Dodaj do ulubionych

GW: Most Syreny odetnie Bródno

02.01.07, 01:47
Most Syreny odetnie Bródno
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3823250.html
Krzysztof Śmietana
2007-01-01, ostatnia aktualizacja 2007-01-01 19:17

Po otwarciu tymczasowego wiaduktu z elementów mostu Syreny na Żeraniu wielu kierowców będzie miało powody do narzekania. M.in.
mieszkańcy Bródna, którzy zostaną częściowo odcięci od Trasy Toruńskiej.
Właśnie kończy się budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi na Trasie Toruńskiej. Konstrukcja dawnego mostu Syreny stanęła tuż
obok istniejącego wiaduktu. Trzeba na niej jeszcze tylko ułożyć nawierzchnię. Najpóźniej wiosną na ten tymczasowy wiadukt
zostanie przerzucony ruch samochodowy w kierunku centrum, bo zgodnie z decyzją Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego stara,
sypiąca się estakada może być używana tylko do maja. Niestety, jej zamknięcie spowoduje spore perturbacje. Wszystko przez to, że
przy okazji trzeba będzie zamknąć dwie estakady, które łączą się z feralnym wiaduktem. Chodzi o wjazd na Trasę Toruńską z Bródna,
czyli z ul. Wysockiego, i wjazd z ul. Marywilskiej. Obie estakady umożliwiały dotarcie do mostu Grota. Ustawiona konstrukcja mostu
Syreny, niestety, nie ma z nimi połączenia. - Rzeczywiście przejazd pogorszy się - mówi Adam Stawicki z Zarządu Dróg Miejskich.
Wielu mieszkańców Bródna, by dostać się w kierunku mostu Grota, będzie musiało nadkładać kilka kilometrów do wjazdu przy ul.
Łabiszyńskiej. Co gorsza mogą powiększyć się korki na Modlińskiej, bo tam przeniosą się kierowcy, którzy teraz wjeżdżają na Trasę
Toruńską ul. Marywilską. Zarząd Dróg Miejskich liczy jeszcze, że skutki spodziewanego bałaganu jakoś załagodzi Instytut Badawczy
Dróg i Mostów, który przygotowuje nową organizację ruchu w tym rejonie. Swoje propozycje ma przedstawić w ciągu kilku tygodni.

Konstrukcja mostu Syreny stanie na Trasie Toruńskiej tylko na kilka lat. Zarząd Dróg Miejskich twierdzi, że musiał postawić
tymczasową konstrukcję, bo tylko taką budowlę da się wznieść szybko w sytuacji, gdy sąsiedni wiadukt grozi zawaleniem. Niedługo
arterię przejmie zaś rządowa Generalna Dyrekcja Dróg, która przebuduje ją na trasę ekspresową. M.in. powstaną nowe wiadukty nad
skrzyżowaniem z ul. Łabiszyńską, a na moście Grota pojawi się pięć pasów w każdym kierunku. Generalna Dyrekcja Dróg nie może wciąż
jednak zacząć prac, bo wskutek protestów nie zdobyła dotąd potrzebnych dokumentów, m.in. decyzji środowiskowej.
--
TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Edytor zaawansowany
  • robert8882 02.01.07, 20:23
    Podobno to most wojskowy. Zakładając że montaż gotowego mastu trwa od pół roku
    aż strach ogarnia na myśl o wojnie. W sytuacji, gdyby wrogie wojska zniszczyły
    mosty, zanim żołnierze zmontują nowe - przyjdzie nam się zestarzeć.
    Podobno ktoś nawet medal otrzymał za błyskawiczne działanie.
  • tomkrt 02.01.07, 20:48
    robert8882 napisał:

    > Podobno to most wojskowy. Zakładając że montaż gotowego mastu trwa od pół roku
    > aż strach ogarnia na myśl o wojnie. W sytuacji, gdyby wrogie wojska zniszczyły
    > mosty, zanim żołnierze zmontują nowe - przyjdzie nam się zestarzeć.
    > Podobno ktoś nawet medal otrzymał za błyskawiczne działanie.

    do szybkich akcji - wojsko używa mostów pontonowych.

    To jest most stały - więc potrzeba troche czasu na jego postawienie,
    konstrukcja dosyć sędziwa - most syreny po 12 latach służenia warszawie, kilku latach leżenia w magazynie znowu będzie służył Warszawiakom.
    To nie klocki lego - raz rozłożoną konstrukcje już nie tak prosto się składa.
    szczególnie ze trzeba było ją złożyć w innej konfiguracji.

    Kolejne aspekty:
    - ograniczony dostęp - w otoczeniu są wiadkukty drogowe które są w użyciu, pomiżej ruchliwa Modlińska i tory koleii na Żeraniu - też w użyciu.
    Prace były prowadzone bez wstrzymywania ruchu.
    użyto techniki nasuwania
    - nie można było użyć kafara - bo od wibracji północny widukt mógłby się zawalić więc podpory nie były wibajne - tak jak to miało miejsce przy moście syreny - a były to słupy wylewane.
    - prace nad podporami musiały być uzgadniane z pkp - to zabiera sporo czasu.
    - wiadukt jest mostem wysokim - trzeba było dobudować przyczółki, a własciwie przedłużyć istniejące po starych wiaduktach.
    - Most powinien być solidny - bo będzie służył Warszawiakom minimum 4 lata :-(


    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • chudzini 03.01.07, 00:20
    4 lata ?!?!?!?!?! tyle czasu im sie zejdzie nedzny kawałek trasy toruńskiej?!?!

    Fakt miejsce jest dosc niewygodnie bo jest Modlinska i tory, no ale to troche...
    dłuuuuugo!
  • tomkrt 03.01.07, 01:44
    chudzini napisał:

    > 4 lata ?!?!?!?!?! tyle czasu im sie zejdzie nedzny kawałek trasy toruńskiej?!?!
    >
    > Fakt miejsce jest dosc niewygodnie bo jest Modlinska i tory, no ale to troche..
    > .
    > dłuuuuugo!

    Niestety z Trasą Toruńską sprawa nie jest prosta.
    ZDM zwlekało ile mogło z remontem wiaduktów - bo liczyło, że trase przejmie GDDKiA jak będzie modernizowac ją do parametrów trasy ekspresowej.

    Niestety czas biegł nieubłaganie - inwestycje GDDKiA w Wawie miały coraz więskzy poslizg, a wiadukty żerańskie zbudowane z prefabrykatów betownowych parszywej jakości i źle zabezpieczoncych zaczęły sie walić.
    Ekspertyza wykazała, że w elementach nośnych wykonanych w technologi strunobetonu - praktycznie nie ma już strun sprężających - po prostu skorodowały.
    Wnioski były porażające - dalsze użytkowanie wiadkuktów grozi katastrofą.
    W najgorszym stanie jest ten w stronę Żoliborza.
    Zamknięcie tych wiaduktów z marszu dla ruchu - groziło by katastrofą komunikacyjną.
    Więc zdecydowano się na półsierodki: ograniczenie przędkości, podparcie wiaduktów rusztowaniami, przesunięciem przystanków autobusowaych spod wiaduktów, i czasowo dopuszczono jeszcze na nich ruch.
    Ostanio ograniczono ruch ciężarowy na skrajnym pasie i zaczęto wymiane dylatacji - bo stare się zapadły względem jezdni i generowały niebezpieczne dla konstrukcji drgania.

    Będzie to wyglądało tak:
    od paru miesięcy ekipa remontuje od spodu wiaduktu (i w nocy również od strony jezdni) wymienia dylatacje i wzmacnia konstrukcje wiaduktu w stronę Marek (ten w lepszym stanie) jak będzie gotowy most Syreny, wiadukt w strone Marek zostanie zamknięty zeby dokończyć remont.
    Po kilku miesiacach zostanie ponownie otwarty dla ruchu. A zostanie zamknięty dla ruchu wiadukt w stronę Żoliborza - już na zawsze.
    ZDM powinien go zburzyć ale pewnie będzie zwlekał żeby nie narażać się na koszta rozbiórkowe.
    I w takim stanie Trasa Toruńska będzie stała i czekała aż przejmie ją GDDKiA.

    Kiedy się to stanie - w wariancie optymistycznym w połowie 2008 roku.
    A całość prac na odcinku - Konotopa-Marki powinna się zakończyc w 2011 - wariant optymistyczny. Stąd te 4 lata- chociaż może być i krócej zależy jak zorganizuje prace i jakie środki zaangażuje tutaj GDDKiA
    pamiętać należy że do do zbudowania są 4 wiadukty nad Żeraniem.
    W tym jeden w miejsce mostu Syreny i drugi w miejsce obecnego wiaduktu w stronę Marek - więc utrudnienia będą w czasie całej przebudowy.
    Należy pamiętać również, że most Syreny jest wąski- mieszczą się na nim dwa niepełnowymiarowe pasy - tylko dla samochodów osobowych lub jeden dla ciężarówek i autobusów. więc będzie niezły kocioł na Toruńsnkiej.

    Dodatkowo podczas przebudowy będą zamykane jezdnie mostu Grota przy okazji poszerzania mostu o jeden pas - docelowo Most Grota będziem miał przekrój 2x5 pasów.

    Teraz najciekawsze pytanie - kiedy GDDKiA wejdzie na teren budowy i czy zacznie działać w 2008 roku ?
    Gddkia dostało pod koniec sierpnia od wojewody decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych dla modernizacji AK/TT.
    Decyzja została zaskarżona przez Zielone Mazowsze.
    Kilka dni temu Minister Środowiska uchylił to zakarzenie i jest szansa że decyzja o uwarunkowaniach środowiskowch wreszcie się uprawomocni.
    Potem zostaje dopracowanie projektu budowlanego, złozenie dokumentacji o decyzje loklizacyjną - (oczekiwanie ok 8-12 miesięcy) aż wojewoda raczy taką decyzje wydać, wykup brakujących gruntów, uzyskanie pozwolenia na budowę, przetarg na wykonanie prac.
    Na dzień dzisiejszy nie ma nawet projektu budowlanego - lub jest dopierow powijakach.
    Pierwotny grafik zakładał uzyskanie decyzji srodowiskowej w 2005, lokalizaycjnej w 2006, 2006-2007 wykupy gruntów, budowe w latach 2008-2010. Ale już jest ponad rok poślizgu. ;-(


    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • agentcooper 03.01.07, 17:01
    bardzo merytoryczna i wyczerpujaca odpowiedz - Dzieki.

    Niestety wiadukty nad torami na Zeraniu strasza od zawsze. O ile sie nie myle
    to te srodkowe (w miejscu ktorych jest stawiany most Syreny) byly czynne jakis
    rok, pod koniec lat 70tych po czym je juz na zawsze zamknieto, ze wzgledu na
    fatalny stan techniczny - dlugo nie postaly....

    Przy okazji - czy w ramach modernizacji Trasy Torunskiej powstanie tez
    bezkolizyjne skrzyzowanie przy Labiszynskiej ? Na nasypach (ktore tez maja juz
    chyba z 20 lat) zdazyly porosnac spore drzewa a jest to waskie gardlo na trasie
    (choc na amen zakorkuje sie dopiero po zamknieciu starych wiaduktow...)
    --
    Rząd RP - Koalicja Chamów z Warchołami
  • tomkrt 03.01.07, 18:02
    agentcooper napisał:


    > Niestety wiadukty nad torami na Zeraniu strasza od zawsze. O ile sie nie myle
    > to te srodkowe (w miejscu ktorych jest stawiany most Syreny) byly czynne jakis
    > rok, pod koniec lat 70tych po czym je juz na zawsze zamknieto, ze wzgledu na
    > fatalny stan techniczny - dlugo nie postaly....
    Nawet nie wiem czy były dostępne dla ruchu przez rok - chyba tylko kilka miesięcy.

    Projekt trasy Toruńsiej był bardzo ambitny i wyjątkowo nowoczesny jak na lata 70 te, ale wykonanie było tragiczne. Jedynie most jest solidnie zrobiony.
    Tak na prawde do tej pory Warszawa nie ma żadnej dokończonej trasy.
    Druga duża inwestycja PRLu w Warszawie - trasa Łazienkowska też nie jest dokończona bo zamiast wpadać bezkolizyjnie w Al. Jerozolimskie kończy się nagle na pomniku lotnika.


    >
    > Przy okazji - czy w ramach modernizacji Trasy Torunskiej powstanie tez
    > bezkolizyjne skrzyzowanie przy Labiszynskiej ?
    Powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie i za węzłem Łabiszyńska nastąpi separacja ruchu na ruch tranzytowy przez most i ruch tych którzy chcą skorzystać z Marywilskiej, Modlińskiej.
    www.siskom.waw.pl/mapy/s8/s8-wezel-labiszynska-sz.jpg
    Na nasypach (ktore tez maja juz
    > chyba z 20 lat) zdazyly porosnac spore drzewa a jest to waskie gardlo na >trasie

    Cieżko mi odpowiadać za drogowców z gddkia i ich wykonawców ale generalnie przyjmuje się, że nie wykorzystuje się starych elementów takich jak te słupy, czy nasypy przy Łabiszyńskiej. Po prostu takie oszczędności mogą się potem zemścić.
    Projekant i wykonawca muszą się podpisać, że konstrukcja jest zbudowana zgodnie ze sztuką budowlaną, zgodnie z projektem, z wkykorzytaniem właściwych materiałów. Oni swoją głową gwarantują że to co zbudowali jest bezpieczne, a wykonawca może z czystym sumieniem dać na to gwarancje.
    Może te nasypy jakoś odwiertami zbadają z czego one są i czy są dobrze ubite i ktoś się zdecyduje je wykorzystać, ale nie wiadomo też czy będą pasować do nowego projektu. Obstawiam, że na Łabiszyńskiej zaczną od rozbiórki tego co jest i zaczną budowę węzła od zera.


    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • agentcooper 04.01.07, 12:02
    dzieki za wyjasnienia.
    A macie moze plany dalszego przebiegu trasy S8 od skrzyzowania z Radzyminska w
    Markach ? O ile dobrze kojarze to ma sie laczyc z obecna obwodnica Radzymina
    ktora jest obecnie modernizowana na odcinku do Wyszkowa, ale interesuje mnie
    ktoredy bedzie poprowadzona od granic Wwy do granicy Marek/Radzymina.
    --
    Rząd RP - Koalicja Chamów z Warchołami
  • tomkrt 04.01.07, 23:43
    > a może ktoś coś wie o autobusach jak będą kursowały?

    niestety na razie nie mam żadnych informacji o zmianie tras autobusów.
    ale patrząc na mape istnieją tylko 3 rozwiązania- i żadne nie jest fajne.

    1. autobus będziesię pchał mostem syreny/Grota - blokując oba pasy (podobnie jak każda ciężarówka).
    2. autobusy pojadą dołem Wysockiego, Marywilską, Płochocińską, Modlińską do wjazdu na Trase Toruńską od strony Białołęki.
    3. autobusy pojadą mostem Gdańskim, czyi Wysockiego, Odrowąża, Starzyńskiego.

    agentcooper napisał:

    > dzieki za wyjasnienia.
    > A macie moze plany dalszego przebiegu trasy S8 od skrzyzowania z Radzyminska w
    > Markach ? O ile dobrze kojarze to ma sie laczyc z obecna obwodnica Radzymina
    > ktora jest obecnie modernizowana na odcinku do Wyszkowa, ale interesuje mnie
    > ktoredy bedzie poprowadzona od granic Wwy do granicy Marek/Radzymina.

    Dobrze kojarzysz.

    Niestety nie mamy jeszcze dokładnej mapy przebiegu S8 na tym odcinku.
    ale wiem że niedługo luty-marzec GDDKiA zamieści to na swojej stronie.
    Będziemy próbować pozyskać te mapki wcześniej.
    Mamy tylko bardzo ogólny szkicy i to kiepskiej jakości (bo fotografowany komórką) może będzie pomocny.
    gourl.org/bdy
    S8 to ta niebieska przerywana linia, czerwona linia obecna DK8



    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • m.zabki 05.01.07, 11:00
    tomkrt napisał:

    > Niestety nie mamy jeszcze dokładnej mapy przebiegu S8 na tym odcinku.
    > ale wiem że niedługo luty-marzec GDDKiA zamieści to na swojej stronie.
    > Będziemy próbować pozyskać te mapki wcześniej.
    > Mamy tylko bardzo ogólny szkicy i to kiepskiej jakości (bo fotografowany
    komórk
    > ą) może będzie pomocny.
    > gourl.org/bdy
    > S8 to ta niebieska przerywana linia, czerwona linia obecna DK8

    Tutaj masz jeszcze przebieg w okolicach Wołomina, Kobyłki:
    img99.imageshack.us/img99/4638/s8markiradzymingt1.jpg
    Mam nadzieję, że będzie Ci to pomocne. Mapa otrzymana od GDDKiA 2 miesiące
    temu, więc raczej aktualna. Linia przerywana to wariant, który został
    odrzucony, czyli trasa będzie szła bardziej na zachód od Kobyłki.
  • agentcooper 05.01.07, 14:34
    m.zabki napisał:

    > tomkrt napisał:
    >
    > > Niestety nie mamy jeszcze dokładnej mapy przebiegu S8 na tym odcinku.
    > > ale wiem że niedługo luty-marzec GDDKiA zamieści to na swojej stronie.
    > > Będziemy próbować pozyskać te mapki wcześniej.
    > > Mamy tylko bardzo ogólny szkicy i to kiepskiej jakości (bo fotografowany
    > komórk
    > > ą) może będzie pomocny.
    > > gourl.org/bdy
    > > S8 to ta niebieska przerywana linia, czerwona linia obecna DK8
    >
    > Tutaj masz jeszcze przebieg w okolicach Wołomina, Kobyłki:
    > img99.imageshack.us/img99/4638/s8markiradzymingt1.jpg
    > Mam nadzieję, że będzie Ci to pomocne. Mapa otrzymana od GDDKiA 2 miesiące
    > temu, więc raczej aktualna. Linia przerywana to wariant, który został
    > odrzucony, czyli trasa będzie szła bardziej na zachód od Kobyłki.



    dziekuje bardzo za oba plany. Szczegolnie pierwszy to nieco sen pijanego, ale
    co dla mnie wazne oba powinny odciazyc Pilsudskiego ktora biegnac przez Marki
    jest obecnie droga tranzytowa dla wszystkich TIRów. Nie rozwiaze to co prawda w
    zupelnosci porannych i wieczornych korkow, ale czesc ruchu (z Radzymina,
    Wyszkowa itp + TIRy) powinna jednak przejsc na nowa trase.
    --
    Rząd RP - Koalicja Chamów z Warchołami
  • m.zabki 08.01.07, 09:29
    m.zabki napisał:

    > Tutaj masz jeszcze przebieg w okolicach Wołomina, Kobyłki:
    > img99.imageshack.us/img99/4638/s8markiradzymingt1.jpg
    > Mam nadzieję, że będzie Ci to pomocne. Mapa otrzymana od GDDKiA 2 miesiące
    > temu, więc raczej aktualna. Linia przerywana to wariant, który został
    > odrzucony, czyli trasa będzie szła bardziej na zachód od Kobyłki.

    Przy czym w stosunku do terminów podanych na stronie GDDKiA na obecną chwilę
    jest opóźnienie około 1 rok (tzn. uzyskanie decyzji o środowiskowych
    uwarunkowaniach - II/III kwartał 2007r., uzyskanie decyzji o ustaleniu
    lokalizacji - I połowa 2008r.) :(
  • mabion 05.01.07, 08:16
    Jako dzieci dosć często bawiliśmy się w rejonie dzisiejszej trasy Toruńskiej i
    wiaduktów przylegających. Roboty ślimaczyły się dość długo, a niezabezpieczonych
    tuneli grzewczych było tam co nie miara, więc zwiedzilismy prawie większość z nich.
    Wiadukty oddane z pompą na swieto państwowe po prawie roku zostały zamknięte juz
    na stałe i szybko podparte stalowymi konstrukcjami.
    Z przekazów ustnych wiem, że niestety inżynier, który oddał do użytkowania te
    dwa nieszczęsne wiadukty popełnił samobójstwo.
    Już wtedy groziły katastrofa budowlaną, a zostały rozebrane dopiero po 20 latach!!!
  • moni13 04.01.07, 11:51
    a może ktoś coś wie o autobusach jak będą kursowały?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka