Dodaj do ulubionych

Dlaczego bramki w Gliwicach a nie w Kleszczowie?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 20:23
Może mi to ktoś racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego bramki w Gliwicach a nie w Kleszczowie?
Czyżby płatnemu lobby transportowemu nie chodziło czasem o to, aby jadących DTŚ- ką promować (czytaj zachęcać do trucia centrum) dalszą darmową jazdą, aż do kolejnego punktu poboru opłat.

No bo jeśli ja dobrze rozumiem, to po to komuś zależy na pobieraniu opłat już w Gliwicach, aby nie pobierać ich w Kleszczowie, gdzie droga DK- 88 krzyżuje się z A- 4, i wpada do niej jak Wisła do Bałtyku.
To jest chyba jakiś wielki absurd, żeby w Kleszczowie odpuścić pobieranie myta od ogromu pojazdów wjeżdżających z DK- 88 i DTŚ łącznie- i na nie wyjeżdżających, zaś koniecznie pobierać je od samochodów z Gliwic, Rybnika i Mikołowa- już w Gliwicach, mimo że i tak z konieczności przez Kleszczów pojadą.

Może mi ktoś wytłumaczyć o co w tym całym bajzlu chodzi?
Bo ja się już naprawdę nie potrafię połapać !!!
Co zyska? a co straci poborca opłat, stawiając bramki w Gliwicach a nie w Kleszczowie? Bo według moich wyliczeń na palcach rąk i nóg, wychodzi że łapiąc wróbla na dachu, chce świadomie odpuścić gołębie z garści.
Edytor zaawansowany
  • whelp 28.04.08, 21:06
    W Kleszzczowie tak czy siak docelowo mają być bramki tylko, że nie
    przelotowa na autostradzie tylko na wjeździe

    stary link z 2005 roku:

    www.katowice.uw.gov.pl/urzadkatowice.php?biuro_prasowe/aktualnosci/news1091

    Prawdopodobnie autostrada nie bedzie w stylu Katowice-Kraków gdzie
    są dwie bramki przelotowe i płaci się pół na pół, tylko w systemie z
    którym ja się spotkałem we Francji - czyli zjazd z autostrady 2-3
    bramki do zapłacenia. Druga bramka przelotowe na A4 ma być dopiero
    przez zjazdem do Wrocławia. Dawno nie jechałem do Wrocławia - nie
    wiem ile jest zjazdów - ale gdzieś widziałem w necie że ma być 19
    punktów poboru opłat na zjazdach z autostrady.
  • Gość: o. z k. IP: *.2-0.pl 28.04.08, 21:17
    Są dwa węzły do Wrocławia:
    - Bielany Wrocławskie to ten najważniejszy, gdzie A4 krzyżuje się z Aleją Karkonoską (DK5/8/35), kierunek do zjazdu oznakowany jako po prostu "Wrocław";
    - Krajków - tu A4 przecina DW305, do samego Wrocławia jest stąd jeszcze ładny kawałek (jakieś 10km do granic administracyjnych), kierunek do zjazdu oznakowany jako "Wrocław Wsch.";
    Ponadto niektórzy kierowcy jadący od zachodu zjeżdżają w Kątach Wrocławskich, na DW397 - ale stosunkowo nieliczni, bo do Wrocławia jest stąd jeszcze ok. 15km
  • Gość: marika IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 22:12
    Gość portalu: o. z k. napisał(a):
    >
    > Są dwa węzły do Wrocławia:


    Ale dlaczego w Gliwicach a nie w Kleszczowie?, bo z tej długiej- nie na temat wykładni, akurat nic nie wynika.
  • whelp 28.04.08, 22:15
    kasa, misiu, kasa
  • Gość: opserfger IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 21:31
    whelp napisał:

    > W Kleszzczowie tak czy siak docelowo mają być bramki tylko, że nie
    > przelotowa na autostradzie tylko na wjeździe.

    Powiem szczerze że nic nadal nie rozumiem
    Druga bramka docelowo dopiero we Wrocławiu, a po co zatem na dzień dobry w rejonie Gliwic, ale nie w uzasadnionym miejscu przy wlocie DK- 88?
    Autostradowy pobór opłat, to nie stół pingpongowy ani namiot (czy nawet "Zeltdach"), który można poskładać lub zwinąć.

    Moim zdaniem chodzi wyłącznie o to, aby w chwili gdy A- 1 będzie już płatna, samochody (głównie tiry) jadące od strony Rybnika i Mikołowa na Poznań i wice wersa, zniechęcić płaceniem i żeby zaliczały centrum Gliwic. Dywagowanie o przejściowym charakterze, są chyba jedynie "franzoleniem".
  • whelp 28.04.08, 21:42
    Gość portalu: opserfger napisał(a):

    > Powiem szczerze że nic nadal nie rozumiem
    > Druga bramka docelowo dopiero we Wrocławiu, a po co zatem na dzień
    dobry w rejo
    > nie Gliwic, ale nie w uzasadnionym miejscu przy wlocie DK- 88?
    > Autostradowy pobór opłat, to nie stół pingpongowy ani namiot (czy
    nawet "Zeltda
    > ch"), który można poskładać lub zwinąć.
    >
    Zgodnie z tym artykułem z Urzędu Wojewódźkiego w Gliwicach oprócz
    jednej przelotówki będą jeszcze 3 bramki - Bojków (wjazd z
    Rybnickiej), Ostropa i Kleszczów z DK-88.

    Powiem jak to wygląda we Francji - przy wjeździe bierzesz bilet na
    którym pisze gdzie wjechałeś, jedziesz sobie w kierunku Wrocka -
    zjeżdżasz w Opolu podjeżdżasz do bramki i płacisz za trasę Dk-88-
    Kleszczów - Opole, zjeżdżasz na Oławę płacisz tam na bramkach. Nie
    masz biletu - płacisz jak od najdalszego miejsca.

    Nie płacisz na dzień dobry - płacisz za przejechany kawałek.

    Nie mam pojęcia jak to będzie wyglądać u nas - ale sądząc po 3
    bramkach w Gliwicach i 19 na całej trasie tak to może wyglądać.

    Jak ktoś znajdzie i poda jakiś inny link (oficjalny) gdzie piszą coś
    innego to będę wdzięczny.

  • Gość: opserfer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 21:56
    whelp napisał:
    >
    > Zgodnie z tym artykułem z Urzędu Wojewódźkiego w Gliwicach oprócz
    > jednej przelotówki będą jeszcze 3 bramki - Bojków (wjazd z
    > Rybnickiej), Ostropa i Kleszczów z DK-88.

    Nie czuję fazy, jaki artykuł masz na myśli?

    Ale abstrahując już od tego artykułu (też nie wierzę że to akurat artykuł UW, bo UW nie pisze artykułów), to po "kiego" w Gliwicach jeszcze 3 bramki?

    Ktoś chyba nieźle się nawąchał
  • whelp 28.04.08, 22:13
    Gość portalu: opserfer napisał(a):

    > Nie czuję fazy, jaki artykuł masz na myśli?

    Nazwij to Aktualności/news - przeczytaj link który ci podałem -
    Biuro Prasowe Urzędu Wojewódzkiego.

    > Ale abstrahując już od tego artykułu (też nie wierzę że to akurat
    artykuł UW, bo UW nie pisze artykułów)

    Urząd Miejski wydaje gazetke i też nie pisze artykułów :D

    >, to po "kiego" w Gliwicach jeszcze 3 bramki?
    >Ktoś chyba nieźle się nawąchał

    nie to jest raczej normalne we Francji (Włoszech nie pamietam, ani
    innych płatnych autostrad)
  • Gość: apfal IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.05.08, 23:15
    whelp napisał:

    > W Kleszzczowie tak czy siak docelowo mają być bramki tylko, że nie
    > przelotowa na autostradzie tylko na wjeździe.


    Jeśli rzeczywiście nie na trasie A- 4 (Kleszczów) a jedynie na wjeździe, to znaczy że wszyscy jadący autostradą z Wrocławia poza Gliwice aż do Brzęczkowic, nie będą musieli uiszczać opłaty za przejazd autostradą, tylko wyjeżdżający w obrębie Gliwic.

    Niestety, "jaja jak berety" !!!
    "By mieścina w siłę rosła, trzeba wodza a nie osła".
  • Gość: jatup IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 21:46
    > Może mi to ktoś racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego bramki w Gliwicach a nie w Kl
    > eszczowie?
    Oczywiscie. Dlatego, zeby tiry mialy krotsza o 15 km trase przejazdu przez
    centrum! Gdyby bramki stanely w Kleszczowie, to wowczas caly odcinek od Sosnicy
    do Klesczowa nie bylby platny i wtedy ZF nie mialby argumemntu, ze nie moze
    wyprowadzic tirow na A4.
  • Gość: bajda IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 22:02
    Gość portalu: jatup napisał(a):
    >
    > Oczywiscie. Dlatego, zeby tiry mialy krotsza o 15 km trase przejazdu przez
    > centrum!


    To jest raczej jawna korupcja, z jednoczesnym unicestwianiem ludzkich istnień. To jest dokładnie to co powiedziała pewna Pani na "NOCNYM CZUWANIU W UM" w dniu 24.04.2008!

    TO JEST EUTANAZJA LUDZI- MIESZKAŃCÓW CENTRUM GLIWIC- NA RATY!
  • whelp 28.04.08, 22:09
    Gość portalu: jatup napisał(a):

    > > Może mi to ktoś racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego bramki w
    Gliwicach a ni
    > e w Kl
    > > eszczowie?
    > Oczywiscie. Dlatego, zeby tiry mialy krotsza o 15 km trase
    przejazdu przez
    > centrum! Gdyby bramki stanely w Kleszczowie, to wowczas caly
    odcinek od Sosnicy
    > do Klesczowa nie bylby platny i wtedy ZF nie mialby argumemntu, ze
    nie moze
    > wyprowadzic tirow na A4.

    Jeśli myślisz że to z powodu ZF to masz nierówno pod sufitem.
    Rachunek jest prosty. Wcześniejsze bramki = więcej kasy dla GDDKiA.
    Zakładając że odcinek ok 10 km będzie kosztował 1 zł więcej (100 km
    =10zł) a liczba samochodów będzie porównywalna z tą jaka przejedża
    między Katowicami i Krakowem (10 mln rocznie - www.autostrada-
    a4.pl/index.php?gid=36) to przesunięcie bramek o 10 km wstecz daje
    dla GDDKiA - min 10 mln zł dochodu rocznie więcej niż gdyby bramki
    były w Kleszczowie.
  • Gość: Luder IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 22:21
    whelp napisał:
    >
    > Rachunek jest prosty. Wcześniejsze bramki = więcej kasy dla GDDKiA.
    > Zakładając że odcinek ok 10 km będzie kosztował 1 zł więcej (100 km
    > =10zł) a liczba samochodów będzie porównywalna z tą jaka przejedża
    > między Katowicami i Krakowem.

    No to czemu nie pobierać już od Katowic, albo Chorzowa Czy Świętochłowic?
    Skoro każda dowolna argumentacja jest dobra, bo cel uświęca środki i liczy się "kapusta", to po jakiego groma trujemy dpuę "mowa trawą" o obwodnicy Śląska.
    Ja potrafię zrozumieć irracjonalne i niezrozumiałe postępowanie FRANK'a, który chce swoim przydupasom podstawić DTŚ- kę pod kuper za pieniądze podatników, ale żeby GDDKiA dała się tak wpuszczać w maliny, tego nie pojmuję!
  • whelp 28.04.08, 22:37
    nie wiem ale znalazłem taki kawałek w necie (nie wiem jaka data -
    chyba stare):

    Prezydent Gliwic już wysłał pismo do ministra infrastruktury, w
    którym domaga się, by opłaty nie były pobierane. - Nie ma na to
    szans. Dlaczego mieszkańcy Gliwic mają być uprzywilejowani? -
    odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.

    Dowiedzieliśmy się jednak, że kierowcy mogą liczyć na zniżki
    sięgające 20 proc. - Podobnie jak mieszkańcy Krakowa czy Katowic,
    podróżujący płatnym odcinkiem autostrady - mówi Aleksander
    Trossimowicz z biura prasowego GDDKiA.

    Obwodnica, obwodnicą - ale bez przesady - jak widać na załączonym
    obrazku - czemu niby mamy być uprzywilejowani.
  • stasiek17 28.04.08, 22:44
    Autostrady to płatne drogi, więc co was tak dziwi, że będą na niej bramki poboru
    opłat ?
  • Gość: bajda IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 23:03
    stasiek17 napisał:

    > Autostrady to płatne drogi, więc co was tak dziwi, że będą na niej bramki pobor
    > u
    > opłat ?

    Ale dlaczego w Gliwicach z pominięciem Kleszczowa gdzie A- 4 krzyżuje się z DK- 88 i wpadać będzie w przyszłości DTŚ.

    Pokumaj nad tym majstersztykiem stasiu.

    Za przejazd DTŚką smrodzącą i trującą, prowadzacą (wedlug WAiRT) przez środeczek miasta, będzie dodatkowa promocja, darmowego przejazdu autostradą A- 4, aż do Wrocławia.
    Podobuje sięm to Tobie nadal?
  • Gość: absolut IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.08, 00:32
    Przeczytales uwaznie ten artykul? Wynika z niego, ze platna bedzie tylko czesc
    kolo Gliwic! A4 kolo Katowic traktowana jest jako obwodnica Katowic. To samo
    dotyczy pozostalych miast. Jedynie kolo Gliwic A4 bedzie platna. Inni prezydenci
    walcza o swoje miasta. Poza tym, ani sladu przygotowan do ustawiania bramek przy
    innych miastach, tylko przy Gliwicach.
    A oto co zrobil Frankiewicz w tej sprawie (punkt 4):
    berezowski.ovh.org/otrzymane/jarzeb1.jpg
  • stasiek17 29.04.08, 07:44
    Z tego pisma nie wynika, że autostrada na terenie Śląska będzie bezpłatna. Mówi
    się o jakieś ewentualności dla ruchu lokalnego, ale żaden konkret nie pada.
    O czymś podobnym nadal mówią magistrackie w odniesieniu do A1, która ich zdaniem
    na terenie Gliwic ma być bezpłatna.

    Fakt, że Frankiewicz przez ostatnie dwa czy trzy lata nie napisał w tej sprawie
    ani jednego pisma, jest najlepszym dowodem na, że decyzje zapadły i są
    nieodwracalne.
    Odpowiedź ministerstwa byłaby oczywista:

    - pan prezydent zna przecież ustawę, chcesz pan mieć darmową obwodnicę na ternie
    miasta, to proszę ją sobie wybudować.
  • Gość: US IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.08, 15:37
    Nie nie. Zauwaz, ze o platnosci za A4 mowi sie tylko od Sosnicy do KLeszczowa.
    Inne miasta maja miec nadal bezplatna. ZF po prostu chce miec platna A4 zeby
    tiry mialy krocej! Nie ma co go bronic.
  • Gość: niedzielny kierowc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.08, 20:20
    Gość portalu: US napisał(a):

    > Nie nie. Zauwaz, ze o platnosci za A4 mowi sie tylko od Sosnicy do KLeszczowa.


    Ale jak to technicznie ma być rozwiązane? Czy to oznacza że będą dwa obok siebie punkty poboru opłat, jeden w Sośnicy i następny już w Kleszczowie?. Przecież kierowców trafi szlag, przy wielokrotnym zatrzymywaniu. Ponadto ile trzeba zatrudnić dodatkowo ludzi. Ale to akurat nie byłoby problemem, gdyby nie to że trzeba tym ludziom zapłacić. GDDKiA nie wyciągnie tego z własnej kieszeni, tylko wyciągną te pieniądze z naszych kieszeni.

    Już się odechciewa jeździć, mimo że płacimy dopiero za jazdę w kierunku Krakowa, a pomiędzy punktami poboru opłat (Balice i Brzęczkowice) jest około 6o km.

    Zagraniczniaki właściwie nas oceniają mówiąc że polskie państwo to sobiepaństwo.
    Nic dodać nic ująć.
  • whelp 29.04.08, 21:03
    Gość portalu: niedzielny kierowc napisał(a):


    > Ale jak to technicznie ma być rozwiązane? Czy to oznacza że będą
    dwa obok siebi
    > e punkty poboru opłat, jeden w Sośnicy i następny już w
    Kleszczowie?. Przecież
    > kierowców trafi szlag, przy wielokrotnym zatrzymywaniu.

    Będą (o ile się nic nie zmieni) cztery punkty poboru opłat - w
    Sośnicy przelotowa, w Bojkowie na zjeździe na Rybnicką, w Ostropie
    na zjeździe na Daszyńskiego, w Kleszczowie na zjeździe na DK-88.

    Po zjeździe z autostrady płacisz opłatę - jak ktoś pojedzie z
    kierunku Katowic to zjeżdżając do Gliwic za Pszczyńską przejedzie
    tylko przez 2 bramki, ale jak z Wrocławia to tylko przez 1.
  • Gość: niedzielny kierowc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.08, 22:30
    whelp napisał:
    >
    > Będą (o ile się nic nie zmieni) cztery punkty poboru opłat - w
    > Sośnicy przelotowa, w Bojkowie na zjeździe na Rybnicką, w Ostropie
    > na zjeździe na Daszyńskiego, w Kleszczowie na zjeździe na DK-88.

    Moim skromnym zdaniem, wszystko załatwiłby jeden punkt w Kleszczowie.
    Szybciej i taniej.
  • Gość: o. z k. IP: *.2-0.pl 29.04.08, 22:37
    Jadąc od Wrocławia też przejedzie przez dwie bramki. Bramki przelotowe na jezdniach autostrady będą również pod Wrocławiem, a bramki na zjazdach zaplanowano na wszystkich węzłach pomiędzy tymi przelotowymi bramkami wrocławskimi, a tymi gliwickimi.
  • whelp 29.04.08, 20:58
    Gość portalu: US napisał(a):

    > Nie nie. Zauwaz, ze o platnosci za A4 mowi sie tylko od Sosnicy do
    KLeszczowa.
    > Inne miasta maja miec nadal bezplatna.

    Zgodnie z rozporządzeniem autostrada A1 w całości ma być płatna -
    nie ma wyjątku dla odcinka Brzęczkowice - Sośnica. Mało tego
    autostrada A8 która ma być obwodnicą Wrocławia (z samej nazwy w
    rozporządzeniu) też ma być płatna.
  • Gość: staska IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 23:16
    Pod staska wyraznie podszyl sie jakis magistarcki
  • stasiek17 28.04.08, 23:37
    Gość portalu: staska napisał(a):

    > Pod staska wyraznie podszyl sie jakis magistarcki

    :)

    Obwodnice miast mają być płatne, bo tak mówi ustawa. Nie wierzę, żeby o tej
    ustawie magistrackie nie wiedziały. Przez lata opowiadali nam bzdury o
    przyszłościowym układzie komunikacyjnym opartym na rzekomo bezpłatnych
    obwodnicach A4 i A1 i na to konto zrezygnowali z obwodnicy południowej, bo po co
    dublować skoro miała być bezpłatna A4.

    www.um.gliwice.pl/pub/pliki/uklad_kom.jpg
    Teraz sprawa się rypła, bo A4 będzie płatna, więc jedyną alternatywną darmową
    drogą będzie dtś-ka. I o to pewnie od początku chodziło.
  • Gość: kurat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.08, 00:13
    Cala A4 bedzie platna od Krakowa do Wroclawia i dalej? Lacznie z Katowicami,
    Chorzowem i Zabrzem?
  • Gość: slazaczka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.08, 00:19
    I jak bedzie platna A4 kolo Gliwic, to jaka bedzie alternatywna trasa? Bo przez
    Gliwice,ze wzgledu na mosty, jest to niemozliwe dla tirow
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=50318&w=78938402
    Fizyka na to nie pozwala.
  • Gość: genek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.04.08, 22:55
    whelp napisał:
    >
    Dlaczego mieszkańcy Gliwic mają być uprzywilejowani? -
    > odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.

    Według waszej koncepcji gliwiczanie mieliby być uprzywilejowani?, a to niby dlaczego takie bzdury przychodzą wam do tych pustych i tępych móżdżków.
    A- 4 od Brzęczkowic aż po dojazd do Gliwic jest i ma pozostać niepłatna, tylko od Gliwic ma być płatna.
    Jeśli zatem można mówić o jakichś nierównościach Gliwic względem pozostałych miast Ślaska, to jedynie o szykanach, a nie preferencjach czy przywilejach.

    A może jednak prezydent podparłby się tym co dawniej myślał i pisanie zlecał;
    berezowski.ovh.org/listy/A4-2.pdf
    www.um.gliwice.pl/pub/msi/MSI_45_2005.pdf
    berezowski.ovh.org/listy/A4-1.jpg
  • Gość: flg IP: 68.111.35.* 01.05.08, 22:24
    Ale czy wybudowanie i utrzymanie 4 zamiast 1 punktu poboru opłat nie zniesie
    tego zysku na długie lata? 10mln zł lub nawet 20 mln albo 50 wydaje się
    śmiesznie małą kwotą biorąc pod uwagę koszt budowy kilometra autostrady (dla
    autostrady wielkopolskiej to ok 11mln euro). Poza tym wydaje mi się, że
    wybudowanie 4 punktów poboru opłat znacznie przekroczy te 10mln (biorąc pod
    uwagę, że głupie znaki miałyby kosztować 2mln.

    w kalifornii mamy autostrady za darmo...
  • whelp 02.05.08, 22:52
    Gość portalu: flg napisał(a):

    > Ale czy wybudowanie i utrzymanie 4 zamiast 1 punktu poboru opłat
    nie zniesie
    > tego zysku na długie lata? 10mln zł lub nawet 20 mln albo 50
    wydaje się
    > śmiesznie małą kwotą biorąc pod uwagę koszt budowy kilometra
    autostrady (dla
    > autostrady wielkopolskiej to ok 11mln euro). Poza tym wydaje mi
    się, że
    > wybudowanie 4 punktów poboru opłat znacznie przekroczy te 10mln
    (biorąc pod
    > uwagę, że głupie znaki miałyby kosztować 2mln.

    Koszt budowy wszystkich bramek na całej trasie z Gliwic do Wrocka ma
    wynieść 35 mln euro (przynajmniej tak się to pojawiało w
    informacjach do przetargu), ja naliczyłem 17 punktów gdzie będą
    bramki - oczywiście największe to te dwie przelotowe, ale nawet
    gdyby każdą liczyć równo wychodzi pi razy drzwi 2 mln euro -
    przesunięcie PPO z Kleszczowa na Bojków zwiększy ich (bramek) o 3 -
    czyli 6 mln euro - 21 mln zł. Po dwóch latach jestes na plusie.
    Koszt budowy 1 km autostrady nie ma tu nic do rzeczy bo autostrada
    już stoi :)

    Ogólnie to wyjasniam potencjalne przyczyny przesunięcia PPO, a nie
    tłumaczę się z tego :) nie jestem takim debilem, mam samochód i
    raczej wybieram kierunek wschodni niż na Zachód, mnie w ogóle płatne
    autostrady nie urządzają :(

    > w kalifornii mamy autostrady za darmo...

    Chłopie a FasTrak to nie wymysł kalifornijski? :)
  • Gość: elwer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.05.08, 23:05
    whelp napisał:
    >
    > przesunięcie PPO z Kleszczowa na Bojków zwiększy ich (bramek) o 3 -
    > czyli 6 mln euro - 21 mln zł. Po dwóch latach jestes na plusie.


    To jest wszystko dzielenie skóry na niedźwiedziu, biegającym daleko w puszczy. Ale generalnie nie rozumiesz idei tych 4 bramek w zamian jednej, bo nie tyle o wybudowanie co o późniejsze utrzymanie tych punktów chodzi.
  • Gość: flg IP: 68.111.35.* 03.05.08, 01:57
    A sa podane jakies dane na temat kosztow utrzymania takich bramek/rok?

    > Chłopie a FasTrak to nie wymysł kalifornijski? :)

    Gwarantuje ci ze cala autostrada 101 od San Francisco do LA jest za darmo.
    Placic trzeba rzeczywiscie jak wjezdzasz do San Francisco za przejechanie po
    mostach (ale mozna tez wjechac autostrada od poludnia bez placenia). Wyjazd jest
    za darmo. W zeszly weekend przejechalem ponad 1000 mil, po autostradach w
    kalifornii, newadzie, arizonie i utah - nigdzie nie widzialem bramek. 101 sluzy
    np za obwodnice Ventury (miasto ze 180 tysiacami mieszkancow) i zapewniam Cie,
    ze nikt nigdy tam bramek by nie postawil.
  • Gość: mieszk. Gliwic IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.05.08, 18:38
    "Konia z rzędem" temu kto dopatrzy się w tym całym bajzlu jakiejś logiki.
    Najpierw odebrano Gliwicom (a Gliwice pozwoliły sobie zabrać) subwencje na budowę południowej obwodnicy, przydzielone wcześniej "na gębę" z funduszy europejskich. Argumentacją tej decyzji była A- 4 właśnie, której budowę planowano w nieodległej przyszłości. Uznano wówczas że istnienie dwóch identycznych i równolegle biegnących dróg, byłoby ze wszech miar BEZZASADNE, jak wszystkie dotychczasowe skargi na prezydenta Gliwic w ocenie jego "ubezwłasnowolnionych podopiecznych".

    Następnie trwały permanentne starania (by nie rzec naciski), aby "STATUS QUO" autostrady (A-4) w tej mierze "stało się ciałem".
    Oto dowody że tak czyniono do 2005 r.
    berezowski.ovh.org/listy/A4-1.jpg
    berezowski.ovh.org/listy/A4-2.pdf
    www.um.gliwice.pl/pub/msi/MSI_45_2005.pdf
    Co stało się powodem?, że od 2006 - 2008- (według jarząbka), żadne pisma z UM Gliwice nie wychodziły, zaś prezydent zapominając o swoich pozorach, stara sie stan odpłatności akceptować?, ba, nawet ten okres przyspieszyć, starając się odstępić od gotowego 'Projektu Drogowego'!
    berezowski.ovh.org/otrzymane/jarzeb1.jpg (ostatni akapit pisma).
  • pr51 03.05.08, 19:29
    > "Konia z rzędem" temu ...

    Najwyraźniej kogoś cytujesz, tylko konia z rzędem temu, kto wie kogo?

    > Oto dowody ...

    Według mnie, powtarzanie tych samych "dowodów" po raz setny, to
    raczej wspaniała recepta na rzyganie.

    > Co stało się powodem?, że od 2006 - 2008- (według jarząbka), żadne
    pisma z UM G
    > liwice nie wychodziły

    Czemu nie pytasz w UM, tylko próbujesz wróżyć w fusów?

    > Najpierw odebrano Gliwicom (a Gliwice pozwoliły sobie zabrać)

    Jak można było zabrać coś, czego nigdy nie dano?

    > Uznano wówczas że istnienie dwóch identycznych i równolegl
    > e biegnących dróg, byłoby ze wszech miar BEZZASADNE

    Równoległych zapewne, tylko że obwodnica nigdy nie była równoległa
    do A-4, z wyjątkiem odcineczka od Pszczyńskiej do Rybnickiej.
    Problem tirów w centrum, to problem braku pozostałej części
    obwodnicy, a nie tego odcineczka.
  • Gość: flg IP: 68.111.35.* 13.05.08, 22:20
    miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5209364.html
    Na i co teraz z Twoimi kalkulacjami. Prosze wytlumacz mi to jeszcze raz.

    pozdrawiam
    flg

  • Gość: Ass IP: *.techentrance.com 01.05.08, 10:49
    Opserwer czy to ty nie jesteś tym oszołomem co twierdzi że potrafi z kamerki
    radnego oceniać ile waży tir ?
  • Gość: hmmm IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.05.08, 15:07
    dlatego chcą zrobić opłaty od tego miejsca a nie wcześniej ponieważ węzeł jest typu trąbka czyli jest przystosowany do pobierania opłat.
    W Chorzowie , Rudzie nie ma takich węzłów

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka