Dodaj do ulubionych

Zwrot rzeczy - Allegro - pomóżcie, proszę!

07.05.09, 09:33
Pierwszy raz zdarza mi się zwrot rzeczy, bo... była za
duża; w aukcji dokładne wymiary(!!!), rzecz używana, kupiona
przez "Kup Teraz"; gościu wyrobił w ciągu 7 dni, paka idzie z
powrotem :/
rozumiem, że mogłam odmówić przyjęcia i tyle; na przyszłość
doradźcie, co robić; i czy dobrze rozumiem, że zwracam jedynie koszt
zakupionej rzeczy, bez kosztów przesyłki? bo na tym nie zarabiam
i "wina" nie moja :/
równie dobrze każdy może kupić, raz założyć i odesłać... żenada
do Allegro napiszę o zwrot pobranej prowizji od sprzedaży, bo swoje
zainkasowali...
Może temat już był, wybaczcie, przy ruchliwym dziecku nie podejdę na
spokojnie do kompa... w regulaminie Allegro ciężko mi wyszukać
stosowny paragraf :(
Edytor zaawansowany
  • 07.05.09, 11:19
    nie musiałaś przyjac zwrotu, ale w tej sytuacji oczywicie nie należy mu sie zwrot kosztów przesyłki, jedynie za towar, jesli były duże to ja bym mu potrąciła jeszcze koszty wystawienia aukcji, a o zwrot prowizji jak najbardziej mozesz się ubiegac, zaznacz tam (jest taka opcja), ze z pwodu zwrotu

    na przyszłość zrób wołami taki zapisek w aukcji:
    UWAGA !!! Według przepisów prawa Unii Europejskiej ( 01.08.03 ) o zakupie towarów od osób prywatnych informuję, że przedmiot wystawiony na aukcji nie podlega: gwarancji, rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji. Jeżeli bierzecie w niej udział tzn. że się z tym zgadzacie. Zgodnie z prawem UE brak takiej informacji oznacza, że sprzedawca jako osoba prywatna zobowiązany jest do rocznej gwarancji na sprzedany towar - nowy, jak też używany.
  • 07.05.09, 11:26
    Dzięki wielkie :) będę mądrzejsza na przyszłość :*
  • 07.05.09, 13:26
    Odradzam podany Ci zapis, jego umieszczenie na aukcji skutkuje jej
    usunięciem, a umieszczenie na stronie "o mnie" po zgłoszeniu do
    Allegro kończy się ostrzeżeniem, zapis jest nieregulaminowy,
    niezgodny z prawem.
    Wpisz na Cafe Pomoc na forum Allegro w wyszukiwarce "Unii" + np 180
    dni i znajdziesz 2 tickety od Allegro w tej sprawie, nawet na
    stronie aukcji pod linkiem "Zgloś naruszenie zasad" jest zakładka do
    zgłaszania naruszenia zasad: "Nieuzasadnione wpisy o gwarancji/
    rękojmi w prawie UE.

    pozdrawiam
  • 07.05.09, 14:00
    dzięki Nicol...
    zanim przeczytałam dodałam ten zapis do aukcji, która kończy się w
    weekend...
    nie usunę, bo już są oferty kupna...
    totalna załamka...
    :(
  • 07.05.09, 16:07
    pierwsze słyszę, że to jest zapis niezgodny z regulaminem, widziałam to wielu
    aukcjach i stronach o mnie
    tak czy owak moim zdaniem masz prawo napisać w aukcji, że nie przyjmujesz
    zwrotów, bo się komuś odwidziało, więc niech się kupujący 4 razy zastanowi
    a może to też jest bezprawne???
    w końcu to nie sklep, o ile wiem, to nawet kupując w sklepie internetowym na
    licytacji (nie kup teraz) sklep nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów jeśli
    przedmiot był zgodny z opisem
  • 08.05.09, 01:43
    1.
    Witam.

    Dziękuję za list.

    Opis aukcji "Z powodu nowych przepisów prawa Unii Europejskiej (
    01.08.03 ) o zakupie towarów od osób prywatnych ...itd.", nie
    znajduje uzasadnienia w obowiązujących przepisach.

    Zgodnie z postanowieniami Kodeksu cywilnego w art 556 i następne,
    Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
    sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze
    względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
    z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których
    istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu
    wydana w stanie niezupełnym. Oczywiście, że zgodnie art. 558. § 1.
    Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć
    lub wyłączyć- jednakże przepis ten nie znajdzie zastosowania w
    umowach na Allegro, zawartych na odległość (za wyjątkiem przedmiotów
    wystawionych w kategorii "Uszkodzone", jeżeli opis aukcji dokładnie
    precyzuje wady przedmiotu)

    W przypadku gwarancji nie mamy podstaw do interwencji ponieważ to
    sprzedawca lub producent decyduje praktycznie o treści gwarancji.
    Dlatego np. warunki gwarancji udzielonej na ten sam towar, ale
    zakupiony od różnych sprzedających często różnią się miedzy sobą.
    Ponadto przepisy dotyczące gwarancji opierają sie na polskim
    prawodawstwie, konkretnie na przepisach Kodeksu Cywilnego (art. 577-
    582), a nie jak sugerują Użytkownicy w opisach aukcji, na prawie
    Unii Europejskiej- wprowadza to w błąd innych Użytkowników serwisu,
    co jest niezgodne z Regulaminem Allegro.


    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Grzelak
    Zespół Allegro

    i 2:
    "Witam,
    Dziękuję za wiadomość.
    Uprzejmie informuję, że ma Pan w tym względzie absolutną rację. Tego
    typu wzmianki również naszym zdaniem nie znajdują uzasadnienia w
    obowiązujących przepisach. Jak dotąd żaden ze Sprzedających
    umieszczających podobne informacje w opisie nie był w stanie podać
    dokładnej podstawy prawnej, na którą się powoływał.

    Stosowanie takiego "przepisu" oznaczałoby, że w drodze umowy można
    ograniczyć lub wyłączyć uprawnienia z tytułu rękojmi czy też
    niezgodności towaru z umową.
    Proszę zwrócić uwagę na fakt, że rękojmia za wady fizyczne i prawne
    dotyczy odpowiedzialności Sprzedającego względem Kupującego, która
    wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie z umowy
    stron. Sprzedający nie może się z niej zwolnić, nie może także jej
    ograniczyć ani wyłączyć. W umowach z udziałem konsumentów (osób
    fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.
    Uprawnienia z tytułu rękojmi nie przysługują, jeżeli w chwili
    sprzedaży Kupujący wiedział o wadzie przedmiotu.

    Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi Kupującemu przysługują
    roszczenia z tytułu udzielonej na sprzęt gwarancji.

    O ile jednak uprawnienia z tytułu rękojmi czy też niezgodności
    towaru z umową nie mogą zostać ograniczone lub też w ogóle wyłączone
    przez sprzedawcę, o tyle w przypadku gwarancji to Sprzedający lub
    producent decyduje w praktyce o treści gwarancji. Dlatego np.
    warunki gwarancji udzielonej na ten sam towar, ale zakupiony od
    różnych Sprzedających często różnią się miedzy sobą.

    W przypadku napotkania podobnych aukcji niezgodnych z Regulaminem,
    proszę o ich zgłaszanie poprzez link "Zgłoś naruszenie zasad"
    dostępny na stronie z każdą aukcją lub poprzez formularz kontaktowy:
    www.allegro.pl/contact.php"

  • 11.05.09, 09:52
    Dzięki
    jasne, logiczne, ale nadal nie wiem, co z rzeczami używanymi,
    dokładnie opisanymi, zgodnymi ze zdjęciami(!), 100% uczciwości
    sprzedawcy, a widzi-mi-się kupującego.
    załóżmy, że wystawię drogą suknię ślubną i dziewczyna mi ją
    zwróci "bo tak", zdąży nawet na weselu zużyć, bo wyrobi w terminie i
    co na to Allegro???
    jak znam życie - nic...
  • 13.12.09, 14:49
    Jako osoba prywatna nie masz żadnego obowiązku przyjąć zwrotu. termin 10 dni na zwrot rzeczy kupionej u:
    - firmy
    - tylko przez "kup teraz"
    Czyli nie dotyczy prywatnych i nie dotyczy licytacji (nawet u firm).

    Reklamację masz obowiązek przyjąć i rozpatrzyć. Jednak reklamowany może być towar wyłącznie posiadający wady lub niezgodny z opisem.

    --
    Ponad 2 miliony psów jest brutalnie zabijanych każdego roku w Korei Południowej. Pomóż to zmienić - PODPISZ PETYCJĘ
  • 13.12.09, 14:02
    I tu się mylisz. Nie można zwrócić przedmiotów kupionych na aukcji,ale "kup teraz" to już nie jest aukcja, i prawnie jest traktowane jak zakup w normalnym sklepie internetowym.Jak nie wierzysz to poczytaj
  • 14.12.09, 12:20
    mayday32 napisał:

    > I tu się mylisz. Nie można zwrócić przedmiotów kupionych na aukcji,ale "kup
    > teraz"
    to już nie jest aukcja, i prawnie jest traktowane jak zakup w
    > normalnym sklepie internetowym.

    Aukcją jest zarówno licytacja jak i Kup teraz. Zamiast "aukcja" powinnaś napisać "licytacja".
    --
    Nie bij. Kochaj.
  • 07.05.09, 23:56
    ilu ludzi, tyle sprzecznych opinii, naprawdę ciężko wydobyć coś
    konkretnego, od pracowników Allegro na przykład :/ a szkoda, jasno
    sprecyzowany regulamin załatwiłby problem raz na zawsze,
    zaoszczędził ludziom problemów i czasu...
  • 13.05.09, 21:23
    Regulamin tego nie reguluje, tylko prawo polskie:-)
    ten zapis o rękojmi w zwiazku z prawem unijnym to kompletna bzdura,
    stąd Allegro tępi takie treści.

    A zwroty w praktyce wyglądają tak:

    Licytacja - bez względu na to kto od kogo (firma czy osoba
    prywatna) - przedmioty zgodne z opisem nie podlegają zwrotowi.
    Ewentualne ustępstwa w tej kwestii to jedynie dobra wola obu stron.

    Kup Teraz
    - gdy sprzedającym jest osoba prywatna - jw.
    - gdy sprzedającym jest firma a kupującym osoba prywatna - kupujący
    ma prawo w terminie 10 dni od otrzymania przesyłki powiadomić o
    zamiarze odstąpienia od umowy. Jeżeli w aukcji zabrakło zapisu o tym
    prawie termin ten wydłuża się do bodaj 90 dni.
    - gdy sprzedajacym jest firma a kupującym firma - prawo do zwrotu w
    powyższym trybie nie obowiązuje, dotyczy bowiem jedynie osób
    prywatnych.

    pozdrawiam serdecznie:)
  • 14.05.09, 00:10
    Nareszcie konkret :D dziękuję Pani prześlicznie!
  • 03.09.13, 20:30
    Konkret, tyle że wprowadzający w błąd. Nie ma znaczenia czy przedmiot został kupiony poprzez "kup teraz" czy licytację - jeśli towar jest NOWY a sprzedającym jest osoba prawna (firma), to przysługuje zarówno gwarancja jak i 10 dniowy okres na zwrot bez podania przyczyny. Jeśli sprzedającym jest osoba fizyczna, to ani taki sprzedający nie ma obowiązku przyjmować towaru z powrotem, ani udzielać gwarancji (chyba że zdeklaruje się do tego w opisie aukcji, to wtedy jest to dla niego wiążące).
  • 04.10.13, 15:09
    czyli w końcu co?
    --
    Opiekunka osób starszych niemcy opiekunki niemcy
  • 16.10.13, 14:13

    Prawo zwrotu przysługuje każdemu kto zakupił przedmiot poza lokalem przedsiębiorcy (czyli np internet) i nie była to licytacja. Nieważne czy sprzedający to firma czy osoba prywatna. Prawo zwrotu jest. Jeśli zwrócona rzecz była w stanie gorszym niż wysłana (np ktoś kupił bluzkę i ją nosił po czym zwraca) zwrot przyjąć musisz ale masz prawo do potrącenia kwoty (wg siebie) w związku z niewłaściwym zarządzaniem rzeczą :)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.