Dodaj do ulubionych

Tramwaje mają zniknąć z Gliwic po wakacjach

IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.05.09, 22:22
Prezydent Glwic traktuje Gliwce jako zdobyczne i niszczy co się da a
że komunikacje miejską zna z lat młodości jako furmanki to do tego
dąży, ot taka prawda. A co do KZK GOPu to czas na uwalnie PKM
Gliwice przez rozpisanie przetargów na linie 840 i 870 i dopraowdze
do wygranie przez jakieś dziwne firmy to się potem będzie działo. I
myślę że będzie już po prezydencie który czuje się nie
dowartościowanym samorządowcem.
Edytor zaawansowany
  • Gość: k IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.09, 22:27
    może to będzie gwóźdź do samorządowej trumny Frankiewicza. beznadziejna
    decyzja, wbrew opinii fachiwców
  • opserfer 19.05.09, 06:54
    koniecznie zlikwidować.
    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • jazmig 19.05.09, 21:41
    Kilku zawodowych zadymiarzy z sierpnia80 i nikt więcej. Więcej tam
    było dziennikarzy, niż protestantów.

    Przeciwko likwidacji tramwajów protestują ci, którzy nimi nie jeżdzą
    i nie mieszkają przy torach.

    Mieszkańcy ulic z torami chętnie zmienią tramwaje na autorbusy.
  • Gość: Piotr Magiera IP: *.adsl.inetia.pl 20.05.09, 20:13
    byłeś tam, że wiessz? ach, ta propaganda frania...
  • burakpl4 18.05.09, 23:11
    głupia decyzja, tramwaje nie stoją w korkach, a przynajmniej nie
    powinny. Podróż autobusem będzie trwała dłużej...
  • Gość: mateusz IP: *.3s.pl 19.05.09, 08:30
    a jechałeś kiedyś tramwajem ulicą Zwycięstwa?? Bo z twojej wypowiedzi wynika że nie...
  • Gość: antyHipokryta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 09:14
    wg ciebei autobus bedzie szybszy?? napewno nie tanszy, cichszy ani mniej
    smierdzacy!!

    to ze tramwaje stoja to zle ustawionego ruchu w gliwicach!!
  • Gość: m IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 09:59
    Gość portalu: mateusz napisał(a):

    > a jechałeś kiedyś tramwajem ulicą Zwycięstwa?? Bo z twojej
    wypowiedzi wynika że
    > nie...


    Sa sposoby by tramwaj jechal szybko i nie stal w korkach, w Krakowie
    n.p. buduja tunel.
  • Gość: michał IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 16:21
    A Ty twierdzisz ze autobus daje sobie rade lepiej na Zwyciestwa? Bo nie rozumiem.
    Przyjrzyj sie jesli jeżdzisz
  • Gość: jola IP: *.broker.com.pl 18.05.09, 23:14
    Już dawno powinien ten cud techniki zniknąć z naszych ulic
  • Gość: solat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.09, 23:25
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • Gość: xxxp IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 07:07
    Nie chce panią straszyć ale podejrzewam że samochód pani będzie odstawiony nie
    stać panią na niego będzie ot taka prawda.
  • Gość: hermes IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 08:41
    > Już dawno powinien ten cud techniki zniknąć z naszych ulic

    Ten cud techniki jest stosowany co raz powszechniej w całej Polsce, Europie i na całym świecie, jedynie Gliwice mają pecha do FRANCOwatego prezia, który jeszcze pół roku temu tak oto wypowiadał się ustami swoich PO_dopiecznych;
    miasta.gazeta.pl/katowice/1,72739,5686461,Falszywe_wladze_Gliwic_likwiduja_tramwaj.html
    Na podstawie lektury j/w stwierdzić należy, że przeciętny nosiciel AIDS jest bardziej odpowiedzialny i prawdomówny, oraz posiada więcej kultury, bo stara się nie szkodzić otaczającemu go światu.
  • Gość: zkrakowa IP: 82.195.186.* 19.05.09, 12:39
    Fakt, tramwaje w ogole nie sa potrzebne w takim pipidowku. Na tramwaje moga
    sobie pozwolic duze miasta jak Paryz, Barcelona czy w najgorszym wypadku nawet
    Krakow, ale Gliwice? ;)
  • Gość: michał IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 16:22
    A jak Ty sobiz złamiesz rękę to lekarz daje ci ją do gipsu czy usmierca Ciebie całą???
    Ludzie myślcie!!!
  • holtze 18.05.09, 23:24
    mysle ze geniusz frankiewicz powinien szybko podzielic sie swoim
    pomyslem z merem londynu czy paryza. w miastach tych wydaje sie krocie
    na ultradrogie sytemy metra zamiast zastapic je tanim autobusem...
  • Gość: rx IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 00:04

    metro jest pod ziemią i nie generuje korków na powierzchni. A po
    drugie: tramwaje w gliwicach jeżdżą po zwykłych drogach razem z
    autami i poza chorzowską nie mają osobnych wydzielonych torów jak np
    w prawie całych katowicach. Więc stoją w korkach jak autobusy
  • Gość: ojek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 08:43
    Za to autobusy latają.
  • Gość: antyHipokryta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 09:16
    i pewno sa ansze cichsze i nie smrodza!!

    geniusze komunikacyjni...
  • Gość: michał IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 16:25
    Przyjrzyj się całej trasie linii 1 i 4. Przejedź parę razy a potem komentuj. proszę!
  • Gość: Krzychu IP: *.toya.net.pl 19.05.09, 20:39
    Gość portalu: rx napisał(a):

    > tramwaje w gliwicach jeżdżą po zwykłych drogach razem z
    > autami

    O, to jakiś ewenement na skalę światową, bo zdecydowana większość
    tramajów, jakie widziałem, jeździła po szynach. :)))
  • Gość: pasazer tramwaju IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.09, 23:37
    Przepisalem tekst z linku radnego MB z jego strony (bo linki sa kasowane):
    "Prezydent Miasta Gliwice.
    Jak sie dowiadujemy nie tylko dla prezydenta Gliwic, ale takze dla prezydenta
    Sopotu, Pana Jacka Karnowskiego, sztandarowa inwestycja w miescie jest hala
    widowiskowo - sportowa. Podobnie jak gliwicka hala Podium, takze hala
    sopocka-równiez przeznaczona na 15 tys widzow-ma byc jednym z najwiekszych tego
    typu obiektow w Polsce. Gliwice nie będa juz zatem wyjatkiem. Budowa jednej i
    drugiej hali pochlonie setki milionow zl. Jak podaja media hala sopocka
    finansowana jest nie tylko z budzetu Sopotu ale takze z budzetów Gdanska, rzadu
    i Unii Europejskiej. Z racji wielkosci i przeznaczenia obu obiektow korzystac z
    nich beda nie tylko mieszkancy danego miasta ale przede wszystkim mieszkancy
    calej aglomeracji, a nawet kraju. W zamysle obie hale maja przeciez sluzyc do
    organizowania m. in. wielkich imprez miedzynarodowych. Wobec powyzszego wnosze
    do Prezydenta Miasta Gliwice aby– podobnie jak to jest w Sopocie- wystapil o
    wspolfinansowanie budowy hali Podium z budzetow wojewodztwa Sląskiego i rzadu.
    Wspolfinansowanie takie odciazy budzet Gliwic, wyeliminuje koniecznosc
    zaciagania przez miasto olbrzymich kredytow na budowe Podium i w efekcie stworzy
    realna mozliwosc kontynuowania finansowania innych istotnych dla Gliwic celow,
    m.in. pozwoli na modernizacje i utrzymanie istniejacej komunikacji tramwajowej,
    ktora ma byc zlikwidowana wyłacznie z powodu braku srodkow finansowych miasta."


  • Gość: K4 IP: *.gl.digi.pl 18.05.09, 23:47
    Pierwszy raz się muszę z panem MB zgodzić... zresztą, to nie tylko jego głos
    mówi, aby nie kasować linii tramwajowej.
    Taka polityka zemści się na panu prezydencie Frankiewiczu w najbliższych wyborach...
  • Gość: majka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 00:11
    Gość portalu: K4 napisał(a):

    > Pierwszy raz się muszę z panem MB zgodzić... zresztą, to nie tylko jego głos
    > mówi, aby nie kasować linii tramwajowej.

    Pierwszy raz?
    A nieprzerwany strumien tirow trzesacych miastem i starymi kamienicami
    akceptujesz?? tylko dlatego ze 15km objazd to rachunek ekonomiczny wielkich firm
    przewozowych
  • opserfer 19.05.09, 06:56
    kolejna i permanentna :)))))))))
    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • opserfer 19.05.09, 06:57
    niech te strucle stoją w muzeum. niech sobie bereza do nich
    dopłaca, jak ma życzenie. WON.
    :)))

    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • Gość: tomb IP: *.bu.edu 19.05.09, 00:54
    > Pierwszy raz się muszę z panem MB zgodzić
    Nie tylko ty i nie tylko w tej sprawie zgodzicie sie kiedys z panem MB, ale juz
    bedzie za pozno. Po prostu ludzie slepo wierzyli cale lata ZF, ktory cale lata
    klamal i klamie nadal.
  • Gość: maria IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 01:01
    marek_berezowski napisał:
    > ponieważ usunięto wniesioną tu dziś przeze mnie
    > informację domagam się od
    > Administracji Forum wyjaśnienia drogą urzędową, które przepisy prawne zostały
    > przeze mnie złamane, z podaniem właściwych regulacji prawnych), informuję, że
    > wyłącznie z tego powodu nie będę więcej korzystał z tego Forum.
  • Gość: pasazer_T IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 03:04
    > Pierwszy raz się muszę z panem MB zgodzić... zresztą, to nie tylko jego głos
    > mówi, aby nie kasować linii tramwajowej.
    A czyj praktycznie jeszcze w radzie miejskiej? Wszyscy radni sa za likwidacja T!
    Zapamietajmy to, gdy za rok znowu zaczna nam mydlic oczy przed kolejnymi wyborami.
    > Taka polityka zemści się na panu prezydencie Frankiewiczu w najbliższych wybora
    > ch...
    To bedzie juz za pozno.
  • Gość: rx IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 00:05
    Popieram likwidację. Tramwaje to w polsce worek bez dna, a kapitalny
    remont w samych gliwicach to minimum parędziesiąt mln zł. Za tą kasę
    można zrobić wiele w mieście. zresztą mam paru znajomych
    mieszkającycjh w śródmieściu przy torach i oni wcale tej decyzji nie
    żałują. Mniejszy hałas robi bowiem autobus niż klekoczący tramwaj,
    od którego wszystko się trzęsie i pęka. A ekologia to głupie
    gadanie. Nowoczesne autobusy to jest właśnie ekologia, a nie
    spalanie ton węgla, żeby był prąd na tramwaje. jedyny minus tej
    decyzji to pewnie rzadsza częstotliwość połączeń ( zarówno w dzień
    jak i w nocy, a później pewnie odwrócenie się od pewnych odcinków
    jak np wójtowa wieś, dalsza chorzowska,no bo tam przecież już jeżdżą
    autobusy!!) zmiana ruchu na ul. górnych wałów na dwukierunkową(dla
    busów oczywiście)i początkowy szok, że na Zwycięstwa będą jeździły
    długie busy przegubowe. A po paru miesiącach okaże się, że wystarczy
    tylko transport na lini szkoła muzyczna-rynek-dworzec, bo wszędzie
    indziej już jeżdżą autobusy
  • Gość: majka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 00:14
    Jedyny pozytek z tej decyzji to 100% KONIEC frankensztajna
    Nareszcie miasto odżyje
  • test1410 19.05.09, 09:04
    Cały transport publiczny to worek bez dna ;) - to tak z definicji.

    Autobus stojący w korku pali paliwo cały czas, tramwaj stojący w korku nie
    zużywa energii.
    Autobus produkuje spaliny w centrum, bez możliwości ich dokładnego oczyszczenia.
    Tramwaj emituje zanieczyszczenia poza miastem, dodatkowo elektrownie posiadają
    zaawansowane technologicznie filtry.

    Sprawność silnika spalinowego wynosi około 25-35%, sprawność silnika
    elektrycznego ok 90%.
    Węgiel mamy własny, ropa jest podatna na wahania kursów walut i spekulację.
  • Gość: TJ IP: *.gl.digi.pl 21.05.09, 12:55
    > Sprawność silnika spalinowego wynosi około 25-35%, sprawność
    silnika
    > elektrycznego ok 90%.
    > Węgiel mamy własny, ropa jest podatna na wahania kursów walut i
    spekulację

    a wiesz jaka jest sprawnosc energetycznej lini przesylowej?
    dodaj jeszcze do tego straty na trakcji tramwajowej ktora jest
    zasilana bez przerwy przez 24h/dobe. Przelicz to jeszcze raz i wroc
    na forum z rewelacjami. Potem sie jeszcze zastanow czemu koszt
    przejazu 1km autobusem w porownaniu z tramwajem jest duzo nizszy.
    Podpowiem ze ma to duzo wspolnego z twoja cudowna sprawnoscia.
  • test1410 21.05.09, 19:41
    Celowo tego nie napisałem - bo sprawność silnika spalinowego jest taka tylko w korzystnych warunkach (w okolicy maksymalnego momentu obrotowego).

    Sprawność elektrowni cieplnych to max. 60%, straty energii podczas przesyłu wynoszą od 3 do 6% (w regionach o słabej sieci do 20%, w państwach słabo rozwiniętych/rozwijających się mogą osiągać 50%).

    Wychodzi ~45% w wypadku silnika elektrycznego (przy dobrze rozwiniętej i nowoczesnej infrastrukturze).

    Spalania oleju napędowego w korku nie uniknie się bez pojazdów hybrydowych.

    PS
    Co do sprawności to dalej nie uwzględniamy kosztu (energetycznego) transportu i wydobycia paliw (dla ropy są większe niż dla węgla).
  • Gość: trudno uwierzyc IP: *.digineo.de 19.05.09, 00:13
    Cytat z GW: "Samorządowcy argumentowali, że trudno będzie ustalić pytanie, na
    które mieliby odpowiedzieć ludzie,"
    To swiadczy, ze samorzadowcy sa skonczonymi debilami.
  • Gość: majka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 00:16
    > To swiadczy, ze samorzadowcy sa skonczonymi debilami.
    A przede wszystkim sprzedajnymi gnojkami
  • Gość: bryzia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 00:16
    "Prof. Kazimierz Kłosek, kierownik Zakładu Dróg i Kolei Politechniki Śląskiej w
    Gliwicach uważa decyzję miasta za krótkowzroczną i nieprzemyślaną. Gliwice są
    chyba jedynym miastem w Polsce, które dobrowolnie rezygnuje z tramwajów. To
    działanie pod prąd, bo dzisiaj nowoczesny transport miejski opiera się na szynach."
  • opserfer 19.05.09, 06:59
    tylko literki ci się pomerdały - wybaczam.
    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • Gość: OKOTiPKM IP: *.eimperium.pl 19.05.09, 00:42
    "Wydawać by się mogło, że w Europie już minęła epoka lat 70-tych, gdy na potęgę likwidowano systemy tramwajowe, zastępując je drogami dla samochodów i parkingami. Dziś, 30 lat później, wręcz z motoryzacją indywidualną się walczy. Ogranicza się wjazd do centrów miast, wprowadza myto za używanie dróg miejskich, dla dojeżdżających spoza miasta buduje się parkingi buforowe na peryferiach i zmusza ich metodą redukcji miejsc parkingowych do poruszania się po mieście transportem zbiorowym. Wszystko to w celu uczynienia miast cichymi i spokojnymi, wolnymi od nadmiernego ruchu tranzytowego.

    Gliwice są inne. Możliwe że ze względu na polityczne wpływy tutejszego koncernu samochodowego. Miasto, zupełnie przeciwnie niż reszta Europy, buduje Drogową Trasę Średnicową wprowadzającą gigantyczny strumień pojazdów w historyczne centrum miasta, w okolice ul. Zwycięstwa. Tam gdzie ongiś podwoziła do centrum miasta swoich pasażerów wąskotorowa kolej dojazdowa (zlikwidowana w latach 90-tych), oraz istniał kanał żeglugowy, powstanie rozcinająca historyczne centrum śródmiejska autostrada.

    Ów pomysł wydaje się tak egzotyczny, że jego komentowanie wydaje się dla ekonomisty transportu stratą czasu. Koszty zewnętrzne, hałas, spaliny, rozcięcie ścisłego centrum. Argumentów przeciw są setki. Takie drogi się dziś likwiduje. Tymczasem tutejsze władze miasta działają w sprawdzonym już, totalitarnym, antydemokratycznym stylu. Słychać o niedopuszczaniu krytyków do słowa, odmowie im prawa do zabrania głosu. Ci ludzie to przeciwnicy demokracji. Przecież podstawą demokracji jest wolność słowa. Tu jej nie mamy.

    Likwidacja systemu tramwajowego w Gliwicach to tylko kolejny wykwit braku wiedzy tych ludzi. W Europie liczba miast z systemami tramwajowymi nieustannie rośnie od dekady. Tutaj zaś mamy tendencje sprzed lat 30 czy 40-tu. Nie mają pieniędzy na remont infrastruktury? Nowoczesny system tramwajowy uważają za zbyteczny luksus skoro zdezelowana komunikacja miejska straciła już wszystkich pasażerów ze średniej klasy i wozi tylko biednych?

    Ich wybór. Ale niech nie niszczą nieodwracalnie systemu transportowego którego później nie sposób będzie odbudować zważywszy na ubóstwo polskich miast. Jeśli nie ma pieniędzy na komunikację tramwajową dziś, to niech tramwaj kursuje tylko w godzinach szczytu. Byle nie niszczyć nieodwracalnie infrastruktury mimo swego stanu wciąż wartej setki milionów złotych.

    Być może w przyszłości przyjdą lepsze władze które zdecydują się postawić na ekologiczny transport zbiorowy i wdrożyć politykę typową dla miast Europy Zachodniej. Jak na razie, mamy do czynienia z ludźmi którzy żyją w innej epoce, tej która swoje chwile glorii przeżywała przed 30 czy 40 laty. Śląsk jako region jest właśnie zatrzymany w takiej epoce, nie tylko z powodu jego kasty politycznej. Zmiany polityczne mogą być zapalnikiem koniecznych przemian, które odbyć się muszą w ludziach. Świat polityki tylko je odwzorowuje."
  • Gość: Zabrzanin IP: 95.160.254.* 19.05.09, 00:45
    Gliwice powoli robią się prowincjonalną mieściną. Ulica Zwycięstwa to już nie reprezentacyjna arteria miasta ale niekończący się ciąg banków, które mogą zaoferować więcej pieniędzy za wynajem i czynsz lokali dla chciwych władz miasta, niż inni, prowadzący normalną działalność handlową przedsiębiorcy :/ Ciekawe, kiedy rynek opanują placówki bankowe?
    Teraz prezydent Gliwic, wbrew głosom i protestom mieszkańców likwiduje linię tramwajową...To zupełny brak poszanowania wyborców, dzięki którym jest prezydentem tego jednego z piękniejszych (przynajmniej na razie) miast na Śląsku. A z nowych inwestycji promuje tylko halę podium, a nie np. rewitalizację Kłodnicy i jej nabrzeża w centrum, co pozwoliłoby na stworzenie całkiem nowej przestrzeni miejskiej dla mieszkańców.
    Mieszkańcy Gliwic - współczuję Wam takiego prezydenta - nie głosujcie na niego w najbliższych wyborach !
  • Gość: dr Maciaszek IP: *.foebud.org 19.05.09, 00:48
    Pan dr Maciaszek proponuje, aby mieszkancy, instytucje itp, indywidualnie
    skladali wnioski do KZK GOP o nie przyjecie wniosku Frankiewicza!
  • Gość: mieszkaniec IP: 202.75.39.* 19.05.09, 01:05
    Dzis wieczorem MB wyslal taki zbiorowy email do radnych, prezydentow i mieszkancow:

    "Prosze Panstwa Radnych,
    po raz kolejny powtarzam, ze tylko mieszkancy, poprzez referendum, maja prawo
    zdecydowac, czy
    prezydent powinien wystapic z wnioskiem do KZK GOP o likwidacje tramwaju w
    Gliwicach.
    W najgorszym wypadku decydowac o tym moze Rada Miejska, a nie sam prezydent, nie
    pytajac o zdanie nawet Rady! W tej sytuacji wniosek do KZK GOP powinien byc
    poprzedzony odpowiednia uchwala
    Rady Miejskiej, upowazniajaca prezydenta do wystapienia do KZK GOP! Po co w
    Gliwicach jest RM?!
    Zwracam sie do Przewodniczacego RM, Zastepcow Przewodniczacego, szefow Komisji i
    klubow
    oraz wszytkich pozostalych Radnych o wspolne podjecie inicjatywy w tym zakresie.
    Marek Berezowski"

    Faktycznie, jakim prawem Frankiewicz wystepuje do KZK GOP bez uzgodnienia z
    rada? RM jest niepotrzebna!
  • Gość: wyjaśniacz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 01:09
    Gość portalu: marek berezowski napisał(a):
    > Faktycznie, jakim prawem Frankiewicz wystepuje do KZK GOP bez uzgodnienia z
    > rada? RM jest niepotrzebna!

    ZF wyjaśnia to w wywiadzie dla IR: "do KZK GOP mogę jedynie wystąpić z
    wnioskiem, podobnie jak może to zrobić każda gmina, ba, każdy obywatel."
    www.rynkowy.com.pl/wiadomosci/?p=4598
  • Gość: wycior IP: *.artikel10a.at 19.05.09, 01:21
    > ZF wyjaśnia to w wywiadzie dla IR: "do KZK GOP mogę jedynie wystąpić z
    > wnioskiem, podobnie jak może to zrobić każda gmina, ba, każdy obywatel."
    > www.rynkowy.com.pl/wiadomosci/?p=4598
    To co wyjasnia ZF w IR jest tyle warte co papier toaletowy w miejskim WC.
  • Gość: wyjaśniacz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 01:27
    Skoro nie interesuje cię odpowiedź to po co pytasz?
    Dyskusja z wami przypomina spór z działaczami związkowymi w dymie z płonącej
    opony. Zero argumentów tylko wyzwiska i obrażanie każdego kto ma inne zdanie.
  • Gość: sciemniacz IP: *.artikel10a.at 19.05.09, 01:26
    > Gość portalu: zygmunt frankiewicz napisał(a):
    > ZF wyjaśnia to w wywiadzie dla IR: "do KZK GOP mogę jedynie wystąpić z
    > wnioskiem, podobnie jak może to zrobić każda gmina, ba, każdy obywatel."
    > www.rynkowy.com.pl/wiadomosci/?p=4598

    Swietnie! W takim razie mieszkancy wystapia do KZK GOP o nielikwidowanie tramwaju.
  • macpor 19.05.09, 07:43
    > Swietnie! W takim razie mieszkancy wystapia do KZK GOP o
    > nielikwidowanie tramwaju.
    I tak trzymać! Jedynie konstruktywna opozycja wobec
    Frankiewicza ma szansę na zwycięstwo, a nie charakterystyczne dla
    niektórych osób pieniactwo.
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 01:34
    A ktoś sprawdził czy nie narobił błędów ortograficznych? Bo potem znowu będzie
    wstyd na pół Śląska.
  • Gość: hej IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 01:10
    zlikwidowanie w Gliwicach tramwajów spowoduje, że również n.p. w
    Zabrzu spadnie liczba ich pasażerów i wzrośnie koszt ich utrzymania.
    Prezydent Gliwic podkłada zatem świnie innym miastom.
    A remont to przecież można zrobić za kasę unijną, nie potrafią jej
    wydać przecież....
  • Gość: A IP: *.eimperium.pl 19.05.09, 01:10
    Dziennik Zachodni co roku przyznaje nagrody dla zasłużonych osób dla regionu - tzw. "Miody". A przy okazji "honoruje" osoby, które się dla regionu nie przyczyniły. W tym roku nagrodę otrzymał przewodniczący zarządu KZK GOP R.Urbańczyk, b.Prezydent Zabrza
    --------------------
    UZASADNIENIE:
    ----------------
    Przyznajemy Chrzan za bezustanne trwanie w przekonaniu, że sposobem na poprawę wyniku finansowego jest cięcie kosztów i ograniczanie oferty przewozowej, a nie jej poprawa mogąca doprowadzić do zwiększenia ilości klientów. Za konsekwentne i uporczywe ignorowanie opinii pasażerów i bezkrytyczną akceptację działań samorządów, zmierzających do likwidacji kolejnych linii tramwajowych (przykładem słynna chorzowska "12", nad utratą której do tej pory boleją mieszkańcy). Za wieloletnie tolerowanie obsługi części linii autobusowych przez graty, których miejsce od dawna jest już na złomowisku. Wreszcie za żółwie tempo prac nad stworzeniem wspólnego biletu dla komunikacji autobusowej, tramwajowej i kolejowej. Za przekonanie, że pasażerowie są dani raz na zawsze i będą czekać po kilka lat na moment, kiedy taki bilet wreszcie zostanie im łaskawie ofiarowany. Krótko mówiąc ten Chrzan jest za dezorganizowanie, a nie organizowanie komunikacji masowej w regionie
    ===========================

    Jaką nagrodę powinien dostać Frankiewicz?
  • Gość: A IP: *.eimperium.pl 19.05.09, 01:19
    Prezes Urabańczyk znany gliwiczanom z popierania Frankiewicza podczas debaty komunikacyjnej w UM(zresztą b. prezydent Zabrza)
    dostał prestiżową nagrodę. Dziennik Zachodni co roku przyznaje nagrody dla zasłużonych osób dla regionu - tzw. "Miody". A przy okazji "honoruje" osoby, które się dla regionu nie przyczyniły. W tym roku nagrodę otrzymał przewodniczący zarządu KZK GOP.
    -----------------------
    Uzasadnienie za DZ
    ---------------------
    Przyznajemy Chrzan za bezustanne trwanie w przekonaniu, że sposobem na poprawę wyniku finansowego jest cięcie kosztów i ograniczanie oferty przewozowej, a nie jej poprawa mogąca doprowadzić do zwiększenia ilości klientów. Za konsekwentne i uporczywe ignorowanie opinii pasażerów i bezkrytyczną akceptację działań samorządów, zmierzających do likwidacji kolejnych linii tramwajowych (przykładem słynna chorzowska "12", nad utratą której do tej pory boleją mieszkańcy). Za wieloletnie tolerowanie obsługi części linii autobusowych przez graty, których miejsce od dawna jest już na złomowisku. Wreszcie za żółwie tempo prac nad stworzeniem wspólnego biletu dla komunikacji autobusowej, tramwajowej i kolejowej. Za przekonanie, że pasażerowie są dani raz na zawsze i będą czekać po kilka lat na moment, kiedy taki bilet wreszcie zostanie im łaskawie ofiarowany. Krótko mówiąc ten Chrzan jest za dezorganizowanie, a nie organizowanie komunikacji masowej w regionie.
    -----------------------
    A nagroda dla Frankiewicza?
  • Gość: sciemniacz IP: *.artikel10a.at 19.05.09, 01:28
    > A nagroda dla Frankiewicza?
    Taczki.
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 01:29
    Taczki dla berezy i pieczary.

    Dla Franka miodek.
  • Gość: beatrycz IP: *.foebud.org 19.05.09, 01:33
    Won z mojego miasta, pijani grilarze z Zernik! Z powrotem na bialoruska wies!
    Rece precz od Gliwic, wsioki!
  • Gość: buc IP: *.gl.digi.pl 19.05.09, 09:03
    Jak sie dokladni przeczyta i artykul, i powyzsza "dyskusje", to nie
    da sie nie odniesc wrazenia, ze ci tzw. "tramwajowi obroncy" kieruja
    sie tylko i wylacznie nienawiscia do ZF. Zadenz nich nie byl laskaw
    zauwazyc ciekawego spostrzezenia o roli KZK w degradacji tego srdoka
    transportu- wiecej- wycinajac tendencyjnie wlasnie te czesc z
    wypowiedzi daja temu dowo
  • Gość: hmmm IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 09:10
    nie KZK a Tramwaje Śląskie które do tamtego roku były praktycznie warszawskie
    czyli niczyje bo to pasowało m.in. takim gościom jak Frankiewicz. A co to jest
    KZK to też jest Frankiewcz. A jak teraz jest możliwość inwestowania przez miasta
    przed czym się wzbraniały to teraz Frankiewicz umywa ręce
  • opserfer 19.05.09, 10:21
    franio to mistrzu - jest wszędzie i wszystko robi :)))) Oj
    oszołomy - wszystko się wam pomerdało.
    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • Gość: hermes IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 10:52
    > franio to mistrzu - jest wszędzie i wszystko robi :)))) Oj
    > oszołomy - wszystko się wam pomerdało.

    PO_merdało się tobie sierściuchu ogoniskiem, a franio jest mistrzem od kręcenia lodów.
    vide -> katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/453119.html
  • opserfer 19.05.09, 11:51
    jakbyś trochę pogrillował to byś bzdur nie pitolił :)))) niedomiar
    białka w organiżmie.
    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • Gość: Mieszkaniec IP: 94.254.190.* 19.05.09, 14:44
    My mieszkańcy śrutmieśća dzienkujemy Panó Frankiewiczowi za mondrom decyzje.
    Prośimy jeszcze o cofnieńće gópiej decyzji zprzet kilkónastó lad przes którom
    nie morzna wjeżdżać autem na rynek. Jakby go tak znowó otforzyć dla róhó
    kołowego, to by było wygodniej dla fszyskich dojehadź wszeńdzie. Morznaby terz
    urzondzidź tam parkink dla tiruf co ih kierofcy mogliby sie posialdź w
    tamtejszyh knajpkah, przes co ih właściciele by wiencej zarabiali i wieńksze
    podadki płacili do miasta, za co morznaby kópidź wiencej fajnyh autobósuf i
    zbudowadź oprucz podium jeszcze za 3 chale widowiskowe.
  • opserfer 19.05.09, 18:06
    pięć hal - a jak :)))) Byle tylko liskowi żyłka pękła.
    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • opserfer 19.05.09, 18:08
    teraz to już za późno. Pierwsze słowo do dziennika... teraz już nie
    wejdę w ten link :))))))
    (jeśli myślałeś, że w ogóle w niego wejdę nawet za pierwszym razem -
    znaczy, że zostałeś myśliwym :)))

    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • piotr7777 19.05.09, 18:31
    ...dlatego ich redukcja jest działaniem antyśląskim.
  • opserfer 19.05.09, 19:03
    dziedzictwo? masz prąd w domu, czy komp na dynamo ci chodzi?
    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • Gość: kusy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 21:46
    > dziedzictwo? masz prąd w domu, czy komp na dynamo ci chodzi?

    z toba palancie nie warto polemizowac, bo to daremne strzepienie jezyka i rzucanie perel przed wieprze.
    dlatego bujaj się, ad remu nie bedzie:)
  • opserfer 19.05.09, 22:38
    veni, vidi, vici czopku :))))
    --
    MediaMarkt nie dla berezy i pieczary.
  • bereklon 20.05.09, 00:56
    Katowice
    img.photobucket.com/albums/v499/koniaczeq/100_348112.jpg
    Poznań
    www.fothost.pl/upload/09/12/b31004bf.jpg
    Łódź
    i621.photobucket.com/albums/tt295/MarcinK/Lodz/lDSC09424.jpg
    Warszawa

    images35.fotosik.pl/11/99fc0966f9d9cc6e.jpg
    Każde z tych miast rozbudowuje albo modernizuje komunikacje tramwajową ale jest jedno
    miasto na zachód od katowic i na południowy-wschód od opola gdzie komunikacje tramwajową się likwiduję w mieście tym prezydent uważa że autobusy są bardziej ekologiczne a najbardziej ekologiczne są autobusy tego typu
    www.phototrans.eu//images/photos/big/44/326506.jpg
    --
    Zygmunt Frankiewicz likwiduje tramwaj on wszystko zlikwiduje
  • pr51 21.05.09, 14:02
    > ...dlatego ich redukcja jest działaniem antyśląskim

    Twój prawdziadek pewnie mieszkał w lepiance i orał sochą. Jak tak
    uwielbiasz starocie, to podaj adres tej lepianki i museum, do
    którego trafiła ta socha. Jak nie potrafisz, to pewnikiem tylko
    sobie pobredziłeś dla bredzenia.

    --
    Jeśli mędrcy zawodzą, to nie znaczy, że głupcy zbawią świat.
  • Gość: OKOTiPKM IP: *.eimperium.pl 19.05.09, 01:47
    "W roku 1922r tylko jeden na 10 Amerykanów miał samochód, pozostałych dziewięciu używało transportu publicznego. W tym czasie Alfred P. Sloan Prezydent General Motors powiedział: „to wspaniała okazja możemy zdobyć 90% rynku, jeśli zamienimy ich w użytkowników samochodów”. Jeśli wyeliminujemy konkurencję tramwajów stworzymy nowy rynek zbytu dla naszych samochodów. A jeżeli się to nie uda całą sprzedaż ograniczy się do obecnego poziomu."

    Trzeba było pozbyć się tramwajów, samochody potrzebowały przestrzeni, którą zajmowały tramwaje. Ideą Sloana było zmotoryzowanie wszystkich większych miast w całym kraju, a to oznaczało zamianę komunikacji szynowej na autobusową. Było do przewidzenia, że autobusami nikt nie będzie chciał jeździć, i ludzie zaczną kupować więcej samochodów.

    Więcej tutaj:

    gliwice.republika.pl/likwidacjaT/

    Polecam film on-line w wersji polskiej:
    www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=32



  • Gość: pasazer_T IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 03:00
    Frankiewicz powinien stanac przed trybunalem za zlikwidowanie tramwaju.
  • Gość: A IP: *.eimperium.pl 19.05.09, 07:15
    Dochodzi już godz. 7:00
    Szanowny p.opserwer już na posterunku w gliwickim magistracie rozpoczyna swój dzień. Tak wcześnie!
    A może lepiej byłoby coś sensownego dla mieszkańcow i miasta zrobić w tym czasie?
  • macpor 19.05.09, 07:40
    "Chodzi o przygotowanie nowych przystanków, ustawienie wiat i
    wytyczenie zatok dla autobusów. Tak więc autobusy zastąpią tramwaje po
    wakacjach."

    A po co? Jak ta sama trasa to są te same przystanki. Jak trzeba
    przygotować nowe przystanki i stawiać nowe wiaty to znaczy że trasa
    nie będzie
    ta sama. Jak nie ta sama to nie jest już proste
    zastąpienie.

    Czy będzie tak jak z drzewami? Wycina się w środku miasta, a sadzi się
    w parku miejskim? Tramwaj się zlikwiduje a w zamian puści się
    zupełnie inną linię autobusową z inną częstotliwością kursów i z inną
    trasą?
  • Gość: MR IP: *.sileman.net.pl 19.05.09, 07:48
    To dobra wiadomość. Mam nadzieję że UM pójdzie za ciosem i rozpocznie
    likwidację nierentownych autobusów.
  • Gość: Ahorcado IP: 87.205.18.* 19.05.09, 07:59
    przedmieść Katowic. I dobrze. Głupotę trzeba karać. Mam nadzieję, że kolejnym
    krokiem będzie zaludnienie śródmieścia tego miasta jeszcze większą liczbą meneli.
  • Gość: hmmm IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 08:20
    to będzie gwoźdź do trumny Frankiewicza. Pierwsze to była kłótnia i pożegnanie z
    PO która będzie rozdawać karty w przyszłych wyborach.
    Mnie tylko martwi że tak szybko się z tym pospieszyli o dziwo jak coś mają
    zbudować to wlecze się to nie miłosiernie jak coś mają zburzy to idzie jak po
    maśle . Miałem nadzieję że w tym roku mu się nie uda, może być ponownie trudno
    wskrzesi tramwaje
  • rojberek 19.05.09, 08:14
    Czy nawet do Zabrza?
    Większość korzysta z autobusów linii 840, 870 czy nawet 6-tki.
  • Gość: darek IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 19.05.09, 11:34
    Nie większość tylko część. A to dlatego, że są pośpieszne. Z 6 na pewno nikt nie
    korzysta.
    No i to głupie stwierdzenie że nikt nie jedzie od początku do końca trasy. A czy
    ktoś jedzie np takim 57 z Brzezinki na Helenkę? Nie. Jakby to wyglądało gdyby
    tramwaj 1 jechał z Wójtowej Wsi do PKP jako jedna linia. Jako druga linia z PKP
    do Zajezdni. Jako trzecia linia po Zabrzu. Taką linię tworzy się by wypuścić
    mniej taboru na trasę. Na obecnej 4ce kursuje 6 tramwajów. Gdyby to rozbito na 3
    powyższe linie to byłoby co najmniej 8.
  • Gość: michał IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.05.09, 16:57
    A zastanawiał się ktoś z Was kiedyś czemu ludzie wybierają autobus?
    Hmm to jest dopiero pytanie, szkoda, że nie znacie odpowiedzi.
  • Gość: gliwiczanin IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.05.09, 08:30
    Równolegle z tramwajem zniknie raz na zawsze szkodliwydla Gliwic desant z Żernik!
    "Tak nam dopomóż Bóg"!
  • Gość: TP IP: *.238.64.20.ip.airbites.pl 19.05.09, 08:40
    Tylko odwołanie z prezydentury tego szaleńca może zapobiec tej jak i
    innym katastrofalnym decyzjom dla Gliwic. Niech mieszkańcy zaczną
    zbierać podpisy pod zorganizowaniem referendum w sprawie odwołania
    Frankiewicza ze stanowiska!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka