Dodaj do ulubionych

Niedoczynność tarczycy

11.06.18, 00:35
Witam. Stwierdzono u mnie niedoczynność tarczycy na podstawie podwyższonego TSH. Jutro mam wizyte u radiologa i scyntografie. Na skierowaniu jest napisane "struma difusa" co chyba oznacza powiększoną tarczycę. Jeśli po jutrzejszym badaniu diagnoza się potwierdzi to podobno dostanę leki które będę przyjmowac do końca życia. Pewnie jakąś tyroksyne czy cos w tym stylu. Myślę że się potwierdzi bo wszystkie objawy się zgadzają -oprócz przybierania na wadze. Mam raczej stała wage ok 65 kg przy 170 cm. Nie jestem więc otyla ale do miss świata też nie należę. Mam pytanie do osób ktoer zażywają leki na niedoczynność. Czy tycie pojawia się z rozpoczęciem leczenia? Czy przeciwnie- tyje się dopoki nie rozpocznie się leczenia? Nie chcialabym po rozpoczeciu brania lekow przytyc nagle 15 kilo. Za to gdyby zadzialaly one w tą strone że troche bym zrzucila- to taki skutek uboczny jak najbardziej mi odpowiada wink
Edytor zaawansowany
  • agnieszka_ania1975 11.06.18, 09:26
    To zależy ile i co będziesz jadłasmile Ale raczej nie ma reguły, że od samej tyroksyny się tyje albo chudnie, to indywidualna kwestia jak organizm zareaguje.
    Moja waga przed leczeniem 70 kg, tuż przed leczeniem zaczęłam chudnąć mimo rosnącego TSH (kłopoty jelitowe)
    - po rozpoczęciu jeszcze bardziej zleciałam z wagi do 52-55 kg.
    Rok byłam taka miss ;P, potem waga w górę, mimo TSH w dół i obecnie znowu 68-70 kg, ale TSH poszło do góry do 2.
    Wzrost 170 cm.
    Moja endo mówi, że "tyje" się od niedoczynności, nie od leku.
    Niestety mam wrażenie, że przy letroxie to mam apetyt jak odkurzacz i stąd powrót do wagi smile I nadal zwiększam dawkę, bo TSH 2 to dla mnie za dużo, moje ft3 i ft4 spadły do 25- 30%.
    Myślę, że część wagi może być u ciebie związanie z zatrzymywaniem wody i obrzękiem jeśli masz TSH podwyższone.
    Także 3mam kciuki za schudnięciesmile
  • djpa 11.06.18, 11:36
    U mnie jest tak, że jeśli mam wyraźnie za mało hormonów: złe wyniki, wysokie tsh albo bardzo niskie fT3, to chudnę 1-2 kg i bardzo źle wyglądam. Chudnę, bo nie mam siły zrobić zakupów, nie mam siły aby pójść do kuchni aby coś zjeść (nie mówiąc o gotowaniu), nie mam ani trochę apetytu, mam wzdęcia, zaparcia i powolne trawienie.
    Gdy wyniki są OK, mam normalny apetyt, a waga od 25 lat jest niemal identyczna.
    Bardzo ważna rzecz: uważaj na to, co jesz: unikaj cukru i chemicznie przetworzonej żywności.
  • pesto_verde 16.06.18, 22:46
    Ja jestem po usunięciu tarczycy i też mam problem ze skaczącym TSH. Trzy miesiące temu miałam bardzo wysokie (ponad 5) a teraz 0,3. Waga jest ok waha sie w granicach 2-3 kg Raz chudnę raz tyję. U mnie jeszcze do tego doszły jeszcze problemy z zaparciami. Kiedyś w ciązy brałam evaqu na zaparcia. Trzeba będzie wrócić do czopków bo straszne się męczę.
  • laura.phys 11.06.18, 12:20
    Opuchlizna zchodzi po unormowaniu hormonó tarczycy tzw. obrzek sluzakowaty.
    Natomiast tedukcja tkanki tluszczowej nastepuje przy unormowaniu wydzielania insuliny (mowiac najprosciej trzeba jesc takie produkty, ktore nie powoduja wahniec i duzych wyrzutow insuliny).

    Mozna utyc prz leczeniu hormonem tarczycy jesli pozostaje lub nasili si eproblem z insulina, takie jest moje zdanie po obserwacji wlasnego organizmu: (55kg/170cm po leczeniu h.tarczycy i na diecie wysokotłszczoewej-niskoweglowodanowej, przed leczeniem tarczycy 64kg i na diecie 1500kcal, wiecznie obrzeknieta).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.