Dodaj do ulubionych

Objawy nadczynności, uczulenia przy Milgammie N??

25.08.17, 20:34
Witam ponownie,
Od kilku m-cy roku regularnie miałam napady mega zmęczenia a następnie bólu w okolicy lędźwiowej. Zmęczenie było okropne, obezwładniające. Były to napady ok. tygodniowe. Do tego napady płaczu, nastroje depresyjne.

Mam % słabe wyniki Ft3 i guzki bez wola, nie mama Haszi.
Wyniki z marca przy dawce 75 Euthyroxu:
FT4 59.74% [ wynik 1.39, norma (0.93 - 1.7)]
FT3 18.33% [ wynik 2.44, norma (2 - 4.4)]
Robiłam próby wprowadzenia Novo ok.1/8 tabletki 75 ale odczuwałam objawy nadczynności..Biorę,aczkolwiek nieregularnie wit.D, K2, magnez,cynk, b-complex itp

Pomyślałam, jak nic b12 spadła mi już poniżej przyzwoitości bo męczyły mnie też od ok. roku zapalenia błony śluzowej żołądka, refluksy( ok.3 lata temu była nisko ale w normie)
Dowlekłam się w końcu do laboratorium i zbadałam zgodnie z zaleceniami z innych forów i stron homocysteinę, kwas foliowy.
Wyniki:
Wit.B12 : 125,80 pg/ml (191-663,0)
Homocysteina : 11,30 umol ( bez supli <15)
Kwas foliowy : 6, 06ng/ml (4,60-18,70)
Ferrytyna : 38,83 ng (13,00 -150,00)
Morfologia przed zastrzykami też nie najgorsza. MCV- w normie, nie wybujałe ,hmm..
Poszłam do rodzinnej, skomentowała, no że B12 nie jest tragiczna..żenada
Chciała przepisać Neurovit w tabsach – ale jak to? skoro się źle wchłania jedzenie..to jak..tabsy? Dała 10 apmulek Milgammy.
Uradowana jak skowronek zaczęłam brać zastrzyki- po ok.3 wypryszczyło mnie równo  Wrócił trądzik jak w wieku lat nastu.
I tu mam zagwostkę : bo zaczęły się też objawy jak przy niedoczynności : wybudzenia w nocy, albo nad ranem, ściśnięcie żołądka, jakby do refluksu częstsze wypróżnienia, nadpobudliwość ( podobnie jak przy próbie wprowadzenia Novo )
Aktualnie biorę 75 Euthyroxu i szczerze mówiąc dziś np. nie wzięłam bo chciałam mieć lżejszy dzień…i bałam się..
Po zastrzyku pojawią się jakby lekkie śniśnięcie głowy jak obręczą, leciutkie odczucia mdłości – ale to są objawy bardzo subtelne. No i ten trądzik.
I pytanie: czy to uczulenie na formy witamin –np. cyjanokobalaminę, chlorowodorek pirydoksyny itp.?
Czy może na wypełniacze w milgammie?? Czy może ja jestem uczulona na Wit. Z grupy B??????
Nie chcę wywalać kasy na badania zw. Z zaburzeniami metyzacji bo i tak na przyszłość będę brała w razie co suplementy w formie zmetylowanej..Tylko mam już obawy czy w ogóle brać???

No ale jeśli są takie niedobory to mam je zostawić bez wyrównywania??? I dać spokój temu złomowi jakim jest moje ciało? skoro robi bunt?
A z drugiej strony odczuwam pozytywy: przestały boleć odcinek lędźwiowy, poprawił się nastrój, nie wylewam morza łez, mam taki fajny b.stonowane nastawienie do problemów świata..I to mi się bardzo podoba…

I pytanie co tu robić? Brać resztę zastrzyków? Czy ktoś miał podobne objawy uboczne??A jeśli w końcu dojdzie do jakiegoś wstrząsu? Czytałam opis dziewczyny, że po 3 zastrzyku przeżyła coś podobnego..

Czy mogą wystąpić tak szybko objawy nadczynności bo nagle zaskoczyła przemiana T4 w T3????
Już zgłupiałam…a chciałam sobie polepszyć..
Trójkę tarczycową chcę zrobić po serii zastrzyków..

Edytor zaawansowany
  • 04.09.17, 18:53
    Na temat wyników hormonów nie będę się mądrzyć. Ale co do wit. B12 to moja lekarka mówiła mi, że Milgamma częściej wywołuje reakcje alergiczne. Ja biorę zastrzyki z samej witaminy. Poproś rodzinną o zmianę zastrzyków. Nawet jeśli te objawy są subtelne, jak to napisałaś, ja bym nie ryzykowała.
  • 06.09.17, 18:40
    Hmm, dzięki za info. Rodzinna rozmyślała chwilę i po zastanowieniu przypisała Milgammę -bo to kombinacja z kilkoma wit. z grupy B... Na pewno mam po iniekcjach więcej siły, trądzik dość szybko uspokoił się.. przerwałam w połowie by poobserwować co dalej będzie się działo..Zastanawiam się tylko, czy kontynuować branie witaminy B12 np. podjęzykowo.. bo jeśli mam kłopoty z wchłanianiem to czy warto bawić się w kropelki/tabletki...
  • 12.09.17, 14:15
    Masz tak niską B12, że trzeba coś z tym zrobić. Rób wszystko co się da: Proś rodzinną o zastrzyki tylko z tą witaminą (siostra_bronte pisze) i rozejrzyj się w razie czego za czymś pod język.
    Niekoniecznie wersja podjęzykowa Ci się nie wchłonie, czasami B12 jest niska z powodu leków na pęcherz - wypłukują B12. B12 źle się wchłania przy niedoczynności tarczycy, którą miałaś, ale już nie masz, a niedobór został.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.