Dodaj do ulubionych

A4: Bramki w Sośnicy, opłata od Kleszczowa

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.05.08, 21:53
Kolejne oszustwo. Po cjilere w ogole bramki w Sosnicy! Jakos bramek nie bedzie
w Zabrzu. Rzecz w tym, ze jak sie wyjedzie w Kleszczowie, to sie nei bedzie
placic, ale jak sie wyjadzie np. w Opolu, to zaplaci sie za caly odcinek,
lacznie z gliwickim.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Beobachter IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.05.08, 21:53
    Ten przygłup co innego piartoli, a co innego robi wraz z całym towarzystwem WAiRT (Wzajemna Adoracja i Radosna Twórczość).

    Oto demagogia klasyka:
    "- Dla układu komunikacyjnego Gliwic to być albo nie być. Wielokrotnie apelowaliśmy w tej sprawie do kolejnych ministrów, ale ciągle nie mieliśmy jednoznacznej odpowiedzi. Widać, że wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik urzędu miejskiego."

    To ze ten odcinek będzie bezpłatny, zadbał jedyny radny profesor Berezowski.

    Odsunąć obecną ekipę Frankiewicza od władzy i psucia miasta i zdrowia ludziom- niezwłocznie!
  • majka220 13.05.08, 22:21
    Gość portalu: Beobachter napisał(a):

    > Ten przygłup co innego piartoli, a co innego robi wraz z całym towarzystwem WAi
    > RT (Wzajemna Adoracja i Radosna Twórczość).
    >
    > Oto demagogia klasyka:
    > "- Dla układu komunikacyjnego Gliwic to być albo nie być. Wielokrotnie apelowal
    > iśmy w tej sprawie do kolejnych ministrów, ale ciągle nie mieliśmy jednoznaczne
    > j odpowiedzi. Widać, że wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy - mówi Marek Ja
    > rzębowski, rzecznik urzędu miejskiego."

    Ze tez ma czelnosc tak bezczelnie łgać. Na interpelacje MB, nie dalej jak
    miesiac temu, oznajmil,ze od 3lat UM Gliwice nie podjal ani jednej inicjatywy w
    sprawie nieodplatnosci odcinka Sosnica- Kleszczow.
    Widocznie bardzo im zalezalo na wprowadzeniu odplatnosci za ten odcinek A4

  • pr51 14.05.08, 10:59
    > Gość portalu: Beobachter napisał(a):
    > Ze tez ma czelnosc tak bezczelnie łgać.

    Zgadzam się. Beobachter nie powinien łgać.

    > Widocznie bardzo im zalezalo na wprowadzeniu odplatnosci za ten
    odcinek A4

    Dalej wróżysz z fusów? Po tylu wróżbach są chyba mocno nieświeże.
  • Gość: gej from kopernik IP: *.kopnet.pl 13.05.08, 22:48
    > To ze ten odcinek będzie bezpłatny, zadbał jedyny radny profesor
    > Berezowski.

    Tyle tylko, że o "biletach zerowych" mówiło się zanim jeszcze
    Berezowski został radnym. Tymczasem tych kilka pism odnośnie
    autostrady wysłał do GDDKiA raptem w ostatnich miesiącach. Krótko
    mówiąc, Berezowski zaczął działać w tym temacie, jak już dawno było
    po sprawie. Po prostu przyszedł na gotowe, a teraz będzie udawać, że
    to jego zasługa. Za niedługo dowiemy się pewnie, że fabryka Opla w
    Gliwicach to też jego zasługa. ;)
  • Gość: mcG symp. sGdG IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.08, 08:31
    > Tyle tylko, że o "biletach zerowych" mówiło się zanim jeszcze
    > Berezowski został radnym. Tymczasem tych kilka pism odnośnie
    > autostrady wysłał do GDDKiA raptem w ostatnich miesiącach. Krótko
    > mówiąc, Berezowski zaczął działać w tym temacie, jak już dawno było
    > po sprawie.


    Człowieku czy tobie amputowano ten ptasi móżdżek.
    Przeczytaj co pisze Madeja, a później odnieś to do decyzji odnośnie wycofania się z wprowadzenia projektu drogowego ( TO JEST DECYZJA FRANKIEWICZA SPRZED NIESPEŁNA MIESIĄCA) z powodu braku bezpłatnej alternatywy:

    "Dobra wiadomość dla śląskich kierowców: miejski odcinek autostrady A4 będzie w całości bezpłatny. Mimo że bramki staną w gliwickiej Sośnicy, to opłaty będą liczone dopiero od węzła w Kleszczowie."

    Chociaż to wszystko razem wzięte, jest jednym wielkim mydleniem oczu, i trudno się w tym doszukać logiki. Ale to już zupełnie inna sprawa.
  • Gość: gazaj IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 09:22
    Bo nikt się nie przejmuje takimi pajacami jak on. Sprawa bezpłatnego
    przejazdu Sośnica-Gliwice jest od dawna rozstrzygnięta: bilety
    zerowe. Z nieznanego powodu, GDDKiA uparła się z budową bramek w
    Sośnicy, musiał tam ktoś wziąć potężną łapówkę.

    A4 jako południowa obwodnica Gliwic jest i będzie bezpłatna dla
    ciężarówek, bo ich właściciele płacą specjalny podatek, za jazdę po
    drogach. Tak więc sprawa odpłatności dotyczy wyłącznie samochodów
    osobowych, a tymi Berezowski narazie się nie zajmuje.

    Tak więc przestań kłamać pisowski móżdżku.
  • pr51 14.05.08, 11:06
    > Z nieznanego powodu, GDDKiA uparła się z budową bramek w
    > Sośnicy, musiał tam ktoś wziąć potężną łapówkę.

    Popatrz na mapę, to Ci się rozjaśni. Taki punkt ma pewne wymagania,
    a przy Trynku jest najłatwiej go postawić, tyulko nie wiem czemu
    wszyscy sie uparli nazywać to Sośnicą. Co do łapówki, to zapewne
    była dla Pana Boga, który tak nam stworzył otoczenie Gliwic. Dość
    ciekawa koncepcja gazaju, oj ciekawa.
  • Gość: gość IP: *.adsl.inetia.pl 14.05.08, 17:25
    dodam jeszcze od siebie , że budowa bramek w innym miejscu wiązała by się z
    kolejnymi planami , przetargami i pracami budowlanymi. w sośnicy (a raczej jak
    mój ulubiony forumowicz- gliwiczanin pisze - trynku :) )wszystko jest gotowe:
    nie trzeba ruszać autostrady .
  • Gość: jazg IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 21:10
    Po co, skoro opłaty mają być od Kleszczowa?
  • Gość: kasia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.08, 16:35
    To masz tu capie jawny dowod, ze jeszcze w kwietniu i w maju twoj wodz
    Frankiewicz byl swiecie przekonany, ze A4 kolo Gliwic bedzie platna:
    berezowski.ovh.org/otrzymane/odpinterp54.jpg
    A tu Jarzebowski przyznal sie do tego, ze obecnej kadencji Frankiewicz palcem
    nie kiwnal w sprawie bezplatnosci za A4 (punkt 4):
    berezowski.ovh.org/otrzymane/jarzeb1.jpg
    A tu masz pisma Berezowskiego:
    berezowski.ovh.org/wyslane/gddkia8.pdf
    berezowski.ovh.org/wyslane/MT5.jpg
    Zaraz po nich GDDKiA zrezygnowala z oplaty za A4 kolo Gliwic.

    >Tak więc sprawa odpłatności dotyczy wyłącznie samochodów
    > osobowych,

    Magisracki glupku, ty nawet czytac nie potrafisz.
    "Jak dodaje, 15-kilometrowa trasa z Sośnicy do Kleszczowa będzie darmowa dla
    wszystkich kierowców. - podkreśla Mrugasiewicz."

    >Z nieznanego powodu, GDDKiA uparła się z budową bramek w
    > Sośnicy, musiał tam ktoś wziąć potężną łapówkę.
    Powiedz do konca kto!

    A pajacem jest twoj wodz ZF i to tragicznym pajacem.
  • pr51 14.05.08, 18:27
    > To masz tu capie jawny dowod ...

    Rzekła seksownie koza kasia.

    > Magisracki glupku, ty nawet czytac nie potrafisz

    Tak, tak! Wypowiedź niemagistrackiego głupka kasi jest ze wszech
    miar trafna.

    > A pajacem jest twoj wodz ZF i to tragicznym pajacem

    Trzymam wodze, żeby nie napisać za duzo o pajacu kasi.
  • Gość: fiszbina IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 21:12
    Z prostego powodu, to co ty nazywasz dowodem, to są śmieci. Decyzje
    zapadły dawno i stale są powtarzane, jako nowe. Ta gadka o zerowcy
    biletach leci już od5-6 lat. Berez nie ma żadnej władzy i nikt się z
    nim nie liczy ani w Gliwicach, ani w Warszawie. To, że on pisze
    wcale nie znaczy, że ktoś jego pismami się przejmuje.
  • pr51 14.05.08, 11:03
    > Człowieku czy tobie amputowano ten ptasi móżdżek.

    Tylko mcG symp. sGdG pozostał z ptasim móżdżkiem.

    > Przeczytaj co pisze Madeja, a później odnieś to do decyzji
    odnośnie wycofania s
    > ię z wprowadzenia projektu drogowego ( TO JEST DECYZJA
    FRANKIEWICZA SPRZED
    > NIESPEŁNA MIESIĄCA) z powodu braku bezpłatnej alternatywy:

    Z tego wynika, że do tego projektu mozna śmiało powrócić.

    > Chociaż to wszystko razem wzięte, jest jednym wielkim mydleniem
    oczu, i trudno
    > się w tym doszukać logiki. Ale to już zupełnie inna sprawa.

    Zapewne trudno doszukać się logiki, bo po kie licho zatrudniac tabun
    ludzi do wystawiania zerowych biletów. Nie mozna też wykluczyć, że
    cała ta pompa prasowa, to jakiś pokerowy blef GDDKiA.
  • Gość: kasia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.08, 16:28
    To masz tu capie jawny dowod, ze jeszcze w kwietniu i w maju twoj wodz
    Frankiewicz byl swiecie przekonany, ze A4 kolo Gliwic bedzie platna:
    berezowski.ovh.org/otrzymane/odpinterp54.jpg
    A tu Jarzebowski przyznal sie do tego, ze obecnej kadencji Frankiewicz palcem
    nie kiwnal w sprawie bezplatnosci za A4 (punkt 4):
    berezowski.ovh.org/otrzymane/jarzeb1.jpg
    A tu masz pisma Berezowskiego:
    berezowski.ovh.org/wyslane/gddkia8.pdf
    berezowski.ovh.org/wyslane/MT5.jpg
    Zaraz po nich GDDKiA zrezygnowala z oplaty za A4 kolo Gliwic.

  • pr51 14.05.08, 18:23
    > To masz tu capie jawny dowod ...

    Nie zauwazyłaś, ze powołujesz się wyłącznie na pisma Berezowskiego,
    a komentujesz zachowanie Frankiewicza?
  • pr51 14.05.08, 11:08
    > > To ze ten odcinek będzie bezpłatny, zadbał jedyny radny profesor
    Berezowski.
    >
    > Rzeczywiscie sa takie pisma:

    Reklama dźwignią handlu, tylko jeszcze trzeba mieć czym handlować.
    Berezowski jest za cienki, żeby cokolwiek załatwić.
  • pr51 14.05.08, 10:57
    > Ten przygłup co innego piartoli, a co innego robi

    Przedstawiasz się jako przygłup? Moje gratulacje.

    > To ze ten odcinek będzie bezpłatny, zadbał jedyny radny profesor
    Berezowski.

