Dodaj do ulubionych

Zwrot prowizji dla sprzedającego - konsekwencje

23.08.08, 21:54
Witam,
ostatnio kupiłem za pośrednictwem allegro telefon komórkowy. Telefon był
używany, natomiast w opisie aukcji opisano go jako w 100% sprawny i w idealnym
stanie. Jak się okazało, po otrzymaniu telefonu, był on uszkodzony, zarówno
zewnętrznie odbiegał od ideału oraz gubił zasięg. Po kontakcie mailowym ze
sprzedającym, zgodnie z jego prośbą odesłałem telefon wraz z listą usterek i
danymi do zwrotu pieniędzy. Jeśli mu wierzyć w poniedziałek na konto powinien
wpłynąć zwrot pieniędzy i tak na prawdę tylko na tym mi zależy. Otrzymałem też
maila, w którym zostałem poinformowany, że "Sprzedający wypełnił formularz
zwrotu prowizji" z powodu "Przedmiot został odesłany przez Kupującego w ramach
zwrotu lub reklamacji"." Chciałbym się dowiedzieć, czy nie odpisanie spowoduje
jakieś negatywne konsekwencje dla mnie?? Nie orientuję się jaka jest definicja
reklamacji. Nie interesuje mnie czy sprzedający otrzyma zwrot prowizji. Wydaje
mi się, że nie ponoszę żadnej winy i nie chciałbym otrzymać ostrzeżenia, no
może jeszcze chciałbym mieć możliwość wystawienia sprzedającemu negatywnego
komentarza aby ostrzec innych użytkowników. Czy orientuje się ktoś jak takie
sprawy są rozstrzygane w praktyce??
Edytor zaawansowany
  • 23.08.08, 22:38
    retfos napisał:

    > Otrzymałem też maila, w którym zostałem poinformowany,
    > że "Sprzedający wypełnił formularz zwrotu prowizji" z
    > powodu "Przedmiot został odesłany przez Kupującego w ramach
    > zwrotu lub reklamacji"." Chciałbym się dowiedzieć, czy nie
    > odpisanie spowoduje jakieś negatywne konsekwencje dla mnie?? Nie
    > orientuję się jaka jest definicja reklamacji. Nie interesuje mnie
    > czy sprzedający otrzyma zwrot prowizji. Wydaje mi się, że nie
    > ponoszę żadnej winy i nie chciałbym otrzymać ostrzeżenia, no
    > może jeszcze chciałbym mieć możliwość wystawienia sprzedającemu
    > negatywnego komentarza aby ostrzec innych użytkowników. Czy
    > orientuje się ktoś jak takie sprawy są rozstrzygane w praktyce??

    W przypadku podanego powodu wypełnienia Formularza Zwrotu Prowizji
    (zwrot reklamacyjny) - Kupującemu nie grożą ze strony Allegro żadne
    konsekwencje. Nie musi Pan nic robić.

    Ma Pan też oczywiście możliwość wystawienia Sprzedającemu stosownego
    komentarza. Jego typ zalezy od Pana, zwracam jednak uwagę, że jeśli
    Sprzedający załatwił reklamację pozytywnie i zwrócił Panu wszystkie
    poniesione koszty, zachował się profesjonalnie i zgodnie z regułami
    sztuki. W takiej sytuacji moim zdaniem na negatywa nie zasługuje.
    Kaźdemu zdarzają się wpadki, ważne jest jak są rozwiązywane. Decyzja
    jednak oczywiście należy tylko do Pana.

    --
    Pozdrawiam!
    Maciek Śnieżek
    Cafe Allegro
  • 06.12.16, 15:40
    Jasne nie musi Pan nic robić odpowiedz allegro jak Pan nic nie zrobi allegro sobie zarobi na prowizji za ta aukcje, bo mają w d,,,, czy było czy nie było ja Pan kliknie na tego maila od allegro i potwierdzi ze tak było jak wybrał sprzedający allegro będzie musiało oddać prowizje dla Pana nic to nie zmienia
    allegro=monopolista
  • 02.01.17, 09:33
    Śnieżek jesteś zakałą allegro.
    Sprzedający dopuścił się oszustwa, a ty uważasz że nie zasługuje na negatywa?
    Skoro postanowił się zrehabilitować przed kupującym powinien negatywa przyjąć na klatę i jeszcze za swoje chamstwo przeprosić.

    --
    extrababka.blogspot.com/
  • 03.02.17, 11:54
    Napisz tylko że sprzedający odesłał Ci kasę

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.