Dodaj do ulubionych

Najlepszy tyłem na isofix - który?

22.09.11, 22:03
Już miałam wybrany IZI Combi 3, ale w ostatnich testach dostał 3. Są lepsze?
Upierałam się, żeby był i przodem i tyłem, ale odpuszczam i pozostaję tylko przy tyłem do kierunku jazdy. Co może cie polecić?
Edytor zaawansowany
  • andy_85 22.09.11, 22:48
    W testach zderzeniowych ma 4*. 3* otrzymał bodaj za obsługę, nie słyszałem aby ktoś narzekał na problem z zamontowaniem wersji z isofixem, pod warunkiem kompatybilności z autem.
    Przodem i tyłem (0-18; 9-18) są tylko dwa foteliki na naszym rynku. Niewiele więcej jest z isofixem - Be Safe Combi (przód i tył), Be Safe Kid (tył), Racaro Polaric (tył) i Fair Bimbo (przód i tył).
    Najlepiej z tego wypada Be Safe, choć moją opinię opieram na wiedzy zimnej.
  • kwap666 22.09.11, 23:24
    bs najlepszy. moja opinia opiera sie na doswiadczeniu i wyborem klientow. na 10 sprzedanych foteli tylem 9 to bs i 1 fair. co do gwiazdek to w przypadku tych foteli brutalnie mowiac olej je calkowicie. tobi ma 4* i combi ma 4*. czy oba sa tak samo bezpieczne?
    --
    "Ja tylko handluje"
  • jamajka_g 23.09.11, 07:11
    Dzięki za odpowiedzi. Czyli jednak besafe.
    A co myślicie o Polaricu Recaro? Pytam, bo na pierwszy rzut oka wygląda na baaaardzo wygodny, a za bezpieczeństwo dostał taką samą notę jak besafe. Czy jest gorszy? A jeśli tak to dlaczego?
  • andy_85 23.09.11, 08:39
    Mi się bardzo podobał Polaric, jednak jest od 9-18 i tylko tyłem. Be Safe Combi masz od 0-18 i tyłem i przodem, więc jest bardziej "wszystkomający" i istnieje awaryjna alternatywa.
    Polaric podczas testów wypiął się z isofixa: Link, jednak można to pewnie wytłumaczyć błędem przy zamocowaniu.
  • kwap666 23.09.11, 08:57
    combi jest 0+ czyli od 4-5miesiaca. recaro jest moze i wygodny ale ma mniejsze siedzisko i przy braku mozliwosci odwrocenia przodem starczy na krocej. no i nie ma mozliwosci montazu pasami, wiec w samochodzie bez isofixa go nie zamontujesz a nigdy nie wiesz czy nie bedzie takiej koniecznosci.
    --
    "Ja tylko handluje"
  • jamajka_g 23.09.11, 09:12
    Baaaardzo wielkie dzięki smile
    Coraz mniej wątpliwości zostaje i wracam do punktu wyjścia, czyli besafe wink)

    A jeszcze jedno - jeśli na liście samochodów z isofixem nie ma mojej bryki, jest szansa, że jak podjadę do sklepu i spróbuję, to okaże się, że będzie pasował, czy od razu ten pomysł pada w przedbiegach?
  • kwap666 23.09.11, 09:17
    a co to za maszyna?
    --
    "Ja tylko handluje"
  • jamajka_g 23.09.11, 09:18
    Pajero
  • kwap666 23.09.11, 09:32
    faktycznie nie ma. moze sie o miejsce z tylu rozchodzi? jedz do sklepu i przymierz, jak ci zamontuja to oprzyj fotel pasazera o fotelik. dziwne troche, nie mam pojecia czemu tak. a schowki w podlodze masz?
    --
    "Ja tylko handluje"
  • jamajka_g 23.09.11, 09:36
    Nie ma schowków. No nic, podjadę zatem i popróbuję na żywo smile
    Dzięki wielkie za podpowiedzi, znowu wink)

  • nedd77 26.09.11, 16:44
    Do Mitsubishi Pajero pasuje fotelik Fair G0/1 ISOFIX z platformą tyłem do kierunku jazdy RWF A lub D. Ja ze swojego doświadczenia do dużych samochodów polecam platformę typu D.

    Link do listy samochodów i pasujących do nich platform poniżej:
    www.envo.nazwa.pl/joo13/images/VehicleList.pdf
    Ciekawe że u mnie w sklepie na 10 sprzedanych tyłem do kierunku jazdy 8 to Fair G0/1 a 2 to Besafe IZI Combi.
  • ktm123 26.09.11, 20:39
    Ja tam podpiszę się pod Neddem.
    Mam Faira- ktorego zakupiłam do C5 kombi. Nachylenie kanapy i te sprawy.
    Fotelik jest suuuuper! Moje dziecko go uwielbia i mam wrazenie, ze ma w nim jednak więcej miejsca niz w Besafie.
    Dokupiłam oryginalny pokrowiec frotte i wcale sie nie poci, mało sie równiez pociła bez pokrowca- i to latem- tak a propo tandetnej tapicerki.
    Bez porównania duzoo bardziej stabilny w aucie dzieki platformie niz Besafe. Nawet nie drgnie.
    NO i łatwy w montzu, a gwiazdek ma równiez 4.
    Kiedys za wszelką cenę chciałamm Besafa, ale teraz bym się nie zamieniła.
    Nie chce tu eklamować marki, ale mam wrażenie, ze teraz to tylko Besafe i nic innego.
    Jest to trochę zgubne, bo jak laik wejdzie na forum i poczyta, ze Besafe jest na piedestale, a okaże się, ze niestety nie będzie on pasował do jego samochodu to będzie wolał wziąć fotelik przodem niz takiego Faira np. Dla mnie Fair był niemiła ostatecznością, a okazało się, ze to całkiem fajny fotelik! Wazne ze tyłem smile
    Oczywiscie mowimy o isofixiw.
  • kwap666 26.09.11, 21:54
    ktm ale szczerze ile osob ma kubelkowa kanape w samochodzie? nie mowie ze fair jest zly. jest dobry. tyle, ze klienci wybieraja bs bo jest lepszy pod wieloma wzgledami.
    --
    "Ja tylko handluje"
  • jamajka_g 26.09.11, 22:02
    O, to ja się dowiem chętnie w czym jest lepszy bs smile

    Jutro, pojutrze jadę przymierzać bs, ale mentalnie nastawiam się też na Faira smile
  • kwap666 26.09.11, 22:36
    w zasadzie we wszystkim tongue_out na plus dla faira jest mozliwosc montazu na nietypowych kanapach. i tyle, cala historia
    --
    "Ja tylko handluje"
  • jamajka_g 26.09.11, 22:03
    Dzięki bardzo za opinię, będzie mi łatwiej, jak się okaże, co jest wielce prawdopodobne, że bs nie pasuje smile
  • jamajka_g 26.09.11, 22:04
    A czym się różnią te dwie platformy? Wielkością?
  • mrukumaster 27.09.11, 08:08
    ned77 i ktm tylko powiedzcie wprost, że do 18kg to ten fotel nie będzie służył bo ma małe siedzisko nop chyba, że dziecko to jakieś maleństwo wink
  • ilhenny 27.09.11, 08:11
    foteliki 0-18 i w większości tyłem nie są w grupie Uniwersal co znaczy że nie pasują do wszytkich samochodów ( jak by Uniwersal pasowały do wszystkich smile )
    Fair żeby zwiększyć ilość samochodów zrobił kilka platform tak więc platforma do twojego samochodu nie musi pasować do kolejnego
  • nedd77 27.09.11, 18:21
    Do mojego sklepu często przychodzą klienci zdecydowani na Besafe IZI Combi Isofix tak jak ktm123 jednak po przymierzeniu Besafe i Faira G0/1 Isofix w samochodzie wychodzą z Fairem.

    mrukmaster - w opinii klientów którzy przymierzyli dziecko do tych fotelików to Fair oferuje więcej miejsca dla dziecka a i w samochodzie pozostawia więcej miejsca dla pozostałych pasażerów.

    jamajka_g - platformy RWF typu D jest większa od typu A. Są to dwie najbardziej popularne platformy które pasują do większości popularnych samochodów. Wystarczy zobaczyć na listę samochodów.
  • kwap666 27.09.11, 18:30
    ned przyznalismy ci racje ze do nietypowych kanap fair jest lepszy. ale nie mow ze w mniejszym fotelu jest wiecej miejsca big_grin zmierzylem ci kiedys roznice (szczerze to nie wydaje mi sie czy widziales bs na zywo wink ) i wychodzi 4-5cm w kazdym kierunku na korzysc bs. prosta rzecz: we wloszech jest cieplej, w norwegii zimniej. na poludniu kombinezon dla dziecka to swieto, na polnocny codziennosc.
    --
    "Ja tylko handluje"
  • nedd77 27.09.11, 18:47
    kwap666 - Fair G0/1 jest lepszy od Besafe nie zależnie od kanapy - lepiej wypada w testach, ma wyższą pozycję dla dziecka, jest sztywniej zamontowany w samochodzie, dużo prostszy i szybszy montaż w samochodzie, dziecko ma więcej miejsca, fotelik zajmuje mniej miejsca w samochodzie.

    To ja Ci kiedyś udowodniłem że nie widziałeś Faira G0/1 gdy pisałeś że musiałeś się namęczyć z pokrętłami przy montażu Fair - a Fair takich pokręteł nie posiada.
  • mrukumaster 27.09.11, 22:10
    Hmmm nie wiem bo ja nie pracuje w żadnym sklepie i tym bardziej przez to nie mam kontaktu z fotelem Fair na tą chwile ale może jestem ślepy albo nie taki alkohol jak trzeba popijam ale chociażby na zdjęciach na stronie fairbimbo.pl jest pokazany fotel i tam jest jak byk pokrętło takie żółte no chyba, że to nie jest pokrętło smile ned77 podaj mi konkretne wyniki testu uderzenie przód i bok gdzie fair go na isofix wypada najlepiej, przez kogo przeprowadzony, z którego roku najlepiej podaj link do niego. Proszę o to abyś nam uświadomił konkretnymi danymi, że tak jest to zapewne zmienimy pogląd na ten fotel. Podaj proszę także bo rozumiem, że masz możliwość długość pleców oraz szerokość siedziska na wysokości ramion. kwap na pewno także będzie mógł wymierzyć takowy fotel bo posiada go także na półce jak i oczywiście Besafe. Pomoże to w tym aby w końcu uzgodnić pewne fakty.
  • kwap666 27.09.11, 22:24
    ale juz mierzylem te fotele i pisalem uncertain zrobie to jutro drugi raz.. ned w waszym fotelu jest pokretlo, z tego co kojarze blokuje sie nim fotel na bazie, obok pokretla jest namalowana klodka i zielone i czerwone kropki. ja mam ci to mowic??? nie mam zadnego interesu w tym zeby mowic lepiej o bs a gorzej o fair. oba sa tylem wiec oba sa klasa. mowie tylko ze na 10rwf na isofixie 9 jest bs. z czego to sie bierze? wizualnie prezentuje sie lepiej, ma lepsze materialy, nie trzeba za wszystko doplacac, a ja potrafie zamontowac combi w kazdym samochodzie w ktorym da sie zamontawac ten fotel - czyli w grubej wiekszosci. ostatni moj wywod na ten temat. slowo.
    --
    "Ja tylko handluje"
  • jamajka_g 29.09.11, 03:05
    No to byłam na przymiarce. Co prawda nie Combi, bo tego akurat nie było, ale Comfort - baza i sam fotelik chyba te same, lub prawie co w Combi?

    Ocena: baza pasuje, choć nóżka podpierająca jest na nierówności - pomiędzy fotelami jest niewielkie podwyższenie. Czy będzie to miało duże znaczenie dla bezpieczeństwa?

    Fotelik - odnosi się wrażenie, że jakiś taki mały w sumie? I nóżki do góry trochę podniesione? Nie wiem sama... Wkładanie dziecka i zapinanie w pasy takie sobie średnie, szczerze mówiąc. Z wyjmowaniem lepiej.

    Chyba czas pomyśleć nad ściągnięciem Faira do przymiarki...


    C

  • mrukumaster 29.09.11, 08:32
    Comfort to nie Combi i montaż jest zupełni inny, stopa jest zupełnie inna, nachylenie fotela jest zupełnie inne bo jest tyłem.

    Nóżki w każdym foteliku będą do góry ale w fotelu tyłem inaczej się to wszystko układa.
    Jeżeli uważasz, że w Comforcie jest mało miejsca to zobaczysz jaki będziesz mieć szok w Fairu bo on ma krótsze plecy smile
  • ponponka1 29.09.11, 12:55
    Combi - jak nazwa wskazuje, kombinowany - i tylem i przodem. Czy ty przypadkiem nie probowalas montowac Comforta tylem?
    --
    870 000 000 000 - dlug Polski
    38 000 000 - liczba mieszkancow Polski
    22 895 - dlug publiczny kazdego mieszkanca Polski + wlasne
    Wyłączona poduszka oznacza, że jej nie ma (By memphis90)
  • ktm123 29.09.11, 13:21
    Oki dyskusja zeszla na to który lepszy, ale wiadomo, ze nie ma czegoś takiego.
    Obydwa są dobre.
    U nas lepiej pasował Fair, jest b. stabilny od Bs.
    Moja siostra mierzyła Bs do focusa- na pasy. Tylem jak cię moge, super lezal, ale przodem zamontowany po prostu sie przewrócil- zero stabilnosci. Tak wiec niby Combi a juz wersja przodem odpada.
    Jezeli chodiz o wielkosc to dokladnie mierzylam dziecko w obydwu fotelikach i powiem za Neddem, ze w Fairze moje dziecko ma wiecej miejsca. Byc moze wynika to z innego wyprofilowania obu fotelikow. Są zupełnei rózne. W BS dziecko jest takie zapadnięte.
    Jezeli chodzi o wysokosc oparcia to i z Bs i z Faira moje dziecko pewnie wyrosnie w wieku ok 2,5 roku.
    Pokrętłą są, ale to na zasadzie, zeby wpiąć do bazy, nie zauważyłam błedów.
    Mozna kopie kruszyc o wykonanie- potwierdzam, ze Fair to jak od siekiery w niektorych miejscach- powinni to dporacowac.
    Ale jest wyzej, jest stabilny bardzo na platformie.
    Wiecie, ze podobno wlasciciel Bs wozi swoje dziecko przodem bo ma chorobę lokomocyjna? Plotk ato czy prawda? Z dosyc dobrego źródła usłyszałam.
    Jeszcze jedno- w Fairze są dwie typy tapicerki - normalna i lux line. Ta druga jest bardziej miękka niz ta podstawowa.
  • kwap666 29.09.11, 13:28
    a
    > le przodem zamontowany po prostu sie przewrócil- zero stabilnosci. Tak wiec nib
    > y Combi a juz wersja przodem odpada.
    o matko.. chyba nie chce pytac kto i jak go montowal uncertain przodem i tylem combi jest nie do ruszenia, wiec nie wiem jak udalo sie go wam przewrocic.

    --
    "Ja tylko handluje"
  • ponponka1 29.09.11, 13:29
    No i Comfort nie ma zadnej nozki... sad
    www.hts.no/no/products/izicomfort.php#
    www.hts.no/no/products/izicomfort_isofix.php
    Nozki maja Combi i Kidy

    --
    870 000 000 000 - dlug Polski
    38 000 000 - liczba mieszkancow Polski
    22 895 - dlug publiczny kazdego mieszkanca Polski + wlasne
    Wyłączona poduszka oznacza, że jej nie ma (By memphis90)
  • kwap666 29.09.11, 14:26
    na isofixie ma wink calkiem inna ale ma
    --
    "Ja tylko handluje"
  • mrukumaster 29.09.11, 14:27
    Combi się przewrócił pewnie dlatego, że jak przełożyli pasy to już zapomnieli je naciągnąć. Jak się korbą pomacha to Combi przodem siedzi jeszcze sztywniej niż King Plus tym bardziej w Fordzie Focusie, w którym da się stabilnie zamontować prawie wszystko wink

    ktm my nie piszemy, że BS jest najlepszy a Fair be. Zakładając, że do danego samochodu pasują oba fotele to Besafe jest lepszy bo:
    1. Ma dłuższe plecy czyli starczy na dłużej
    2. Jest lepiej wykonany
    3. Montujesz go przodem i tyłem
    4. Nie potrzebujesz dokupywać baz
    5. Można kupić wersje na pasy tyłem

    Fair jest lepszy tylko o to, że pasuje na mocno wyprofilowane kanapy i za to chwała.

    Dlatego zadałem konkretne pytanie do Nedda chyba, że Ty ktm zrobisz to o co prosiłem, żeby wszystkie niejasności wyjaśnić:

    1. Pokażcie mi test, w którym Fair wypada lepiej od Besafe tyłem
    2. Podajcie prosze wymiary siedziska fair: długość pleców i szerokość na wysokości ramion
    Dzięki tym danym inni będą mogli stwierdzić czy Fair jest tak samo duży albo i większy od Besafe i wybrać to co komu pasuje.
  • ktm123 29.09.11, 15:41
    Jezeli chodzi o testy to tu sie nie wypowiadam, bo wg mnie i jeden i drugi jest na 4- jest dobry i tyle.
    Jezeli chodzi o wielkośc, wymierzę i wstawię- oparcie na pewno ma krótsze, bo Bs ma wysuwany zagłówek- Fair nie ma- nad czym ubolewam. Tak jak pisałam wg mnie chodzi o wyprofilowanie obydwu fotelików. Jak zmierzę to wstawię, bo dla mnie to tez jest fenomen,z e w tym ma więcej mimo, ze jest mniejszy.

    Jezeli chodzi o montaż robił to fachowiec, polecony i na tym forum i montowal mi Bs na pasy- jest dobry więc mniemam, ze tu błedu nie było- w tym focusie akurat tym roczniku - przynajmniej z relacji mojej siostry- przodem fotelik byl bardzo niestabilny.

    No i to, ze zabiera duzo miejsca pasazerowi z przodu- niektorzy mogą poświecic jedno miejsce inni nie. Of course nie wszyscy mają tez isofix
    Tak więc klucz tkwi w indywidualnym dopaswoaniu do zastanej sytuacj i potrzeb.
  • kwap666 29.09.11, 15:53
    dzisiaj mierzylem oba fotele wiec prosze bardzo:
    siedzisko combi 31x32
    siedzisko g0/1 25x25
    wysokosc combi 58cm
    wysokosc fair 53cm
    --
    "Ja tylko handluje"
  • ilhenny 29.09.11, 17:54
    to ja was pogodzę najlepszy jest Britax Multitech II
    argumenty proszę
    lepsza tapicerka
    więcej miejsca dla dziecka
    waga dziecia aż do 25 Kg ( fotelik zrobiony na Evolva który jest do 36 )
    zajmuje mniej miejsca w samochodzie
    i pasuje do większości samochodów

    a tak poważnie każdy jest dobry a najlepszy taki który jest dobrze zamontowany a dziecko dobrze zapięte
  • nedd77 29.09.11, 19:10
    Przesyłam wyniki norweskiego testu fotelików Fair G0/1 ISOFIX i Besafe Combi ISOFIX - ciekawe wyniki gdyż z rozbiciem na poszczególne pozycje np. zderzenie czołowe (Fair - 4,5; Besafe - 4,5), zderzenie boczne (Fair - 4,5; Besafe -3)... Niestety strona jest po norwesku ale od czego mamy tłumacza z Google.

    Besafe pomimo że posiada zagłówek to ma gorsze wyniki od Faira przy uderzeniu bocznym.

    Końcowy wynik wygrywa Fair -71pkt, 64pkt Besafe.

    forbrukerportalen.no/produkter/15681/ - Fair G0/1 ISOFIX
    forbrukerportalen.no/produkter/22796/ - Besafe Combi ISOFIX

    Jak znajdę chwilę to pomierzę foteliki ale tak jak pisze ktm123 optycznie mniejszy Fair zapewnia więcej miejsca dla dziecka.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka