Dodaj do ulubionych

Tarczyca 9ml, wyniki w normie - POMOCY

26.11.18, 22:52
Witam, od kilku miesięcy borykam się z typowymi objawami niedoczynność tarczycy, z większym lub trochę mniejszym nasileniem. Ostatnie pół roku do totalny dramat, więc postanowiłam zrobić badania. Głównie dokucza mi potworne zmęczenie, problemy z koncentracja i zapamiętywaniem, kłopoty ze snem - przez całą noc rzucam się na łóżku co tylko potęguje uczucie zmęczenia, ciągłe użycie zimna, problemy z waga - w ciągu roku 15kg na plusie, pomimo diety waga nie chce spadać, a naprawde przykladam wagę do tego co jem. Ostatnio pani doktor stwierdziła, że nic mi nie jest, że przesadzam i powinnam przestać się stresować bo to stres powoduje moje objawy... Ogólnie zasugerowała wizytę u psychiatry i dietetyka bo na pewno jem za dużo, a waga nie ma związku z moją tarczycą. Poniżej przedstawię swoje wyniki:

Tsh 2,58 (0,25-5,0)
Ft4 12,40 (9,6-19,4)
Ft3 3,25 (3,1-6,8)
Edytor zaawansowany
  • thestrukcjaa 26.11.18, 23:00
    Anty - TPO 36,9 (0-8)
    Żelazo 128 (35-168)
    Cholesterol 197 (115-190)
    Glukoza 100 (70-99)
    Prolaktyna 362 (102-496)
    Kortyzol 772 (166-507)
    Insulina 6,7 (2,0-25,0)

    Wymiary tarczycy:
    Prawy płat 18x15x40mm
    Lewy płat 14x13x40mm
    Ciesń 4mm
    Tarczyca niepowiększona, miąższ jednorodny, bez zmian ogniskowych.

    Objętość obliczylam sama i wyszło mi 9,04ml, więc wydaje mi się, że jest za mała... Powiedzcie proszę czy szukać innego endokrynologa czy faktycznie przesadzam... Wg pani doktor wszystko jest jak najbardziej ok i mam zrobić za rok tsh do kontroli...
  • laura.phys 27.11.18, 06:11
    Szukaj innego lekarza, cholesterol masz wysoki co ma związek ze słabo wydajna tarczyca oraz problemem z węglowodanami, poziom glukozy na czczo tez masz wysoki i to może być przyczyna dużego wzrostu wagi. Dorobilabym krzywa insulinowa i glukozowa. Poszłabym do ogarniętego lekarza, zastanowiłabym się czy nie masz niedoboru mikroelementów selen cynk etc i witamin np sprawdzilabym poziom wit d i b12
  • thestrukcjaa 27.11.18, 09:57
    Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Czyli wychodzi na to, że jednak coś jest na rzeczy i nie przesadzam... A czy Twoim zdaniem powinnam w razie w domagać się leków? Np prosic o włączenie euthyroxu?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.