Dodaj do ulubionych

Czy ktos próbował odstawić novothyral ?

14.05.18, 00:29
Biorę 75 od 10 lat. .kilka dni temu zaczęłam zmniejszać dawkę a dzisiaj wzięłam sam euthyrox.Bardzo chciałabym z niego zrezygnować i jestem ciekawa czy komuś to się udało.
Edytor zaawansowany
  • djpa 15.05.18, 11:32
    Dlaczego chcesz zrezygnować z Novo?
  • milaemalka 15.05.18, 16:27
    Moje serce już ma dość Pomimo tego,że biorę metocard nie moge spokojnie przespac nocy.W dzień także biore nieraz milocard bo zaczyna łopmotać.
  • djpa 16.05.18, 12:18
    Ojej, to koniecznie rób coś z dawką.

    U mnie zimą było na odwrót, mogłam brać tylko Novothyral. Nawet po 12.5 Euthyroxu waliło mi serce, łomotało, trzepotało. Na samym Novo czułam się bardzo dobrze pod każdym względem.

    W ten sposób przez parę miesięcy brałam tylko Novothyral 75 z tym, że 4 razy dziennie po ćwiartce: rano, wczesnym popołudniem, późnym popołudniem i na noc. Swoją drogą świetne się śpi po Novo na noc smile

    Teraz biorę trochę Euthyroxu i 3/4 Novo 75. Jednak jeśli jednej ćwiartki Novo nie wezmę, bo zapomnę, serce się delikatnie odzywa, więc boję się zmniejszać.

    MamaDorota ostatnio odstawiła Novothyral. Najpierw zmniejszyła, a teraz nic nie bierze, tylko Euthyrox. Wszystko OK, tsh jej urosło i jest w normie smile
  • milaemalka 20.05.18, 01:38
    Dzielenie tabletki to jedyny sposób,żeby nie wchodzić w nadczynność.Kiedyś robiłam badania po wzięciu 75 novo.Już godzine po Ft3 było na poziomie ponad 100% normy.Przez lata metocard pomagał,ostatnio nie mogłam przespać,żadnej nocy.Ale dzieliłam na połowę.Teraz nadal jestem na euthyroxe 75 i wreszcie serce nie dokucza.Pouzupełniałam wszystkie braki i moze teraz będę mogła przy nim pozostać.Mam nadzieje,że nie wpadnę w niedoczynność >Dziękuje za wiadomośc o mamie Doroty smile
  • djpa 21.05.18, 12:08
    Życzę Ci gorąco by na Euthyroxie było cały czas OK smile
  • flanelka.5 28.05.18, 19:05
    Ja nie brałam Novo ale brałam naturalne hormony (czyli też t3) i też musiałam odstawić że względu na problemy ze snem. Teraz jestem na samym letroxie i śpię jak dziecko.
  • tututunia 05.01.19, 14:50
    Hej flanelko, brałaś NDT? Mam na nim problemy sad brałam od wielu lat, ale coś kiepsko teraz.
  • madami 28.07.18, 10:54
    Ja przyznam, że nie wyobrażam sobie zażywania Novo bez podziału tabletki i dołożenia t4, w novo stosunek t4/t3 jest absurdalny, ciekawe kto wpadł na ten genialny pomysł?
  • djpa 13.08.18, 09:21
    Też przez wiele lat uważałam stosunek fT3 i fT4 w Novo za bezsensowny i przesadzony. Jednak na forum były osoby biorące tylko Novo. W dodatku pół roku temu okazało się, że nie mogę brać Euthyroxu tyle, co wcześniej i biorę praktycznie samo Novo. Czuję się bardzo dobrze, a wolne hormony mam wyrównane. Nie wiem o co chodzi, lecz dzięki temu "absurdalnemu" stosunkowi fT3 i fT4 w Novo mogę normalnie funkcjonować. Naprawdę bardzo dobrze się czuję, w zasadzie lepiej niż wcześniej.
  • madami 13.08.18, 13:44
    O to ciekawe wink Mój novo to 1/4 dawka novo 100 ( do tego dorzucam 75ug z letroxu i mam 100t4+5t3), dawka 100t4 u mnie jest w sumie stała, natomiast na początku brania novo ( parę lat temu) brałam jakieś 15 t3 i czułam się znakomicie ale z biegiem czasu, zupełnie jakby tkanki się wysycały tym hormonem, zaczęłam redukować dawkę bo odczuwałam coraz więcej niepokojących objawów, pobiegłam zbadać trójkę acha ft3 powyżej normy, zredukowałam dawkę do 10t3 i znowu przez jakiś czas było super i powtórka objawów ( po schudnięciu) znowu badania i znowu tylko t3 nieco przekroczone.
    Na aktualnej dawce ft4 mam 60% normy a ft3 jakieś 50-55%. Ciekawostka wink

    A na samym novo 100 chyba latałabym pod sufitem wink
  • djpa 13.08.18, 14:29
    Miałam tak samo. Brałam ćwierć Novo 100 i w wakacje fT3 u samej góry normy. Odstawiłam. Zimą musiałam wrócić do ćwiartki. Potem, po paru latach przestawiłam się na dwie ćwiartki Novo 75 i brałam tak kolejne parę lat aż do stycznia tego roku, gdy przeszłam na samo Novo. Musiałam, bo miałam kołatania serca nawet po Euthyroxie 25. Po paru miesiącach na Novo fT3 i fT4 oba wyrównane i około 30-40%. Muszę zrobić nowe badania, ale przypuszczam, że będzie podobnie. Dziwne to dla mnie. Raz, że pomimo tak niskich wyników bardzo dobrze się czuję i to nie tylko pod kątem objawów subiektywnych, ale i obiektywnych. Dwa - gdzie się podziewa fT3 z Novo? Nie wiem.
  • milaemalka 05.01.19, 12:58
    Jest nadzieja,że będzie dobrze.Na razie eksperymentuję z dawką.Z sercem znaczna poprawa.Zauważyłam tez że paznokcie sa mocniejsze.
  • tututunia 05.01.19, 14:48
    Hej, jakie miałaś problemy z sercem? Cieszę się, że jest poprawa! Ja mam też problemy z łączonym T3/T4, gorzej śpię (problem z zasypianiem), jestem wybudzona wieczorem, trochę nerwowa itd ale jest energia i puls w sumie 66... Wezmę dosłownie 4 mcg T4 mniej i 1 mcg T3 mniej i jest kaplica, hormony lecą po 40% w dol i mam lekka depresja, szczególnie wieczorami, ale czuję się bardziej jakoś jak ja...ciężko określić. Chciałam dodać 12.5 T4 do dawki 89 mcg T4 + 21 mcg T3 i dostaje rumieni, bolących mięśni. Więc albo muszę przejść na Letrox całkowicie i zamiast dodawać tylko T4, też powinnam odejmować ilestam T4 że swinskiej tarczycy. Jestem załamana dziewczyny, już prawie dwa lata mam te problemi i nie mogę tego ustawić sad
  • gabriela120 05.01.19, 23:42
    Smiesznie male dawki bierzecie. Palpitacje serca to niejest wina hormomu tylko kortyzolu albo zelaza. Trzeba wiedziec ze zeby moc stosowac t3 trzeba miec optymalne zelazo i optymalny kortyzol. Ja obecnie biore 45 mcg cytomelu i 75 mcgt4. Dawke zwieksza sie powoli co tydzien dodsjemy po 5mcg i tak dogory az ft3 bedzie optymalne. Sama mam problemy znadnerczami wiec biore teraz adrenal cortex czyli zastepczy kortyzol na dzien i swieta bazylie na moj nocny wysoki kortyzol. Pamietajmy ze przewlekle niskie ft3moze doprowadzic do rozwslenia nadnerczy i dlatego najlepiej zeby ft3 bylo wgornej granicy normy !!!!
  • gabriela120 06.01.19, 00:07
    Aha i nie bada sie ft3 zaraz po wzieciu dawki tylko trzeba brac min 15 godz po ostatniej dawce. Widzial ktos lekarza ktory testuje glukoze zaraz po zjedzeniu torta?
    Co to zalozycielki postu-jakie masz ft3 ift4? Zelazo? O kortyzol nie pytam bo to trzeb zrobic test ze sliny to pewnie nikt nie ma
  • milaemalka 07.01.19, 00:41
    Tutunia jedyne co mogę Ci doradzić to wszelkie zmiany wprowadzac stopniowo ,robić badania i notatki.Gdy wprowadzałam novo robilam to po 1/8 tabletki .Jakiś czas brałam 75 novo plus 25 euthyroxu.Na forum hashimoto około 2008 roku opisywałam to.Kazdy człowiek jest inny więc musisz sama dostosowac hormony do swoich potrzeb.Dla mnie Ft3 na poziomie 60% jest ok ale powyżej 70% to juz za dużo..Gabriela120 dziekuje za rady ale nie jestem początkująca w temacie.Napisałam o probie wychodzenia z novo bo wiem,ze są tu osoby które go biorą .Znam je z czasów ,gdy udzielały sie bardzo aktywnie na forum hashimoto
  • tututunia 07.01.19, 09:40
    Hej milaemalka, bardzo Ci dziękuję za odpowiedź, ja już od 2 lat próbuje w różne strony. Wiem, że ft3 40% to za mało, ale już ft3 80% to mam straszne objawy typu 2 godziny snu i puchnie mi prawe oko. I to jest ta 1/8. chciałabym dodac eutyroksu.
  • djpa 07.01.19, 16:20
    Moje serce akurat nie pracowało optymalnie z powodu braku magnezu. Dobry magnez w wysokiej dawce załatwił sprawę. Z tym, ze u mnie takie drzenie serca potęgowało fT4 (Euthyrox), a niwelowało Novo.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.