Dodaj do ulubionych

Interpretacja wynikow

24.11.17, 17:16
Witam.
Rok temu miałam TSH 3.8, ale lekarz rodzinny powiedział ze wszystko jest Ok, powtórzyłam badanie we wrześniu TSH wynosiło 2.8 , trochę czytałam i dowiedziałam się ze nie jest to również satysfakcjonujący wynik. Dzis odebrałam poszerzone wyniki TSH o ft3 i ft4.

TSH 3.79 norma 0.27-4.2

FT4 40.26% [ wynik 1.24, norma (0.93 - 1.7)]

FT3 46.43% [ wynik 3.1, norma (1.8 - 4.6)]

Co dalej??
Edytor zaawansowany
  • 25.11.17, 16:28
    Źle się czujesz?
    Jeśli jesteś w wieku rozrodczym, to warto pójść do endo. Tylko w razie czego mów, że planujesz ciążę.
  • 25.11.17, 18:36
    Na razie jestem na antykoncepcji, która chce odstawić , w marcu, bo w lutym mam operacje przegrody nosa, i nie chce mieć na niej miesiączki, nie mogę nawet, a po odstawieniu anty różnie to bywa. Nie będę mogła nią tak manipulować.
    Tylko teraz pytanie, czy wynik TSH nie będzie za wysoki dla anestezjologa??
    Z objawów mam senność, sucha skore, i uczucie zimna z którym sobie nie radzę... wiecznie mi zimno, gęsia skóra nawet na policzkach, śpię w skarpetach i grubej piżamie... pod gruba kołdra.. masakra uncertain

    We wtorek będę miała wynik przeciwciał, w poniedziałek umówię się na usg tarczycy.
  • 26.11.17, 09:38
    Wszystko jedno czy planujesz teraz ciążę czy nie, tsh się nie unormuje w ciągu kilku dni. Dorosła kobieta powinna być przygotowana zawsze na ewentualną ciążę. Tabletki antykonc. też nie dają 100% zabezpieczenia. Rozumiesz o co mi chodzi? Daję Ci argumenty dla lekarza, a Ty sama już czujesz się na tyle źle, że Tobie żadnych argumentów nie trzeba smile

    Anestezjologowi zapewne takie tsh nie będzie przeszkadzać, ale lepiej iść na zabieg lepiej się czuć, prawda?
    Walcz o swoje samopoczucie. Powodzenia!
  • 26.11.17, 10:11
    Tylko teraz pytanie czy odstawienie tabletek nie wpłynie na moje TSH? Różne historie słyszałam, ze bardzo mocno się ta niedoczynnosc pogłębia po odstawieniu sad( eh... boje się tez o dodatkowe kilogramy po zażywaniu tabletek od endo. Straciłam 13 kg i bardzo długo nad tym pracowałam, nie chciałabym tego zaprzepaścić. Mam dietę, gluten i nabiał wyeliminowałam już dawno temu( podobno to dobre dla mojej tarczycy) jestem osoba aktywna fizycznie , dużo biegam i ćwiczę na siłowni. Chociaż zauważyłam, ze od pewnego czasu waga stoi a nawet paradoksalnie przy większej aktywności zaczyna rosnąć. Pewnie ma to związek z tarczyca?

    Gdzieś tez wyczytałam ze wynik TSH 5 już był dla anestezjologa niewystarczający.
    Czy do lutego biorąc tabletki od endo będę w stanie zejść z TSH tak, zeby być w stanie eutyrozy? Wątpię sad
  • 26.11.17, 14:52
    Z tego co się orientuję, tabletki anty zwiększają zapotrzebowanie na hormon tarczycy. Po hormonach tarczycy zaś się nie tyje, a nawet można schudnąć.

    Jeśli waga rośnie przy większej aktywności fizycznej, to zapewne rozwój tkanki mięśniowej - ona jest ciężka, o wiele cięższa niż tłuszcz przy tej samej objętości.

    Jeśli martwią Cię dodatkowe kilogramy, to odstaw przede wszystkim cukier, także ten ukryty (czytaj etykiety, mnóstwo dodanego cukru jest np. w ketchupie) i także soki owocowe. Owoce tylko w całości, bez miksowania, wyciskania.
  • 26.11.17, 18:33
    Wysiłek intensywny fizyczny przy chorej tarczycy jest niewskazany, bo powoduje zjadanie ft3 i obserwować możesz charakterystyczne puchnięcie i wzrost wagi po ćwiczeniach.
  • 26.11.17, 19:23
    Oczywiście owoce tylko w całości jem i tylko rano naczczo. Przetworzonej żywności nie jem żadnych ketchupów i takich różnych ;P , bardzo zwracam uwagę na to co jem..

    Czy mogę biegać co drugi dzień interwały ? Godzinę czasu biegam, minutę 6km/h i minutę 12.5 km/h , to wychodzi jakieś 7,5 dystansu
    Czy to zbyt wiele? W domu jeszcze jakieś brzuszki, 10 minutowy abs..
    Wydaje mi się ze to nie jest duży wysiłek??
  • 26.11.17, 19:51
    Nikt ci nie powie biegaj czy nie biega, ja raczej obserwowalabym organizm i dostosowywala wysiłek do możliwości. Jesli zaczyna się zmęczeniowe opuchlizna i organizm ma problem z regeneracja to znak ze warto odpocząć.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.