Dodaj do ulubionych

W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wróż...

IP: *.ghnet.pl 17.11.11, 12:14
Niestety, bardzo któtkowzroczne myślenie. W tramwaj trzeba zainwestować - ostatni raz zrobiono to kilkadziesiąt lat temu, ale ta trasa jest niezależna. A drogi które zużywają autobusy też trzeba remontować co kilka lat, a przy większym ruchu kołowym autobusy stają w korkach. Tramwaje mają też pierwszeństwo i po wyremontowanej intrastrukturze poruszają się bardzo szybko ? w wielu miastach zachodnich inwestuje się w komunikację trawmajową bo to ma sens.
Obserwuj wątek
    • Gość: licznik Re: W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wr IP: *.centrum.gliwice.pl 17.11.11, 12:46
      W całej okazałości wychodzi czym kierują się władze Gliwic - oszczędzaniem na potrzebach i komforcie mieszkańców i jeszcze to sobie poczytują za czyn chwalebny. Zwiększone zanieczyszczenie powietrza w mieście dzięki zamianie tramwaju na A4 nie robi na władzach wrażenia a przecież ze śląskich miast tutaj jest najbardziej zanieczyszczone powietrze mimo iż nie mamy ciężkiego przemysłu ! Po zmianie rodzaju transportu publicznego i braku realnego rozwoju komunikacji publicznej drastycznie wzrosła ilość samochodów osobowych dokładając się do i tak nazbyt wielu aut ciężarowych w mieście z czego władze miasta także nie robią sobie wyrzutów. Parkingów nie przybywa więc chodniki i trawniki zamieniają się w miejsca postojowe co prowadzi do degradacji terenów miejskich. Komunikacyjnego horroru nie zniwelowano mimo horrendalnych nakładów na system sterowania ruchem za to piesi na światłach stoją coraz dłużej a zielone dla nich świeci coraz krócej.
      Jarzębowski pieje o geniuszu Frankiewicza porównując bardzo bogate Gliwice z biednymi miastami, bo na zamianie zaoszczędził 2mln ale nie mówi o całościowym koszcie tej i innych irracjonalnych decyzji które prowadzą do tego że miasto przestało być przyjazne dla mieszkańców. Faktycznie mają sukces ale w dobijaniu pięknego kiedyś miasta.
    • Gość: Stroppendorfer Re: W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wr IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.11.11, 13:06
      Do dziś nie doczekaliśmy się upublicznienia zapytań mieszkańców w sprawie likwidacji tramwaju w Gliwicach.
      Franca i jego przydupasy zlikwidowały tramwaj bo tak było najprościej.
      Niszczenie naszego miasta to to co "naszemu" rezydentowi wychodzi najlepiej.
      Ostatnie przykłady zarządzania miastem
      - skrzyżowanie Daszyńskiego i Kościuszki światła nie działają już drugi tydzień
      - lepienie i naprawa dziur podczas ujemnych temperatur
      - brak organizacji ruchu w czasie remontu powyższego skrzyżowania

      długo by jeszcze ale Franca rządzi:)

    • Gość: L Re: W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wr IP: *.oepd.com.pl 17.11.11, 13:30
      Dobrze, że nie ma tych śmierdzących brudnych i niewygodnych tramwajów w Gliwicach. Przynajmniej nie stoją na Zwycięstwa blokując ruch, bo jakiś baran przyjechał z dostawą i jest dużo ciszej i drogi się tak nie niszczą (kolega wyżej pisał, że autobusy niszczą drogi, a co dopiero tramwaj, co roku nawierzchnia do wymiany!). Obniżone koszta komunikacji miejskiej i więcej pieniędzy dla miasta? Jak najbardziej, przecież Frankiewicz nie bierze ich do kieszeni... masakra wasze myślenie... masakra
    • Gość: ag Re: W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wr IP: *.ibd.gtsenergis.pl 17.11.11, 13:33
      Tramwaje sa niepotrzebne Gliwicom
      - jest to zbyt male miasto
      - byla tylko jedna trasa linii tramwajowej - gdyby bylo wiecej, to mozna by bylo sie zastanawiac, czy warto likwidowac tramwaje,
      - halasowaly zawsze podczas koncertow w szkole muzycznej
      - nie bylo szans na wprowadzenie niskopodlogowych, co bylo udreka dla osob starszych,
      - byly zawsze przepelnione,
      - jesli jeden sie zepsul, to przez kolejna godzine nie mogl pojechac inny, a tak bylo bardzo czesto. W przypadku autobusow nie ma takiego problemu!
      W Poznaniu jest bardzo dobrze rozbudowana siec tramwajowa, z ktorej bardzo czesto korzystam, z tym, ze w Poznaniu to ma sens, jest to duzo wieksze miasto.
      Pozdrawiam
    • Gość: ????????? Re: W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wr IP: *.stk.vectranet.pl 17.11.11, 17:15
      Cały czas porównujecie stare tramwaje z nowoczesnymi autobusami. A może tak by porównać nowoczesny tramwaj niskopodłogowy np. produkcji Solarisa czy Pesy z Ikarusem seria 280 (przegubowym). Wtedy autobus wypadnie zdecydowanie w gorszym świetle, tak jak wypadały tramwaje.
      Bzdurą jest, że tramwaje nie mogą być ciche, a kretynizmem twierdzenie, że nawierzchnia z powodu tramwajów musiała być wymieniana co roku. Nawierzchnia torowa była w stanie dobrym (szyny) co nie można powiedzieć o nawierzchni drogowej z której tramwaje nie korzystały (astalf!). Również twierdzenie, że na tramwaju zaoszczędzono jest niefortunne. Autobus również potrzebuje drogi i tą drogi również trzeba utrzymać. Zadaniem utrzymania ulic dla autobusów zajmuje się inna spółka, niż PKM stąd niższe koszty. Jakby zsumować nakłady, jakie przeznacza się na drogi oraz koszt uruchomienia autobusu wyszło by, że autobus jest droższy od tramwaju. Paliwo do autobusu nie płynie w rzekach. Trzeba je wydobyć, przetworzyć i dostarczyć. To też są koszty. Za granicą te koszty są policzalne, a u nas koszty to koszt uruchomienia autobusu. A gdzie koszty ukryte?
      Stąd boom na reaktywację tramwajów nie tylko na świecie, ale również w Polsce (oprócz GOP-u). Jesteśmy jedynym regionem w Polsce, który po 1989 roku nie wybudował ani 1 kilometra nowej linii tramwajowej.
      Chyba, że wierzycie święcie w to że drogi utrzymują się same...
      Cóż cały świat jak również Warszawa, Kraków, Poznań, Elbląg, Wrocław, Gdańsk, Częstochowa (gdzie buduje się nową trasę tramwajową częściowo w jezdni!!!! na Nowe Błeszno, tak jak mieliśmy w Gliwicach) się myli, a tylko Gliwice są na jedynie słusznej gumowej-spalinowej drodze. Świat się śmieje z rozwiązań komunikacyjnych w GOPie a zwłaszcza w Gliwicach. Przykład Gliwic w fachowej zagranicznej literaturze poświęconej transportowi był w 2009 r. wymieniany, jako przykład negatywny.
    • st-ach To takie kłamliwe tytuły szkodzą fatalnie. 17.11.11, 18:02
      To takie kłamliwe tytuły właśnie, wyssane z przysłowiowego palca, szkodziły zawsze i dzisiaj szkodzą fatalnie każdej sprawie.
      Dla mnie i każdego czyniącego użytek z tego co nosi pod kapeluszem, wyznacznikiem w tej kwestii była sonda przeprowadzana przed odpowiedni zespół ludzi, mimo że skierowana nie do właściwych ludzi, bo nie pytano w tej sondzie (na przykład) nikogo z ulicy Prymasa, Wyszyńskiego ani z ulic przyległych lub równoległych do ulicy Zwycięstwa, czyli mieszkańców którzy z tej linii tramwajowej korzystali niemal na co dzień.
    • Gość: ciemnogrod w gliwi Re: W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wr IP: *.clubnet.pl 17.11.11, 18:03
      dodam jeszcze ze powinni podac jaki jest teraz wzkm dla tramwaju i dla autobusu-patrz cena ON 5.5zl wzrost w ciagu pol roku 1/4 a ma po nowym roku byc juz 6zl wiec bedzie juz 1/3.nikt tego nie widzi.jak napisal przedmowca proponuje puscic na A4 ikarusa albo jelcza i wtedy porownac.no i niech ktos odpowie kto zaplaci za te nowe autobusy?wy zaplacicie!wiec nie mydlcie ludzia oczu ze wydano 1.8 mld zl na caly slask i podajcie ile dziesiatkow mln zl wydano w g-ach na autobusy.i jeszcze jedno poadjcie czas eksploatacji nowego autobusiku-20lat?heheh i spojrzcie ile wytrzyma nowy tramwaj kilkadziesiat lat! nie wciskajcie kitu o nowoczesnosci gliwic bo ja widze ciemnogrod
    • Gość: gmG Re: W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wr IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 17.11.11, 19:48
      Misiu bery ty piszesz, światła nie działają korek od Kozielskiej do Daszyńskiego i od Zygmunta Starego do Daszyńskiego,dziury lepili, objazd zawsze jest objazdem a policjanta od kierowania ruchem nie uświadczysz.
      A teraz widok okna kiedy jestem w sąsiednim kraju: ulica taka jak Konstytucji i w środku peron tak skonstruowany że do niego dojeżdża: metro, tramwaj, autobus i do każdego z nich można spokojnie wsiąść. Torowisko gdzie tylko można służy tramwajom autobusom i jeździmy na zblokowany bilet a na przystanku schemat całego systemu. Ale tam nie decyduą pierdzistołki o mentalności sołtysa ale ludzie mający świadomość że zarządzając swoim miastem, zarządzają całą aglomeracją, to miejsce to Zagłębie Rury. Gliwice nie leżą na księżycu i trzeba być idiotą żeby tego nie widzieć, linie tramwajowe (komunikacja w całośći) nie mogą być rozpatrywane lokalnie, miejsko lecz w odniesieniu do aglomeracji i powiązań między tworzącymi ją miastami. Zastanawiające jest jedno, mamy w aglomeracji kilka uczelni czy rządzi nami mafia czy kadra akademicka jest tak cienka że nie może zabrać głosu żeby coś zmienić? Przecież pseudo-ekologiczno-ekonomicznych gliwickich głupot nie da się sluchać.
    • Gość: Marek Re: W Gliwicach nie tęsknią za tramwajem i źle wr IP: *.centertel.pl 17.11.11, 21:54
      Resztę aglomeracji mam głeboko... po kiego mi połączenie tramwajowe z Zabrzem? Jakiez to ważne interesy mamy w Zabrzu? Nowoczesne linie tramwajowe w Poznaniu czy Krakowie to przede wszystkim wydzielone torowiska, a nie zakręt - kąt prosty Zwycięstwa - Dolne Wały (a może Górne, kit z tym, koło dawnej Agawy) Może zajrzymy do Łodzi, gdzie torowiska są tak rozwalone, że na skrzyżowaniach jazda w poprzek torów wymaga prześwitu jak Hummerze. Nie wszędzie jest tak dobrze jak w Krakwoie, Poznaniju czy Wwie. Gliwice, z całym szacunkiem są za małe. Co jedna linia tramwajowa zmienia w układzie komunikacyjnym? Czy osiedle Kopernika, Sikornik, Gwardii Ludowej w jakimkolwiek stopniu coś straciło po zamianie zgrzytliwych tramwajów na nowoczesne autobusy? Ważne jest stworzenie szybkich połaczeń kolejowych, np. Łabędy - Sośnica, dokończenie remontów uliczek wokół Rynku.
      A autobusy można wyposażyć w napęd CNG, będą ciut bardziej ekologoczne, bo te jeżdżące na linii A4 są bardzo nowoczesne.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka