Dodaj do ulubionych

Hasimoto czy jednak nie?

19.02.18, 15:43
Jestem 21-letnią kobieta i moja przygoda z tarczycą dopiero się zaczęła.
Od 3 miesięcy przyjmuję Euthyrox 50 (jeden dzień połowa, drugi dzień cały), jednak moje samopoczucie raczej się nie zmieniło. Endokrynolog sugerował Hasimoto, jednak wyniki na to nie wskazują. Miałam mieć wizytę jutro jednak została odwołana i przełożona na marzec sad Przesyłam pierwsze wyniki i te po 3 miesiącach brania leków. Czy dawka jest teraz ok czy wymaga zwiększenia bo chyba w moim wieku TSH powinno być jeszcze niższe? Czy możliwe że anty TPO jest w normie przy Hasimoto?

Pierwsze wyniki:
TSH 6,220 uIU/mL 0,270 — 4,200
FT3 4,01 pg/ml 2,00 — 4,40
FT4 1,27 ng/dl 0,93 — 1,70

Wyniki po 3 miesiącach stosowania leków:
TSH 3,440 uIU/mL 0,270 — 4,200
FT3 3,59 pg/ml 2,00 — 4,40
FT4 1,41 ng/dl 0,93 — 1,70
P/c przeciw peroksydazie tarczycowej (ATPO) (O09) 11,1 IU/ml < 34,0
Edytor zaawansowany
  • miszka922 22.02.18, 09:57
    W Twoim wieku TSH powinno być bliskie 1.
    Na jakiej podstawie endokrynolog stwierdził Hashimoto - wyniki które przedstawiłaś na to nie wskazują. Robiłaś USG tarczycy? Badałaś też Anty-TG? To powinno dać pełniejszy obraz.

    Ja przy TSH 3 czułam się fatalnie, powinnaś mieć zwiększoną dawkę.
  • laura.phys 22.02.18, 12:35
    ale hashimoto nie wykluczają ponieważ przeciwciała pojawiają się okresowo.
  • riotedsquirrel 27.02.18, 11:01
    Miałam jednak wizytę wcześniej, stwierdzono Hashimoto na podstawie USG i tych przeciwciał. Mam brać teraz dawkę 50 codziennie. Mam nadzieję, że poczuję się lepiej. Kazano mi też rozważyć wprowadzenie diety bezglutenowej i suplementacje selenu. Selen wprowadziłam, do diety nie jestem przekonana.
  • laura.phys 27.02.18, 12:55
    Dieta pomaga bardzo
  • djpa 22.02.18, 15:00
    Idź do rodzinnego z wynikami i spytaj się, czy możesz brać codziennie całą tabletkę. Rodzinni teoretycznie potrafią prowadzić pacjentów z niedoczynnością tarczycy. Powinnaś poczuć się lepiej na nieco większej dawce, poza tym jeden dzień pół, jeden dzień cała tabletka nie jest dobrym rozwiązaniem. U niektórych generuje złe samopoczucie, u innych budzi przeciwciała, u mnie powodowało pryszcze na twarzy, zmiany długości cykli i zmienną ilość energii - w dzień na większej dawce byłam pełna energii, w dzień na mniejszej - tylko bym leżała.
  • kasienkabasienka 14.03.18, 14:04
    Zawsze polecam uporządkowanie wiedzy podstawowej
    www.tatento.pl/a/1497/hormony-tarczycy

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.