeks i podobnych firemek - krzaków. Pasażerom nie chciało się czekać godziny na najbliższy kibel do Warszawy skoro co pięć minut odjeżdżał gratobus. Nawet jeśli był to zdezolowany Autosan odkupiony od augustowskiego czy łomżyńskiego MPK, to i tak zapewniał wyższy komfort podróży niż nowiutki kibel fullplastic, którego próżno dziś szukać na kiblostanie KM. A reakcją PKP na konkurencję było... cięcie oferty. Najpierw zlikwidowano bezpośrednie kursy z Zegrza do Warszawy, potem rozrzedzono odjazdy, wreszcie ograniczono je tylko do godzin szczytowych. Końcowym etapem agonii było uruchomienie w miejsce kibli - KKA czyli Kolejowej Komunikacji Autobusowej (czy Twój nick od niej się wywodzi? :P ). Wówczas już tylko najwięksi desperaci korzystali z pociągów przynajmniej na odcinku Legionowo - Warszawa, za cenę przesiadki w Legionowie do gumobusa a następnie tłuczenia się leśną okrężną drogą celem podjazdu pod same perony w Michałowie i Wieliszewie, zamiast dojechać do Zegrza autobusem bezpośrednio z Warszawy. Oczywiście gratobusiarze, skoro tylko ich wysiłki zmierzające do wyrugowania kolei z Zegrza zostały przy wydatnej pomocy ze strony PKP uwieńczone powodzeniem - sami drastycznie ograniczyli swoją ofertę (zwłaszcza poza sezonem) ponieważ nie było już potrzeby dokładania do interesu.
    Po drugie, jakiś cymbał (a raczej sabotażysta, któremu postawiono zadanie doprowadzenia linii zegrzyńskiej do upadłości) wziął i zarządził że kasa biletowa w Zegrzu ma być zamknięta akurat w weekendy, gdy pasażerów było najwięcej. Oczywiście, wsiadali oni z konieczności bez biletu, a podczas tych kilkunastu minut jazdy w okrojonej relacji Zegrze - Legionowo kierpoć zdążył sprzedać bilety jedynie nielicznym. I tylko ci byli wykazywani w raportach dotyczących rentowności, reszta pasażerów oficjalnie nie istniała.

    > czy teraz będzie więcej pasażerów?

    Spokojnie piszę się na jednego z nich. Od dawna mam już dosyć tłuczenia się autobusami ZTM, gdy przed i po urlopie na Mazurach dojeżdżam nad Zalew pożeglować sobie pozostawionym tam "Leśnym Dziadkiem". A już zwłaszcza kiblowania w korkach w okolicach giełdy na Żeraniu, przed okularowym rondem w Rembelszczyźnie, skrzyżowaniu w Nieporęcie koło makdonalda i wreszcie przed byłą Dziką Plażą gdzie blachosmrodziarstwo uważa wojewódzką drogę za swoją prywatną własność i blokuje ją tak długo póki nie zwolni się wjazd na nadjeziorny parking.
    --
    -Dlaczego Komorowski sprzeciwiał się likwidacji WSI?
    -Bo walczył o wiejski elektorat!

    Tomek Janiszewski
  • sikorski_hubert 20.02.17, 17:37
    Jeżeli mówisz o rampie kolejowej w Legionowie, to jest ona nieco wyższa niż peron, do tego tory wzdłuż niej biegnące są bez trakcji, której pojawienie ograniczyłoby potencjalne możliwości jej wykorzystania. Nie wyklucza to jednak szynobusa. Może wykorzystają to jako etap przejściowy, bo nie wymaga trakcji.

    Już teraz pociągi dojeżdżają do stacji Wieliszew gdzie sporo osób korzysta z kolei, codziennie parkuje blisko 50-70 samochodów. Jeszcze więcej korzysta ze stacji Michałów Reginów, więc kolej do Zegrza Południowego która obsłuży również Zegrze, oraz przyciągnie wiele osób z gminy Serock. Mają zbudować nowa stacje na wysokości ronda w Zegrzu Południowym, co będzie dobrym połączeniem dla mieszkańców okolic UG Wieliszew. Zatem o frekwencje się nie obawiam.

    Pytanie co będzie pierwsze, szpital w Legionowie czy pociąg do Zegrza?
  • kka69 20.02.17, 18:38
    Te 50-70 samochodów to jest "wsad" do jednego pociągu.
    A kto dociąży resztę połączeń szczególnie w ciągu dnia?
    Szansą na obciążenie linii są wakacje, głównie łikendy , kiedy skoro osób jeździ na wypoczynek nad zalew.
    ale co z reszta roku?


    --
    مع تحياتي
  • sikorski_hubert 23.02.17, 08:25
    Niech wypowie się ktoś kto wsiada na Piskach, na ile pociąg jest już tam wypełniony. Kurs do Zegrza Południowego będzie rentowny, Zegrze i Zegrze Południowe to chyba będzie ze 2 tys ludzi? Do tego pracownicy jednostek wojskowych. Pociągi dojeżdżając do Legionowa będą jeszcze bardziej zapełnione niż teraz, a z tego co wiem częściej kursować nie mogą bo linia ma ograniczona przepustowość. Fajnie sobie pofantazjować.
  • mieszkanieczbloku 23.02.17, 09:09
    Jeśli zrobią porządny węzeł przesiadkowy dla ludzi z gminy Serock, jak najbardziej powinny być pociągi wypełnione... Po za tematem podoba mi się ta nowa nazwa na "PISkach" ;) ... literówka ale jaka trafna...:D
  • tomjani 23.02.17, 10:30
    > podoba mi się ta nowa nazwa na "PISkach" ;) ... literówka ale jaka trafna...:D

    Faktycznie trafna? Jeżeli tak - to szacun dla mieszkańców osiedla Piaski. Gdyby było więcej takich - Warszawa dawno byłaby już uwolniona od okupantki HGW, a Legionowo - od Smoga.
    --
    -Dlaczego Komorowski sprzeciwiał się likwidacji WSI?
    -Bo walczył o wiejski elektorat!

    Tomek Janiszewski
  • sikorski_hubert 25.02.17, 18:47
    Hahahahaha, przypadek? Nie sądzę;)
  • tomjani 23.02.17, 11:05
    sikorski_hubert napisał(a):

    > Jeżeli mówisz o rampie kolejowej w Legionowie, to jest ona nieco wyższa niż peron,
    > do tego tory wzdłuż niej biegnące są bez trakcji, której pojawienie ograniczyłoby
    > potencjalne możliwości jej wykorzystania.

    A już zwłaszcza wykorzystywania jej zgodnie z przeznaczeniem, tj do przeładunku towarów.

    > Nie wyklucza to jednak szynobusa.

    Niby jakiego, dożywającego swych dni VT627 lub 628? Pobudka, współczesne SA135 oraz Newagi mają niską podłogę podobnie jak Elfy, i z rampy wpadałoby się w półmetrową przepaść.

    > Może wykorzystają to jako etap przejściowy, bo nie wymaga trakcji.

    Te przejściowe etapy są kompletnie od czapy. Linia Wieliszew - Zegrze i tak kwalifilkuje się do całkowitego zaorania i odbudowy, zatem postawienie nowych słupów i zawieszenie pęt z prundem to już pikuś. Przy tylu proponowanych przesiadkach: P&R w Zegrzu (a dla wielu jeszcze w Wieliszewie i Serocku do busów dowożących do Zegrza) i wreszcie na wielkim węźle przesiadkowym w Legionowie do pociągów warszawskich jest więcej niż oczywiste, że blachosmrodziarze nie zmienią nawyków i dalej będą kisić się autami do samej Warszawy. Nie ma innej opcji: tylko SKM-ki bezpośrednio z Warszawy do Zegrza. To kuriozum aby nadal tak jak dziś kończyły one bieg na Piaskach lub w Wieliszewie, a na zegrzyńskim ogryzku jeździł spalinowy wagonik, dublując je na dodatek na jednotorowej linii Wieliszew - Legionowo. Nawet jeśli na końcowych 4km składy Elfów będą jeździły nie do końca pełne - to i co z tego? Może zaproponujmy podobną operację na przeciwległym krańcu linii: niech S-3 kończy bieg na Służewcu (gdzie wysiadają stanowiący lwią część pasażerów korpoludki ze służewieckiego Mordoru, natomiast nieliczni ale za to objuczeni walizkami pasażerowie samolotów wysiadają i mokną na peronie w oczekiwaniu na kursujący wahadłową trasą Służewiec - Lotnisko Chopina pojedynczy EN81, który wypożyczy się z Kielc lub Krakowa. Zupełnie jak tachający leżaczki, kocyki i inny sprzęt plażowy warszawiacy mieliby dymać z peronu w Legionowie na dotychczasową rampę, i to jeszcze podziemnym przejściem.

    > Już teraz pociągi dojeżdżają do stacji Wieliszew gdzie sporo osób korzysta z kolei,
    > codziennie parkuje blisko 50-70 samochodów. Jeszcze więcej korzysta ze stacji Michałów
    > Reginów, więc kolej do Zegrza Południowego która obsłuży również Zegrze, oraz
    > przyciągnie wiele osób z gminy Serock. Mają zbudować nowa stacje na
    > wysokości ronda w Zegrzu Południowym, co będzie dobrym połączeniem dla mieszkańców
    > okolic UG Wieliszew. Zatem o frekwencje się nie obawiam.

    Jak już koniecznie chcieć kombinować z szynobusami - można by pomyśleć o uruchomieniu wahadłowych kursów po bocznicy Wodociągu Północnego na trasie Michałów Reginów - Wieliszew Wodociąg. Nie byłoby kolizji z SKM-kami, bowiem przesiadka odbywałaby się na peronie Michałowa Reginowa, który należałoby minimalnie poszerzyć. Ale to oczywiście pieśń przyszłości.
    --
    -Dlaczego Komorowski sprzeciwiał się likwidacji WSI?
    -Bo walczył o wiejski elektorat!

    Tomek Janiszewski
  • sikorski_hubert 25.02.17, 19:12
    Zgoda z tym że szynobus do Zegrza byłby to pomysł mało trafny, było to tylko rozwiniecie opcji wykorzystania szynobusa. Szczerze nie wierzę w to że wykonają remont linii do Zegrza, jeżeli nie potrafią od tylu lat wykonać linii Modlin - Lotnisko.

    Szynobus na trasie Michałów Reginów - Wieliszew Wodociąg, będą nieopłacalne, jeżeli już to wydłużenie ich do jakiegoś odległego Sierpca czy coś. Jednak z obserwacji obłożenia pociągów KM na odcinku Tłuszcz - Legionowo było niewielkie, a to KM zapewne obsługiwałaby tę linię. Taka ciekawostka, nie potrafię pojąć dlaczego konduktorzy KM na linii Tłuszcz - Legionowo byli skłonni do niepobierania opłat. Często wyglądało to tak "ja do pana podejdę" ale nie podchodził, ewentualnie "pan siaaaada".
  • tomjani 28.02.17, 12:04
    sikorski_hubert napisał(a):

    > Zgoda z tym że szynobus do Zegrza byłby to pomysł mało trafny, było to tylko rozwiniecie
    > opcji wykorzystania szynobusa.

    O tym można było spekulować w czasach gdy niesławnej pamięci Fermata miała po czym jeździć. Teraz to czego nie rozkradziono - zarosło drzewkami, i całkowita rozbiórka i ponowne ułożenie torów jest nieuniknione. A w takim wypadku nie ma co zwlekać z elektryfikacją.

    > Szczerze nie wierzę w to że wykonają remont linii do Zegrza, jeżeli nie potrafią od tylu lat > wykonać linii Modlin - Lotnisko.

    Może m.in. z uwagi na w miarę sprawny dojazd gumobusami po siódemce? A potoki podróżnych nieporównywalnie mniejsze w przypadku Modlina, więc nie ma takiej gardłowej potrzeby?

    > Szynobus na trasie Michałów Reginów - Wieliszew Wodociąg, będą nieopłacalne, jeżeli

    Bo ja wiem? Do bocznicy wodociągowej z Wieliszewa całkiem blisko, przesiadka na peronie Michałowa-Reginowa wprost idealna bo door to door. Wystarczyłoby zapewnić skomunikowania z SKM-ką.

    > już to wydłużenie ich do jakiegoś odległego Sierpca czy coś.

    Szynobusy do Tłuszcza nie jeżdzą z Sierpca po to aby stały się bardziej opłacalne, lecz z konieczności. Trzeba je zatankować i dokonać przeglądu w szopie. Gdyby reaktywowano szopę w Sierpcu - kursy szynobusów na odcinku Nasielsk-Tłuszcz znikłyby natychmiast. Jako że należałoby myśleć o kilkunastu kursach na dobę na odcinku Michałów - Wodociąg, to komu miałoby służyć aż tyle kursów na odcinku Michałów - Nasielsk? A tak jeden szynobus jeździłby wahadłowo przez cały dzień na parokilometrowym odcinku, na noc zaś zjeżdżałby do Tłuszcza jako dodatkowe połączenie na linii Wieliszew - Tłuszcz. Oczywiście, skomunikowany z SKM-ką z Warszawy.

    > Jednak z obserwacji obłożenia pociągów KM na odcinku Tłuszcz - Legionowo było
    > niewielkie, a to KM zapewne obsługiwałaby tę linię.

    Odwrócone prawo popytu i podaży: mała podaż to i mały popyt bo mało komu pasuje w ciemno jechać pociągiem np. z Warszawy do Nieporętu, skoro musi każdorazowo sprawdzać czy trafi akurat na odjazd, a jak nie to kompletnakicha. To już autobus kursujący regularnie co kilkanaście minut jest pewniejszy, nawet jak utknie w korku na pół godziny.

    > Taka ciekawostka, nie potrafię pojąć dlaczego konduktorzy KM na linii Tłuszcz - Legionowo
    > byli skłonni do niepobierania opłat. Często wyglądało to tak "ja do pana podejdę" ale nie
    > podchodził, ewentualnie "pan siaaaada".

    Mentalność z czasów PKP? Jeszcze by się okazało że w któryś weekend jechało ze dwadzieścia parę osób, i w kierownictwie KM komuś przyszłoby do głowy uruchomić dodatkowe połączenia w godzinach szczególnie dogodnych dla dojeżdżających nad Zalew lub do Radzymina? Po co sobie roboty dokładać, a kursów oficjalnie odbywanych na pusto na pewno nikt nie zlikwiduje, bo podsyły są niezbędne?

    --
    -Dlaczego Komorowski sprzeciwiał się likwidacji WSI?
    -Bo walczył o wiejski elektorat!

    Tomek Janiszewski
  • sikorski_hubert 04.03.17, 18:02
    "A tak jeden szynobus jeździłby wahadłowo przez cały dzień na parokilometrowym odcinku"

    xD
  • tomjani 23.02.17, 10:39
    e.voytaszek napisał:

    > ...Otóż najlepszym rozwiązaniem moim zdaniem byłoby uruchomienie peronu 3 w
    > Legionowie (on w zasadzie jest, tylko oznakować i wyprofilować obrzeże). Z niego
    > bezkolizyjnie co kwadrans mógłby kursować lokalny pociąg do Zegrza.

    Zupełnie niepotrzebnie dramatyzujesz. Wschodnia krawędź istniejącego peronu 2 także eliminuje kolizje z pociągami linii nasielskiej, a między peronami jest jeszcze zdaje się tor przelotowy na który można w razie potrzeby skierować p...dolino. Natomiast wysoce wskazane byłoby odbudowanie drugiego toru dodatkowego w Piaskach, zwłaszcza jeśli nadal ma ona być wykorzystywana do kończenia biegu części SKM-ek. Obecnie uniemożliwiają one krzyżowanie się pociągów na tej stacji podczas postoju. W Wieliszewie, gdzie przywrócono do stanu pełnej używalności trzy tory taka możliwość pozostaje.
    --
    -Dlaczego Komorowski sprzeciwiał się likwidacji WSI?
    -Bo walczył o wiejski elektorat!

    Tomek Janiszewski
  • korwin3 23.02.17, 23:41
    A czy wiecie ,że PKP PLK przy wszystkich modernizacjach linii kolejowych zachowuje tzw. skrajnię rosyjską (chociaż obowiązują ją normy UE) tak ,żeby rosyjskie eszelony mogły bez przeszkód docierać w razie wojny od Bugu aż po Odrę. Jeśli nie wierzycie weźcie linijkę i zmierzcie choćby w Legionowie
  • tomjani 24.02.17, 08:53
    I stąd zapewne kilkudziesięciocentymetrowa dziura między krawędzią peronu a podłogą Elfa. A tego ostatniego poszerzyć niedasie, bo nikt na Zachodzie by go nie kupił. :-(

    --
    -Dlaczego Komorowski sprzeciwiał się likwidacji WSI?
    -Bo walczył o wiejski elektorat!

    Tomek Janiszewski
  • korwin3 25.02.17, 00:06
    Dokładnie ponieważ pociągi konstruowane są wg norm unijnych. Według standardów zachodnich każda stacja nie odpowiadająca normom powinna wyposażona w urządzenia umożliwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym. Wszystkie polskie perony są niezgodne a urządzeń w Polsce mamy równe zero.
    A przy okazji kiedy pan prezydent zdoła uruchomić w Legionowie kasę i wyświetlacze na dworcu. Te w tunelu świecą już kilka miesięcy. Ciekawe kto za to płaci?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.