Dodaj do ulubionych

Klasa isofix??

16.09.11, 21:08
W instrukcji samochodu mam przyzwolenie na podróżowanie z isofixem dzieci o wadze od 0-18kg. Instrukcja jednak nie przewiduje montowania fotelika tyłem dzieci powyżej 13 kg.
Instrukcja rozumie to w taki sposób - C-ISO/R3 duże dzieci tyłem do 13kg; D-ISO/R2 - mniejsze dzieci tyłem do 13kg..
W instrukcji do Fair Bimbo znalazłem jedynie, że samochód ma mieć standard ISO/R3 do zamontowania platformy RWF - mój widać standart ma, więc niby wszystko ok.
Mam jednak wątpliwości po przeczytaniu kilku wyrwanych z kontekstu opinii i chciałbym się upewnić..
Czy do Astry III można zamontować fotelik 0-18 tyłem poprzez isofix?

Dzięki,
Andrzej
Edytor zaawansowany
  • andy_85 17.09.11, 12:47
    Izi Combi x3 także wymaga Isofixu "C' - jak wspomniałem w istrukcji samochodu jest wymieniona klasa C-ISO/R3, jednak do 13 kg tyłem. Tłumaczyłem to sobie, że mimo, iż moja Astra III ma 3 tygodnie, to jest to stara generacja i może nie znali fotelików 0-18 tyłem..
    W jednym z postów Ilhennego wyczytałem, że Astra III ma isofix typu B i zbaraniałem, stąd zamieszanie wink
  • ilhenny 18.09.11, 00:32
    napiszę jak już dojadę do domu i wyciągnę pomoce w postaci tabel
    z pamięci to w Astrze było B2
  • andy_85 18.09.11, 21:11
    Zdjęcie z instrukcji obsługi. Potwierdź proszę, czy mogę montować foteliki 0-18 tyłem poprzez isofix, wstrzymałem oddech przed zakupem fotelika smile
    http://img826.imageshack.us/img826/4145/isofixastra.th.jpg



  • ilhenny 18.09.11, 22:10
    jeszcze proszę napisz co jest pod adnotacja 3 bo nie zmieściło się na skanie
  • andy_85 18.09.11, 22:17
    Tak myślałem, że padnie pytanie smile Adnotacja inforumuje, że winno się montować danym wypadku fotelik, jedynie po stronie pasażera.

  • ilhenny 18.09.11, 22:27
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/7/se/gd/ni40/2eGNKm4CGuCvDKHfDB.jpg

    tu rozpiska zaraz sprawdzę i jeszcze raz przemyślę bo jest tak namieszane że faktycznie można zgłupieć czytając co oni napisali jeśli ja się zastanawiam to co ma powiedzieć biały człowiek smile
  • ilhenny 18.09.11, 22:28
    lepsza jakość
    fotoforum.gazeta.pl/photo/7/se/gd/ni40/fvO6k38H2h1YkKTaLX.jpg
  • andy_85 18.09.11, 22:37
    Opel natomiast rozumie to tak: http://img571.imageshack.us/img571/6086/isofix2.th.jpg
    C - tyłem, ale wzmianka o 0-13, nie full size. I tu konsternacja, czy dlatego, że nie przewidziano fotelików do 18kg montowanych tyłem, natomiast klasa C isofixu jest wystarczająca, by przyjąć domniemanie, że foteliki do 18kg można tyłem montować? smile Zwariować można smile
  • ilhenny 18.09.11, 23:01
    faktycznie ich tłumaczenie jest debilne i błędne
    łącząc wszystkie informacje jakie są z Opla można wywnioskować że zamontowali C za pasażerem tylko że sami napisali do 13 kg

    ja proponuję zobaczyć organoleptycznie jak jest tylko zgrzany pręt na blaszce to lepiej nie ryzykować i zamontować na pasy, bo o ile w foteliku przodem jest jeszcze pas TT lub noga tak w foteliku tyłem energia jest tak duża że może wyrwać zaczepy

    jak chcesz pełną specyfikację isofix to napisz na mojego maila
  • mrukumaster 19.09.11, 00:00
    Ale napisali na isofix tyłem ale do 13kg jak dla mnie proste wink
  • ilhenny 19.09.11, 00:11
    napisali do 13 ale dla tego że nie wiedzą co to jest klasa C czy może nie wiedzą jaki isofix zamontowali tak czy inaczej lepiej nie ryzykować wink
  • andy_85 19.09.11, 08:46
    Witam

    Od miesiąca poluję na combi isofix w miarę przystępnej cenie, nawet mi chyba ulżyło, że zamontowanie go wiąże się z ryzykiem i trzeba szukać innej drogi.
    Dlatego proszę o poradę - córka ma skończone 8 miesięcy, waży nieco ponad 8 kg, jest dość duża wink Wozimy ją w foteliku zakupionym razem z wózkiem - Jedo Bertatina. Fotelik mamy jeden, auta dwa, targamy ją codziennie w tym foteliku na 4 piętro do babci - jest to coraz bardziej problematyczne zwłaszcza dla żony i należałoby pilnie kupić drugi fotelik.
    Męska decyzja. Czy kupić: First Class (0-18, więc mogłaby już w nim siedzieć), Besafe Combi.. na pasach czy Safefixa z isofixem (jest 9-18, nie wiem, czy mogę takie dziecko tam już włożyć)? Czy może co innego? Do tej pory wyzanawałem zasadę, że pasy są be i isofix jest bezpieczniejszy.
    O opinię proszę także pod kątem wspomnianej Astry III 5d.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    PS. W przypadku wyboru fotelika na pasach - czy jest on mocowany "na stałe" i wystarczy włożyć dziecko i zapiąć pasami fotelika, czy znowu trzeba wyprawiać ewolucję z pasami samochodowymi dzień w dzień ? smile


  • mrukumaster 19.09.11, 09:00
    8 miesięcy i 8kg to nie duże dziecie, mój syn miał 8kg gdzieś pomiędzy 4-5 miesiącem wink Safefix plus odpada bo dziecko jeszcze za małe. Najsensowniejszy wybór to albo Combi na pasy albo Britaxx first class.
  • andy_85 19.09.11, 09:17
    Mierzyłem do Astry besafe combi na isofixie, co prawda w asyście sprzedawcy, który nie miał pojęcia o fotelikach ("concord ultimax ma 4 gwiazdki w testach i można go montować tyłem do 18kg") i wydawało mi się subiektywnie, że pasuje. Wg Waszego doświadczenia - pasuje?
    I sprawa tych pasów - fotelik montowany jest na stałe i nie trzeba tam nic wydziwiać za każdym razem?
    I jeszcze jedno! Combi na pasy vs Combi na isofix cierpi zdaje się, na niedobór jednej gwiazdki w testach, a to już mnie martwi, czy słusznie?
  • mrukumaster 19.09.11, 11:39
    Nie słusznie bo wynik końcowy to suma różnych elementów nie tylko bezpieczeństwa. Prawidłowo zamontowany fotel na pas jest tak samo bezpieczny jak ten sam model zapięty na isofix.
  • andy_85 19.09.11, 12:10
    Ok, dzięki. A jak z montażem w Astrze? Czytałem opinie o problemach w focusie i kombinacją klinów tudzież innych stabilizatorów smile

  • ilhenny 19.09.11, 16:56
    problemem są Astry I i II ktoś pisał że ma problem z Astrą III i Combi ale po wymianie maili zamontował prawidłowo na pasy
    co do klinów rozmawiałem z Skandynawami kliny to standard i nikt tam nie robi problemu pokazałem nawet zrobione przez mnie, to mnie wyśmiali że aż tak mocno się napracowałem żeby je wyprofilować pod konkretne siedzenie
  • andy_85 19.09.11, 19:43
    No to chyba wszystko wiem. Kto sprzedaje tanio combi ? wink)
  • andy_85 21.09.11, 12:23
    Aby podsumować temat, jeszcze dzisiejsza odpowiedź Opla w sprawie fotelików 0-18 tyłem poprzez Isofix w Astrze III.

    Szanowny Panie
    Nawiazujac do wczesniejszej korespondencji pragniemy poinformowac, ze nie ma zadnych dodatkowych zapisow na temat montowania fotelikow tylem do kierunku jazdy w kategorii wagowej do 18kg, dlatego uprzejmie prosimy o zastosowanie sie do zalecen z instrukcji obslugi.
    Z wyrazami szacunku
    Adriana Mancir
    Dzial Obslugi Klienta GM


    Wszystko jasne.

  • mrukumaster 21.09.11, 12:47
    Czyli napiszmy wszem i wobec że:

    W Oplach Astra foteliki na isofix tyłem możemy montować tylko do 13kg potem trzeba przodem.
  • kwap666 22.09.11, 15:20
    a mnie sie wydaje ze w oplu sami nie wiedza co tam montuja. odpowiedz goscia z serwisu mozna przeczytac tak: nie wiem, nie znam sie, masz instrukcje to sobie poczytaj, bo mi sie nie chce i nie bede za nic ponosil odpowiedzialnosci. pojemnosc silnika i linie classic jeszcze ogarniaja ale rozmiar isofixa to cos co ich nie obchodzi. nie chce mieszac (znowu tongue_out ) ale jezeli w instrukcji wyraznie przy fotelu 9-18 jest podana wielkosc C, ktora tez jest wymagana przez fotele tylem do 18kg to w czym problem? tak to wyglada:

    ISOFIX classes
    As well as different categories of ISOFIX seat, 'universal' and 'semi-universal', there are different size classes too. This is because a full height forward facing restraint may not fit in the back seat of a small car.

    The main size classes are:

    A – ISO/F3: full height forward facing toddler child restraint
    B – ISO/F2: reduced height forward facing toddler child restraint
    B1 – ISO/F2X: reduced height forward facing toddler child restraint
    C – ISO/R3: full size, rearward facing toddler child restraint - a wiec fotel w normalnych rozmiarach tylem do kierunku jazdy w przedziale 9-18 (bo wlasnie tym jest toddler).
    D – ISO/R2: reduced size rearward facing toddler child restraint
    E – ISO/R1: rearward facing infant child restraint

    do poczytania

    i errata do tego:
    Instrukcja rozumie to w taki sposób - C-ISO/R3 duże dzieci tyłem do 13kg; D-ISO/R2 - mniejsze dzieci tyłem do 13kg..

    instrukcja nie rozumie bo duze/mniejsze dotyczy wysokosci fotela a nie dziecka. gdyby bylo tak jak piszesz to klasa isofixa bylaby zaznaczona jako E – ISO/R1: rearward facing infant child restraint, bo wlasnie ona sie tyczy 0-13 tylem. no i jak rozroznic duze dziecko od 13kg od mniejszego do 13kg ???


    i przy okazji co do forda: tylko we fiescie udalo mi sie wyraznie znalesc ze jest tam isofix b. w foce i mondeo takich info nie znalazlem. wg instrukcji w tych modelach mozliwosc zamontowania fotelika na isofixie jest uwarunkowana tym czy samochod jest na liscie zaaprobowanych samochodow przez producenta fotelika.

    odpowiedz goscia z aso na moje pytanie o rozmiar isofixa w fordzie: nooo, jest isofix uncertain

    --
    "Ja tylko handluje"
  • andy_85 22.09.11, 15:38
    Kwapp, oczywiście, idąc za logiką, osobiście uważam, że sprawa nadal nie jest jasna i mógłbym się uprzeć i fotelik tyłem zamocować, w oparciu o domniemanie wytrzymałości zamontowanej klasy C fotelika.
    Tylko, jeżeli Opel nie chce brać odpowiedzialności za typ isofixa, jaki tam zamontował, to ja ją mam wziąć ? smile To jakby załatwia sprawę.

  • andy_85 22.09.11, 15:39
    klasy C fotelika = isofixa ofc.
    andy_85 napisał:

    > Kwapp, oczywiście, idąc za logiką, osobiście uważam, że sprawa nadal nie jest j
    > asna i mógłbym się uprzeć i fotelik tyłem zamocować, w oparciu o domniemanie wy
    > trzymałości zamontowanej klasy C fotelika.
    > Tylko, jeżeli Opel nie chce brać odpowiedzialności za typ isofixa, jaki tam zam
    > ontował, to ja ją mam wziąć ? smile To jakby załatwia sprawę.
    >
  • kwap666 22.09.11, 16:12
    jezeli nie jestes pewien to nie ryzykuj - z tym sie zgadzam w 100%. napisalem co dana klasa znaczy i czego dotyczy. w instrukcji jest jak byk 9-18 klasa C, ktora sie tyczy foteli typu bs czy fair. przeslij temu medrcowi z opla linka ktory wstawilem, niech sie chlopaczyna douczy troche - w koncu to jego praca.
    --
    "Ja tylko handluje"
  • andy_85 27.09.11, 22:14
    Jeszcze jedno ! wink))
    Pozwoliłem sobie zajrzeć do instrukcji nowych aut opla - Astry IV, Merivy, Corsy, Insigni i wszędzie jest mowa o klasie C tyłem do 13 kg.
    Albo więc przyjmujemy, że Opel nie znaju fotelików tyłem do 18kg, albo ,że w żadnym Oplu nie wolno ich montować. suspicious
  • ilhenny 27.09.11, 22:37
    widziałem kilak isofixów w samochodach w żadnym nie jest tak badziewny jak w Oplu
    drut zgrzany do blachy więc wiedzą co piszą

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka