Re: Formularz zwrotu prowizji a ostrzeże...

Re: Formularz zwrotu prowizji a ostrzeżenie

x.e.n.a napisała:

> Witam,
>
> w jednym z poprzednich wątków znalazłam następujący fragment w
wypowiedzi Pana
> Macieja Śnieżka (cytuję):
>
> "Ostrzeżenia są przyznawane w sytuacji, gdy
> Sprzedający wystapi o zwrot prowizji, a Kupujący w ciągu 7 dni od
> tego faktu nie odniesie się do sprawy".
>
> Czy ZAWSZE brak reakcji kupującego na wniosek sprzedawcy o zwrot
prowizji owocu
> je ostrzeżeniem dla kupującego?


Nie zawsze. Istotna jest przyczyna ubiegania się o zwrot prowizji,
ilekroć do finalizacji transakcji nie dojdzie z winy Kupującego,
wówczas grozi mu ostrzeżenie od serwisu.
Jeśli jako powód ubiegania się o zwrot prowizji Sprzedający zaznaczy:
- Nie nawiązano kontaktu z Kupującym.
- Nawiązano kontakt, ale Kupujący odmówił zakupu.
- Kupujący nie odebrał przesyłki
- Kupujący potwierdził chęć zakupu, ale nie uiścił opłaty.
- Kupujący nie dotrzymał warunków sprzedaży zawartych w opisie aukcji

... w takim przypadku Kupującemu grozi ostrzeżenie, zwłaszcza, gdy
nie przesle wyjaśnienia do 7-miu dni od wystąpienia o zwrot prowizji
przez Sprzedającego.


Pytam, gdyż dwukrotnie zdarzyło mi się, że sprz
> edawcy wystąpili o zwrot prowizji; ani razu tego nie
oprotestowałam (czyt. w og
> óle nie zareagowałam), gdyż podawane powody były prawdziwe
(1. "przedmiot zosta
> ł zwrócony przez Kupującego (reklamacja)"; 2. "Przedmiot został
skradziony/znis
> zczony jeszcze przed wysyłką").
> Czy w tej sytuacji otrzymałam jakieś ostrzeżenia? (jak widać,
transakcje nie zo
> stały sfinalizowane nie z mojej winy).


Nie, zarówno zaznaczenie, że "przedmiot został oddany przez
Kupującego w ramach zwrotu lub reklamacji" jak i powodu "przedmiot
został skradziony/zniszczony jeszcze przed wysyłką" nie skutkują
udzieleniem ostrzeżenia Kupującemu, nie są one związane z winą
Kupującego (np Kupujący ma prawo do reklamacji towaru niezgodnego z
opisem, czy do ustawowego zwrotu towaru w konkretnych sytuacjach -
nie można za to karać go ostrzeżeniem :) ). Pozostale powody, które
nie powoduja przyznania ostrzeżenia to:
- W przypadku oferty wieloprzedmiotowej) Kupujący zrezygnował z
transakcji, bo wygrał mniej przedmiotów, niż licytował.
- Przedmiot został uszkodzony przez osoby trzecie (pocztę, firmę
kurierską itp.).
- Kupujący pomylił się przy składaniu oferty.




> Czy jest możliwość sprawdzenia gdzieś na swoim koncie, czy takie
ostrzeżenia si
> ę ma?
>
> Pozdr.
> xena
>

Sama tego nie sprawdzisz, w tym celu należy pisać do serwisu przez
formularz kontaktowy i pytać o ewentualną liczbę posiadanych
ostrzeżeń za niesfinalizowanie transakcji. Należy rownież pamietać,
że po uplywie 2 lat ostrzezenie ulega automatycznemu
przedawnieniu :)

pozdrawiam - Nicol-e
  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
Pokaż wszystkie

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.