Dodaj do ulubionych

Proszę o pomoc!

07.12.17, 20:55
Witam czy moglby ktos z zinterpretować moje wyniki. Od dziecka miałam wole później po ciąży stwierdzono chorobe gravesa basedowa , wole koloidowe. w październiku 2016 całkowite usunięcie tarczycy. Cale zycie mialam problem z waga. Po ciazy mocno zeszczuplalam. Po operacji letrox 50 przez 2 tyg. A później letrox 50+ pół tabletki novothyral 100+20. Na tej dawce czułam sie ok do września wyniki z wrzesnia: tsh:0.18, ft3:3.22(50,83%) ft4: 1.24 (40,26%). Potem nagle z dnia nna dZień bez zmiany dawki zaczęłam co raz bardziej tyc i dostawać zaparcia kompletnie stanęła mi przemiana. Coś co zjem rano stoi mi w żołądku cały dZień. Wyniki z grudnia:tsh 0.18,ft3: 3,17(48,75%) ft4: 1,10 (22,08%) . Przytulam 3 kg w 2 miesiące i końca nie widać. Ćwiczę nie objadam się. Czy ktoś może wie z czym związany może być spadek ft4. Moja Endo nie widzi problemu a ja Z miesiąca na miesiąc czuje się gorzej. Z góry dziękuję za odpowiedz. Przez te zaparcia doszły mi problemy z jelitami
Edytor zaawansowany
  • 08.12.17, 18:54
    Niestety nie pomogę jesli chodzi o novo, bo nie stosuje tego hormonu. Ale z wyników widać wyraźny spadek ft4 i tu wydaje mi się jest problem. Było 40% normy a jest o polowe mniej. Tsh na sztucznym t3 jest mało informatywne.

    Może odezwie się forumowiczka która tez bierze novo to coś doradzi . Dla mnie to brak t4.

    Poza tym mam pytanie, czy gravesa miałaś potwierdzonego badaniem trab?

    Jak to się stało ze dostałaś novo? Jakie miałaś wyniki kiedy przepisano tobie novo?
  • 08.12.17, 21:47
    Tsh 18 a ft3 i ft4 ujemne po 20%. Moja Endo stwierdziła że szybciej dojdę do siebie na novo. Podobno nie jest to lek 1 rzutu a ja taki dostałam. Trab miałam 1.4 ale to już po wychamowaniu tyrozolem. Wcześniej moje wole leczone był o eutyroxem. Ogólnie wcześniej miałam antytpo okolo500. Cały czas leczone miałam wole ale jako obojętne z objawami niedoczynności. Tycie wypadanie włosów brwi itd. ŚredNio po 4 lata miałam rzut kiedy to chudlam z 10kg i dostawalam objawy nadczynność. Po ciazy dostałam najsilniejszy rzut i wtedy stwierdzono gravesa. W sumie na tym mi co dobrze sie czułam nie tylam po operacji. Za to teraz coś się zaczyna działać po roku.
  • 08.12.17, 21:58
    Z opisu twojej historii wyglada na hashimoto, ewentualnie mieszaniec z gravesem. Ale po ciąży faza nadczynność jest częsta. Jak to się stało ze padła decyzja o usunięciu tarczycy? Jakimi przesłankami się kierowano?
  • 08.12.17, 22:24
    A tego juz nie wiem. Wiem tylko że zaczęły pojawiać sie jakieś guzy. I ze dosyć mocny rzut dostałam myślałam że mam zawał obudziłam się trzeaaca w nocy myśląc że to już koniec. Później ciężko było wyhamować moja tarczyce. Chirurg stwierdZili że była brzydka czarna i miała pelnopełno zwapniwn. Nie wiem czy to była słuszna decyzja.
  • 08.12.17, 22:57
    Powinnaś na początek zbadać niedobory
    Ferrytyna
    B12
    D25oh
    Wapn całkowity zjonizowany

    Czy masz problemy tezyczkowe po operacji?
    Jesli oryginalnie miałaś chorobę autoimmunologiczna to musisz mieć świadomość ze mozeszmiec tez inne np celiakia, adisonabeimera sjogren etc.

    Jesli piszesz ze tyjesz to może być puchlina od niskiego t4 ale tez bardzo ważne by sprawdzic czy nie ma się insulinooporności. Trzeba wykonać badanie krzywej insulinowej o glukozowej z obciążeniem 3 punktowe Krzywe. Te badania wnoszą dużo.
  • 08.12.17, 22:59
    Dużo forumowiczek z choroba autoimmunologiczna ypu graves hashimoto stosuje tez diete z wykluczeniem najczęstszych wyzwalaczy stanu zapalnego, czyli glutenilu i nabiału, nabiał tez nie jest wskazany przy insulinooporności.
  • 08.12.17, 23:26
    Jestem na takiej diecie bo od pół roku mam jakieś bóle w lewym podtzebzu i ogólnie bóle jelit plus ogromny jakby wzdety. Do tego całe życie masakryczny trądzik. I nabiał ewidentnie mi szkodzi
  • 08.12.17, 23:27
    Ferrytyny mam 21 a Nie ma od 15. D w normie ale też niski b12 suplementuje po był a dolna norma a teraz 442 wcześniej okolo196.
  • 08.12.17, 23:31
    Na celielie miałam badania z krwi i wyszły ok. Miałam po operacji spadek poziomu wapnia i drętwienie wargi. Teraz czasami skurcze w lydce.ale lekarz mo wi ze widział przytsrczyce i ich nie ruszyl
  • 09.12.17, 12:32
    Tak tak, warto podnieść Letrox, Novo zostawić bez zmian, jak pisze Laura.
    Tymszka, staraj się trzymać fT4 wyżej niż fT3.
  • 09.12.17, 18:37
    DZiękuję za odpowiedź. Nie wiem czemu moja Endo twierdZi że ft3 ma być więcej niż ft4. Nie wiem też czemu rok brałam 50 letrox i połowę novo co w sumie był o 100+10 t3 i był o ok a teraz nagle zaczęło spadać? I o ile mogę podniesc?
  • 10.12.17, 10:44
    Tymyszka ja jeszcze dodam ze ferrytyne masz niska, ale ważne żeby sprawdzic czy nie masz problemów z wapniem i magnezem, bo zaparcia brać się mogą również z niedoboru i braku balansu między wapniem i magnezem. Myśle ze próba tezyczkowa byłaby pomocna. No i jeszcze raz zachęcano wykonania krzywej insulinowej i glukozowej z obciążeniem. Pilnuj tez b12.
  • 10.12.17, 12:01
    Magnez mam w normie. Ale jak podniesc ferrytyne? Badalam tez zelazo i w jednym laboratorium mam w normie w innym wychodzi mi za duzo zelaza. Jeszcze yen wapn zbadam. Bylam przez 3 lata przed operacja na diecie bezmlecNej bo karmilam piersia bo dziecko mialo skaze i zle reagowali na nabial ktory zjadlam w malej ilosci nawet.
  • 10.12.17, 17:47
    niestety poziomy magnezu z badania klasycznego krwi nie pokaza problemu.
    Jesli chodzi o wapn po operacji, czy ktos monitorowal twoj poziom hormonow przytarczyc-parathormonu?
  • 10.12.17, 22:13
    Nie. Tak jak wczesniej pisalam chirurg powiedzial ze przytarczyc nietknal. Ale w pierwsze dobie dostalam wapn bo mi zdretwiala warga i broda i poziom mierziny z krwi spadl ponizej normy w 3 dobiempo operacji byl ok.
  • 10.12.17, 13:52
    Nie mam pojęcia, natomiast wiem z forum, że człowiek się lepiej czuje jeśli fT4 > fT3. Przetestowałam to też na sobie smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.