• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Formularz zwrotu prowizji a ostrzeżenie Dodaj do ulubionych

  • 10.11.08, 14:26
    Witam,

    w jednym z poprzednich wątków znalazłam następujący fragment w wypowiedzi Pana Macieja Śnieżka (cytuję):

    "Ostrzeżenia są przyznawane w sytuacji, gdy
    Sprzedający wystapi o zwrot prowizji, a Kupujący w ciągu 7 dni od
    tego faktu nie odniesie się do sprawy".

    Czy ZAWSZE brak reakcji kupującego na wniosek sprzedawcy o zwrot prowizji owocuje ostrzeżeniem dla kupującego? Pytam, gdyż dwukrotnie zdarzyło mi się, że sprzedawcy wystąpili o zwrot prowizji; ani razu tego nie oprotestowałam (czyt. w ogóle nie zareagowałam), gdyż podawane powody były prawdziwe (1. "przedmiot został zwrócony przez Kupującego (reklamacja)"; 2. "Przedmiot został skradziony/zniszczony jeszcze przed wysyłką").
    Czy w tej sytuacji otrzymałam jakieś ostrzeżenia? (jak widać, transakcje nie zostały sfinalizowane nie z mojej winy).
    Czy jest możliwość sprawdzenia gdzieś na swoim koncie, czy takie ostrzeżenia się ma?

    Pozdr.
    xena
    Zaawansowany formularz
    • 11.11.08, 00:28
      x.e.n.a napisała:

      > Witam,
      >
      > w jednym z poprzednich wątków znalazłam następujący fragment w
      wypowiedzi Pana
      > Macieja Śnieżka (cytuję):
      >
      > "Ostrzeżenia są przyznawane w sytuacji, gdy
      > Sprzedający wystapi o zwrot prowizji, a Kupujący w ciągu 7 dni od
      > tego faktu nie odniesie się do sprawy".
      >
      > Czy ZAWSZE brak reakcji kupującego na wniosek sprzedawcy o zwrot
      prowizji owocu
      > je ostrzeżeniem dla kupującego?


      Nie zawsze. Istotna jest przyczyna ubiegania się o zwrot prowizji,
      ilekroć do finalizacji transakcji nie dojdzie z winy Kupującego,
      wówczas grozi mu ostrzeżenie od serwisu.
      Jeśli jako powód ubiegania się o zwrot prowizji Sprzedający zaznaczy:
      - Nie nawiązano kontaktu z Kupującym.
      - Nawiązano kontakt, ale Kupujący odmówił zakupu.
      - Kupujący nie odebrał przesyłki
      - Kupujący potwierdził chęć zakupu, ale nie uiścił opłaty.
      - Kupujący nie dotrzymał warunków sprzedaży zawartych w opisie aukcji

      ... w takim przypadku Kupującemu grozi ostrzeżenie, zwłaszcza, gdy
      nie przesle wyjaśnienia do 7-miu dni od wystąpienia o zwrot prowizji
      przez Sprzedającego.


      Pytam, gdyż dwukrotnie zdarzyło mi się, że sprz
      > edawcy wystąpili o zwrot prowizji; ani razu tego nie
      oprotestowałam (czyt. w og
      > óle nie zareagowałam), gdyż podawane powody były prawdziwe
      (1. "przedmiot zosta
      > ł zwrócony przez Kupującego (reklamacja)"; 2. "Przedmiot został
      skradziony/znis
      > zczony jeszcze przed wysyłką").
      > Czy w tej sytuacji otrzymałam jakieś ostrzeżenia? (jak widać,
      transakcje nie zo
      > stały sfinalizowane nie z mojej winy).


      Nie, zarówno zaznaczenie, że "przedmiot został oddany przez
      Kupującego w ramach zwrotu lub reklamacji" jak i powodu "przedmiot
      został skradziony/zniszczony jeszcze przed wysyłką" nie skutkują
      udzieleniem ostrzeżenia Kupującemu, nie są one związane z winą
      Kupującego (np Kupujący ma prawo do reklamacji towaru niezgodnego z
      opisem, czy do ustawowego zwrotu towaru w konkretnych sytuacjach -
      nie można za to karać go ostrzeżeniem :) ). Pozostale powody, które
      nie powoduja przyznania ostrzeżenia to:
      - W przypadku oferty wieloprzedmiotowej) Kupujący zrezygnował z
      transakcji, bo wygrał mniej przedmiotów, niż licytował.
      - Przedmiot został uszkodzony przez osoby trzecie (pocztę, firmę
      kurierską itp.).
      - Kupujący pomylił się przy składaniu oferty.




      > Czy jest możliwość sprawdzenia gdzieś na swoim koncie, czy takie
      ostrzeżenia si
      > ę ma?
      >
      > Pozdr.
      > xena
      >

      Sama tego nie sprawdzisz, w tym celu należy pisać do serwisu przez
      formularz kontaktowy i pytać o ewentualną liczbę posiadanych
      ostrzeżeń za niesfinalizowanie transakcji. Należy rownież pamietać,
      że po uplywie 2 lat ostrzezenie ulega automatycznemu
      przedawnieniu :)

      pozdrawiam - Nicol-e
      • 11.11.08, 01:20
        Bardzo dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia :)
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.