Dodaj do ulubionych

proszę o pomoc

23.01.18, 05:02
moi drodzy... na wstępie napiszę, że ten wątek będzie dotyczył problemów tarczycowch mojej znajomej. Niestety znajoma nie ogarnia tematu tarczycy, co jak po co, a lekarze niestety bagatelizują wszelkie objawy.

Proszę więc o wszelką pomoc, sugestie czy też interpretację wyników.
w marcu 2017 zdiagnozowano jawną nadczynność oraz GB. Usg pokazało wole naczyniowe wraz ze zmianą ogniskową, więc zastosowano leczenie radoijodem 13mci. Przez jakiś czas stosowała metizol 5mg i propranolol wzf 20mg 3 razy dziennie.

W sierpniu 2017r wyniki były następujące
tsh 36,6
FT3 7.50% [ wynik 2.15, norma (2 - 4)]
FT3 -37.50% [ wynik 8.25, norma (12 - 22)]

przepisano Euthyrox50 i zestaw witamin typu centum bo kilka wartości w mofrologii m.in hemoglobina były poniżej normy I na tym byl koniec.

w listopadzie 2017
tsh 0,55
ogólna morfologia wciąż pokazywała anemię.

W styczniu 2018
tsh 0,922
FT4 -131.25% [ wynik 1.33, norma (1.54 - 1.7)]
zażywana dawka eutyrox - 50

samopoczucie oczywiście fatalne, zmęczenie, senność, apatia, potliwość, tycie, wypadanie włosów, bardzo obfite miesiączki itd itd

Doradzcie proszę jak się za to zabrać by koleżanke przywrócić do życia? Na pewno zmiana lekarza. Ja sama mam Hasi i mam endo co patrzy na samopoczucie , a na końcu na wyniki.
Zacząć suplementować wit D, B12, żelazo - jako osobne suplementy a nie w postaci centrum?

jakie badania trzebaby było zrobić ?
Edytor zaawansowany
  • muktprega1 01.02.18, 23:54
    O matko! Lekarz trzyma koleżankę w strasznej niedoczynności, a jej życie wcale tak wyglądać nie musi!
    Ft4 poniżej normy, no ja leżałabym w ciężkiej depresji i nie mogła się ruszyć.
    Centrum do wyrzucenia, najpierw trezba zbadać - (z krwi)
    - wit B12
    - kwas foliowy
    - ferrytyna
    - D3
    Czy lekarz pierwszrego kontaktu nie zareagował na taką anemię? Nie zlecił badań? Najpierw zaciągnij koleżankę do ogólnego, możesz przecież iść z nią.
    Dawka 50 jest stanowczo za małą dawką w tak wielkiej niedoczynności....ale trezba pamiętać, że cieżko i długo wychodzi się z takiego stanu, trezba bardzo powoli podnosić dawkę o 6 więc potrezbna gramatura 25, aby ją pazrkami dzielić na 4 częći i o taką daweczkę podwyższać np na 2 tygodnie. Jeśli organizm się wyciszy to po 2 tyg nastepną 6 aż do 100. Wtedy po miesiącu na tej stałej dawce zbadałabym powtórnie TSH, Ft4 i Ft3 o ile jakiś endokrynolog ale DOBRY nie poprowadzi jej inaczej, ale mimo wszystko pamiętajcie o powolnym podnoszeniu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.