Dodaj do ulubionych

Linia 770 nadciąga

04.08.10, 22:08
robertperkowski.pl/?co=show&nom=1063

Spotkanie z dyr. Leszkiem Rutą (ZTM) w sprawie nowej linii
autobusowej. Konkretna informacja, autobus rusza od 1 października.:
Dziś po 14:00 w Warszawie odbyło się spotkanie z Dyrektorem Zarządu
Transportu Miejskiego, Panem Leszkiem Rutą. Spotkanie dotyczyło
kontynuacji oraz dalszego rozwoju wspólnego systemu transportowego,
zwłaszcza wprowadzenia nowej linii autobusowej (roboczo nazwane
przedłużeniem 170).

O nowej linii "czerwonego" autobusu mówiło się już od dawna. Jedną z
wyartykułowanych przeszkód w jej wdrożeniu była niewystarczająca
sieć dróg o oczekiwanych przez ZTM parametrach. Przypomnę, że ulice
muszą być specjalnie przystosowane do uruchomienia tej linii, w tym
celu powstała m.in. ul. Ks. Zycha, na ulicy gen.Maczka organizowano
przystanek krańcowy (pomieści dwa autobusy jednocześnie). Jeszcze w
sierpniu będą dokonywane inne niezbędne zmiany w organizacji ruchu
np.ul. Kopernika stanie się jednokierunkowa.

Dziś otrzymałem ustną, ale bardzo konkretną deklarację od Pana
Dyrektora, że linia ruszy od 1 października. Termin jest podyktowany
głównie takimi czynnikami jak: konieczność podjęcia stosownej
uchwały przez Radę Miasta Stołecznego Warszawy, konieczności
wygospodarowania dodatkowego taboru oraz innych czynników.

Początkowa częstotliwość kursowania nowej linii będzie wynosiła 2
autobusy na godzinę (co 30 minut). Początkowo będą jeździły autobusy
12-nasto metrowe. Najprawdopodobniej w miarę zwiększającej się
popularności linii, będą wprowadzone bardziej pojemne autobusy a
następnie zostanie wprowadzona większa częstotliwość kursowania.

Uruchamiana linia prawdopodobnie będzie miała numer 770, czyli
będzie linią podmiejską. Jej przebieg na terenie Miasta Ząbki można
zobaczyć na załączonym obrazku (kliknięcie powoduje powiększenie).
Specjaliści ZTM poinformowali mnie, że linia będzie miała swój drugi
koniec przy Dworcu Wschodnim, umożliwiając dogodne przesiadki do
tramwaju lub innych autobusów. Jest możliwe, że w czasie budowy
metra może nawet dowozić pasażerów aż do Placu Bankowego.

Czekam na pisemną propozycję omówionych kwestii, jednak już teraz
wiadomo, że Miasto Ząbki prawdopodobnie będzie musiało dopłacać
około 25 tys. złotych miesięcznie (w początkowych miesiącach).
Niestety w miarę wzrostu częstotliwości dopłata będzie rosła.

Mieszkańców zachęcam do meldowania się i odprowadzania podatku w
Mieście Ząbki. Właśnie z tych podatków będziemy mogli uruchomić nowe
linie autobusowe, zwiększać częstotliwość oraz otrzymać I strefę
(tańsze bilety) dla mieszkańców. Szacuje się, że w Ząbkach bez
meldunku mieszka ponad 20 tys. mieszkańców.

Czekamy na formalną korespondencję w tej sprawie.

Pozdrawiam,

Burmistrz Miasta Ząbki,
Robert Perkowski
Edytor zaawansowany
  • vogher 04.08.10, 23:52
    Witam,

    Podejrzewam, ze fakt, ze bedzie to druga strefa, spowoduje, ze linia
    770 nie bedzie popularna. Zamiast tego proponuje zwiekszyc
    czestotlowosc lini 199. Dojscie od ulicy Powstancow nie zajmuje
    wiecej niz 10 minut - a podroz w obie strony ma sens.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek
  • cocteau99 05.08.10, 01:11
    Ale badziew...
    Czy dobrze rozumiem Twój wpis?? Linia ta będzie wymagała opłacenia biletu dla II
    strefy? To w takim razie wielka kompromitacja tej od dawna oczekiwanej kiełbasy
    wyborczej. Miała być linia 170, ktoś pisał o 2xx, tomkrt pisał o jeszcze innym
    numerze, ale przecież z zakresu linii zwykłych!
    Do przystanków 199 z okolic Powstańców jest grubo ponad 10 minut. Nie każdy jest
    młody i chodzi w trampkach.
  • corrida_pl 05.08.10, 08:15
    awawawaw napisał:

    > Mieszkańców zachęcam do meldowania się i odprowadzania podatku w
    > Mieście Ząbki. Właśnie z tych podatków będziemy mogli uruchomić nowe
    > linie autobusowe, zwiększać częstotliwość oraz otrzymać I strefę
    > (tańsze bilety) dla mieszkańców. Szacuje się, że w Ząbkach bez
    > meldunku mieszka ponad 20 tys. mieszkańców.

    A może warto by sprawdzić w US Wołomin Panie Burmistrzu ile osób ma wypełniony
    NIP 3 i odprowadza podatki do Wołomina mimo że nie są zameldowani?

    Dodać tę liczbę do osób zameldowanych i wtedy szacować...

    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty
    tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara
    Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • monic18 05.08.10, 08:50
    Linia fajna. Pomysł aby z południa Ząbek można było dojechać na Dworzec Wschodni
    jest bardzo dobry, ale rozwiązanie żeby była to linia podmiejska jest do bani.
    Już lepiej niech ta linia jeździ raz na godzinę ale jako linia zwykła np. 270 a
    nie podmiejska 770.
  • drugidundy 05.08.10, 08:56
    Ząbki były w pierwszej strefie biletowej, coś się w tej kwestii
    zmieniło?
    Chyba nie numer autobusu defniuje strefę biletową.
  • cocteau99 05.08.10, 12:27
    drugidundy napisał:

    > Ząbki były w pierwszej strefie biletowej, coś się w tej kwestii
    > zmieniło?
    > Chyba nie numer autobusu defniuje strefę biletową.

    Dzwoniłem do ZTM. Uprzejmy gość nie zna jeszcze szczegółów linii 770, ale
    zwrócił mi uwagę na parę istotnych kwestii. Między innymi tą, że każda
    miejscowość opłacająca połączenia w ramach ZTM finansuje osobno każdą linię. Czy
    nie jest więc tak, że burmistrz obiecał linię, ale ZTM zaproponował za wysoką
    cenę za 1xx lub 2xx, więc będzie takie nie wiadomo co (lekko niestrawna
    kiełbaska wyborcza)? Kto z Ząbek wykupi sieciówkę specjalnie dla 770 za 116 zł?????
  • tomkrt 05.08.10, 13:57
    Na infolonii ZTM jeszcze długo nie będą niczego wiedzieć.
    Na razie padło to w fromie ustnej propozycji.
    Jak propozycja znajdzie się czarno na białym będzie można się nad nią pochylić.
    Aby linia zaistniała to muszą się na to zgodzić również Rada Warszawy i Rada Miasta Ząbki. wtedy na infolinii ZTMu będą coś wiedzieć.

    Ze swoich źródeł wiem że nie było rozmowy o linii w pierwszej strefie, propozycja ZTMu brzmiała 770 w drugiej strefie albo nic.

    I to jest dokładnie ta sama oferta jaką dostał Pruszków i Piastów którą niektórzy zachwycali się w tym wątku
    forum.gazeta.pl/forum/w,97,113799270,113799270,ZTM_W_Piastowie_i_Pruszkowie_mozna_a_u_nas_.html
    Czyli II strefa, 2 busy na godzinę, dowóz do najbliższego węzła przesiadkowego lub stacji kolejowej.

    Oczywiście najlepsze byłby bus w pierwszej strefie czyli 270 lub coś podobnego.
    Na przedłużenie 170 nie było szans z kilku powodów i o tym wcześniej pisałem.

    Najświeższy to taki, że ZTM rozpoczął realizację strategii polegającej na likwidacji autobusowych linii transmiejskich czyli taki przecinających całą Warszawę. Na rzecz rozwoju linii dowozowych do metra, kolei, linii tramwajowych, mówił o tym Ruta w TVN Warszawa.
    www.tvnwarszawa.pl/0,1667150,wiadomosc.html

    Obawiam się, że to nie koniec przykrych niespodzianek ze strony ZTMu i władze Ząbek będą miały znacznie poważniejszy orzech do zgryzienia niż linia 770.

    --
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji KRS 0000260007
    zobacz mapę planowanych inwestycji drogowych
  • kriis.borowski 09.08.10, 08:37
    Co rozumiesz poprzez zdanie
    "... to nie koniec przykrych niespodzianek ze strony ZTMu i władze Ząbek będą miały znacznie poważniejszy orzech do zgryzienia..."?
  • tomkrt 10.08.10, 16:26
    kriis.borowski napisał:

    > Co rozumiesz poprzez zdanie
    > "... to nie koniec przykrych niespodzianek ze strony ZTMu i władze Ząbek będą miały znacznie poważniejszy orzech do zgryzienia..."?

    ZTM przysłał gminom warunki finansowe dalszego funkcjonowania wspólnego biletu warunki są podobno takie, że szczęka opada ze zgrzytem. Tak aby utrzymać to co obecnie funkcjonuje, trzeba będzie sięgnąć dużo głębiej do kieszeni niż dotychczas.
    Niedługo powinno być coś oficjalnie wiadomo.
    --
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji KRS 0000260007
    zobacz profil SISKOM na Facebook-u
  • szeszol 19.08.10, 11:35
    > ZTM przysłał gminom warunki finansowe dalszego funkcjonowania wspólnego biletu
    > warunki są podobno takie, że szczęka opada ze zgrzytem.
    > Niedługo powinno być coś oficjalnie wiadomo.

    Nie wiem czy już oficjalnie wiadomo, ale załóżmy, że widziałem tą 'propozycję' ...

    Dotychczas było to tak orientacyjnie:
    90tys na autobusy,
    90tys na pociąg
    40 tys na X

    O ile dobrze zrozumiałem to będzie to wyglądać mniej więcej tak
    Autobusy:

    130 tys do końca 2010 (dochodzi linia 770)
    140 tys w 2011
    X pewnie pozostanie bez zmian

    Ciekawsza sytuacja jest z pociągiem bo ZTM zaproponował 2 warianty:
    a) zwiększenie udziału gminy i utrzymanie Ząbek w I strefie
    b) przesunięcie Ząbek do II strefy

    i tak w przypadku
    a) koszt to ok 190 tys (płaci gmina)
    b) 130 tys (ale część zapłacą ludzie w postaci biletów) :)

    To tyle w temacie... płaćmy i płaczmy...albo odwrotnie to już sobie wybierzcie...

    Pozdrawiam
    Tomek
  • kriis.borowski 19.08.10, 12:55
    Bardzo mnie dziwią ich wyliczenia... Odniosę się do "sponsorowania" pociągu, bo inaczej tego nazwać nie można.
    Jeżeli do tej pory opłacało im się jeździć za cenę 90k (jeden przystanek - 7 km) przy tak załadowanych pociągach że czasami nie dawało się wsiadać (z perspektywą większej ilości osób chcących korzystać z pociągu - rozwój Ząbek, trasy autobusów dowożących ludzi do stacji kolejowej) to powiększając tą kwotę o ponad 2x coś mi tu się nie zgadza - czyt. rąbią "nas" jak drwale :P. Pamiętajmy że nie są to darmowe przejazdy i za bilety też trzeba płacić.

    Koszt przejazdu "kibla" (En-57) wyszperany w necie to ok 25zł/km. Ilość miejsc - 700.
    Wg rozkładu KM od 21 sierpnia 2010 przez Ząbki tygodniowo ma przejeżdżać ok 236 pociągów w obie strony (w stronę Warszawy i w stronę Małkini). Daje nam to 7km x 25zł x 236 tras = 41300zł tygodniowo x 4 = 165200zł miesięcznie.
    Zaznaczam że:
    1) jest to tylko koszt przejazdu składów na trasie Ząbki - Warszawa
    2) nie jest w to wliczona kwota z biletów (ZTM i KM)
    3) pociągi kursują przez Ząbki tranzytem, więc koszt przejazdu na tej trasie nie dotyczy tylko osób mieszkających/jeżdżących z Ząbek (za które dopłaca UM) ale wszystkich miejscowości na całej trasie.

    Nie będę wspominał o "komforcie" podróżowania - jeżeli można to nazwać komfortem.
    Za przeproszeniem - bydło jest lepiej transportowane niż ludzie na tej linii (tam przynajmniej obowiązują jakieś przepisy link)

    Oczywiście są to tylko zgrubne wyliczenia, ale chyba mój tok myślenia nie jest dziwny? Jeżeli coś mi umknęło to proszę o komentarze.
  • vovv3 25.08.10, 10:22
    Ktoś z ZTM'u widocznie "przyjrzał się", że miasto podwarszawskie
    jest w 1 strefie i jest to "solą w oku" ZTM...chyba tak to nalezy
    rozumieć...
  • otimor 05.08.10, 10:50
    Numer linii nie ma znaczenia, miasto płaci grubą kasę za to że jesteśmy w I
    strefie biletowej. Był przez chwilę taki czas, że ząbkowskie przystanki na linii
    145 były w II strefie.

    A numer 770 jest pewnie dlatego że przystanek krańcowy jest poza granicami Warszawy.

    Częstotliwość kiepska, jak jeden ucieknie to pół godziny na przystanku, to
    zniechęca. Ale i tak decyzja podjęta, kasa wydana, pozostaje więc zobaczyć jak
    to wyjdzie w praniu, i ilu chętnych będzie.

    Dziwne jest tylko to, że jeśli linia zrobi się popularna i będzie nią jeździć
    więcej osób, a więc i więcej kasowanych biletów to miasto będzie musiało więcej
    dopłacać...
  • cocteau99 05.08.10, 12:09
    otimor napisał:

    > Numer linii nie ma znaczenia, miasto płaci grubą kasę za to że jesteśmy w I
    > strefie biletowej. Był przez chwilę taki czas, że ząbkowskie przystanki na lini
    > i
    > 145 były w II strefie.
    >
    > A numer 770 jest pewnie dlatego że przystanek krańcowy jest poza granicami
    Warszawy.
    >

    Wygląda logicznie, ale w takim razie po co Pan Burmistrz pisze: "Właśnie z tych
    podatków będziemy mogli uruchomić nowe linie autobusowe, zwiększać częstotliwość
    oraz otrzymać I strefę (tańsze bilety) dla mieszkańców."
    Tak, jakby teraz I strefy nie było dla planowanej 770...
  • tumilla 05.08.10, 09:30
    można się zastanowić nad taką zmianą trasy linii 199, aby
    przejeżdżała przez ul. Poswtańców, Maczka i dalej Szwoleżerów.
    Przy tak zmienionej trasie linii 199 autobus X nie był by już
    potrzebny, a ewentualne oszczędności można by było przeznaczyć np.
    na zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów (199, 770).
    Zachęcam do merytorycznej dyskusji... :)
  • cocteau99 05.08.10, 12:06
    tumilla napisał:

    > można się zastanowić nad taką zmianą trasy linii 199, aby
    > przejeżdżała przez ul. Poswtańców, Maczka i dalej Szwoleżerów.
    > Przy tak zmienionej trasie linii 199 autobus X nie był by już
    > potrzebny

    Oczywiście, że tak. Albo zrobić dodatkową linię po trasie 199 z wyjątkiem
    odcinka Powstańców (takie 199 bis), tak aby nikt po zmianach nie był
    poszkodowany. 199 i takie roboczo nazwane 199 bis jeździłyby na zmianę na trasie
    wspólnej, a przy większej częstotliwości mogłoby to zaspokoić potrzeby osiedli z
    Powstańców i likwidację X.
  • michal0510 05.08.10, 11:30
    "Specjaliści ZTM poinformowali mnie, że linia będzie miała swój
    drugi koniec przy Dworcu Wschodnim, umożliwiając dogodne przesiadki
    do tramwaju lub innych autobusów. Jest możliwe, że w czasie budowy
    metra może nawet dowozić pasażerów aż do Placu Bankowego."

    A co ma II linia metra do dw. Wschodniego? Przecież wystarczy, że
    autobus pojedzie tak jak obecny 170, tylko z Ząbkowskiej skręci w
    Markowską, a potem w Kijowską, gdzie wystarczy że zrobią lewoskręt
    do dw. Wschodniego. W ten sposób trasa omija Solidarności i Targową.
    A żeby wyznaczyć trasę do Bankowego to będą musieli się nieźle
    nagimnastykować biorąc pod uwagę, że przy czterech śpiących wszystko
    będzie wyłączone z ruchu.
  • wasyl1978 06.08.10, 10:22
    ma to ze autobus bedzie jezdzil jednak na dw. Wilenski :)
    --
    pozdrawiam
    Michal W.
    Mieszkańcy Ząbek uwazajcie... "radni" maja dziwne pomysły :)
    ... generalnie sprzeczne z interesem ogółu :( :( :(
  • kasiaradzymin 05.08.10, 13:06
    Przy takim przebiegu trasy i II strefie, to wyrzucanie 25k miesięcznie w błoto.
  • ratatuj.1 05.08.10, 13:41
    kasiaradzymin napisała:

    > Przy takim przebiegu trasy i II strefie, to wyrzucanie 25k miesięcznie w błoto.

