Dodaj do ulubionych

Formularz zwrotu prowizji a ostrzeżenie

10.11.08, 14:26
Witam,

w jednym z poprzednich wątków znalazłam następujący fragment w wypowiedzi Pana Macieja Śnieżka (cytuję):

"Ostrzeżenia są przyznawane w sytuacji, gdy
Sprzedający wystapi o zwrot prowizji, a Kupujący w ciągu 7 dni od
tego faktu nie odniesie się do sprawy".

Czy ZAWSZE brak reakcji kupującego na wniosek sprzedawcy o zwrot prowizji owocuje ostrzeżeniem dla kupującego? Pytam, gdyż dwukrotnie zdarzyło mi się, że sprzedawcy wystąpili o zwrot prowizji; ani razu tego nie oprotestowałam (czyt. w ogóle nie zareagowałam), gdyż podawane powody były prawdziwe (1. "przedmiot został zwrócony przez Kupującego (reklamacja)"; 2. "Przedmiot został skradziony/zniszczony jeszcze przed wysyłką").
Czy w tej sytuacji otrzymałam jakieś ostrzeżenia? (jak widać, transakcje nie zostały sfinalizowane nie z mojej winy).
Czy jest możliwość sprawdzenia gdzieś na swoim koncie, czy takie ostrzeżenia się ma?

Pozdr.
xena
Edytor zaawansowany
  • 11.11.08, 00:28
    x.e.n.a napisała:

    > Witam,
    >
    > w jednym z poprzednich wątków znalazłam następujący fragment w
    wypowiedzi Pana
    > Macieja Śnieżka (cytuję):
    >
    > "Ostrzeżenia są przyznawane w sytuacji, gdy
    > Sprzedający wystapi o zwrot prowizji, a Kupujący w ciągu 7 dni od
    > tego faktu nie odniesie się do sprawy".
    >
    > Czy ZAWSZE brak reakcji kupującego na wniosek sprzedawcy o zwrot
    prowizji owocu
    > je ostrzeżeniem dla kupującego?


    Nie zawsze. Istotna jest przyczyna ubiegania się o zwrot prowizji,
    ilekroć do finalizacji transakcji nie dojdzie z winy Kupującego,
    wówczas grozi mu ostrzeżenie od serwisu.
    Jeśli jako powód ubiegania się o zwrot prowizji Sprzedający zaznaczy:
    - Nie nawiązano kontaktu z Kupującym.
    - Nawiązano kontakt, ale Kupujący odmówił zakupu.
    - Kupujący nie odebrał przesyłki
    - Kupujący potwierdził chęć zakupu, ale nie uiścił opłaty.
    - Kupujący nie dotrzymał warunków sprzedaży zawartych w opisie aukcji

    ... w takim przypadku Kupującemu grozi ostrzeżenie, zwłaszcza, gdy
    nie przesle wyjaśnienia do 7-miu dni od wystąpienia o zwrot prowizji
    przez Sprzedającego.


    Pytam, gdyż dwukrotnie zdarzyło mi się, że sprz
    > edawcy wystąpili o zwrot prowizji; ani razu tego nie
    oprotestowałam (czyt. w og
    > óle nie zareagowałam), gdyż podawane powody były prawdziwe
    (1. "przedmiot zosta
    > ł zwrócony przez Kupującego (reklamacja)"; 2. "Przedmiot został
    skradziony/znis
    > zczony jeszcze przed wysyłką").
    > Czy w tej sytuacji otrzymałam jakieś ostrzeżenia? (jak widać,
    transakcje nie zo
    > stały sfinalizowane nie z mojej winy).


    Nie, zarówno zaznaczenie, że "przedmiot został oddany przez
    Kupującego w ramach zwrotu lub reklamacji" jak i powodu "przedmiot
    został skradziony/zniszczony jeszcze przed wysyłką" nie skutkują
    udzieleniem ostrzeżenia Kupującemu, nie są one związane z winą
    Kupującego (np Kupujący ma prawo do reklamacji towaru niezgodnego z
    opisem, czy do ustawowego zwrotu towaru w konkretnych sytuacjach -
    nie można za to karać go ostrzeżeniem :) ). Pozostale powody, które
    nie powoduja przyznania ostrzeżenia to:
    - W przypadku oferty wieloprzedmiotowej) Kupujący zrezygnował z
    transakcji, bo wygrał mniej przedmiotów, niż licytował.
    - Przedmiot został uszkodzony przez osoby trzecie (pocztę, firmę
    kurierską itp.).
    - Kupujący pomylił się przy składaniu oferty.




    > Czy jest możliwość sprawdzenia gdzieś na swoim koncie, czy takie
    ostrzeżenia si
    > ę ma?
    >
    > Pozdr.
    > xena
    >

    Sama tego nie sprawdzisz, w tym celu należy pisać do serwisu przez
    formularz kontaktowy i pytać o ewentualną liczbę posiadanych
    ostrzeżeń za niesfinalizowanie transakcji. Należy rownież pamietać,
    że po uplywie 2 lat ostrzezenie ulega automatycznemu
    przedawnieniu :)

    pozdrawiam - Nicol-e
  • 11.11.08, 01:20
    Bardzo dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.