    Jak mucha o czystość okna.
  • man_sapiens 13.05.08, 21:54
    jest w Polsce traktowane, zamiast być zmienione.
    "Zmuszają nas do tego przepisy. Prawo mówi wyraźnie, że autostrady w Polsce są
    płatne. Równocześnie zdajemy sobie sprawę, że dla gliwiczan autostrada to
    południowa obwodnica miasta. Dlatego, żeby nie zakorkować miasta, bramki
    zostaną zbudowane w Sośnicy, ale odcinek biegnący wzdłuż granic Gliwic
    pozostanie bezpłatny."
  • Gość: flg IP: 68.111.35.* 13.05.08, 22:17
    O co w tym chodzi? Po co robic bramki na bezplatnym odcinku autostrady?
  • Gość: ober IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.05.08, 22:26
    Trzeba nam ponownie wziąć sprawy w swoje ręce.
    Wymyślają prawo restrykcyjne dla obywatela- te bałwany, prawo które jest batem na obywatela- zamiast go chronić.

    Bo z czyich pieniędzy budowano A- 4 jeszcze za PRL-u, od Krakowa do Chrzanowa?, za nasze społeczne pieniądze, i gdyby Balcerowicz z kolei (PKP) nie przerzucił wożenia ciężkiego balastu przeładowanymi tirami, ta droga byłaby 50 lat jak stół/
  • pr51 14.05.08, 18:30
    > gdyby Balcerowicz z kolei (PKP) nie przerzucił
    > wożenia ciężkiego balastu przeładowanymi tirami

    Nie wiedziałem, ze Balcerowicz wynalazł tiry. Coś Takiego! I to
    jeszcze zmusił je do przeładowania! Fantastyczne, jak można w prosty
    sposób dokonać rzeczy wielkich. Może jeszcze napiszesz jakąś
    brednię, a ja dorzucę kolejny komentarz i pośmiejemy sie razem?
  • pr51 14.05.08, 11:10
    > jest w Polsce traktowane, zamiast być zmienione.
    > "Zmuszają nas do tego przepisy. Prawo mówi wyraźnie, że autostrady
    w Polsce są
    > płatne.

    Jak ktoś jest pazerny, to zawsze znajdzie jakis pretekst.
  • Gość: mieszkaniec IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.05.08, 22:22
    Oto fragment pisma GDDKiA:
    berezowski.ovh.org/otrzymane/odpgddkia8.pdf
    "nalezy pamietac, ze ani ZDM, ani GDDKiA nie ma wplywu na ustalanie odcinkow
    autostrady, na ktorych obowiazuje oplata za przejazd".
  • Gość: susu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.05.08, 22:40
    O jakim ZDM jest w końcu mowa w tym piśmie GDDKiA?, o Katowickim czy Gliwickim?
    Kto w końcu ten projekt miał opracować i udawał że to robi?
    Słoma i MASłO ! Cholery ciężkiej już można dostać!
    PRL przy tym obecnym bajzlu to cienki bolek!
    Chciałoby się wyć do Bólu - komuno wróć, weź za mordę i wracaj, jak najszybciej.
    Znienawidzono ten obecny system szybciej niż komunę, kiedy trochę dla żartu przywoływano Hitlera!.
    Tak tak, powrotu samego Hitlera.
    Pamiętam te hasła, "wróć Hitlerze na rowerze, bo nam Chruszczow krowy bierze". Dużo czasu nie upłynęło, a juz ludzie mają serdecznie dosyć tego lekceważenia, i traktowania ich jako przedmiotu!
    Dosyć tego zamordyzmu i podpierania się dobrem obywatela przy lada wyborach, jak teraz abonamentem TVP.
  • Gość: mieszkaniec IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.08, 00:04
    > O jakim ZDM jest w końcu mowa w tym piśmie GDDKiA?, o Katowickim czy Gliwickim?
    O gliwickim oczywiscie. Pomylka w druku
  • Gość: fiszbina IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 09:26
    Przecież A4 nie jest własnością miasta. Wam, głupie pisiory łącznie
    z berezem można wcisnąć każdą głupotę.
  • Gość: autochton IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.05.08, 23:08
    ;-D
  • Gość: Ktoś bez drobnych IP: *.chello.pl 13.05.08, 23:29
    "Oznacza to, że na każdym z 11 węzłów będą również punkty poborów opłat. W ten
    sposób kierowcy zapłacą jedynie za odcinek, który przejechali." Czyli ok. 170 km
    podzielone na 11 odcinków. Jeden odcinek średnio 15 km czyli jakieś 8 minut,
    potem 2 minuty do bramki, i znowu 8 minut jazdy, 2 minuty do bramki itd itd....
    Razem ok 22 minut na bramkach :)
  • Gość: jr IP: *.internetdsl.tpnet.pl 13.05.08, 23:34
    to oznacza ze zjezdzajac na danym wezle bedziesz placil
    miejsca pod bramki sa juz przygotowane - mozna to zauwazyc na wszystkich
    zjazdach z A4 z Katowic do Wrocka
  • Gość: Ktoś bez drobnych IP: *.chello.pl 13.05.08, 23:37
    No chyba że tak, bo z tego jak to ujął autor artykułu to to niezbyt wynikało.
  • Gość: flg IP: 68.111.35.* 14.05.08, 00:26
    Ostatnio dowiedzialem sie na tym forum, ze bedzie duza bramka w Sosnicy + 3 male
    w innych miejscach w Gliwicach zamiast jednej duzej w Kleszczowie. Skoro ten
    odcinek ma byc bezplatny, to jaki sens ma budowa kilku bramek zamiast jednej?

    pozdrawiam
  • mieszko966 14.05.08, 00:45
    ---------------------------------------------------------------------
    Skoro ten odcinek ma byc bezplatny, to jaki sens ma budowa kilku
    bramek zamiast jednej?
    ---------------------------------------------------------------------

    Bo ktoś to tak zaprojektował i teraz jest już po ptokach. Po prostu
    nasze władze raban podniosły skutecznie, ale za późno. Powinni to
    zrobić już na etapie projkektowania autostrady. A zamiast tego
    podnieśli dopiero wtedy, gdy przyszło im wydawać pozwolenie na
    budowę bramek w Bojkowie. A wtedy autostrada była już dawno
    wybudowana, a betonowe wylewki pod bramki wylane (nikt nie będzie
    teraz specjalnie dla nas zamykał i przerabiał autostrady). Krótko
    mówiąc, Frankiewicz obudził się z ręką w nocniku. Zaczął wtedy
    masowo wysyłać te pisma, którymi się dzisiaj chwali, że wysłał i
    korzyść z tego taka, że "płatna autostrada będzie w Gliwicach
    bezpłatna". Ale to już nie to samo, co rzeczywiście bezpłatna
    autostrada. Jak dobrze wiemy z pism, które otrzymuje prof.
    Berezowski, drogi krajowej się już po takiej autostradzie wytyczyć
    nie da, a po bezpłatnej można by było. Poza tym, jak bieda
    przyciśnie, to z dnia na dzień może się okazać, że "bilety zerowe"
    przestaną być wydawane i przyjdzie płacić za przejazd i to dobre
    3 zł. Obiektywnie rzecz biorąc, tutaj prezydent dał niestety plamę.
  • Gość: flg IP: 68.111.35.* 14.05.08, 01:36
    > Bo ktoś to tak zaprojektował i teraz jest już po ptokach.

    A czy odkrecenie tego nie bedzie tansze niz budowa zgodnie z obecnym projektem?
    Czy ktos to probowal policzyc?
  • mieszko966 14.05.08, 02:13
    ---------------------------------------------------------------------
    A czy odkrecenie tego nie bedzie tansze niz budowa zgodnie z obecnym
    projektem? Czy ktos to probowal policzyc?
    ---------------------------------------------------------------------

    Trudno rzec. Koszt budowy samych bramek nie jest duży. Na pewno
    mniejszy, niż przebudowy autostrady (przeniesienie wylewek
    betonowych w inne miejsce + likwidacja zbędnych). Poza tym, z tego
    powodu wprowadzenie odpłatności znów by się przesunęło w czasie, a
    to oznaczałoby już konkretne (czyt. wielomilionowe) straty finansowe
    dla budżetu. Być może nawet większe, niż koszt opłacenia dodatkowych
    etatów na nadplanowych bramkach. Tak czy inaczej, z punktu widzenia
    Warszawy gra nie jest raczej warta świeczki. A to, że z naszego
    punktu widzenia wygląda to nieco inaczej, to już mało kogo tam
    obchodzi.
  • Gość: flg IP: 68.111.35.* 14.05.08, 20:41
    a gdyby tak zrezygnowac z budowy bramek w gliwicach? Cala oplate pobieraloby sie
    we wroclawiu, a gdyby ktos wyjechal wczesniej zwracaloby mu sie pieniadze.
    [Wiem, ze pobieranie i zwracanie moze sie niektorym wydac klopotliwe - ale
    predzej czy pozniej gotowke zastapia karty dotykowe lub bezdotykowe i z tym nie
    bedzie najmniejszego problemu]
    W ten sposob oszczedzic moznaby gore pieniedzy na budowe bramek [tych w
    gliwicach] i ich utrzymanie, wydawanie biletow zerowych itp.

    Dodam ze zmiana sytemu musialaby nastapic tylko w strone gliwic, w druga strone
    wszystko wygladaloby tak samo, bo jesli ktos nie ma biletu to placi calosc bo
    wjechaj w gliwicach.
  • Gość: kasia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.08, 07:16
    > Ciekawe czy teraz Frankiewicz sie wykreci
    Oczywiscie, on predzej da sie posiekac (a raczej jego posiekaja wielkie firmy
    przewozowe) niz wyprowadzi tranzytowe tiry z Gliwic! Jedyne wyjscie to
    wyprowadzenie go poprzez referendum.
  • Gość: gazaj IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 09:30
    Już widzę, jak Gliwiczanie z ochotą zgodzą się, żeby po ich ulicach,
    niedostosowanych do ciężarówek, jeździły tiry, a doskonała droga pod
    oknami jego wysokości Berezowskiego, będzie zamknięta dla ruchu.
  • Gość: fiszbina IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 09:28
    Ul. Wyszyńskiego nadaje się do jazdy ciężkich pojazdów, więc
    oczywiście nie można jej zamknąć dla tirów. Zresztą jeździ ich tam
    kilka na godzinę, dlatego nie ma problemu tirów na Wyszyńskiego.
  • Gość: yourij IP: 141.197.14.* 14.05.08, 11:04
    Gość portalu: fiszbina napisał(a):

    > Ul. Wyszyńskiego nadaje się do jazdy ciężkich pojazdów, więc
    > oczywiście nie można jej zamknąć dla tirów. Zresztą jeździ ich tam
    > kilka na godzinę, dlatego nie ma problemu tirów na Wyszyńskiego.

    Kilka tirow na godzine na Wyszynskiego ????
    Pracuje na Wyszynskiego - jak to mozliwe, ze te "kilka" tirow widze codziennie w
    ciagu przerwy w pracy, kiedy stoje do 2 minut na swiatlach ???? Byles kiedys na
    Wyszynskiego ???
    Tam jezdzi do 100 tirow na godzine, a nie kilka !!!!!!
  • majka220 14.05.08, 14:38
    Gość portalu: yourij napisał(a):
    >
    > Kilka tirow na godzine na Wyszynskiego ????
    > Pracuje na Wyszynskiego - jak to mozliwe, ze te "kilka" tirow widze codziennie
    > w
    > ciagu przerwy w pracy, kiedy stoje do 2 minut na swiatlach ???? Byles kiedys na
    > Wyszynskiego ???
    > Tam jezdzi do 100 tirow na godzine, a nie kilka !!!!!!

    Szkoda nerwow na dyskutowanie z prowokatorska fiszbina. Klepie kLamstwa za
    frankiewiczem i mysli,ze ktos im uwierzy. Nie dosc ze stworzyli ludziom pieklo w
    ich wlasnym miescie,to jeszcze sie naigrywaja z ich losu.W swej tepocie
    zapomnieli jednak,ze za kazda zbrodnie przewidziana jest kara.Predzej czy pozniej.

  • Gość: fiszbina IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 21:18
    Bo jeżeli ty tam widzisz dużo tiró, to ci się pomyliła ul. Rybnicka
    albo Pszczyńska z Wyszyńskiego. Nie pij tyle, przestań popalać
    tgrawke, czy czym się tam odurzasz, to ci znikną zwidy. Na
    Wyszyńskiego jeżdżą głównie samochody osobowe, czasami ciężarówki, a
    tirów jest kilka na godzinę.
  • Gość: JASIU IP: *.dip0.t-ipconnect.de 14.05.08, 07:13
    Cytat: "Sośnica będzie największym skrzyżowaniem autostradowym w Polsce". A
    gdzie jeszcze w Polsce krzyżują się autostrady???????
    Mieli napisać: jedynym skrzyżowaniem
  • Gość: Xvid IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.05.08, 08:23
    czytaj ze zrozumieniem " będzie największym skrzyżowaniem " drugie
    takie bedzie pod Strykowem gdzie przetna sie A2 i A1
  • Gość: gej from kopernik IP: *.kopnet.pl 14.05.08, 12:37
    Jeszcze pod Wrocławiem A4 będzie krzyżować sie z A18. Swoją drogą,
    A18 to będzie autostradowa obwodnica Wrocławia i też będzie płatna.
    Tak więc, żeby nie było, że to tylko Gliwice takie są biedne.
  • Gość: o. z k. IP: *.2-0.pl 14.05.08, 17:38
    A18 to odnoga A4 w kierunku Olszyny (dalej na Berlin - w odróżnieniu od A4, która poprowadzi do Jędrzychowic, w kierunku Drezna).
    Autostradowa Obwodnica Wrocławia to A8.
  • pr51 14.05.08, 11:19
    > Mieli napisać: jedynym skrzyżowaniem

    Jasiu! Jestes jedyny w swoim rodzaju, bo skrzyżowań autostrad będzie
    więcej.
  • Gość: Piotr IP: *.ck.polsl.pl 14.05.08, 08:29
    Układ wyjazdow jest nastepujacy (od strony Wroclawia:
    Nogawczyce, Ostropa, Rybnicka, Sośnica (wszystko zjazdy do Gliwic).
    Czyli Gliwice są już na płatnym odcinku - stąd awantura.
    NB: kilka lat temu Gliwice nie dostały środków z UE na własną
    obwodnicę, bo A4 była określona jako "obwodnica autostradowa"

    Paranoja polega na tym, że gdyby bramki zrobiono tylko w
    Nogawczycach jako przelotowe (a nie w Sosnicy), to efekt w sensie
    poboru będzie taki sam, a nie trzeba bedzie bramek na innych wyjazdach w Gliwicach - a to by skróciło czas przejazdu.
    Jak będą kolejki na bramkach to nie będzie się opłacało jeździć
    autostradą. I wrócimy do punktu wyjścia.
    A dla mniej zorientowanych - Gliwice formalnie mają 200 tys. mieszkańców (nie licząc powiatu grodzkiego). Specyfika aglomeracji jest taka, że duża część ludzi pracuje w innych miastach aglomeracji
    niż mieszka - stąd olbrzymi ruch pomiędzy miastami. Bywa i tak, że na
    tej autostadzie w godzinach szczytu jadą powoli wszystkie trzy pasy.
    Jak dojdą jeszcze do tego bramki, to .......
    Mimo wszystko pozdrawiam
  • Gość: gej from kopernik IP: *.kopnet.pl 14.05.08, 12:50
    > Układ wyjazdow jest nastepujacy (od strony Wroclawia: Nogawczyce,
    > Ostropa, Rybnicka, Sośnica (wszystko zjazdy do Gliwic).

    Między Nogawczycami a Ostropą jest jeszcze węzeł Kleszczów.


    > NB: kilka lat temu Gliwice nie dostały środków z UE na własną
    > obwodnicę, bo A4 była określona jako "obwodnica autostradowa"

    Wrocław też ma w perspektywie swoją obwodnicę autostradową (A4+A18)
    i też nie ma żadnych dotacji na budowę obwodnicy miejskiej. Efekt
    jest taki, że przez centrum Wrocławia, podobnie jak przez centrum
    Gliwic, przetaczają się olbrzymie ilości tirów. Nawet większe, niż w
    Gliwicach. Tak więc, mamy doborowe towarzystwo.


    > Paranoja polega na tym, że gdyby bramki zrobiono tylko w
    > Nogawczycach jako przelotowe (a nie w Sosnicy), to efekt w sensie
    > poboru będzie taki sam,

    Tak, tylko że trzeba było o tym pomyśleć przed wybudowaniem
    autostrady, a nie teraz.


    > a nie trzeba bedzie bramek na innych wyjazdach w Gliwic ach - a to
    > by skróciło czas przejazdu.

    Czas przejazdu będzie taki sam. Jak byś nie próbował skorzystać z
    autostrady, zawsze przejedziesz tylko przez jedną bramkę wjazdową i
    jedną wyjazdową. Po przesunięciu bramek do Kleszczowa nie zmieniłoby
    się to ani o jotę.


    > A dla mniej zorientowanych - Gliwice formalnie mają 200 tys.
    > mieszkańców

    Formalnie Gliwice mają ok. 190 tys. mieszkańców. Od paru lat
    rzeczone 200 tys. to jedynie pobłażliwe zaokrąglenie liczby
    mieszkańców.


    > Specyfika aglomeracji jest taka, że duża część ludzi pracuje w
    > innych miastach aglomeracji niż mieszka - stąd olbrzymi ruch
    > pomiędzy miastami.

    Dla takich ludzi przeznaczona jest przede wszystkim Drogowa Trasa
    Średnicowa. Autostrada to jest przede wszystkim rozwiązanie dla
    tranzytu. No chyba, że ktoś rzeczywiście z południowych Gliwic
    jedzie do południowych Katowic, ale to nie jest chyba powszechne.


    > Bywa i tak, że na tej autostadzie w godzinach szczytu jadą powoli
    > wszystkie trzy pasy. Jak dojdą jeszcze do tego bramki, to .......

    Bramki autostradowe operują czasem nawet na 11 pasach. Jak kiedyś
    jechałes do Krakowa, to wiesz, jak to wygląda. Przy pełnej obsadzie,
    nie powinny się tworzyć żadne korki. Tym bardziej, że dla większości
    aut przejazd będzie oznaczał jedynie pobranie lub oddanie biletu
    zerowego. A najwięcej czasu na bramkach zawsze zajmuje uiszczanie
    opłaty. Dla biletów zerowych proponowałbym nawet przygotowanie
    oddzielnych pasów, a dla płatnych - oddzielnych.
  • Gość: gazaj IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 21:23
    Gliwice miały przyznane przez WE pieniądze na obwodnicę, ale rząd
    SLD napisał o A4, że będzie południową obwodnicą Gliwic, więc WE
    uznały, że nie ma potrzeby budować dwóch obwodnic i zabrały Gliwicom
    przynane pieniądze. Gdyby ta obwodnica była, to nie byłoby problemów
    z punktem poboru opłat w Sośnicy.
  • Gość: Piotr IP: 157.158.8.* 14.05.08, 21:56
    > Układ wyjazdow jest nastepujacy (od strony Wroclawia: Nogawczyce,
    > > Ostropa, Rybnicka, Sośnica (wszystko zjazdy do Gliwic).
    >
    > Między Nogawczycami a Ostropą jest jeszcze węzeł Kleszczów.
    >
    Masz słuszność, chodziło mi o to co nazywane jest Kleszczów.
    W materiałach miejskich pisano o remoncie DK88 do Nogawczyc
    i tak mi zostało.

    >
    > > Paranoja polega na tym, że gdyby bramki zrobiono tylko w
    > > Nogawczycach jako przelotowe (a nie w Sosnicy), to efekt w sensie
    > > poboru będzie taki sam,
    >
    > Tak, tylko że trzeba było o tym pomyśleć przed wybudowaniem
    > autostrady, a nie teraz.
    >

    I być może o to chodzi, że teren w Sośnicy jest już wykupiony.

    >
    > > a nie trzeba bedzie bramek na innych wyjazdach w Gliwic ach - a to
    > > by skróciło czas przejazdu.
    >
    > Czas przejazdu będzie taki sam. Jak byś nie próbował skorzystać z
    > autostrady, zawsze przejedziesz tylko przez jedną bramkę wjazdową i
    > jedną wyjazdową. Po przesunięciu bramek do Kleszczowa nie zmieniłoby
    > się to ani o jotę.
    >

    Zmieniłoby się, ludzie korzystając z A4 jako obwodnicy
    Gliwic lub jadąc w kierunku Katowic nie przejeżdzaliby przez żadne
    bramki - byłoby szybciej.

    >
    > > A dla mniej zorientowanych - Gliwice formalnie mają 200 tys.
    > > mieszkańców
    >
    > Formalnie Gliwice mają ok. 190 tys. mieszkańców. Od paru lat
    > rzeczone 200 tys. to jedynie pobłażliwe zaokrąglenie liczby
    > mieszkańców.
    >
    nie tak do końca, trwa migracja z miasta Gliwice
    do powiatu Gliwice. Stąd pozorne zmniejszenie ludności.

    > > Specyfika aglomeracji jest taka, że duża część ludzi pracuje w
    > > innych miastach aglomeracji niż mieszka - stąd olbrzymi ruch
    > > pomiędzy miastami.
    >
    > Dla takich ludzi przeznaczona jest przede wszystkim Drogowa Trasa
    > Średnicowa. Autostrada to jest przede wszystkim rozwiązanie dla
    > tranzytu. No chyba, że ktoś rzeczywiście z południowych Gliwic
    > jedzie do południowych Katowic, ale to nie jest chyba powszechne.
    >

    a od kiedy DTŚ jest w Gliwicach ?
    a poza tym strona południowa Gliwic ma bliżej do A4 bo A4 mija Gliwice od
    południa właśnie.
    Zapewniam Cię przy okazji, że A4 jest zdecydowanie szybsza (no chyba,
    że akurat zrobił się korek na A4) niż inne trasy (w każdym razie
    w wielu przypadkach)

    >
    > > Bywa i tak, że na tej autostadzie w godzinach szczytu jadą powoli
    > > wszystkie trzy pasy. Jak dojdą jeszcze do tego bramki, to .......
    >
    > Bramki autostradowe operują czasem nawet na 11 pasach. Jak kiedyś
    > jechałes do Krakowa, to wiesz, jak to wygląda. Przy pełnej obsadzie,
    > nie powinny się tworzyć żadne korki. Tym bardziej, że dla większości
    > aut przejazd będzie oznaczał jedynie pobranie lub oddanie biletu
    > zerowego. A najwięcej czasu na bramkach zawsze zajmuje uiszczanie
    > opłaty. Dla biletów zerowych proponowałbym nawet przygotowanie
    > oddzielnych pasów, a dla płatnych - oddzielnych.

    jeżdżę do Krakowa i stałem na bramkach nie raz i nie dwa i to więcej
    niż 10 minut. W każdym razie przejazd bez bramek jest szybszy niż
    z nimi.

    Pozdrawiam
  • Gość: tomcioo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.05.08, 08:47
    czyli z artykulu wnioskuje, jade od katowic i na bramkach dostaje
    bilet, zjezdzam w gliwicach i place 0 pln za ten odcinek, a gdybym
    jechal do opola to zaplace za przejazd z katowic do opola z
    odcinkiem gliwickim wlacznie, tak? bo wtedy juz nalicza mi opolate
    za gliwice bo juz wtedy nie ma biletu zerowego.

    pozatym autostrada autostradą a korki sie na bramkach zrobia i tak
    zrobia...dobrze ze inne bramki beda juz na zjazdach a nie jak pod
    krakowem na srodku autostrady.

    pozatym jakos nie wierze w akceptowalna cene spoleczna za przejazd,
    bedzie i tak drogo jak wszedzie...

    pozdro
    tomek
  • Gość: Olo IP: *.tsi.tychy.pl 14.05.08, 09:03
    jest to o tyle poronione, że oprócz kolejek na bramkach w aglomeracji dojdą
    jeszcze kierowcy, którzy w bardzo prosty sposób będą chcieli zaoszczędzić. Np.
    jadąc z Katowic za Gliwice można zjechać z autostrady w Sośnicy nie płacąc za
    odcinek Katowice-Sośnica, a następnie wjechać ponownie na autostradę.
  • Gość: gej from kopernik IP: *.kopnet.pl 14.05.08, 12:53
    > Np. jadąc z Katowic za Gliwice można zjechać z autostrady w
    > Sośnicy nie płacąc za odcinek Katowice-Sośnica, a następnie
    > wjechać ponownie na autostradę.

    Odcinek Katowice-Sośnica póki co jest w pełni bezpłatny. Nie ma więc
    potrzeby, żeby unikac na nim płacenia. Jadąc na trasie Katowice-
    Wrocław, płacić się będzie tylko za odcinek Gliwice-Wrocław.
  • Gość: matig IP: 62.148.89.* 14.05.08, 08:53
    Widzę że tą decyzję musieli podjąć w Warszawie:
    Primo: w Sośnicy na bramkach powstaną znaczne kolejki aut po to aby dostać bilet
    zerowy
    Secundo: druk papieru na bilet zerowy i obsługa jego wydania też kosztuje zatem
    podniesie to koszt przejazdu autostradą
    Tertio: Obecnie mamy trend migracji na tereny podmiejskie np. w kierunku
    opolszczyzny, w efekcie bramki stają się przeszkodą w naturalnym procesie
    ewolucji regionu (przeniesienie ich za Kleszczów czy Pyskowice niewiele zmienia
    a jest zgodne z procesem rozwoju regionu)
    Quatro: jak zostanie rozwiązana kwestia wjazdu pojazdów z DK 88 i DK 4 czyli
    drogi Gliwice - Bytom w Kleszczowie? Tymbardziej że po zbudowaniu A1 tamten
    odcinek stanie się niejako północnym fragmentem obwodnicy Śląska.
    Pozdrawiam
  • Gość: gej from kopernik IP: *.kopnet.pl 14.05.08, 13:11
    > jak zostanie rozwiązana kwestia wjazdu pojazdów z DK 88 i DK 4
    > czyli drogi Gliwice - Bytom w Kleszczowie?

    To proste. Na DK88 pojawią sie bramki wjazdowe/wyjazdowe, takie same
    jak na węzłach w Ostropie czy Bojkowie.
  • Gość: abakus IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.08, 08:58
    Należy przerwać to jedno wielkie błędne koło, i zbudować bramki tak jak to jest w Brzęczkowicach (obok Mysłowic na śląsku), gdzie kończą się wloty i wyloty w związku ze skrzyżowaniami.

    Podróżny jadący autostradą A- 1 (bo z tego powodu ten cały ból) w kierunku Wrocławia, zapłaci myto w Kleszczowie, zaś w kierunku Krakowa- dopiero w Brzęczkowicach.
    Po co ta cała kombinacja jak koniem pod górkę?
    Kiedy nie wiadomo o co chodzi, prawie zawsze chodzi o pieniądze.
    W tym przypadku ta zasada się nie stosuje za 'Chiny Ludowe'.

    Jeśli będzie aż tyle poborów opłat, to oprócz dodatkowych zniechęcających zatrzymań, generowane będą ogromne koszty:
    - na wybudowanie kilku punktów zamiast jednego !!!
    - na utrzymanie kilku punktów zamiast jednego !!!
  • Gość: gazaj IP: *.gl.digi.pl 14.05.08, 09:15
    Skoro na tym odcinku nie ma opłat, to dlaczego od Sośnicy mają być
    opłaty? Po co dodatkowe koszty i utrudnienia w ruchu na odcinku
    Sośnica-Kleszczów?
  • Gość: kierowca IP: *.chello.pl 14.05.08, 09:58
    Ludzie dlaczego zrezygnowaliście? Na Węgrzech zrezygnowano z myta
    na rzecz winiet, u nas też dało by się to zrobić, w końcu to my
    wybieramy tych przygłupów!Tylko i wyłącznie winiety! Taniej, bez
    zatrzymywania się, jeździmy cały rok bez stresu!!!
  • Gość: karguliguła IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.08, 10:28
    Gość portalu: kierowca napisał(a):

    > Ludzie dlaczego zrezygnowaliście? Na Węgrzech zrezygnowano z myta
    > na rzecz winiet, u nas też dało by się to zrobić, w końcu to my
    > wybieramy tych przygłupów!Tylko i wyłącznie winiety! Taniej, bez
    > zatrzymywania się, jeździmy cały rok bez stresu!!!


    Co już nikt nie pamięta, jak PSL (nie dawne ZSL) niczym onegdaj Rejtan w Sejmie przed targowicą - plackiem, tak wtedy chłopstwo wyszło z tego powodu z koalicji.
    Miller im (PSL- owi) wtedy podziękował, i rozpadła się z tego powodu koalicja rządząca, bo w klubie poselskim PSL nie było dyscypliny, i każdy głosował jak chciał (czyli czytaj- zgodnie z instrukcją).

    Bo to (winiety) znacznie usprawniło by ruch na autostradach.
    Ale my jesteśmy narodem słabo pamiętliwym, bo za ten wybryk PSL powinien być zmieciony z polityki raz na zawsze.

    A tak znów dzisiaj miesza, i Pawlak (wicepremier) odpuścił jednym ruchem ręki swojemu "podopiecznemu" niebagatelną kwotę. To co mamy obecnie w Polsce, nazywa się niby "urynkowieniem", ale w sprawach najważniejszych dokonuje się "ręcznego sterowania", bo to co Pawlak zrobił nie można inaczej nazwać.
    NEOLIBERALIZM W WYDANIU PeeSeLowskim.
  • majka220 14.05.08, 10:32
    Gość portalu: kierowca napisał(a):

    > Ludzie dlaczego zrezygnowaliście? Na Węgrzech zrezygnowano z myta
    > na rzecz winiet, u nas też dało by się to zrobić, w końcu to my
    > wybieramy tych przygłupów!Tylko i wyłącznie winiety! Taniej, bez
    > zatrzymywania się, jeździmy cały rok bez stresu!!!

    Nie tylko na Wegrzech sa winiety, równiez w Czechach,na Słowacji,w Austrii( i to
    za symboliczne wrecz opłaty) nie mowiac o calej reszcie Europy, gdzie sa
    zupełnie za darmo.Jedynie we Włoszech i Francji są płatne, ale tam przebiegaja
    przez potężne masywy górskie z wielokilometrowymi tunelami i wiaduktami na
    wysokosci kilkuset metrow.
    Polska zostala opanowana przez grupy cynicznych politykow zadnych szmalu,
    pogardzajacych i lekcewazacych wszelkie prawa czlowieka.Dlatego Frankiewicz tak
    bezkarnie, przez tyle lat maltretuje miasto i mieszkancow i jest coraz bardziej
    rozzuchwalony.
    Ale byc moze to poczucie bezkarnosci polozy kres uprawianemu przez niego bezprawiu.
  • pr51 14.05.08, 11:17
    > Polska zostala opanowana przez grupy cynicznych politykow zadnych
    szmalu,
    > pogardzajacych i lekcewazacych wszelkie prawa czlowieka.Dlatego
    Frankiewicz tak
    > bezkarnie, przez tyle lat maltretuje miasto i mieszkancow i jest
    coraz bardziej
    > rozzuchwalony.

    Wiem, że wolisz, żeby Frankiewicz został zmieniony na Berezowskiego,
    ale nie tędy droga, bo będzie powtórka z rozrywki z kolejną ekipą u
    żłoba.
  • Gość: opserfer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.08, 10:39
    Bo opierając się na doświadczeniu minionych lat- mam poważne obawy graniczące z pewnością, że to co dzisiaj podejrzewamy, w niedługim czasie stanie sie "oczywistą oczywistością".

    TAK BYŁO Z SUBWENCJAMI UNIJNYMI NA BUDOWĘ POŁUDNIOWEJ OBWODNICY GLIWIC, TAK MIAŁO BYĆ Z WIRTUALNYM NADAL- PROJEKTEM DROGOWYM. itd, itp, etc.

    Trzeba wreszcie nauczyć się rozliczać objecywaczy, ale by to robić trzeba przede wszystkim pamiętać co kto i gdzie mówił oraz pisał, i patrzeć na brudne łapska rządzących, tak jak tutaj.
    www.berezowski.neostrada.pl/otrzymane/wojewoda1.jpg
    www.um.gliwice.pl/pub/msi/MSI_45_2005.pdf
    berezowski.ovh.org/listy/A4-1.jpg
    berezowski.ovh.org/listy/A4-2.pdf
  • pr51 14.05.08, 11:14
    > tylko Polak potrafi wymyślić taki debilizm

    A gwoli ścisłości jakiś Polak z obecnej ekipy Tuska i to nie
    Frankiewicz, tylko ktoś znacznie wyżej.
  • pr51 14.05.08, 10:56
    > Kolejne oszustwo. Po cjilere w ogole bramki w Sosnicy!

    Gwoli ścisłości, to będą na Trynku, a nie Sośnicy. W GDDKiA ktoś
    jest za głupi, żeby wiedzieć o czym pisze. Skoro jesdt za głupi w
    jednej sprawie, to jest możliwe, że też coś ściemnia w sprawie opłat.
  • Gość: MAR IP: *.gl.digi.pl 19.06.08, 11:00
    SZANOWNY PANIE.
    GWOLI SCISŁOSCI TO NA WYSOKOSCI TRYNKU I BOJKOWA.
    A DOKŁADNIEJ NA TERENIE TERENOW, KTORE NALEZALY I NALEZA DO BOJKOWA
  • Gość: zdziwiony IP: 221.8.127.* 17.06.08, 16:38
    To nie lepiej bramki postawić w Kleszczowie ? Przecież to absurd
    jakiś - stawianie bramek w Sośnicy, potem na Rybnickiej i w
    Ostropie, utrzymywanie ich, wydawanie biletów - po to żeby opłatę
    pobierać dopiero od Kleszczowa ?
  • Gość: opserfer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.06.08, 16:58
    > To nie lepiej bramki postawić w Kleszczowie ? Przecież to absurd
    > jakiś - stawianie bramek w Sośnicy, potem na Rybnickiej i w
    > Ostropie, utrzymywanie ich, wydawanie biletów - po to żeby opłatę
    > pobierać dopiero od Kleszczowa ?


    Przecież to są bajki dla małych dzieci na dobranoc, dla przeforsowania innej strategicznej dla tWAiRT sprawy, i nikt rozsądny w to nie wierzy.
    Po co robić pięć poborów opłat, skoro można tę samą sprawę załatwić przy pomocy jednego.
    Szybciej!
    Sprawniej!
    i taniej!
  • Gość: zocha IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.06.08, 19:29
    No bo to sa bramki wyborcze! Do wyborow za A4 zaplacimy zero zl, a powyborach
    Frankiewicza zmienia z 0 na 20 i juz.
  • naturalny80 26.04.15, 21:20
    witam, jak myślicie jakie będą korki na bramkach w czasie weekendu majowego?
    Pozdrawiam Łukasz z Bielska

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka