Dodaj do ulubionych

Niedoczynność tarczycy a porost włosów

21.02.11, 17:40
czy to prawda że w niedoczynności włosy rosną bardzo wolno ok 1 cm rocznie lub wcale? Bo ja się tego boję że tak mogę mieć. Brwi depiluję i odrastają a wyrwałam duże pasmo włosów z boku 2 miesiące temu i nawet śladu włosów nie ma. Podejrzewam niedoczynność u siebieuncertain
Edytor zaawansowany
  • 21.02.11, 23:41
    hummm nie wiem jak z tym porostem wlosow - czy rzeczywiscie sie zatrzymuje. na pewno wypadaja (chiociaz wcale nie znaczy zxe akurat tobie wypadna)

    natomiast jak o brwiach juz mowimy to warto wspomniec ze przy niedoczynnosci moga ci brwi wypasc.
    jednym z objawow moze byc wypadniecie/przerzedzenie jednej trzeciej brwi od zewnetrznej strony. to taki standardowy objaw ale moze u kogos innego wiecej wypadnie lub mniej, roznie bywa.
    mnie tak sie wlasnie zrobilo chociaz ja nie wyrywam brwi. potem troche odrosly i sa ale sa takie nierowie porosniete.
    wiec moze daj na wstrzymanie z tym wyrywaniem
    --
    ......He believes in the work we do here.
    - And what would that be exactly?
    .........A moral fusion between law and order and clinical care.
    - Pardon me Doc. - A what between what and what?
  • 22.02.11, 17:53
    W czasie niezdiagnozowanej i w zwiazku z tym nie leczonej niedoczynnosci zaczely mi wypadac wlosy w duzej ilosci. Lecze sie od ponad roku - przez pare miesiecy dawka hormonu byla troche za niska, bo wlosy nadal wychodzily. Po podwyzszeniu dawki, wlosy przestaly wpadac i zaczely szybciej rosnac - wiem dokladnie ile rosna, bo farbuje - przez dwa miesiace urosly mi ok 1 cm. Takze paznokcie przestaly sie rozdwajac, rosna szybko, sa twarde (moge otworzyc np puszke paznokciem, bez obawy, ze cos mu sie stanie).
    Niestety wlosy na nogach czy nadprogramowe brwi rosna mi caly czas rownie szybko, zarowno w niedoczynnosci jak i obecnie wink
  • 23.05.11, 02:16
    witam, jesli moge zapytac, to o ile podnioslas dawke leku, ze wlosy przestaly ci wypadac. mam u siebie to samo tzn, polroczne leczenie dawka 50mcg, az tu nagle, od ok miesiaca wlosy leca na leb, na szyje. myslisz, ze wieksza dawka pomoze, mimo, ze badania z zeszlego tygodnia sa w normie i endo zaleca zostanie przy 50mcg. pozdrawiam
  • 23.05.11, 08:38
    ola-achaja1980 napisała:

    > witam, jesli moge zapytac, to o ile podnioslas dawke leku, ze wlosy przestaly c
    > i wypadac. mam u siebie to samo tzn, polroczne leczenie dawka 50mcg, az tu nagl
    > e, od ok miesiaca wlosy leca na leb, na szyje. myslisz, ze wieksza dawka pomoze
    > , mimo, ze badania z zeszlego tygodnia sa w normie i endo zaleca zostanie przy
    > 50mcg. pozdrawiam

    Czytalam ze euhtyrox poteguje wypadanie wlosow, u dziecka po wyleczeniu niedoczynnosci calkiem wlosy wypadly. Wiec zwiekszenie dawki nic nie da na wlosy.
  • 23.05.11, 09:13
    Ja moge tylko pisac ze swojego doswiadczenia. W moim wypadku podniesienie dawki wplynelo na stan wlosow definitywnie. Poza tym mialam dodatkowo inne objawy, ktore zniknely dzieki podniesieniu dawki.
    Ja bralam 75 i podnioslam do 100, wtedy zauwazylam brak wypadania wlosow. Ale to kwestia indywidualna, wszystko zalezy jaka dawka w konkretnym przypadku jest ok.
  • 23.05.11, 13:21
    U mnie wypadanie włosów skończyło się, a ich wygląd bardzo się poprawił, nie po "podniesieniu dawki", ale po ogólnym doprowadzeniu organizmu do lepszego stanu. Czyli po uzupełnieniu niedoborów hormonalnych, dojście do w miarę stabilnej dawki (zajęło to ponad rok), uzupełnieniu niedoborów witaminowych, żelaza, modyfikacji diety (więcej warzyw). Samo podnoszenie dawki nie dawało takich efektów. Samopoczucie lepsze, wygląd lepszy, cera, włosy dużo ładniejsze. Ale nie ma hop siup, podniosę dawkę i od razu będzie lepiej.
  • 23.05.11, 20:07
    U mnie bylo lepiej, ale podkreslam: u mnie. Suplementowac np selen czy wit z gr B zaczelam pozniej. Diety nie zmianialam, bo od paru lat stosuje zdrowa. Mialam wysoki poziom ft4 ale niskie ft3, ktore podnioslo sie po zaczeciu suplementacji selenu. Jednak jesli chodzi o kwestie wlosow, u mnie przestaly one wypadac jedynie po podniesieniu dawki. Tak bylo.
  • 27.08.17, 03:32
    Czesc, pisze bo moze komus sie przyda po paru latach - tez mialam niedoczynnosc tarczycy i burze z hormonami (brak okresu) a teraz od ok. 3 miesiecy mam unormowane hormony. Wlosy przestaly wypadac od ok. miesiaca - wypada ok 20 dziennie smile (wczesniej 60, 70 co u mnie bylo duza liczba) ale ledwo rosna!!! Widze u siebie jedynie takie ciemne kropki - zalążki włosów, ale prawie nie moge znalezc malych wloskow. uncertain U mnie to raczej na pewno objaw niedoczynnosci (mialam ok. 4,5 gdzie norma to 1-1,5) wiec jestem na 99% pewna ze tak, niedoczynnosc tarczycy ma duzy wplyw na porost wlosow. Co dziwne te ktore mam rosna normalnie, ale nowe nie chca jeszcze rosnac. Slyszalam od dobrej trycholog, ze wlosy opornie odrastają przy niedoczynnosci. Ale dobra wiadomoscia jest to, ze w koncu odrosna i tak grube jak przed choroba smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.