    Trasa mi się podoba, ale II strefa jest nie do przyjęcia.
  • aguszak 05.08.10, 14:38
    II strefa i częstotliwość są nie do przyjęcia!
  • pavelll 05.08.10, 14:51
    aguszak napisała:

    > II strefa i częstotliwość są nie do przyjęcia!
    Niestety dla ZTM czyt. Miasta stołecznego jesteśmy tylko petentem wiec nie ma co się łudzić, że można stawiać warunki. Będzie autobus co pół godziny w II strefie. Moim zdaniem nie ma szans na więcej kursów bo jak wynika z info burmistrza- oznaczało by to więcej pieniędzy z kasy miasta. co do II strefy to wydaje mi się(chociaż może się mylę), że żaden autobus ZTM mający jeden z krańcowych przestanków poz granicami administracyjnymi miasta nie byłby autobusem podmiejskim. Reasumując - nie liczmy na nic lepszego.
  • red_bubu 05.08.10, 16:23
    II strefa to totalna porażka... jeżeli mam dopłacać prawie 40 zeta
    na tą linię, która ma wyznaczoną trasę po nieistniejących jeszcze
    ulicach to ja dziękuję... wolę zatankować auto za 100 raz w miesiącu
    i dojeżdzać do Rembertowa skąd mam autobusy i pociągi z
    częstotliwością co parę minut a nie co pół godziny jak to jest
    proponowane dla linii 770... a w drodze powrotnej nie będę stać w
    korkach i spokojnie podjądę do sklepu i nie będę musiała się ściskać
    z torbami w autobusie... porażka...
  • tasiolot 05.08.10, 18:37
    bez sensu, miało być taniej, a wyszło jak zwykle.
    za bilet jednorazowy bedziemy placic prawie dwa razy tyle co za Iksa... plus jeszcze bedzie placic miasto, za to ze taka linia w ogole istnieje
  • bbwr 06.08.10, 08:31
    Pan Burmistrz jak zwykle przymierza się do pokazania niewdzięczności wyborców i
    karania ich za to. Przykład z Malczewskiego: nie chcecie wodociągu? - to
    zapomnijcie o drodze. W tym przypadku będzie: ja wam autobus załatwiłem, a wy
    marudzicie, że droższy od X-a? - to zapomnijcie o autobusie. Skończą się
    dyskusje na ten temat a przy okazji X będzie niezagrożony przez dłuższy czas...
    i o to chyba chodzi...
  • kkrasz 05.08.10, 18:46
    Super wiadomość. Mam nadziej że uda się i autobus ruszy na ulice
    Ząbek w pażdzierniku
  • gosieeenka 05.08.10, 19:16
    Żenada!
  • awawawaw 05.08.10, 19:23
    Burmistrz w przedwyborczym amoku zapomniał chyba, że ul. Powstańców
    będzie rozbabrana. A może na nową linię wyjadą autobusy z funkcją
    latania.
  • cocteau99 05.08.10, 19:52
    awawawaw napisał:

    > Burmistrz w przedwyborczym amoku zapomniał chyba, że ul. Powstańców
    > będzie rozbabrana.

    A kiedy to jest planowane? Przecież na samej krótkiej ul. Podleśnej, która jest
    zamknięta z drugiej strony lasem niedawno zaczęły się dwie budowy bloków...
  • awawawaw 05.08.10, 20:09
    OIDP termin składania ofert w przetargu to połowa września, czas na
    ukończenie robót - 3 miesiące od podpisania umowy.
  • meggy.kotka 06.08.10, 09:27
    Żenujący to jest fakt że będzie to linia podmiejska!!!
    Czy ktoś wie może od którego przystanku będzie strefa miejska?
  • bamse13 06.08.10, 09:36
    A ja mimo wszystko uważam że dobrze, że będzie ten autobus.
    Osobiście uważam że to będzie jedna z najszybszych możliwości
    dostania się do centrum, bez konieczności uzywania samochodu, lub
    płacenie extra za bilet X. Rozumiem ludzi którym nie do końca podoba
    się to że linia jest podmiejska, ale przecież my nie mieszkamy w
    Warszawie, a linia 145 nie została stworzona dla mieszkańców Ząbek,
    ale dla mieszkanców Rembertowa i Pragi.
    Czasami wracam do domu taksówką i wiem że od znaku Ząbki zaczyna się
    druga strefa, więc nie rozumiem czemu nie miała to by być lina
    miejska.
  • awawawaw 06.08.10, 09:56
    bamse13 napisał:
    > lub płacenie extra za bilet X.
    Teraz będzie płacenie extra za bilet na drugą strefę.

    > Czasami wracam do domu taksówką i wiem że od znaku Ząbki zaczyna
    > się druga strefa, więc nie rozumiem czemu nie miała to by być
    > lina miejska.
    Nie wiesz nawet o czym piszesz.
    Obecnie całe Ząbki są w pierszej strefie biletowej.
    Znak "strefa 2" dotyczy taksówek.
  • bamse13 06.08.10, 10:00
    Być może nie wiem o czym pisze. Ale mieszkan na Powstańców i nie mam
    samochodu i jesli chce dojechać do pracy w okolice Błekitnego
    wieżowca to musze zapłacić za miesięczny X oraz za miesięczny ZTM.
    Więc mi osobiście pomysł mimo swoich wad się podoba.
  • cocteau99 06.08.10, 10:07
    bamse13 napisał:

    > Być może nie wiem o czym pisze. Ale mieszkan na Powstańców i nie mam
    > samochodu i jesli chce dojechać do pracy w okolice Błekitnego
    > wieżowca to musze zapłacić za miesięczny X oraz za miesięczny ZTM.
    > Więc mi osobiście pomysł mimo swoich wad się podoba.

    Ale chyba chodzi o to, że miałeś 78 + 70, a teraz będzie 116 + 70.
  • meggy.kotka 06.08.10, 10:28
    raczej chodzi o to że było 70+78 a bedzie 116 bo ten bilet pozwoli na 770 i
    dalej miejskimi
  • bamse13 06.08.10, 11:13
    Dokładnie o to chodzi
  • michal0510 06.08.10, 13:45
    > Obecnie całe Ząbki są w pierszej strefie biletowej.

    No właśnie do tej pory strefy biletowe były wyznaczone
    geograficznie, a teraz będziemy mieli nieco absurdalną sytuację,
    gdzie ul. Szwoleżerów będzie w I strefie (linia 199), a Powstańców,
    Skrajna, Zycha leżące bliżej granic Warszawy będą w II strefie
    (linia 770).
  • aguszak 06.08.10, 09:38
    Mogą się ugryźć gdzieś z takim pomysłem. Linia okaże się
    nierentowna, bo kto przy zdrowych zmysłach będzie płacił jeszcze
    więcej za bilet, kiedy miało być taniej i dogodniej. Moim zdaniem
    wystarczyłoby przesunąć przystanek 199 do wylotu z Maczka, tak, aby
    można było dojść spokojnie z Powstańców wprost do przystanku i nie
    płacić takich pieniędzy, za coś, o będzie autobusem widmem - bez
    pasażerów... Szkoda tych 25 tys. zł - to chyba jakieś nerwowe i
    pośpieszne ruchy, aby się wykazać przed wyborami - tylko właśnie
    czym się wykazać?
  • cocteau99 06.08.10, 09:54
    aguszak napisała:

    Moim zdaniem
    > wystarczyłoby przesunąć przystanek 199 do wylotu z Maczka, tak, aby
    > można było dojść spokojnie z Powstańców wprost do przystanku i nie
    > płacić takich pieniędzy, za coś, o będzie autobusem widmem - bez
    > pasażerów...

    Skoro jeszcze pomysł 770 jest w fazie ustnych deklaracji ZTM, to może jest
    jeszcze czas na przeforsowanie tego pomysłu z 199. Jak widać na tym forum,
    pomysł na zmianę trasy 199 ma spore poparcie.
    Niech 199 skręca z Żołnierskiej w Powstańców a potem w Maczka. Przystanki można
    tak ustawić, aby nie pogorszyć sytuacji mieszkańców okolic np.
    Szwoleżerów/Kruczej itd. - nast. przystanek zrobić zaraz przy wylocie z Maczka.
    Takie rozwiązanie zapewni skomunikowanie mieszkańców Powstańców z PKP bez
    konieczności dodatkowych opłat za X. A nie powinno wiele kosztować (jeśli w
    ogóle, bo kilometrówka ta sama!)
  • bamse13 06.08.10, 10:02
    Ok martwimy się o mieszkańców ulicy Powstańców, a co z mieszkancami
    ulicy Skrajnej, Zycha dla nich 770 jest (wydaje mi sie) ok
  • ata66 06.08.10, 12:06
    A dlaczego martwimy się wyłącznie o mieszkańców nowej części Ząbek. To są w
    większości młodzi ludzie, Mogą się kawałek przespacerować. Czy stara część Ząbek
    ( okolice ul Wyzwolenia, Lipowa. Słoneczna)została już zupełnie zapomniana. Tu
    mieszka sporo ludzi starszych. Może też należałoby o nich pomyśleć. Im jest
    trudniej maszerować.
  • bamse13 06.08.10, 12:14
    Zgodze sie o "starych" Ząbkach władze również nie powinny zapominać
  • ata66 06.08.10, 12:33
    A zapomniały zupełnie. Mieszkam tu 15 lat i w tym czasie nic tu się nie dzieje.
  • pi0trw 07.08.10, 12:20
    Popieram. Przesunięcie 199 do Maczka kosztem niewielkich niedogodności dla mieszkańców Szwoleżerów (minimalnie dalej do przystanku) i zwiększenie częstotliwości kursów uczyniłoby pomysł trasy 770 i linię X praktycznie zbędnymi...

    Wszystkie trzy linie jechałyby praktycznie w jedno miejsce (Wschodni, Wileński, Hallera) - czy akurat to jest potrzebne mieszkańcom południowej części miasta? Jeśli Warszawa kiedyś dorobi się II linii metra to będzie przyjemne. Ale teraz może lepiej puścić jakąś linię z północy miasta, przez południe, do... no właśnie, gdzie?
  • karla1977 09.08.10, 12:47
    wezcie sie zastanowcie ludzie! nie chcecie drugiej linii? Mi i wielu
    mieszkancom Szwolezerow, Wybickiego, Pulaskiego i kilku dalszych
    uliczek obecna trasa 199 ulatwia zycie, i nie widze powodu zeby
    przesuwac przystanek do Maczka i dralowac co rano kilometr bo dla
    was 770 jest zbedne i chcecie zeby 199 jezdzilo Powstancow. Skoro
    jest zbedne to dlaczego chcecie zeby 199 jezdzilo Powstancow? i
    jesli to zaden problem podejsc kawalek to zapraszam na przystanek
    199 na Szwolezerow. Powstancow nie jest najwazniejsza ulica w
    Zabkach choc moze sie niektorym tak wydaje. poza tym juz slysze te
    narzekania ze jest tlok w 199.
  • karla1977 09.08.10, 12:57
    i moze nie zauwazyliscie ale na Szwolezerow tez sa osiedla i tez
    mieszkaja ludzie.
    lepiej sie sprobujcie interweniowac w sprawie 770 bo to co proponuja
    jest kiepskim rozwiazaniem a nie wpadacie na "genialny" pomysl zeby
    uniemozliwic dojazd do pracy innym ludziom.
  • michal0510 09.08.10, 13:27
    240 metrów - o tyle dalej usytuowany byłby obecny przystanek
    Pułaskiego, gdyby przenieść go do skrzyżowania z Maczka, więc z tym
    uniemożliwianiem dojazdu ludziom do pracy to jakieś
    nieporozumienie.
  • karla1977 09.08.10, 14:22
    zalezy skad mierzysz te 250 m. Sa jeszcze takie ulice jak Krucza,
    Wronia, Gajowa stamtad to nie jest 250m. Dlaczego argumentem ma byc
    wygoda 1 osiedla kosztem innych?
    Zastanowice sie lepiej jak wplynac na ZTM czy nasz UM zeby nowa
    linia byla lepiej dostosowana do potrzeb mieszkancow. Cale zycie ma
    byc jeden autobus i bedziemy kombinowac ze zmienianiem jego trasy?
  • tumilla 09.08.10, 13:28
    Po pierwsze: 199 jadąc przez Powstańców jedzie także przez
    Szwoleżerów.
    Po drugie: Odległość na ul. Szwoleżerów od Maczka do Żołnierskiej to
    ok. 700 m więc nie bardzo wiem skąd się wziął kilometr
    do "drałowania".
    Po trzecie: Pieniądze "zaoszczędzone" dzięki niepotrzebnej już linii
    X można spokojnie przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości
    kursowania 199 - co przydało by się nam wszystkim.
    Po czwarte: Powstańców rzeczywiście nie jest najważniejsza w Ząbkach.
    Pozdrawiam,
  • kasiaradzymin 09.08.10, 14:02
    tumilla napisał:

    > Po pierwsze: 199 jadąc przez Powstańców jedzie także przez
    > Szwoleżerów.
    > Po drugie: Odległość na ul. Szwoleżerów od Maczka do Żołnierskiej to
    > ok. 700 m więc nie bardzo wiem skąd się wziął kilometr
    > do "drałowania".
    > Po trzecie: Pieniądze "zaoszczędzone" dzięki niepotrzebnej już linii
    > X można spokojnie przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości
    > kursowania 199 - co przydało by się nam wszystkim.

    Skoro wszędzie jest tak blisko, to co za problem podejść od Powstańców do Szwoleżerów? I po co zmieniać trasę 199?
  • karla1977 09.08.10, 14:32
    tumilla napisał:

    > Po pierwsze: 199 jadąc przez Powstańców jedzie także przez
    > Szwoleżerów.

    tak ale inaczej, zgodzisz sie?


    > Po drugie: Odległość na ul. Szwoleżerów od Maczka do Żołnierskiej
    to
    > ok. 700 m więc nie bardzo wiem skąd się wziął kilometr
    > do "drałowania".

    chyba nie zdajesz sobie sprawy z faktu ze to nie jest kwestia 1
    przystanku? Jesli 700m to nie problem to nie rozumiem dlaczego masz
    problem z dotarciem na Szwolezerow? to zblizona odleglosc.
    (mazowiecka i wybickiego w sumie 600m, z powstancow do mazowieckiej
    do 100m)

    > Po trzecie: Pieniądze "zaoszczędzone" dzięki niepotrzebnej już
    linii
    > X można spokojnie przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości
    > kursowania 199 - co przydało by się nam wszystkim.

    nie wiem czy niepotrzebna, jezdzi nie tylko do Zabek na powstancow:>
    skoro kursuje to chyba wlasciciel ma z tego zysk? jesli chodzi o
    mnie to X mi sie czasem przydaje.

    > Po czwarte: Powstańców rzeczywiście nie jest najważniejsza w
    Ząbkach.
    tu sie calkowicie zgadzam
  • ats31 06.08.10, 15:04
    Takie sytuacje będą się powtarzały dopóki Ząbki otoczone z trzech stron przez
    Warszawę będą odrębną gminą.
  • fuks0 07.08.10, 19:16
    Właśnie... a jakie warunki musiałyby być spełnione, żeby Ząbki stały się jedną z
    dzielnic Warszawy?

    Ja co prawda na razie w Ząbkach nie mieszkam, niemniej mieszkać
    najprawdopodobniej będę (jestem w trakcie zakupu mieszkania) i także ta druga
    strefa mi nie pasuje, częstotliwość kursowania także. Chociaż w tych godzinach
    6-9 oraz 15-18 powinny kursować częściej.

    Co do trasy, to czy nie można by rozbudować przystanku na powstańców, na którym
    czekają autobusy linii X?
  • baseciq 09.08.10, 16:29
    fuks0 napisał:

    > Ja co prawda na razie w Ząbkach nie mieszkam, niemniej mieszkać
    > najprawdopodobniej będę (jestem w trakcie zakupu mieszkania) i także ta druga
    > strefa mi nie pasuje, częstotliwość kursowania także. Chociaż w tych godzinach
    > 6-9 oraz 15-18 powinny kursować częściej.

    Widzisz. Albo kupujesz taniej w Ząbkach, autobus masz w II strefie i rzadko,
    albo kupujesz drożej w Warszawie. Ot, proste i logiczne.

    A do reszty - wasze roszczenia są żałosne. Chcielibyście mieć wszystko jak w
    Warszawie, więc dlaczego się sprowadziliście do Ząbek?
    --
    www.zsnw.waw.pl
    gg:45908
  • meggy.kotka 09.08.10, 20:07
    bo do tej pory komunikacja była w I strefie, dojazd samochodem nie najgorszy a
    ceny mieszkań nieporównywalnie mniejsze
  • baseciq 09.08.10, 23:50
    Ile m2 jest tańszy w Ząbkach? 1000zł? To powiedzmy 40kzł taniej za 40mkw
    mieszkania. Ojej, przy różnicy w cenie biletów na II i I strefę, mieszkanie w
    Ząbkach przestanie się wam opłacać po 1052 miesiącach. Szok. Rzeczywiście, kwota
    porażająca. Tą I strefę macie w ramach bonusa, że nie da(ło) się przejechać z
    Rembertowa na Targówek bez zahaczania o Ząbki. Teraz jest Strażacka i może czas
    ten absurd puszczania miejskich (a nie podmiejskich) autobusów na wieś[1]
    zakończyć? Doceńcie to co macie i co dostajecie. A nie tylko "daj".

    [1] Żeby nie było. Sam mieszkam na wsi, autobusy z ZTM mam tylko nocne i mimo
    codziennego jeżdżenia do pracy do Warszawy jakoś nie twierdzę żeby to był jakiś
    wielki wydatek na ten bilet. Wszak też mogę stwierdzić że Zielonka blisko
    Warszawy leży (graniczy z Warszawą właściwą od Rembertowa i Warszawą Ząbkowską)
    i winna mieć bilety w I strefie.

    Wybierając podwarszawską miejscowość byłem w 100% świadom że dojazd będzie dużo
    gorszy i będzie mnie więcej kosztował. Całkiem to dla mnie logiczne: oszczędzam
    na mieszkaniu, w zamian za to mam trochę gorsze warunki jeżeli chodzi o
    komunikację, potrafię żyć bez centrów handlowych, prądu przez 2 dni. W zamian za
    to mam jeszcze inne zalety mieszkania tutaj.
    --
    www.zsnw.waw.pl
    gg:45908
  • fuks0 10.08.10, 06:37
    >Ojej, przy różnicy w cenie biletów na II i I strefę, mieszkanie w
    > Ząbkach przestanie się wam opłacać po 1052 miesiącach. Szok. Rzeczywiście, kwot
    > a
    > porażająca.

    Wiesz chociaż ile te 1052 miesiące to lat :D? Co by Cię nie nadwyrężać napiszę:
    ponad 87.
  • fuks0 10.08.10, 06:39
    * Wiesz chociaż ile lat dają te 1052 miesiące :D?
  • baseciq 10.08.10, 13:14
    Wiem. Bardzo dużo. Dlatego w skali oszczędności na zakupie mieszkania i ogólnych
    kosztów ponoszonych przez statystycznego mieszkańca, te 38zł więcej nie powinno
    być problemem.

    Inna sprawa że puszczanie jakichkolwiek linii z Ząbek (i innych podwarszawskich
    miejscowości) do Warszawy ma średni sens jeżeli w mieście jest kolej. We
    wszystkich miastach na linii wołomińskiej przydałyby się silne linie dowożące
    mieszkańców do stacji kolejowych.
    --
    www.zsnw.waw.pl
    gg:45908
  • fuks0 10.08.10, 21:31
    Dlatego w skali oszczędności na zakupie mieszkania i ogólnyc
    > h
    > kosztów ponoszonych przez statystycznego mieszkańca, te 38zł więcej nie powinno
    > być problemem.

    I tak, i nie. Jeżeli może być taniej, to czemu ma być drożej? Poza tym te 38 zł
    to jest tylko i wyłącznie za jeden autobus, kolejne x-dziesiąt złotych trzeba
    wydać na bilet na linię X - razem to już nie będą takie grosze.


    > Inna sprawa że puszczanie jakichkolwiek linii z Ząbek (i innych podwarszawskich
    > miejscowości) do Warszawy ma średni sens jeżeli w mieście jest kolej. We
    > wszystkich miastach na linii wołomińskiej przydałyby się silne linie dowożące
    > mieszkańców do stacji kolejowych.

    Przypadek Ząbek i dajmy na to Wołomina, to są jednak przypadki różniące się od
    siebie sporo. Z Wołomina kolej to najszybszy środek lokomocji publicznej,
    którym można i można by się dostać do Warszawy.
    W przypadku Ząbek już tak nie jest. Dojechanie od Powstańców do przystanku PKP
    zajmie mnie więcej tyle samo co do Rembertowa i niewiele mniej niż autobusem do
    Dw. Wileńskiego czy też na Targówek (na przesiadkę z autobusu do pociągu jednak
    trochę czasu trzeba poświęcić).

    Poza tym samo to, że najkrótsza droga z jednej dzielnicy Warszawy do drugiej
    wiedzie przez Ząbki także o czymś świadczy nie?
  • tofeek 10.08.10, 07:50
    Zabki I strefy nie dostaja tylko placa za to wielkie pieniadze. Tak dla scislosci.
  • karla1977 10.08.10, 10:05
    baseciq napisał:

    > Widzisz. Albo kupujesz taniej w Ząbkach, autobus masz w II strefie
    i rzadko,
    > albo kupujesz drożej w Warszawie. Ot, proste i logiczne.
    >
    > A do reszty - wasze roszczenia są żałosne. Chcielibyście mieć
    wszystko jak w
    > Warszawie, więc dlaczego się sprowadziliście do Ząbek?

    tu sie mylisz - jak bysmy chcieli zeby wszystko bylo jak w Warszawie
    to bysmy kupili cos w Warszawie, chocby mala kliteczke:)
    dlaczego komunikacja nie mialaby sie w Zabkach poprawic? bo nie sa
    Warszawa? tez mi argument.
    a ty baseciq mieszkasz juz w Zabkach czy nadal nie, tylko wpadasz tu
    popyszczyc?
  • baseciq 10.08.10, 13:12
    Nie, nie żeby popyszczeć. Tylko podyskutować. Jeżeli Ci się moje poglądy nie
    podobają, to nie musisz ich czytać.

    Poza tym, ja nie neguję tego, że w Ząbkach sytuacja komunikacyjna mogłaby się
    poprawić, tylko uważam że wasze roszczenia o to byście tylko i wyłącznie dla
    siebie dostali linię miejską jako miejscowość podwarszawska spowoduje groźny dla
    całego ZTM precedens. Jeżeli wy byście dostali linię miejską, to dlaczego
    Jabłonna, Marki, czy też Sulejówek by takiej linii nie mieli dostać?

    Więc proszę, czytaj dokładnie to co piszę, a nie wyrywkowo interpretujesz to co
    chcesz zinterpretować.
    --
    www.zsnw.waw.pl
    gg:45908
  • karla1977 10.08.10, 21:17
    Nie, nie żeby popyszczeć. Tylko podyskutować. Jeżeli Ci się moje poglądy nie
    > podobają, to nie musisz ich czytać.

    Jesli chcesz podyskutowac to chyba powinno cie ucieszyc ze ktos przeczytal twoj
    post? mozna czytac ale nie mozna odpisac jesli sie ktos nie zgadza to co to za
    dyskusja?
    >
    > Poza tym, ja nie neguję tego, że w Ząbkach sytuacja komunikacyjna mogłaby się
    > poprawić, tylko uważam że wasze roszczenia o to byście tylko i wyłącznie dla
    > siebie dostali linię miejską jako miejscowość podwarszawska spowoduje groźny dl
    > a
    > całego ZTM precedens. Jeżeli wy byście dostali linię miejską, to dlaczego
    > Jabłonna, Marki, czy też Sulejówek by takiej linii nie mieli dostać?

    A dlaczego nie? Uwazam ze komunikacja miejska powinna byc lepsza i to nie tylko
    w Zabkach. I nie rozumiem okreslenia "dostac" :) o ile wiem doplaca miasto,
    mieszkancy placa za bilety. ZTM nie dziala charytatywnie:)
    No i z tym precendensem :D moze sobie jakos biedny ZTM poradzi :D
    >
    > Więc proszę, czytaj dokładnie to co piszę, a nie wyrywkowo interpretujesz to co
    > chcesz zinterpretować.

    ja interpretuje? :) zobacz ile ty wyciagnales wnioskow tam gdzie nie bylo podstaw:)
  • cocteau99 11.08.10, 00:11
    Chwila, chwila... Ząbki posiadają (posiadały...?) I strefę również - a może
    głównie - z powodów położenia geograficznego. Patrząc na zarys granicy Warszawy
    widać wyraźną wyrwę po stronie wschodniej, którą wypełniają właśnie Ząbki (stąd
    całkiem racjonalne głosy o włączeniu miasta do Stolicy).
    I nie jest tak, że 199 i 145 jest w I strefie, bo "przypadkiem" Ząbki stanęły
    trasom tych linii na drodze. Bo co ma do tego Kolej, która też jest w I strefie?
    Skoro ZTM robi taką łachę tą I strefą na 199 i 145, która łączą 2 warszawskie
    dzielnice, to może Burmistrz powinien pobierać myto za przejazd przez Ząbki? A
    co z osobami, które mieszkają w Wa-wie a dojeżdżają do pracy w Ząbkach?? Np. na
    licznych budowach.
    Rację mają Ci, którzy przypominają wcześniejsze obietnice: miało być
    przedłużenie 170 i z tego wynikało wprost, że będzie I strefa. 770 w II strefie
    obnaża bezradność władz i jest kompletną kompromitacją. W dodatku rozbija to
    spójność idei I strefy - którą i władze i mieszkańcy do tej pory się tak
    chwalili. To teraz jak: część obywateli Ząbek ma być w I strefie, a część w II?
    Zamiast 770 i X-a zrobić dla Ząbek południowych i okolic Piłsudskiego jakieś
    połączenie z PKP. W ramach jednego biletu, a nie trzech!!
  • ratatuj.1 11.08.10, 21:44
    cocteau99 napisał:

    > Zamiast 770 i X-a zrobić dla Ząbek południowych i okolic Piłsudskiego jakieś
    połączenie z PKP. W ramach jednego biletu, a nie trzech!!

    To chyba najlepsze rozwiązanie. Zrobić autobus który będzie dowoził ludzi do
    stacji PKP w ramach jednego biletu. Pomysł 770 jest kiepski.
  • karmela_nova 06.08.10, 16:00
    A ja jestem bardzo zadowolona. Mam wielu przyjaciół na Ząbkowskie. Jestem bardzo
    dużo fajnych miejsc jak Łysy Pingwin czy Anioły i Demony. Teraz będę mogła do
    nich pojechać autobusem, a nie jak zawsze samochodem, że nawet piwka nie mogę
    się napić.
  • rocco_waw 07.08.10, 11:27
    2 strefa.... to faktycznie lipa, miało być pięknie a wyszło jak zawsze
  • bamse13 09.08.10, 20:47
    Jak to mówią lepszy rydz niz nic
  • netgater 10.08.10, 09:29
    Za
    GW:

    "Zmiany, ale dopiero od 1 października, szykują się też pod
    Warszawą. Na ten dzień przełożono korektę tras na terenie Starych
    Babic. ZTM m.in. przedłuży do Klaudyna linię 220 z Nowego Bemowa.
    Udało się też zachować bezpośrednie połączenie Truskawia przez
    Babice do os. Górczewska - do tranzytowej linii 714 dołoży się wójt
    sąsiedniego Izabelina.

    Najwięcej (34 tys. zł miesięcznie) na dodatkowe połączenie z
    Warszawą wysupłają Ząbki, które już teraz płacą za komunikację
    niemal 3 mln zł rocznie. Podmiejska linia 770 ruszy z nowych osiedli
    w tym mieście wzdłuż ul. Powstańców. Samorząd wybudował przystanek
    końcowy na ul. gen. Maczka. Przez ul. Skrajną i ks. Zycha 12-metrowe
    autobusy dojadą Janowiecką na Targówek Fabryczny i przez ul.
    Swojską, Księcia Ziemowita, Radzymińską, Ząbkowską do Dworca
    Wileńskiego. Wicedyrektor ZTM Andrzej Franków zapowiada, że po
    rozpoczęciu w tym miejscu budowy stacji metra trasa 770 zostanie
    przedłużona aż do pl. Bankowego.

    W przeciwieństwie do innych linii, które przejeżdżają przez Ząbki
    tranzytem, łącząc Targówek z Rembertowem, w autobusach 770
    pasażerowie z tego miasta będą kasować droższe bilety podmiejskie.
    Burmistrz Ząbek Robert Perkowski zdradza "Gazecie", że pierwotnie
    zamierzano tu przedłużyć trasę linii 170 z Elsnerowa. Jego zdaniem w
    obawie przed protestami innych podwarszawskich samorządów ZTM nie
    chciał jednak wyróżniać Ząbek tańszą linią miejską, która kończyłaby
    trasę poza Warszawą. Obie (170 i 770) na wspólnym odcinku mają
    kursować na przemian co 15 min."

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • kasiaradzymin 10.08.10, 09:33
    Czyli nie dość, że bez sensu, to jeszcze bardzo drogo.
    Dobrze, że nie płącę podatków w Ząbkach...
  • michal0510 10.08.10, 09:43
    Burmistrz: "Specjaliści ZTM poinformowali mnie, że linia będzie miała swój drugi koniec przy Dworcu Wschodnim"
    GW: "autobusy dojadą Janowiecką na Targówek Fabryczny i przez ul.
    Swojską, Księcia Ziemowita, Radzymińską, Ząbkowską do Dworca
    Wileńskiego."

    To w końcu do którego dworca ma kursować nowa linia?
  • awawawaw 10.08.10, 09:56
    Do Wileniaka
  • netgater 10.08.10, 10:00
    Zgadza się - na stronie burmistrza jest sprostowanie, że jednak do
    Wileniaka.

    Jest jeszcze jedna rozbieżność: burmistrz podaje że będzie to nas
    kosztować 25 tys. miesięcznie, a GW że 34 tys.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • pi0trw 10.08.10, 10:23
    Burmistrz nie "chciał jednak wyróżniać Ząbek tańszą linią miejską, która kończyłaby trasę poza Warszawą". Słucham? To tak jakby burmistrz nie chciał pokazać mieszkańcom, że potrafi załatwić coś lepiej niż władze innych podwarszawskich samorządów. To tu chodzi o wyróżnienie dla miasta? Czy o wygodę mieszkańców, za którą zresztą będą teraz płacić 3,5 mln zł rocznie + koszt biletów.

    No właśnie, czemu tak dużo z budżetu miasta idzie do kasy ZTM? Takie są stawki za jedną linię nocną, dwie linie kursujące po obrzeżach stolicy i przypadkiem zahaczające o Ząbki i - od teraz - długą na 10km linię drugiej strefy kursującą przez najbardziej zapomnianą, fabryczną dzielnicę Warszawy do dworca Wileńskiego?

    Ciekawi mnie też dalszy los linii X, która też drenuje kasę miasta o kolejne kilkaset tys. zł rocznie i też jeździ do Wileńskiego...
    PW


  • ratatuj.1 10.08.10, 10:33
    Czy o wygodę mieszkańców, za k
    > tórą zresztą będą teraz płacić 3,5 mln zł rocznie + koszt biletów.
    >
    > No właśnie, czemu tak dużo z budżetu miasta idzie do kasy ZTM?

    Strasznie dużo musimy płacić ZTMowi. Czy inne gminy płacą podobnie w
    przeliczeniu na kilometr czy linię?
  • extreme78 10.08.10, 17:08
    Moim zdaniem przy takich ustaleniach linia 770 nie ma racji bytu. Mieszkańcy
    domagali się przedłużenia linii 170, która jest linią miejską a nie podmiejską.
    W takim przypadku podejrzewam, że mieszkańcy będą woleli przejść się do linii
    145 niż płacić za bilet podmiejski. Tym razem to nasze władze miejskie się nie
    popisały.
  • netgater 10.08.10, 10:44
    Zmanipulowałeś wypowiedź. To nie burmistrz, tylko ZTM nie chciał
    wyróżniać Ząbek.

    Zgadzam się że stawki ZTM są złodziejskie, ale to monopolista w
    zasadzie, w tym sensie, że żadna inna firma nie honoruje karty
    miejskiej, bo nie dostaje dofinansowania z tym związanego.

    Osobiście nie widzę większego sensu 770. To po prostu inna wersja X,
    łącząca Ząbki z dw.Wileńskim. Ale skoro pasażerowie i tak muszą
    dokupywać bilet linii podmiejskiej, to nie lepiej zrobić linię X2,
    która spełni tą samą funkcję?
    Uważam że błędem jest zakładanie, że każda nowa linia musi jeździć
    do W-wy. Oczywiście tak jest najwygodniej. Ale i najdrożej. Wydaje
    mi się, że trzeba myśleć o autobusie obsługującym ruch wewnątrz
    miasta, łączący nas z kluczowymi przystankami na obrzeżach W-wy (np.
    M1, Łodygowa-Radzymińska, Marsa-Chełmżyńska, Ziemowita) i stacją PKP
    Ząbki, zamiast prosić ZTM o nowe połączenia za kupę kasy. Taki
    autobus mógłby jeździć częściej, obsłużyć więcej ulic.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • pi0trw 10.08.10, 11:25
    > Zmanipulowałeś wypowiedź. To nie burmistrz, tylko ZTM nie chciał
    > wyróżniać Ząbek.

    Rzeczywiście nie doczytałem. Mój błąd, zwracam burmistrzowi honor.

    > Osobiście nie widzę większego sensu 770. To po prostu inna wersja X,
    > łącząca Ząbki z dw.Wileńskim. Ale skoro pasażerowie i tak muszą
    > dokupywać bilet linii podmiejskiej, to nie lepiej zrobić linię X2,
    > która spełni tą samą funkcję?

    Zależy ile będzie to kosztowało. Jeśli dobrze pamiętam to sama linia X kosztuje budżet niecałe 500 tys. zł, czyli wcale niespecjalnie mniej niż oferta "monopolisty" ZTM. Na niewygody związane z brakiem bezpośredniego połączenia nałoży się też brak wspólnych biletów.

    > Uważam że błędem jest zakładanie, że każda nowa linia musi jeździć
    > do W-wy. Oczywiście tak jest najwygodniej. Ale i najdrożej. Wydaje
    > mi się, że trzeba myśleć o autobusie obsługującym ruch wewnątrz
    > miasta, łączący nas z kluczowymi przystankami na obrzeżach W-wy (np.
    > M1, Łodygowa-Radzymińska, Marsa-Chełmżyńska, Ziemowita) i stacją PKP
    > Ząbki, zamiast prosić ZTM o nowe połączenia za kupę kasy. Taki
    > autobus mógłby jeździć częściej, obsłużyć więcej ulic.

    Przynajmniej jedna taka linia mogłaby rozwiązać problemy osób narzekających, że władze troszczą się tylko o Ząbki Południowe...
    PW
  • netgater 10.08.10, 11:43
    > Jeśli dobrze pamiętam to sama linia X kosztuje
    > budżet niecałe 500 tys. zł, czyli wcale niespecjalnie mniej niż
    > oferta "monopolisty" ZTM.

    Ale w przypadku X płacimy za całą linię od pętli do pętli, a w
    przypadku linii ZTM, tylko za kilometry przejechane przez teren
    Ząbek. Nie mam szczegółowych danych, ale wydaje mi się że ZTM bierze
    więcej za 1 km. Ale może się mylę.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • vovv3 25.08.10, 10:58
    W takim razie nalezałoby powołać Komunikacje Miejską Ząbek, która
    byłaby finansowana z budżetu miasta, autobusy kursowałyby co 10
    minut w szczycie i co 20-30 minut poza szczytem.
    Przykładowa trasa: os. Powstanców - stacja PKP - Urząd Miasta - 11
    Listopada - Wolności(po wybudowaniu ulicy) - koło Makro - Praktiker
    (przystanek ZTM) - Radzymińska - Kościeliska - Codzienna -
    Młodzieńcza - Radzymińska - koło Makro - ...(powrót)
    Jedna linia, która dowozi do miejsc "strategicznych".
  • fuks0 10.08.10, 11:26
    Do X'a jeden bilet, do 145 i 199 drugi, a do 770 trzeci (no nie do końca trzeci
    - tylko rozszerzenie tego drugiego) - paranoja.
  • tomkrt 10.08.10, 16:20
    Może wrzucę trochę danych do tej dyskusji.

    Ile do tej pory miasto Ząbki dopłaca ZTMowi - miesięcznie.
    kwoty orientacyjne

    199 – 43 tys.
    190 – 18 tys.
    145 – 26 tys.
    718 – 9 tys.
    805 – 4 tys.
    N61 i N62 – 5 tys.
    Pociąg – 94 tys.
    Miesięczny koszt utrzymania X-a na całej trasie ok 43 tys.


    --
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji KRS 0000260007
    zobacz profil SISKOM na Facebook-u
  • extreme78 10.08.10, 17:09
    Moim zdaniem przy takich ustaleniach linia 770 nie ma racji bytu. Mieszkańcy
    domagali się przedłużenia linii 170, która jest linią miejską a nie podmiejską.
    W takim przypadku podejrzewam, że mieszkańcy będą woleli przejść się do linii
    145 niż płacić za bilet podmiejski. Tym razem to nasze władze miejskie się nie
    popisały.
  • ttjj11 10.08.10, 20:14
    A można by było poprosić jeszcze informację o długościach tras/ liczbie przystanków?

  • ezabki 19.08.10, 16:04
    ezabki.wrzuta.pl/plik/4iDyCeUZpXk/propozycja_cenowa_ztm_na_1.10.2010
  • meggy.kotka 19.08.10, 16:39
    Nie bardzo rozumiem dlaczego Ząbki dorzucają się do 732, 805, 738, 718 czyli
    linii które jadą do Marek? Może mnie ktoś oświecić?

    770 w drugiej strefie już jakoś przebolałam (poprostu nie będę korzystać, wolę
    podejść do 145). Natomiast współczuje starym Ząbkom bo wisi nad nimi zagrożenie
    pociągu w II strefie.
  • vovv3 25.08.10, 11:03
    Nie bój nic, jest i to sposób, na piechotę do Bystrej, a tam jest
    mnóstwo autobusów w 1 strefie (bo to Warszawa !!!)
    A różnica czasowa w dojsciu do PKP i Bystrej to jak 15 min. do 20
    min. - co dla niektórych.
  • cocteau99 19.08.10, 16:52
    Co do formy: piękny bełkot stylistyczny; kto to pisał? Błędy ortograficzne na
    szczęście usunięte "automatem"...
    Co do treści: jak to nie ma "uzasadnienia ekonomicznego" (świetne pojęcie;) dla
    Ząbek w I strefie?? Jest - odległość do najdalszego zakątka Ząbek z centrum Wawy
    jest sporo mniejsza niż do większości obszarów Białołęki, Wawra i Ursynowa.
    Macie silnego burmistrza, skoro daje sobie tak w kaszę dmuchać...
  • antuanete 23.08.10, 12:20
    Nie bardzo rozumiem dlaczego Ząbki płacą za :
    718 – 9 tys.
    805 – 4 tys.
    Proszę mnie poprawić jeśli się mylę ale uważam , że mało mieszkańców Ząbek
    wybiera te autobusy., Czy nie warto w takim wypadku zaoszczędzić taką kwotę?

    I jeśli faktycznie 770 będzie w 2 strefie to część mieszkańców zostanie
    jednak przy 145 do którego dojście zajmuje 5-10 minut w zależności gdzie kto
    mieszka na Powstańców. Przy młodzieńczej wybór autobusów jadących do Centrum
    jest bardzo duży.
  • angel-88 23.08.10, 12:30
    A może mi ktoś wytłumaczyć, czemu linia o "roboczej nazwie przedłużenie
    170" omija metro, hę? Podczas gdy linia 170 do niego dojeżdża? Człowiek
    słyszy, że będzie "przedłużone 170" i cieszy się jak głupi, że w końcu
    będzie autobus jadący do metra (a nie znikąd donikąd jak 199), nie
    trzeba się będzie martwić, że jak 190 na Bankowym się spóźni, to
    pozostaje przyjemne 55 minut na kolejne 199 (bo przecież wieczorem
    jeździ super często co godzinę :/). A tu proszę, autobus do Dworca
    Wschodniego, znowu super często, a w dodatku II strefa. Yeah :/
    Niech on dojeżdża do metra, nawet jeżeli to miałoby być metro Kabaty
    albo Marymont (+ co godzinę i 5 strefa...), ale do metra!!! Nie wszyscy
    mają przyjemność z 3 przesiadek w drodze do pracy/szkoły.
  • tomkrt 23.08.10, 12:36
    angel-88 napisała:

    > A może mi ktoś wytłumaczyć, czemu linia o "roboczej nazwie przedłużenie
    > 170" omija metro, hę? Podczas gdy linia 170 do niego dojeżdża? Człowiek
    > słyszy, że będzie "przedłużone 170" i cieszy się jak głupi, że w końcu
    > będzie autobus jadący do metra (a nie znikąd donikąd jak 199),

    Obecnie 170 nie dojeżdża do metra i raczej w przyszłości nie będzie, kończy swoją trasę na Rondzie Starzyńskiego więc też jest "linią znikąd do nikąd"




    --
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji KRS 0000260007
    zobacz profil SISKOM na Facebook-u
  • ttjj11 23.08.10, 13:32
    Można nawet napisać, że także w Warszawie spora część linii autobusowych i
    tramwajowych "jeździ znikąd do nikąd" ponieważ nie dojeżdża do metra.
  • mapo1 23.08.10, 15:18
    przydałoby sie zeby chociaz jedna linia jezdzila do centrum, bo co z
    tego ze bedzie az 5 linii, skoro zadna nie dociera do centrum
    Warszawy...
  • vovv3 24.08.10, 13:32
    Jeżeli to ma byc 2 strefa, to jest jakieś nieporozumienie, kto
    bedzie tym jeździł?
    Każdy będzie wolał iść do 199 pojachac w 1 strefie...
    A poza tym, to po co sie kupuje bilety ZTM skoro i tak trzeba
    dopłacac haracz...?
    Jaśli chodzi o pociagi i linie 190, 718, 805, to nie warto płaćić
    nawet 1 zł, bo i tak te linie przechodzą przez to miasto, M1 nie
    pozwoli na zmiane strefy na 2, pociagi do Zielonki i tak beda
    musiały sia zatrzymać w Ząbkach i pod pretekstem jazdy do Zielonki
    na bilet do 2 strefy mozna bedzie wysiadać w Ząbkach (bez opłat ze
    strony miasta Ząbki). Przystanek graniczny moga jedynie conąć
    do "Wolności" lub "Radzymińska" bo jest to 1 strefa linii 190.
    Reasumujac: Zamiast płacic troche wiecej i mieć 2 strefę w Ząbkach,
    lepiej nie płacic nic i tez mieć 2 strefę z pewnymi ograniczeniami,
    a pieniadze odzyskane od ZTM'u zainwestować w lokalna komunikację
    autobusową do: M1, Stacji KM, os.Powstanców, Targówek.
  • dandar2 30.08.10, 14:05
    Dyskusja zażarta, tylko jeszcze nic pewnego z tym autobusem, bo to tylko słowa
    (wypowiedziane przez lokalnego polityka). Nie ma podpisanej umowy... Jak będzie
    770 to nadal będę kupować bilet miesięczny miejski i bilety czasowe 20 minutowe.
    Wsiadam w to co jedzie pierwsze :) i gdyby X odjeżdżał z Wileńskiego z
    przystanku ZTM to pewnie tez bym jeździła i odżałowała 2 zł. Ważne aby było
    można łatwo się przesiadać. A nie drałować od przystanku do przystanku po 5-10
    minut, bo to znacznie wydłuża czas dojazdu.
  • izuw 08.10.10, 12:27
    i to jest w końcu rozsądna myśl
  • ewb11 31.08.10, 07:56
    "ZTM liczy na powtórkę przetargu w Wieliszewie i rozstrzygnięcie
    kolejnych na podobne połączenia lokalne pod Piasecznem, w Piastowie
    i Pruszkowie. Do nowych osiedli przy ul. Powstańców w Ząbkach od
    października powinna kursować podmiejska linia 770 z Dworca
    Wileńskiego." Chyba klamka powoli zapada - bez sensu.
  • pi0trw 31.08.10, 10:43
    A co jeśli Ząbki nie zgodzą się na proponowane warunki realizacji kursów linii 770? Linii nie będzie, zostanie przecież X.

    Co do ogólnych postulatów ZTMu wobec Ząbek, Zielonki i miast ościennych - zgadzam się z postulatami Pana Marcina Kubickiego. Pytanie tylko czy lokalne władze będą potrafiły się dogadać...

  • vovv3 01.09.10, 12:11
    Niestety, nie można chyba będzie dogadać się przynajmniej z
    Zielonką - dla nich nasz problem nie istnieje, natomiast bardzo
    interesuje to miasto "problem krzyża" na KP w Warszawie...
    Tyle w tym temacie....
  • vovv3 02.09.10, 12:25
    Zamiast 770 w 2 strefie, proponowałbym korektę linii 199 (przesuniecie ze Szwolezerów na Powstanców - po spełnieniu
    warunków drogowych ZTM'u, zwiekszenie czestotliwości do 4 kursów na godzinę oraz zmiane końca przebiegu trasy -
    od Trockiej prosto Radzyminską i Solidarności do dw. Wileńskiego.
    Może są lepsze pomysły?
  • aguszak 02.09.10, 14:11
    Albo chociaż przesunięcie przystanku autobusowego (obecnie "Pułaskiego") w okolice skrzyżowania
    z Maczka oraz zwiększenie częstotliwości kursowania i "rozminięcie" czasowe z rozkładem jazdy X,
    tak aby mieć alternatywę, że jeżeli spóźnimy się na jeden, to za 10 min. będzie drugi, albo, jak X
    nie przyjedzie o wyznaczonej porze, to spokojnie zdążymy się przemieścić do 199.
  • ttjj11 02.09.10, 14:23
    Temat był częściowo przerabiany. Ul. Powstańców i okolice to tylko ok. 20%
    mieszkańców Ząbek.
  • tumilla 03.09.10, 11:07
    dlatego wpisy dotyczą linii 770 przejeżdżającej tą trasą
  • rifley 03.09.10, 13:40
    > Temat był częściowo przerabiany. Ul. Powstańców i okolice to tylko ok. 20%
    > mieszkańców Ząbek.

    Tylko czy aż? Poza tym są to okolice gdzie za chwilę oddanych zostanie kilka
    nowych inwestycji (jedna przy samej Żołnierskiej). Czy np 25 % to wystarczająco?

    --
    Hubert
  • ttjj11 03.09.10, 15:16
    Proponuję porównać linie autobusowe które jeżdżą przez Ząbki południowe i północne.
  • cocteau99 15.09.10, 12:28
    Zostały 2 tygodnie do planowanego uruchomienia. Ale w międzyczasie pojawiły się "propozycje" ZTM drakońskich podwyżek dopłat do wspólnego biletu oraz wymiana korespondencji z magistratem.
    Czy ktoś coś wie, czego nie ma na razie na oficjalnych stronach? Kiedy i czy w ogóle ruszy ta 770?
  • sibeliuss 24.09.10, 09:41
    I cisza.
    --
    W spodniach, czy w sukience
  • tomkrt 24.10.10, 01:59
    Za gazetę Echo Podwarszawskie
    www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/echo/echo/Z-2010-10_22-3
    Bez spadku do drugiej strefy

    Znamy już wyniki negocjacji Ząbek ze stołecznym Zarządem Transportu Miejskiego dotyczących drastycznych dopłat, jakie miasto miałoby zagwarantować do utrzymania wspólnego biletu.

    Przypomnijmy. Ząbki były zszokowane zaproponowaną przez ZTM podwyżką opłat - do komunikacji kolejowej miałyby dopłacić w przyszłym roku aż 192 tys. zł miesięcznie (obecnie 88 tys.). Samorządowi przedstawione zostały dwie propozycje: zwiększenie udziału w kosztach funkcjonowania linii kolejowej eksploatowanej na terenie tej gminy lub przesunięcie granicy stref biletowych.

    Na szczęście miastu udało się dojść do porozumienia z ZTM i podwyżki nie będą tak drastyczne, jak wcześniej zakładano. Nie ma mowy także o zagrożeniu wspólnego biletu.

    Od 1 stycznia nasz udział w utrzymaniu linii Ząbki-Warszawa Wileńska wyniesie 40%, będzie to ok. 128 tys. zł miesięcznie - mówi Robert Perkowski, burmistrz Ząbek. Ewentualne podwyżki do 60% będą możliwe dopiero po wybudowaniu przystanku PKP w rejonie Łodygowej na Targówku.

    Co z linią 770, która pierwszego października miała dowieźć mieszkańców Ząbek do Dworca Wileńskiego? Niestety, na razie nic nie zapowiada jej rychłego uruchomienia.

    bk

    --
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji KRS 0000260007
    zobacz mapę planowanych inwestycji drogowych
  • kriis.borowski 25.10.10, 13:27
    "...Od 1 stycznia nasz udział w utrzymaniu linii Ząbki-Warszawa Wileńska wyniesie 40%, będzie to ok. 128 tys. zł miesięcznie - mówi Robert Perkowski, burmistrz Ząbek. Ewentualne podwyżki do 60% będą możliwe dopiero po wybudowaniu przystanku PKP w rejonie Łodygowej na Targówku. ..."

    Tak się zastanawiam, co ma wybudowanie przystanku pomiędzy Ząbkami i Warszawą Wileńską ze zwiększeniem dopłat? Może ktoś zna odpowiedź?
  • vovv3 25.10.10, 14:08
    Tez uwazam, ze jest to absurd. Mamy dopłacac za to że ktoś (w Warszawie) będzie korzystał z nowego przystanku. Rozumiem, ze wybudowanie przystanku, kolejnego, na Targówku Fabrycznym, w rejonie ul. Bukowieckiej spowoduje kolejne podwyzki dla Ząbek? To niedługo bedziemy płacić 80% kosztów całej linii do Wołomina? Dochody KM z tego tytułu grubo przekroczą 100%, a nwet wyniosa 200%?

    A linia 770 w tym układzie, chyba nam nie "grozi".
  • vovv3 25.10.10, 14:17
    Tak na marginesie, to sukcesów życzę tym, którzy beda próbowali dostac sie do pociagu na nowo-planowanych przystankach do dw. Wileńskiego...
    Nie wspominam juz o tym, ze czas przejazdu z Ząbek wzrośnie z 8-10 min. nawet do 15 minut, jeżeli nie wiecej.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka