Dodaj do ulubionych

dobry wieczor , czy i na moje wyniki zerknalby kto

23.04.17, 19:48
Dobry wieczor, bardzo prosze o opinie, dostalam juz wyniki, a do wizyty jeszcze dwa tygodnie...
kobieta lat 41

TSH 2,97 mU/l 57,21%
t3 3,0 36,84 ng/l 36,84%
t4 9,5 18,34 %

wg testu z forum 38 punktow

Folate / kwas foliowy / 2,7 norma 3,4-12
Vit B12 318 norma 210-910
vit D2+3 10 norma 31-82
TPO 28.0
cortisol 203 norma 42-224
DHEA 1,93
testosterone 0,17
prolactine 17,4
oestradiol 22,1
LH 4,8
FSH 5,6


Jezeli o jakis waznych zapominialam, prosze pytac, dopisze, bo wynikow mam na cala strone A4

Od 20 lat stale leki antydepresyjne w roznych kombinacjach i duzych dawkach , ostatnio przytylam 12 kg w rok, kompletny brak sily fizycznej, zmeczenie, ospalosc, opuchniecie, silne bole stawow, miesiaczki regularne, ale b.obfite, b.slne objawy pms

Czy ktos na forum potrafi znalezc klucz do tej zagadki ?

--
Znasz mnie
Spałam gdy się kończył świat
www.youtube.com/watch?v=LFB2PI_cW4w
Edytor zaawansowany
  • 23.04.17, 19:49
    t3 3,0 ng/l a procentowo 36,84% wg kalkkulatora

    --
    Znasz mnie
    Spałam gdy się kończył świat
    www.youtube.com/watch?v=LFB2PI_cW4w
  • 24.04.17, 10:36
    Wyniki nie są złe, jak na 41-latkę, ale zastanawiam się dlaczego zrobiono t3,4 a nie ft3 i 4 ?
    Kortyzol duży-sprzyja tyciu.
    Atpo-podaj normy, zakładam że norma do ok.100 , więc jest ok.
    Jaki cynk i magnez?
    Objawy niedoboru?
    Dobrze byłoby też podać spis leków jakie bierzesz.
  • 24.04.17, 11:41
    Zrobiono T3 libre i T4 libre, czyli po polsku bedzie wolne, a wiec moze po polsku to ft 3 i ft4 ? Czy to nam cos zmienia?

    aTPO norma tutaj ponizej 60.
    Magnezu, Cynku nie zrobiono.
    Przerazila mnie ta Vit D mam 10, a norma miedzy 31-82.
    Cukier nieladny 1,02, a norma 0,7 do 1,10

    Biore venlakaksyne / effexor 150 / i bupropion / elontril 300 / dzienie.

    Czuje sie psychicznie i fizycznie jak wrak. Najchetniej lezalabym i patrzala w sufit. Kompletny brak energii to wykonania podstawowych czynnosci. reka wazy tone. Bardzo bola mnie stawy, jestem opuchnieta - dlonie, nogi. Sucha skora, pekajace mimo pielegnacji /do krwi /piety i opuszki kcukow. Koszmarne zmeczenie, ale nie potafie zasnac. Jak zasne budze sie wielokrotnie, jak juz spie gwaltownie ruszam, a to reka, a to noga - maz sie budzi wink. Do tego cala gama psychicznych objawow - depresja lekooporna. Jestem wykonczona. Jest craz gorzej.


    --
    Znasz mnie
    Spałam gdy się kończył świat
    www.youtube.com/watch?v=LFB2PI_cW4w
  • 24.04.17, 12:59
    No nie mozesz sie dobrze czuc, bo
    1. masz bardzo niskie poziomy wolnych hormonow, ponizej 40 %, wiekszosc z nas bardzo zle funkcjonuje przy tak niskich pozmimach.
    2. Sytuacja niedoczynnosci musi trwac juz dosc dlugo, bo zdazylas dorobic sie powaznych nedoborow"
    kwas foliowy. b12 a witamina d zwlaszcza sa tragicze.
    Powinnas zaczac uzupleniac niedobory, najlepiej pod katrolam endokrynologa lub neurologa, bo
    niedobor d oraz b12 daja powazne powiklania rowniez neurologiczne, ty opisujesz dermatologiczne
    problemy, ktore wynikaja z niedoboru witamin nietylko tych, ktorych oznaczenie wykonalas.
    Wysoki kortyzol, o ktorej godzinie robilas badanie i czy po przespanej nocy????
    To moga byc zmeczone nadnercza i tak sie dzieje kiedy uklad hormonalny rozregulowany.

    Koniecznie zrob badanie krzywej insulinowej i glukozowej!

    Udaj sie prosze do endokrynologa opisz wszystkie objawy, powiedz ze jestes leczona na depresje i to nie zmienia twego samopoczucia. Pokaz wszystkie te wyniki.
  • 24.04.17, 13:06
    Zapomnialam napisac ze koniecznie trzeba wykonac USG tarczycy, zeby okreslic jej rozmiar i czy nie ma guzkow oraz czy nie przeszla/przechodzi stan zapalnego.
  • 24.04.17, 13:07
    FT4 masz tragicznie niskie.
  • 24.04.17, 14:29
    Kortyzol po przespanej nocy i w dodatku jeszcze 30 min musialam dodatkowo spokojnie czekac przed badaniem sad

    Na badania wyslala mnie ginekolog-endokrynolog. Cala seria byla robiona miedzy 5-8 dniem cyklu, jtro ide na kolejne , ktore maja bys wykonane miedzy 18 a 21.

    Z objawow neurologicznych, migreny przy naglej zmianie pogody i po silnym stresie, dretwienie konczyn przy dlugim siedzeniu, jazda samochodem, czy siedzenie przy biurku, nadwrazliwosc na dzwieki o ile to tez sie liczy.




    --
    Znasz mnie
    Spałam gdy się kończył świat
    www.youtube.com/watch?v=LFB2PI_cW4w
  • 24.04.17, 14:32
    Poroz tego co pisalam wczesniej powinnas przebadac sie w kierunku tezyczki wapniowej lub i magnezowej, takie badanie wykonuje sie u neurologa ktory ma aparat, jesli nie ma to chociaz moze sprawdzic czy odruchy nie sa nasilone.
    wklejem Tobie pomcony link Nadter
    forum.gazeta.pl/forum/w,246288,145799824,145799824,Objawy_tezyczki_utajonej_.html

    POCZYTAJ KONIECZNIE!
  • 24.04.17, 14:58
    Punkt 1 -30 . wystepuja wszystkie objawy, ale jest mi mowione, te to depresja evt objawy uboczne lekow

    --
    Znasz mnie
    Spałam gdy się kończył świat
    www.youtube.com/watch?v=LFB2PI_cW4w
  • 24.04.17, 15:15
    Moze wreszcie odkrylas przyczyne swojego stanu.
    namawiam na konsultacje neurologiczna w sprawie tezyczki, najlepiej z badaniem EMG, przed badaniem nie nalezy zazywac wapnia i magnezy przez kilkanascie dni, bo nie bedzie obiektywne, wiec najpierw wybralabym sie na badanie a pozniej z lekarzem ustalila jak przyjmowac Mg/Ca.
  • 24.04.17, 13:02
    Taką D to ma 90 % populacji wiec nie ma co się przejmować tylko trzeba uzupełnić, bardziej niepokojący jest stan Twojego kwasu foliowego, jak masz z żelazem i b12 ok (b12 oczywiscie też warto podnieść do przynajmniej połowy normy ,bo tak wynik to wcale nie powód do zadowolenia) ,musisz to do ładu doprowadzić ,być może to się ciągnie latami i stąd te Twoje "brak sily fizycznej, zmęczenie, ospałość, i stany depresyjne"
  • 24.04.17, 13:38
    W sumie poczucie że "ręka waży tonę"-dokladnie tak samo, mam sama, i bóle stawów i ta trudność w podstawowych czynnościach-mam dokładnie to samo.
    Nie umiem znalezc leku albo przyczyny u siebie.
    Tzn u mnie częściowo kręgosłup a częściowo "niewiadomoco"ale wiem o co chodzi.
    Podejrzewam u siebie jakiś rodzaj miastenii, ale nielatwo to zdiagnozować.
    Może to jakieś resztki depresji?
    Próbowałaś suplementowac magnez i cynk?
    Tak ostroznie na początek, może coś pomoże?
    Niski poziom potasu może wskazywać też na problem z magnezem.
    Powtórz wyniki tarczycy jeszcze ze 2 (co 6 tyg) razy, zobaczymy co wyjdzie.

  • 24.04.17, 14:12
    po co powtarzac skoro dziweczyna pisze ze sie leczy na depresje od lat i ma ksiazkowe objawy oraz niedobory. Znow oceniasz na podstawie TSH.
  • 24.04.17, 14:19
    Nie wiem o co ci chodzi i co powtarzam.

  • 04.05.17, 16:48
    Bylam dzis u doktor z wynikami. Stwierdzila, ze poza witamina D i kwasem foliowym nie sa zle (!) niedoczynnosci w wynikach nie widzi, no mze cos slabo tarczyca pracuje, ale niedoczynnosc to nie jest. Kortyzol jej nie wzruszyl.
    Dostalam:L-Tyroksyne polowke 75 dziennie , witamine ampulke D25000 na tydzien , kwas foliowy i progesteron 400 mg pomiedzy 12-25 dniem cyklu, bo mialam niedobor hormonu cialka zoltego. Uwaza, ze to wszystko jest razem powiazane - to ginekolog-endokrynolog, ale dramatu nie ma. Czuje sie jak jakis hipochondryk, a naprawde czuje sie fatalnie.

    --
    Znasz mnie
    Spałam gdy się kończył świat
    www.youtube.com/watch?v=LFB2PI_cW4w

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.