Dodaj do ulubionych

nie będzie wspólnego biletu na dojazdy kolejką

30.11.11, 12:46
warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10733439,Zabki_wypowiedzialy_umowe__Nie_bedzie_wspolnego_biletu.html
Edytor zaawansowany
  • corrida_pl 30.11.11, 12:57
    rewelacja, ale za to jest Darmobus - dokąd teraz będzie woził ludzi...?
    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • pi0trw 30.11.11, 13:01
    > rewelacja, ale za to jest Darmobus - dokąd teraz będzie woził ludzi...?

    do D...rewnicy!
  • awawawaw 06.12.11, 20:57
    Darmobus darmobusem, iks iksem, ale tylko do końca tego roku.
    Urząd chyba zapomniał, ze trzeba ogłosić przetargi na obsługę tych linii.
  • meggy.kotka 06.12.11, 21:41
    Jak dla mnie powinny być 4 linie "Z" przy całkowitej rezygnacji z ZTM (nawet 145,199 itd)
    - jedna dublująca się z 145 czyli chełmżyńską do pkp gocławek i zawracający na rondzie turbinowym i z powrotem do Ząbek
    - druga do M1
    - trzecia do Wileniaka
    - czwarta Zołnierską do PKP Rembertów
    Ewentualnie piąta jadąca skrajną przez działki do tego ronda przy obi bo tam już można się przesiąść w ZTM.
    Jak by te autobusy kursowały w szczycie co 5-10 min a poza szczytem co 20-30 to ZTM mógłby się wypchać swą ofertą na wspólny bilet.
    W Ząbkach zaliczały by wszystkie przystanki a Warszawie tylko na żądanie.
    Nawet jak by bilet miesięczny kosztował 70zł to i tak by się opłacało gdyby takie linie istniały. Zresztą można by przecież wprowadzić te darmowe bilety za meldunek czy NIP3.
    Sama chętnie bym dojeżdzała takim autobusem do PKP Rembertów i przesiadała się w pociag. Wyszło by mnie to taniej niż te 250-300zł/miesięcznie na benzynę.
    No ale to oczywiście marzenie ściętej głowy.....
  • pi0trw 06.12.11, 22:49
    > Darmobus darmobusem, iks iksem, ale tylko do końca tego roku.
    > Urząd chyba zapomniał, ze trzeba ogłosić przetargi na obsługę tych linii.

    Naprawdę taki przetarg do tej pory nie został rozpisany?
  • awawawaw 07.12.11, 18:14
    W BIPie nie widzę.
    Pewnie niedługo się obudzą i będą kombinować z zamówieniami z wolnej ręki.
  • corrida_pl 30.11.11, 12:59
    oczywiście żadnej informacji na ten temat na stronach typu perkowski.pl, zabki.pl itp... nie ma...
    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • kriis.borowski 01.12.11, 09:34
    Błąd - info jest tutaj
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • pi0trw 30.11.11, 13:00
    No to się zacznie. Tego lokalnym władzom mieszkańcy długo nie zapomną. Ciekawe co włodarze miasta zaoferują mieszkańcom w zamian. Może tramwaj napowietrzny?
  • corrida_pl 30.11.11, 13:05
    teraz jeszcze niech "zwiną" X i Darmobus okaże się sukcesem... a podróż do Wawy od strony Radzymińskiej wydłuży się 5 - krotnie (wariant optymistyczny)
    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • rotot 30.11.11, 13:29
    Za 3 lata przed wyborami znów się zadłużymy i bilet będzie. Będzie radość, oklaski, kwiaty, wstęga, artykuły w prasie lokalnej i telewizji i oczywiście będzie reelekcja.
    A teraz po co komu bilet?
  • michal0510 30.11.11, 13:52
    > Za 3 lata przed wyborami znów się zadłużymy i bilet będzie. Będzie radość, okla
    > ski, kwiaty, wstęga, artykuły w prasie lokalnej i telewizji i oczywiście będzie
    > reelekcja.

    I będzie to wielki sukces i zasługa lokalnego PiS-u. Obecny wspólny bilet, jak pamiętamy wprowadził ten okropny bufet. Bufet to PO, a PO jak wiemy ma na rękach krew poległych w Smoleńsku. Więc dobrze się stało. Alleluja i do przodu.
  • abc.321 30.11.11, 14:01
    No to pięknie, burmistrz popłyną na całego. Mam nadzieje, że da się z tym jeszcze coś zrobić!!
  • corrida_pl 30.11.11, 14:01
    A tak na poważnie - czy mieszkańcy mogą coś zrobić?
    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • netgater 30.11.11, 14:18
    Chciałbym zwrócić uwagę, że każdy kto rok temu interesował się warunkami na jakich Ząbki dotowały ZTM musiał być lekko zdziwiony że zgodziliśmy się na takie warunki (było o tym na forum).
    Wcale się nie dziwię że umowa została wypowiedziana, wręcz przeciwnie - to bardzo dobrze. Tyle tylko, że po tym wypowiedzeniu trzeba na nowo zebrać Zielonkę, Wołomin i Kobyłkę i wspólnie z ZTM ustalić zasady które nie będą dla nas aż tak niekorzystne i podpisać z ZTM nową umowę. Na lepszych warunkach, bo z tego co mi się wydaje, to teraz mamy najmniej korzystne warunki i częściowo płacimy za inne gminy ...

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • corrida_pl 30.11.11, 14:22
    też tak mi się wydaje że to może być posunięcie "strategiczne"
    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • netgater 30.11.11, 14:29
    Dyskusja z zeszłego roku - wtedy o podwyżkach jakie zaproponował ZTM - tu.

    Ja też mam nadzieję, że to tylko ustawienie się do wynegocjowania lepszych warunków. Ale tego oficjalnie pewno nikt publicznie nie powie, traci się bowiem przewagę negocjacyjną.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • rukwiak 30.11.11, 14:43
    No miejmy nadzieje, ze bedzie nowa umowa bo jak nie to kicha na maxa. Pan Perkowski bedzie mogl zapomniec o reelekcji.
  • sibeliuss 30.11.11, 19:09
    ZTM to PO, niech ZTM się wypcha - burmistrz Ząbek powinien być twardy i kazać zabrać 145 i 199, bez łaski.
    --
    W życiu wszystko jest pożyczone
  • netgater 30.11.11, 19:58
    Nie bądź taki buńczuczny ;)

    Przeczytałem właśnie na TVN Warszawa, że powodem wypowiedzenia umowy była propozycja ZTM żeby opłatę za 2012 rok znowu podnieść o 47% (sic!) z 1,9 mln do 2,8 mln! (Swoją drogą ZTM napisał w komunikacie, że "to jednostronne wypowiedzenie umowy przez burmistrza" i nawet się nie zająknęli dlaczego nagle Perkowski to zrobił). Przypomnę, że za 2010 rok płaciliśmy 1,1 mln, a więc podwyżka w przeciągu 2 lat to już prawie 300%!

    Inaczej niż grandą tego nazwać nie można.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • ktosiuf 30.11.11, 20:23
    Gdyby Pan znał zasady finansowania wspólnego biletu to wiedziałby Pan również, że 100% pieniędzy, których "żąda" ZTM od Ząbek jest przekazywanych przez ZTM do Kolei Mazowieckich i że drugą taką samą kwotę jaką ZTM "żąda" od Ząbek wpłaca do KM m.st. Warszawa bo odcinek Wileński-Ząbki jest finansowany 50-50%.
  • greywolf 01.12.11, 08:24
    Wszystko to ok. Tylko skoro raz się na coś Ząbki zgodziły, to pytanie dlaczego? Czy już wtedy nie można było usiąść do rozmów z Zielonką, Kobyłką, Wołominem? Teraz też rozmowy jeśli były, to "każdy" chciał coś ugrać. No i ugrali...
    Swoją drogą to zamiast pompować kasę w "darmobusa" powinno się zabezpieczyć środki na wspólny bilet. A tak, to "d-bus" miał za free wozić miesiąc a wozi już parę miesięcy. Nic tylko "zamelduj się w Ząbkach".
  • kriis.borowski 01.12.11, 09:53
    greywolf napisał:

    ...Swoją drogą to zamiast pompować kasę w "darmobusa" powinno się zabezpieczyć środki na wspólny bilet. A tak, to "d-bus" miał za free wozić miesiąc a wozi już parę miesięcy. Nic tylko "zamelduj się w Ząbkach"...

    Ostatni akapit z opracowania UM Ząbki

    Ile miasto Ząbki wydało na komunikację w 2011 roku ?
    Wspólny bilet na autobusy (145, 199, 718, 738, N62) 1 270 478
    Wspólny bilet na kolej - 1 940 383,92
    Linia X (Ząbki – Warszawa Wileńska) - 361 808,64
    Linia Ząbki -1 (łączy Centrum Handlowe Marki z południem miasta kursuje od września 2011) - 242 751,96
    Łącznie 3 815 422,52

    Oczekiwania ZTM w zakresie dopłaty do wspólnego biletu w 2012 roku wynosiły 2 795 999
    Przy czym w projekcie budżetu m.st. Warszawy na rok 2012 po stronie dochodów przewidziano tylko 1 796 650 – co z resztą sumy – odpowiedzi nie uzyskaliśmy.

    Nie to żebym był za darmobusem bo uważam że jest on zbędny, ale tutaj widzimy haracz jaki ZTM/KM ściąga pod przykrywką "wspólnego biletu".
    Nie wiem też jakie są warunki przewozu. Cały sezon kwi-paź pokonywałem skuterem i dopiero od niedawna przesiadłem się z powrotem na KM. Teraz po godz 8 standard jest w miarę zachowany. Nie wiem jak z godzinami wcześniejszymi, ani z punktualnością (bo w zeszłym roku nie było za ciekawie a podejrzewam że nic się w tym kierunku nie poprawiło). Powrót w okolicy godz 16-17 też do "wygodnych" nie należy :(
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • netgater 01.12.11, 08:56
    Mam zasadniczą wątpliwość co do "rzetelności" negocjacji z KM prowadzonych przez ZTM. ZTM bowiem nie ma praktycznie żadnego parcia w tym żeby bronić naszego interesu, ot, zawsze może wszystkie żądania KM przerzucić na podwarszawskie gminy i powiedzieć, że ma czyste rączki. Nie ma. I moim zdaniem nie powinien uczestniczyć w tych ustaleniach bez udziału podwarszawskich gmin.

    Co do podziału kosztów 50-50 między W-wę i gminy okołowarszawskie, to poprosiłbym o źródło takiej wiedzy. Według mnie nic takiego nie ma miejsca - nie przypominam sobie takiej pozycji w budżecie W-wy jak finansowanie dojazdu z okolicznych miejscowości. Byłoby o tym głośno, bo to wychodziłoby kilkadziesiąt milionów złotych rocznie.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • tomek19641 01.12.11, 09:03
    zamiast prowadzić jałowe dyskusje wszyscy zainteresowani niech napiszą protest, w przeciwnym wypadku będziemy traktowani jak stado baranów, zadowolonych z kolejnych podwyżek i odbieranych ulg i uprawnień. Pismo do ztm , do burmistrza ??? Przecież korzystającychz karty miejskiej są tysiące...
  • rukwiak 01.12.11, 09:32
    Ja jestem ciągle dobrej myśli, nie sądze by Burmistrz, który dba o swój wizerunek strzelił sobie w ten sposób w nogę. Dla KM strata dofinansowania z Ząbek, Zielonki, Kobyłki i Wołomina to na pewno jest duża strata i będą musieli coś z tym zrobić. Myślę, że uda się im jeszcze dogadać. Poprostu to jest budowanie sobie lepszej pozycji do negocjacji.
    Obym się tylko nie mylił ;)
  • ktosiuf 01.12.11, 09:57
    Widzę, że nie zna Pan podstaw. Wszystkieg miny finansują 40% komunikacji TYLKO na swoim terenie, w przypadku Ząbek jet to obecnie 50% ze względu na to że sa w 1 strefie. To wszystko zapisane jest w porozumieniach międzygminnych, TAK i wchodzi w to ponad kilkadziesiąt mln zł rocznie. Proszę poznac podstawowe akty prawne, które warunkują funkcjonowanie komunikacji między Warszawą a gminami i potem dyskutowac. Wszystko dostępne jest w Dzienniku Urzedowym Województwa Mazowieckiego...
  • netgater 01.12.11, 10:31
    To fakt, nie jestem specem od tych spraw, mam szczątkowe informacje, ale pewne wnioski mogę wyciągać na podstawie tego co już wiem.
    Myślę, że kriss wskazał ciekawe linki (patrz tu i tu), który sporo wyjaśnia:
    1) opłata jest uzależniona od kilometrów torów na terenie gminy, a nie od liczby osób z danej gminy przewożonych! Absurd. To oznacza że my płacimy 50% za przewóz wszystkich na tym odcinku, również osób z odleglejszych gmin. A Ząbkowianie stanowią tylko ok.15% wszystkich pasażerów na odcinku Ząbki-W-wa. To jest to napisałem wcześniej - finansujemy inne gminy, więc de facto powinny być wypracowane takie reguły, żeby płacić tylko za swoich.

    2) Wprawdzie rzeczywiście ZTM podaje że partycypuje w kosztach dopłaty KM, ale ... nie podaje szczegółów tj. alokacji ile de facto dofinansowuje mieszkańców Ząbek, a ile inne gminy. Ogólne kwoty znakomicie zaciemniają obraz. Obawiam się, że te statystyki byłyby druzgocące i wyszłoby że procentowo za nas nic nie dokładają.
    Bo jak to jest możliwe, żeby największe dopłaty do wspólnego biletu miała gmina położona najbliżej Warszawy?! Tu żadna znajomość przepisów nie jest potrzebna - wystarczy zdrowy rozsądek.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • kriis.borowski 01.12.11, 09:33
    tutaj
    do poczytania info z drugiej strony. Informacje wydają się być realne i rezygnacja uzasadniona. Nie możemy być traktowani jak stado baranów które daje sobie podrzynać gardło za cenę wspólnego biletu.

    W dniu 30 listopada Miasto Ząbki wypowiedziało porozumienie międzygminne zawarte z m.st. Warszawa w sprawie wspólnego biletu na kolej.
    Powodami tej trudnej decyzji były:
    - stale rosnące koszty wspólnego biletu i brak przewidywalności kosztów w kolejnym roku.
    - nieadekwatne wykorzystanie linii przez mieszkańców miasta Ząbki w stosunku do ponoszonych kosztów. Odcinek trasy przystanek Ząbki-stacja Warszawa Wileńska jest utrzymywany w 50% przez miasto Ząbki (pozostała część jest pokrywana z wpływów z biletów ZTM i opłaty wnoszone przez miasto stołeczne Warszawę). Pasażerowie wsiadający i wysiadający w Ząbkach stanowią ok. 15 % pasażerów korzystających z tego odcinka. Odcinek ten stanowi aż 1/3 odcinka wspólnego biletu, a pomimo tego, pozostałe gminy w wspólnym bilecie, nie partycypowały w jego utrzymaniu. Znaczący procent pasażerów tego odcinka stanowią mieszkańcy gmin spoza strefy wspólnego biletu. ZTM do tej pory nie udostępnił nam informacji, czy i w jakim zakresie wpływy z biletów Kolei Mazowieckich pokrywają koszty funkcjonowania wspólnego biletu na odcinku Ząbki – Warszawa.

    [źródło: zabki.pl]

    Informacje zawarte w tym dokumencie są jeszcze bardziej interesujące :D


    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • akczar 01.12.11, 09:59
    Niestety decyzję podjętą przez Burmistrza uważam w 100% za słuszną. Nawet jeśli będzie to związane z tym, że będę musiała więcej płacić za dojazdy. Też bym nie chciała żeby ktoś, komu płacę dyktował mi coroczne, kolosalne podwyżki za nie wiadomo za co i nie rozliczał się jawnie i należycie z dotacji.
    --
    www.lesnywiatr.pl
  • mieszkanieczabek-5 01.12.11, 10:30
    Popieram Perkowskiego. Bardzo dobrze ja nie chcę płacić ze swoich podatków takiej wygórowanej sumy, za tą kase spokojnie zorganizuje drugi darmobus i jeszcze sporo kasy zostanie w budżecie , a potrzeb jest w mieście wiele...
  • zabe-k25 01.12.11, 12:52
    Ja też popieram jakieś zmiany w tym kierunku. Tym bardziej, że mieszkańcy Ząbek do W-wy kolejką dojeżdżają jedynie poza szczytem bo w godzinach szczytu wejście do pociągu w stronę Warszawy graniczy z cudem.
  • greywolf 04.12.11, 21:15
    Może nie ma co się gorączkować. Może właściwie akcja nie jest wymierzona w ZTM i KM ale właśnie w sąsiednie Gminy. W zasadzie, to na własne życzenie Ząbki się wyalienowały trochę, zamiast wcześniej przeprowadzić pewne ustalenia z Zielonką, Kobyłką, Wołominem. O tym cicho. W zasadzie z jednej strony racja, że nie można się dać doić, ale warto mieć też na uwadze, że wyborcy to nie tylko część Ząbek północnych, którzy są "starymi Ząbkowiakami", ale także Ci z części południowej, którzy w większości pracują w W-wie. Ci "zameldowani" lub "z-nip-owani" mają swój znaczący wkład w budżet miejski.
    Mniej odpowiada mi sposób radzenia sobie z tą sytuacją. Burmistrz powinien nie tylko się tłumaczyć, dlaczego, ale przede wszystkim "co dalej"! Czy jego plan skomunikowania Ząbek z W-wą skończył się na wypowiedzeniu wspólnego biletu? Czy za to np będzie dodatkowa linia Ząbkowska, autobusowa vide 'X'? Skoro jedna umowa wypowiedziana to co w zamian? Jakiś plan jest w ogóle?
  • fuks0 04.12.11, 21:33
    Coś było o dodatkowej linii do PKP Rembertów w przypadku gdyby nie udało się osiągnąć kompromisu z ZTM/KM/sąsiednimi gminami. Jest o tym dyskusja parę wątków niżej.
  • nunez_3 07.12.11, 13:25
    spoko wodza
    Miasta te sobie poradzą, maja połaczenie kolejowe przez Rembertów - tam wspólny bilet bedzie nadal. Moga tylko dodatkowo wynegocjowac zwiekszenie ilości kursów, tylko czy im sie to opłaci - jakie beda tego koszty. A i budżety tych miast tez odetchną do marca.
  • fuks0 08.12.11, 00:38
    Nie za bardzo mogą. Ciężko będzie wcisnąć kolejne kursy przez linię średnicową.
  • cliooooo 01.12.11, 11:27
    www.zabki24.pl/2011/12/miasto-zabki-wypowiedzialo-porozumienie-na-wspolny-bilet-na-kolej/
    Można sobie przeanalizować wykresy i wyciągnąć wniosku, dlaczego wypowiedziano tę umowę...
  • rotot 01.12.11, 15:09
    Pozostaje zrobić bocznice (docelowo do ul Powstańców), uzyskać dofinansowanie UE na zakup taboru i puścić Darmoszynobus czyli taki "Perkusik" tylko, że po torach aż do Wileniaka.
    Dodatkowo brać od ZTM kasę za skomunikowanie Warszawki z Niezależnym Księstwem Ząbkowskim.
  • akczar 01.12.11, 15:58
    Fajny pomysł! proponuję wersję EKO - Szynobus na napęd konny. Nie trzeba go tankować i wytwarza naturalny nawóz. Same plusy!
  • raptor73 01.12.11, 16:04
    Dodatkowa bocznica niech będzie od planowanej linii metra..
  • rotot 01.12.11, 16:15
    Podkłady kolejowe jeszcze leżą od 1914 roku:
    naszrembertow.waw.pl/index.php?PHPSESSID=c1ab4cd92737c46f3fce23cc96d9a507&topic=115.msg455#msg455
    niewiele różnią się stanem od Żąbkowskich dróg. Wystarczy położyć szyny, można z demobilu ZTM. Mamy więc tory prosto do południowych Ząbek.
    Część ludzi pewnie pamięta tory zalane asfaltem na ul. Marsa (skrzyżowanie z Żołnierską)
    Tu może być początek linii, dzięki temu skomunikujemy Trasę Siekierkowską z Wileniakiem.
    Kasa od ZTM za bilety I strefy dla Warszawiaków omijających Pragę spowoduje, że ząbkowianie będą mieli darmoszynobus.
  • tomjani 01.12.11, 22:53
    Dołączam się do głosów popiierających stanowisko burmistrza Ząbek. O POdłości rządzącej w ZTM PORuty świadzczy fakt że POsunięto się już do szantażu Zielonki, Kobyłki, Wołomina i Zagościńca, że przez stanowisko władz Ząbekrównież i tamte miejscowości stracą wspólny bilet. Ttymczasem taki szantaż jest bezpodstawny: w wypadku wycofania się Ząbek psim obowiązkiem bufetujest zachować wspólny bilet na linii Zielonka - Rembertów, omijającej Ząbki. Ale bufet nie przepuścił nadarzajacej się okazji aby POszczuć pobliskie miejscowości przeciwko Ząbkom, mszcząc się za wybór ideologicznie niesłusznego burmistrza.
    --
    Bufet sam się wyżywi!
    Tomek Janiszewski
  • jedyny-michal 02.12.11, 00:27
    Jestem jak najbardziej za... niech negocjują stawki. Wgl mam wrażenie że ci co najbardziej narzekaja nie sa nawet zameldowani i nie swoimi pieniędzmi chcą sie rządzić ja jestem przeciw by pieniądze z moich podatków szły na zdzierstwo ztm. Jakby się ludzie meldowali więcej byłoby kasy i miasto by nie skąpiło a teraz macie efekty, ja zdania nie zmienię chołota wiejska powinna się meldować.
    PS. Nie piszcie że jestem za PiSem bądz Perkowskim, jestem za prawdą która wiele osób boli... Pozdrawiam normalnych pa
  • rotot 02.12.11, 08:30
    Zachęciłeś do głosowania- "chołota wiejska" leci się meldować.
  • corrida_pl 02.12.11, 09:01
    jedyny-michal napisał:

    > Jestem jak najbardziej za... niech negocjują stawki. Wgl mam wrażenie że ci co
    > najbardziej narzekaja nie sa nawet zameldowani i nie swoimi pieniędzmi chcą sie
    > rządzić ja jestem przeciw by pieniądze z moich podatków szły na zdzierstwo ztm
    > . Jakby się ludzie meldowali więcej byłoby kasy i miasto by nie skąpiło a teraz
    > macie efekty, ja zdania nie zmienię chołota wiejska powinna się meldować.
    > PS. Nie piszcie że jestem za PiSem bądz Perkowskim, jestem za prawdą która wiel
    > e osób boli... Pozdrawiam normalnych pa

    co za bzdety....
    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • kriis.borowski 02.12.11, 09:57
    corrida_pl napisał:

    > jedyny-michal napisał:
    >
    > > Jestem jak najbardziej za... niech negocjują stawki. Wgl mam wrażenie że
    > ci co
    > > najbardziej narzekaja nie sa nawet zameldowani i nie swoimi pieniędzmi ch
    > cą sie
    > > rządzić ja jestem przeciw by pieniądze z moich podatków szły na zdzierst
    > wo ztm
    > > . Jakby się ludzie meldowali więcej byłoby kasy i miasto by nie skąpiło a
    > teraz
    > > macie efekty, ja zdania nie zmienię chołota wiejska powinna się meldować
    > .
    > > PS. Nie piszcie że jestem za PiSem bądz Perkowskim, jestem za prawdą któr
    > a wiel
    > > e osób boli... Pozdrawiam normalnych pa
    >
    > co za bzdety....

    A co dokładnie jest tymi bzdetami? To że jeżeli więcej ludzi się zamelduje miasto będzie miało więcej pieniędzy? Czy może to że Ząbki nie powinny negocjować dziwnych, ekonomicznie nieuzasadnionych stawek zaoferowanych przez ZTM na warunkach które w normalnym konkurencyjnym rynku nie miałyby prawa bytu?
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • corrida_pl 02.12.11, 10:09
    Ja nie mogę już słuchać meldowani, niezameldowani...swoją drogą ciekawe kto tak syfi, podrzuca śmieci do publicznych koszy, pali syfem w piecach...

    A mnie jako nipowca-3 wali się po tyłku przy każdej możliwej okazji...

    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • kriis.borowski 02.12.11, 10:32
    corrida_pl napisał:

    > Ja nie mogę już słuchać meldowani, niezameldowani...

    Odnośnie tego - podejrzewam, że autorowi poprzedniego postu chodziło o złożenie nip3, ale potocznie utrwaliło się powiedzenie 'zameldować'. Co nie zmienia faktu że irytować może :)
    Niestety prawo w Polsce (mam nadzieję że już niedługo) jest ułomne i meldunek 'wykorzystywany' jest do innych celów jak np. zwiększanie ilości miejsc w przedszkolach/szkołach, etatów w policji itp. ale to inny temat.
    No i im więcej wpływów m.in. z nip3 tym większy budżet, tym dopłaty per capita UM mniejsze
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • corrida_pl 02.12.11, 11:05
    tak tylko nipowcy sa przez władze robione w bambuko... swoja drogą ciekawe jaki jest stosunek zameldowani - nipowcy
    --
    Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć - z ukazu cara Piotra I z 9 grudnia 1708 roku
  • karla1977 04.12.11, 18:45
    www.zabki.pl/index.php?option=16&action=news_show&news_id=489&menu_id=0
    proponuje zajrzec do zalacznikow, nie dziwie sie ze burmistrz wypowiedzial umowe. ztm ciagle podwyzsza oplaty, w 2014 r chce juz ponad 4 mln zabki placa 50% za 5 minut trasy, a na reszte gmin rozklada sie pozostale 50%-przeciez sa one polozone dalej od warszawy i kazda placi mniej.
    2009 941 436
    2010 1 048 740
    2011 1 940 384
    2012 2 795 999
    2013 690 718
    2014 4 059 086
    przeciez to chore. do tego w zablkach czesto zwyczajnie nie daje sie juz wsiasc...
  • karla1977 04.12.11, 18:46
    sorry w 2013 3 690 718
  • baseciq 07.12.11, 08:48
    Dopłacacie ekstra, bo macie pierwszą strefę. Inne gminy dopłacają mniej, bo nie pretendują by je nazywać "dzielnicą warszawy".
  • netgater 07.12.11, 09:50
    Mylisz się - nie jest prawdą, że Ząbki płacą więcej tylko z powodu znajdywania się w I strefie.
    Gminy z II strefy finansują 40%, a Ząbki z racji I strefy 50% kosztów (resztę pokrywa się z biletów, a nie jak ktoś tutaj też wprowadzał w błąd - z kasy ZTM).

    Problem w tym jak te bazowe koszty są liczone. Na chłopski rozum miasta powinny pokrywać koszty proporcjonalnie do liczby mieszkańców korzystających z KM i odległości od Wileniaka. Ale tak nie jest! Płaci się proporcjonalnie jedynie do ... długości torów biegnących przez miasto.
    Na tym polega pierwszy absurd obecnego sposobu podziału kosztów.

    Drugi absurd jest taki, że ZTM negocjuje i ustala ile ma płacić KM (za uznanie biletu ZTM przez KM) bez udziału gmin okołowarszawskich, a potem idzie do tych gmin mówiąc - "musicie więcej płacić, bo my płacimy więcej KM". Czyli ZTM występuje w imieniu tych gmin, ale jako "pośrednik" w płaceniu między gminami a KM - nie ma żadnego specjalnego interesu w wynegocjowaniu dobrych stawek, czy rozsądnych zasad.

    Trzeci absurd jest taki, że ZTM płaci według innych zasad KM, niż potem rozlicza się z gminami (patrz pierwszy absurd). W praktyce więc zamiast ustalonego udziału gmin w podziale kosztów (40-50%), gminy dopłacają strasznie nierówno (śmiem twierdzić że jedne 20% a inne 120%), a całe zamieszanie ZTM wykorzystuje do ukrycia, że faktycznie gminy pokrywają więcej niż tylko te 40-50% kosztów.

    Cały obecny system rozliczeń między gminami, ZTM i KM jest tak nieprzejrzysty, że musi być zrewidowany.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • ktosiuf 07.12.11, 13:54
    Pan chyba jednak ciągle nie rozumie zasad. Mam w takim razie inne pytanie. Ktoś do tej pory jeździł linią 199 do Warszawy a potem linią np: 3 na Grochów - i był mieszkańcem Ząbek- kupował JEDEN BILET 30 dniowy na I strefę. Aż tu nagle wprowadzono ofertę wspólny bilet i ten sam czlowiek NIE ZMIENIAJĄC BILETU jeździ linią 199 do stacji Ząbki, pociągiem na Wileński i potem wsiada w 3 na Grochów. Pytanie? Czy uważa Pan że ZTM jako monopolista i złodziej nagle otrzymał jakiś dodatkowy dochód z tytułu tego, że ów mieszkaniec Ząbek kupił jakiś DODATKOWY BILET?
  • ktosiuf 07.12.11, 13:58
    I jeszcze jeden przykład. 5000 osób kupowało wczesniej bilet miesięczny na KM z Ząbek do W-wy Wileńskiej a potem bilet 30 dniowy ZTM. Któregoś dnia bilet ZTM zaczął obowiązywać w pociągu. Czy z racji tego te 5000 osób kupiło jakiś dodatkowy/droższy bilet (na którym ZTM miałby się dorobić) który upoważnił ich do jeżdżenia pociągiem?
  • kriis.borowski 07.12.11, 14:04
    Skąd ma Pan takie dane? A może część z nich jeździła samochodem albo rowerem :). Po drugie UM Ząbki dopłaca do tego że bilet wspólny obowiązuje w KM, ale nie chodzi o to żeby nie dopłacać tylko ILE i NA JAKICH ZASADACH (jasnych i otwartych oraz jak najbardziej zbliżonych do sprawiedliwych a nie monopolistycznych). Proszę poczytać sobie kilka wcześniejszych postów.
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • kriis.borowski 07.12.11, 14:01
    Nie rozumiem o co Panu chodzi...przecież 3 i 199 się nie "zazębiają"?
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • ktosiuf 07.12.11, 14:09
    Może inaczej. Kiedyś 5000 osób kupowało bilet miesięczny ZTM na pierwszą strefę aby móc jeździć 145, 199 i innymi liniami ZTM a dodatkowo kupowali bilet KM na odcinke Ząbki- Wileński. Wprowadzono wspólny bilet i te 5000 osób wciąż kupuje ten sam bilet ZTM ale w zamian nie musi kupować biletu KM. ZTM się nie wzbogacił, bo ci sami mieszkańcy ciągle kupują te same 5000 biletów, a bilety tych 5000 osób nie finansuja tylko linii kolejowej, bo te 5000 biletów fiansuje również wszystkie inne linie którymi pasażer może podróżować na podstawie tego samego biletu.
  • ktosiuf 07.12.11, 14:12
    Boże, podaje PRZYKŁADOWE dane. Chodzi o zasade że wprowadzenie wspólnego biletu nie oznacza żadnego dodatkowego zysku dla ZTM tylko obciążenia bo to ZTM musi ZREFUNFOWAĆ KM zmniejszenie wpływu z biletów. TO KM dykttuje warunki i mówi ile te strata wynosi. KM podpsiują umowę z ZTM im wyższa stawka tym więcej płaci za to Warszawa i Gminy bo Warszawa dorzuca się w Ząbkach 50 % do wspólnego biletu a na dalszym odcinku 69% nie mając z tego tytułu większych dochodów z biletów.
  • kriis.borowski 07.12.11, 14:17
    Pointa Pana postu w mojej opinii też jest błędna. Proszę przeczytać post kilka postów wcześniej odnośnie np. "negocjacji za plecami" zainteresowanego (Ząbek) przez ZTM z KM oraz o nie za bardzo sprawiedliwym sposobie naliczania tych dopłat.
    link
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • kriis.borowski 07.12.11, 14:13
    To ponawiam pytanie - skąd ma Pan takie dane, i skąd Pan wie że Ci ludzie kupowali bilet na KM? Wg mojej opinii taki "deal" się nie opłacał. Lepiej dojeżdżać do Warszawy samochodem i tam przesiadać się na "zbiorkom", lub dojeżdżać 199,145 i przesiadać się już w Warszawie
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • ktosiuf 07.12.11, 14:31
    Tylko,że założenie podane w linkowanym przez Pana poście jest błędne. To właśnie ZTM-owi zalezy na jak najmniejszej stawce bo)

    a) ta sama stawka za pockm obowiązuje na terenie Warszawy jak i poza Warszawą, a biroac pod uwagę, ze najwięcej ppockm pociągi wyrabiają właśnie na terenie Warszawy to ZTM walczy o jak najniższą stawkę
    b) biorąc pod uwagę, że Warszawa w przypadku WSZYSTKICH gmin gdzie jest wspólny bilet dokłada do tego interesu od 70 do 50% to tym bardziej zależy ZTM na tym, żeby stawka była jak najniższa. Tu również można zadać sobie pytanie dlaczego Otwock, Józefów czy Pruszków i Piastów nie dokładają się do funkcjonowania wspolnego biletu na znacznie dłuższym, warszawskim odcinku linii kolejowych- nie bo Warszawa idzie na rękę i prosi o współfinansowanie TYLKO na terenie gmin a nie na swoim terenie
    c) Padło stwierdzenie - ZTM finansuje linię kolejową z biletów w 50 % - KŁAMSTWO nikt nie rozdziela wpływu z biletów na poszczególne linie- podałem przykład , któś kupował bilet za PRZYKŁADOWE (100 zł) i mógł jeździć liniami w liczbie X , wprowadzono wspolny bilet i na tej podstawie , za te same 100 zł ten sam osobnik moze korzystać z X+1 liczby linii - nie ma tu żadnych dodatkowych pieniędzy. Burmistrz mówi o finansowaniu linii kolejowej - to ja się pytam czy ktoś rozlicza Ząbki z finansowania linii 199 na terenie Warszawy? Nie gminy dopłacają tylko do komunikacji na swoim terenie, a dopłata ta wynika z liczby kiloemtrów w ciąfu roku i stawki. I mimo, że Gmina dorzuca się do KOSZTÓW funkcjonowania komunikacji na swoim terenie, a mieszkaniec może kupić bilet ZTM to pasażerowie z gminy dzięki temu biletowi bez dodatkowych opłat moga korzystać z całej sieci ZTM- i nikt nie żądą od gmin z tego tytułu żadnych pieniędzy. Nie będę już wspomniał o tym, ze transport publiczny NIE JEST DOCHODOWY. W 2011 Warszawa wyda na samo opłacenie przewoźników, po chłpopsku mówiąc na wyjeżdżenie kilometrów 2 000 000 000 zł, a z biletów uzyska 666 000 000. Resztę trzeba wziąć wprost z budżetu, a dodatkowe 0,5 mld zł trzeba znaleźć na inwestycje.
  • meggy.kotka 07.12.11, 17:17
    Tylko że linia 145 i 199 jest w 1 strefie bo przejazd przez Ząbki jest najszybszy z jednej do drugiej dzielnicy Warszawy. I jak by taki Warszawiak chciał pojechać 199 z Hallera na AON to musiałby mieć bilet na dwie strefy.
    A z pociągiem jest tak że równie dobrze można założyć że przed wspólnym biletem jeździło 5tys ludzi na KM. Po wspólnym bilecie jeździ 10 tys bo tak taniej więc i liczba sprzedanych biletów ZTM wzrasta to niektórzy zostawili samochody w garażu.
  • ktosiuf 07.12.11, 18:24
    Tylko ze linia 145 staje w Ząbkach tylko dlatego, że Ząbki za odcinek zabkowski dopłacają. Natomiast linia 199 powstała wyłacznie dla Ząbek. Oczywiście można przyjąć ze doszło dodatkowe 5000 osób tylko burmistrz na swoje potrzeby powiedzialby ze te 5000 biletow fiannsuje tylko linie kolejowa, a o innych liniach ktorymi na tych biletach mozna jezdzic czy chociażby budowie metra juz zapomina......



  • fuks0 08.12.11, 00:26
    Nie sądzę by powstała tylko dla Ząbek (ani Plac Hallera Ząbkowiczan specjalnie nie urządza, ani AON - przystanki pośrednie oczywiście już nieco tak). Jest także niemało osób, które dojeżdżają z północnej części Warszawy do np. AON.
  • netgater 07.12.11, 21:18
    Możemy długo i namiętnie dyskutować, ale ciężko rozmawiać, jak Pan mówi o zupełnie innych sprawach i nie odnosi się do tego co napisałem.
    OK, może i ZTM zależy na jak najmniejszych kwotach dla KM, ale czy to oznacza że okołowarszawskie gminy nie mają nic do gadania, bo ZTM i KM się dogadały? Uważa Pan to za normalne? Ja uważam inaczej.

    Nikt nie kwestionuje, że dopłaty do komunikacji są i powinny być, proszę tu nie rzucać jakiś argumentów jak gdyby ktoś je podważał. Chodzi o to, że jakim bandyckim ustaleniem Ząbki płacą więcej niż gminy położone dalej?! Spojrzy Pan na porównania w budżecie W-wy jakie ktoś tu podrzucił.

    O ile dopłacanie za 199 za odcinek na swoim terenie ma jakiś sens (bo obsługuje się jedną linią tylko 2 gminy), o tyle w przypadku linii kolejowej ciągnącej się przez cały powiat, płacenie powinno być od liczby mieszkańców korzystających i odległości. Dlaczego Ząbki mają pokrywać 50% kosztów WSZYSTKICH osób poruszających się na odcinku W-wa-Ząbki? A Wołomin tylko 40% za swoich, tylko za odcinek do Kobyłki? I w odróżnieniu od nas, na tym odcinku w pociągu są tylko ICH mieszkańcy? To nie jest absurd?! Proszę się do tego odnieść, zamiast bronić zaciekle ZTM-u, jak swojego pracodawcy.

    KM nie przewożą 5000 pasażerów z Ząbek dziennie, przeszacował Pan kilkakrotnie, a co za tym idzie kwoty jakie ZTM na tym "traci" też są przesadzone. Niech ZTM pokaże ile faktycznie płaci za mieszkańców Ząbek Kolejom Mazowieckim, a ile faktycznie mieszkańców korzysta z kolei (przecież są opracowania które o tym mówią, widziałem chyba na siskom), czytaj ile mniej wpływów jest do KM z tytułu wspólnego biletu. Wtedy możemy dyskutować czy i ile ZTM dokłada (pamiętajmy że są to w większej mierze pieniądze od tych którzy kupują bilety). Bo póki co to domniemywane kwota tego "dokładania" jest wzięta spod grubego palca.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • ktosiuf 07.12.11, 21:49
    No ale tu mowimy o dwoch roznych rzeczach. Bo udowodnilem Panu , ze nie mozna mowic o dochodowosci linii bo ZTM to system, moge kupic 4 bilety w roku ( 90 dniowe) i skasowac je w Pruszkowie, Otwocku, Legionowie i Piasecznie mimo iz mieszkam w Wołominie. Padaja tez oskarżenia o monopolizm, haracze itd co rowniez jest wyssane z palca. Problem polega na czym innyM. Odcinek Wilenski- Zabki służy TYLKO gminom podwarszawskim ale mimo to Warszawa się do niego durzca 50 %. Tu jednak mamy kolejny ktory wynika z tego że Ząbki są w I strefie i z punktu widzenia rozliczeñ miedzygminnych mamy rozliczenia Warszawa - Zabki oraz Warszawa -Zielonka - Kobyłka - Wołomin, mowiac inaczej ZTM podaje tym trzem gminom łączny koszt wspolnego biletu na odcinku Ząbki- Zagościniec i gminy same zdecydowały jaki przyjąć wskaźnik podziału a mianiowicie przyjęto że podstawą bedzie liczba ludności tzn że 3 gminy dofinansowują bilet na poziomie 31% z czego Wołomin bierze na siebie 60% tej kwoty a Zielonka i Kobyłka po 20. Jest to bardziej sprawiedliwe bo im wieksza gmina tym wiekszy budzet , czyli koszty nie opieraja sie na samej dlugosci linii. Ja nie widzę problemu zeby na całym odcinku do Wileńskiego była druga strefa i zeby 4 gminy dzielily sie caloscia.Tylko tu uwaga na kazdym kroku wasze wladze mowia ze w Ząbkach mieszka 50 tys. ludzi, i teraz pytanie brzmi czy nalezy wziac pod uwage faktyczna czy oficjalna liczbe ludnosci. Jest tez inna sprawa, gdy tylko powstanie stacja Warszawa Wilno na Zaciszu Ząbki będą wspolfinansowaly wspolny bilet tylko na odcinku Zabki- Wilno co oznacza spadek kwoty o ok.50%
  • meggy.kotka 07.12.11, 23:42
    Więc wszystko jasne. Pan jest z Wołomina i nie w smak Panu płacić drożej za bilet. A nam dopłacać do tego biznesu 3mln.
  • fuks0 08.12.11, 00:21
    > Ząbki są w I strefie i z punktu widz
    > enia rozliczeñ miedzygminnych mamy rozliczenia Warszawa - Zabki oraz Warsz
    > awa -Zielonka - Kobyłka - Wołomin, mowiac inaczej ZTM podaje tym trzem gminom ł
    > ączny koszt wspolnego biletu na odcinku Ząbki- Zagościniec i gminy same zdecydo
    > wały jaki przyjąć wskaźnik podziału a mianiowicie przyjęto że podstawą bedzie l
    > iczba ludności tzn że 3 gminy dofinansowują bilet na poziomie 31% z czego Wołom
    > in bierze na siebie 60% tej kwoty a Zielonka i Kobyłka po 20.

    Nie zmienia to jednak faktu, że Zielonka, Kobyłka, Wołomin nie płacą nic za odcinek Ząbki - Warszawa Wileńska, a płacić powinny, ponieważ z niego korzystają. Ząbkom nie za bardzo się opłaca dopłacanie do drugiej strefy na przejazd koleją, ponieważ bilet ZTM na drugą strefę jest około 60% droższy. Znaczna część mieszkańców zrezygnowałaby z usług kolei na rzecz 199 i/lub X-a, w mniejszej części być może również na rzecz 145/samochodu.
  • kriis.borowski 08.12.11, 09:30
    Chyba dyskutujemy o dwóch różnych sprawach.
    Ja wcale nie neguję że płacić się nie powinno, że ma to być dochodowe dla ZTM, KM czy kogokolwiek (chociaż gdyby uwolnić monopol przewozów kolejowych to podejrzewam że i byłoby taniej i czyściej i punktualniej, ale to już niedługo).
    Spróbuję to może wytłumaczyć tak. Jeżeli jest połączenie z Katowic do Gdańska i wsiada Pan w Warszawie to czy powinien Pan zapłacić więcej czy mniej od tego kto jedzie z Katowic? Teraz sytuacja w rozliczeniach z ZTM wygląda tak że osoba która jedzie z Katowic płaci za bilet od Katowic do Warszawy, a osoba jadąca z Warszawy płaci za bilet z Warszawy do Gdańska z 2 osoby (nie mówiąc już że jedzie w mniej komfortowych warunkach).

    ktosiuf napisał:

    "...Ja nie widzę problemu zeby na całym odcinku do Wileńskiego była druga strefa i zeby 4 gminy dzielily sie caloscia..."

    Ja też nie widzę, ale zasada naliczania tych płatności nie powinna budzić społecznego sprzeciwu o niesprawiedliwości, bo w mojej ocenie ZTM nie ma żadnych argumentów które pozwalają utrzymanie obecnej zasady dopłat samorządów.
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • netgater 08.12.11, 09:59
    Panie ktosiuf,

    1. nie wiem kim Pan jest, ale zarówno wiedza o temacie, jak i poglądy które Pan prezentuje wskazują że jest Pan anonimowym reprezentantem ZTM-u. Zgadza się?

    2. "ZTM to system" - tak oczywiście, że trudno określić gdzie bilet był kupiony i gdzie wykorzystany. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie próbował to tak liczyć. Ale wystarczy policzyć, co już było robione, ile osób wsiada i wysiada na każdej stacji. Ma Pan przybliżoną liczbę osób korzystających. Nie ma co patrzeć na liczbę mieszkańców danej gminy zameldowanych czy zamieszkałych, bo to żaden wyznacznik. Jeśli wiadomo ile osób korzysta, to podział kosztów powinien się odbywać proporcjonalnie właśnie do liczby osób i odległości. Wzór matematyczny będzie dosyć złożony, ale na pewno bardziej sprawiedliwy.

    3. Pisze Pan, że W-wa "dorzuca 50%" do odcinka Wileniak-Wołomin. Nieprawda. To że mieszkańcy Ząbek kupują bilet ZTMu, a potem z tych pieniędzy ZTM przekazuje część do KM, to nie to samo co "Warszawa dopłaca". Zbyt dalekie uproszczenie udziału W-wy w finansowaniu linii. Inna sprawa, że uważam że W-wa ma żywotny interes żeby dopłacać do komunikacji z gmin podwarszawskich (mniej samochodów wjeżdżających) ale i obowiązek żeby tak robić (przyjeżadżają tu ludzie pracować, a więc pośrednio z podatku CIT zasialać budżet W-wy).

    4. Udział Ząbek w I strefie ma znikome znaczenie dla obecnie ustaloncyh zasad. Jeśliby PKP Ząbki było nawet w II strefie, to wszystko pokazuje że kwota dofinansowania byłaby niewiele mniejsza. Więc nie tu jest problem.

    5. Pojawienie się nowej stacji między Ząbkami i Wileniakiem, oczywiście jest jakimś pocieszającym (z perspektywy dzisiajeszych zasad) faktem, ale pokazuje też jak te ustalone zasady są absurdalne.

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • nunez_3 08.12.11, 12:41
    Ząbki powinny zapłacic jedynie za kilometraż torów od granicy miasta, a nie jak dotąd od dw. Wileńskiego - to jest problem Warszawy, by utrzymywać odcinek tej trasy od Wileniaka do granic Warszawy (Targówka). Pozostałe miasta niech też płacą jedynie za swoje odcinki torów, to zniknie patologia.
  • kriis.borowski 09.12.11, 11:08
    Taka dygresja.
    Zgodnie z obowiązującymi wytycznymi ZTM co do opłat za "obecność" linii w danej gminie to w przypadku gdy np. dwie gminy są w kształcie przypominającym prostokąt, w jednej z nich linia kolejowa przebiega wzdłuż dłuższego boku, a w drugiej wzdłuż krótszego to chyba nie jest to sprawiedliwe?
    Druga sprawa - czemu nie mamy płacić za odcinek od granicy z Warszawą (przecięcie lini kolejowej na ul. Łodygowej) do stacji PKP tylko za całą linię przechodzącą przez Ząbki (albo nawet do samego "wileniaka")? [Tutaj poproszę o jakieś namiary na dokumenty potwierdzające lub obalające moją teorię bo ja jakoś nie mogę ich namierzyć]. Przecież jadąc w stronę Wołomina pociąg nie zatrzyma mi się na granicy z Zielonką...więc wynika na to że ząbkowianie dopłacają za podróż osobom jeżdżącym z Ząbek w stronę Wołomina

    Odległości:
    -od Łodygowej do stacji Ząbki to ok 1,4km
    -od 'wileniaka' do stacji Ząbki to ok 7km
    -długość linii kolejowej w granicach Ząbek to ok 3,2km
    -długość od 'wileniaka' do granicy z Zielonką to ok 8,7km

    Poniżej moje stare (rok 2010) wyliczenia kosztów obsługi "kibli"
    goo.gl/Bska3
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • zaza4.4 08.12.11, 19:55
    Panie netgater,
    1. nie wiem kim Pan jest, ale zarówno wiedza o temacie, jak i poglądy które Pan prezentuje wskazują że jest Pan anonimowym reprezentantem UM-a Ząbki. Zgadza się?

    netgater napisał:

    Panie ktosiuf,
    1. nie wiem kim Pan jest, ale zarówno wiedza o temacie, jak i poglądy które Pan prezentuje wskazują że jest Pan anonimowym reprezentantem ZTM-u. Zgadza się?


  • netgater 08.12.11, 20:46
    Kim to ja już nie byłem...
    Jak wolisz to mogę być ciemnoskórym wyznawcą islamu pochodzenia żydowskiego.
    Teraz się zgadza?

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • zaza4.4 08.12.11, 23:24
    tak naprawdę możesz być tym Falaszem, jednak mnie to nie obchodzi. Jeśli jednak w dyskusji sam najpierw poddajesz pod wątpliwość czyjeś intencje i doszukujesz się ukrytej V kolumny, to powinieneś być bez skazy, a tu zaraz unosisz się pychą, a przecież użyłam tylko twoich słów.
  • netgater 09.12.11, 08:49
    Jak V kolumna? Absolutnie nie czynię nikomu zarzutu o to że jest z ZTM. Pytam z czystej ciekwości.
    Sarkazm w odniesieniu do twojej wypowiedzi wynika z nietrafności twojego "strzału": nie wiem po co pracownik UM miałby pisać o tej sprawie na forum (choć rad bym był gdyby był taki obrońcą naszych interesów w rozmowach z ZTM, jak ja tutaj na forum ;)
    Dodatkowo byłoby to dziwne, bo ja się tu udzielam aktywnie, a jak napisał radny Stachera, urzędnicy ząbkowscy są raczej niemrawi w odpowiadaniu na maile :)

    ----------------------------------------------------------------
    Sapere aude (Horacy)
  • meggy.kotka 07.12.11, 09:51
    No więc my nie będziemy pretendować w ogóle do strefy a inne gminny do miejscowości podwarszawskich....
  • fuks0 08.12.11, 08:35
    Koalicja Ząbek, Wołomina, Kobyłki i Zielonki: warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10778918,Uratuja_wspolny_bilet__Powstala_koalicja_czterech.html
  • kriis.borowski 08.12.11, 09:22
    Jak dla mnie artykuł mowa-trawa. Nic nie wnosi, żadnych konkretów. Co z tego że zjednoczą siły aby negocjować? Co negocjować? Stawki? Według mnie to powinni negocjować sposób naliczania opłat (w zależności od odległości) a nie ich wielkość, a to już mocno zaboli gminy bardziej oddalone od Warszawy.
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • pi0trw 08.12.11, 09:44
    Więcej szczegółów podaje TVNWarszawa:
    www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,-quot-placimy-krocie-za-bilet-a-tloczymy-sie-jak-sardynki-quot-,339510.html
  • fuks0 08.12.11, 09:45
    Myślę, że mogą spróbować wynegocjować lepszy tabor i/lub większa częstotliwość kursowania. Jeżeli chodzi o stawki... to rzeczywiście, gminy poza Ząbkami musiałyby się raczej zgodzić na podwyższenie stawek.
  • awawawaw 08.12.11, 21:14
    fuks0 napisał:

    > Myślę, że mogą spróbować wynegocjować lepszy tabor

    Na to bym nie liczył. Linia wołomińska ma ok. trzykrotnie większy współczynnik dewastacji taboru niż pozostałe linie Kolei Mazowieckich.
  • kriis.borowski 09.12.11, 09:12
    Zgadza się, ale odkąd raz udało mi się przejechać "nowym kiblem" (tym bez widocznie zarysowanych przedziałów) to widać że "dewastatorzy" nie są tacy chojracy :P. I w pierwszym/ostatnim "przedziale" już nie żłopią browarów ani nie kopcą fajek.
    Po drugie - jeżeli KM pozwala na dewastację nic nie robiąc aby jej nie było (np. aktywne "kontrole" SOK (czy jak to tam teraz się zwie), kamery, skuteczne ściąganie należności za zniszczenia) to się wcale nie dziwię że niektórzy to czują się chyba jak u siebie w domu...
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • awawawaw 23.12.11, 20:16
    kriis.borowski napisał:

    > Zgadza się, ale odkąd raz udało mi się przejechać "nowym kiblem" (tym bez widoc
    > znie zarysowanych przedziałów) to widać że "dewastatorzy" nie są tacy chojracy
    > :P.

    O czym świadczą dykty zamiast szyb w oknach...

  • kriis.borowski 29.12.11, 20:27
    Nie zauważyłem, dziś nim jechałem o 17:10
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • awawawaw 13.12.11, 18:12
    Kontratak ZTMu:
    Wspólny Bilet na linii wołomińskiej – mity i fakty
    ztm.waw.pl/informacje.php?i=452&c=98&l=1
  • fuks0 13.12.11, 22:56
    Abstrahując od kwestii finansowych, to autor tekstu manipuluje/mija się nieco z prawdą/kłamie w kwestii czasu dojazdu centrum. Nie mam mowy, żeby z Ząbek dojechać komunikacją publiczną do śródmieścia w 20 minut. Do PKP Rembertów można się z kolei dostać w mniej niż 20 minut z Ząbek (choć to oczywiście zależy też z której części oraz skali korków na Żołnierskiej).
  • rukwiak 14.12.11, 08:44
    Jak dla mnie to ten tekst ZTM'u to jakas kpina z matematyki...
    Na samym początku piszą:

    Całkowity koszt Wspólnego Biletu ponoszony przez ZTM na terenie gmin powiatu wołomińskiego:
    2011 r. – ok. 5 mln zł (Ząbki) i ok. 12,7 mln zł (pozostałe gminy)


    Udział w kosztach Wspólnego Biletu gmin powiatu wołomińskiego:
    2011 r. – ok. 1,9 mln zł (Ząbki) i ok. 3,5 mln zł (pozostałe gminy)


    Z tego wynika, że ZTM + Ząbki łącznie w 2011 dopłaciły 7,9mln zł.

    Dalej autor tekstu podaje jak wygląda taki podział na przykładzie 100zł.

    Strukturę podziału kosztów najłatwiej przedstawić na przykładzie niewielkiej kwoty – 100 zł. Połowę tej kwoty stanowią wpływy z biletów Kolei Mazowieckich [...]
    W przypadku Ząbek ten podział wygląda nieco inaczej. Dopłaty z urzędu marszałkowskiego i wpływy z biletów KM nadal stanowią połowę kosztów. Druga połowa dzieli się następująco: 30 proc. (15 zł) – wpływy z biletów ZTM, 10 proc. (5 zł) – dotacja Warszawy dla swoich mieszkańców i 60 proc. (30 zł) – udział gminy znajdującej się w I strefie biletowej..


    Budując proste równanie na podstawie tego co tutaj jest napisane, tyle że zakładając 50% dopłaty ze strony Ząbek podział w 2011 powinien wyglądać tak*:
    - całkowity koszt – 22,58 mln zł
    - wpływy z biletów KM (50% całkowitych kosztów) – 11,29 mln zł
    Druga połowa kosztów dzieli się następująco:
    - wpływy z biletów ZTM (30%) – 3,39 mln zł
    - dotacja Warszawy dla swoich mieszkańców (20%) – 2,258 mln zł
    - dotacja Ząbek (50%) – 5,645 mln zł


    Niech ktoś mi powie jak to ma się do tego co ZTM napisało na początku tej informacji? Proporcje dopłat z przykładu, który ZTM podaje są odwrotne do tego co napisali…
    Z czego wynika taka kolosalna dysproporcja?

    Kolejne pytanie, dotyczy wpływów z biletów. Z jednej strony piszą, że nie są w stanie tego policzyć a z drugiej strony w tym przykładzie ze 100zł piszą o konkretnych wpływach. Ktoś tutaj się nie potrafi chyba zdecydować…

    *do wyliczeń założyłem, że wpływy z Ząbek i ZTM to 7,9mln (tak jak podał ZTM)
  • kriis.borowski 14.12.11, 15:11
    Jak widzisz tekst napisany na kolanie, który przypomina mi ten sprzed roku gdzie p. Ruta pisał o poprawie komfortu podróżowania i zwiększeniu częstotliwości :P
    Większość osób nawet nie zada sobie trudu aby sprawdzić to co jest gdzieś napisane i tak to massmedia kierują społeczeństwem.
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com
  • hanna.oleczek 14.12.11, 12:44
    Tak, niech wam teraz ZTM zrobi drugą srefę na komunikację autobusową to też będziecie się cieszyć?
  • ratatuj.1 14.12.11, 12:57
    Jak by na to nie patrzeć, to Ząbki nie powinny dopłacać 50% do kosztów na całej linii Ząbki-Wileńska. Przecież mieszkańcy Ząbek stanowią na tym odcinku może kilkanaście procent wszystkich pasażerów. Cała reszta to mieszkańcy miejscowości od Zielonki do Tłuszcza. Dlaczego Ząbki mają płacić za te osoby?
  • michal0510 14.12.11, 13:45
    > Tak, niech wam teraz ZTM zrobi drugą srefę na komunikację autobusową to też będ
    > ziecie się cieszyć?

    Wszystko ku temu zmierza. 145 i 199 i tak pewnie zostaną skasowane po uruchomieniu drugiej linii metra. A wtedy wróci pomysł 770, oczywiście w drugiej strefie.
  • fuks0 14.12.11, 14:50
    A co ma 145 i 199 do drugiej linii metra?
  • michal0510 14.12.11, 16:29
    > A co ma 145 i 199 do drugiej linii metra?

    Priorytetem dla ZTMu stanie się takie ułożenie tras, żeby autobusy dowoziły ludzi do metra. Prawdopodobnie kosztem tych linii, które mają długie trasy i zahaczają o kilka dzielnic. Tak było na Ursynowie, Żoliborzu i Bielanach, więc pewnie tak też będzie na Pradze.
  • toorop 14.12.11, 20:55
    Witam,

    To może dobrym pomysłem byłoby wykorzystanie funduszy europejskich na drogi, basen...itp.
    A później włączyć się do Warszawy?

    Pozdrawiam,
  • michal0510 15.12.11, 08:43
    > To może dobrym pomysłem byłoby wykorzystanie funduszy europejskich na drogi, ba
    > sen...itp.
    > A później włączyć się do Warszawy?

    Temat wałkowany był dziesiątki razy. Owszem takie rozwiązanie podpowiada logika i geografia i sądze, że gdyby zrobić jakiś sondaż to więcej osób byłoby za niż przeciw. Ale są przeszkody, których w chwili obecnej się nie przeskoczy.
    Lepszym rozwiązaniem i bardziej realnym byłoby chyba wyłączenie Ząbek, Marek i Zielonki z pow. wołomińskiego i utworzenie nowego powiatu.
  • toorop 15.12.11, 11:55
    Mógłbyś rozwinąć wątek?
  • jedyny-michal 21.12.11, 00:23
    www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,starosta-wolominski-chce-ratowac-wspolny-bilet,347918.html Nasz człowiek sie wtrącił ;)
  • rukwiak 21.12.11, 11:12
    Ciekawe, miejmy nadzieje, że się w końcu dogadają.
  • nunez_3 21.12.11, 15:04
    Nie wiedziałem, że w Ząbkach jeździ coś takiego jak kolejka, pociąg - owszem...
    Komuś pomyliła się woskotorówka w Markach 35 lat temu.
  • sportif 22.12.11, 15:34
    warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34864,10860382,Beda_rozmowy_o_wspolnym_bilecie_w_strone_Wolomina.html
  • pi0trw 22.12.11, 16:42
    "Wobec tego prawdopodobnie Ząbki znajdą się w drugiej strefie biletowej" - mowa o kolejce, czy o wszystkich usługach transportowych?
  • tomkrt 23.12.11, 00:06
    autobusy ZTMu pozostają na dotychczasowych zasadach tj. w pierwszej strefie.
    Tylko kolejka jest pod znakiem zapytania.


    --
  • fuks0 25.12.11, 14:53
    Czyli jeszcze większy burdel biletowo-komunikacyjny niż jest obecnie. Brawa dla burmistrza i UM Ząbki.
  • kriis.borowski 29.12.11, 20:31
    Może faktycznie dobrym pomysłem byłoby dofinansowywanie biletów imiennych dla "mieszkańców" Ząbek (zameldowanych i nipowców) jak to zasugerował Ruta. Fakt, rano i popołudniu pełno samochodów stoi w okolicach stacji (bliższych i dalszych)

    "...Szef ZTM proponuje władzom Ząbek, by przeszły do drugiej strefy biletowej i dotowały imienne bilety miesięczne i kwartalne zameldowanym w tym mieście mieszkańcom. Dziś jako jedyna gmina pod Warszawą są w strefie pierwszej. Wykorzystują to mieszkańcy sąsiednich gmin, którzy podjeżdżają do Ząbek samochodami i dopiero tu wsiadają do tańszych pociągów i autobusów w stronę Warszawy..."

    źródło
    --
    zapraszam na mój blog o Ząbkach i nie tylko
    miastozabki.blogspot.com

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka