Dodaj do ulubionych

barierkowce

04.03.13, 13:42
dzięki Jacek youtu.be/ik_9_FxAfrI
Edytor zaawansowany
  • renowa 04.03.13, 13:49
    Wow, no! Robi wrażenie. Myślę, że ten film zmusza do zastanowienia....
    Jednym słowem masakra przy dachowaniu sad
    --
    Mój bloguś
    Blog o naszym autku
    Rafcio i Marek
    Odchudzam się
  • tulimatka 04.03.13, 13:51
    No dobrze. Wygląda wstrząsająco. Dlaczego zatem - podobno (od p. sprzedawcy) coraz to inne firmy fotelikowe np romer - rozpoczynają prace nad poduszkowcami? Czy chcą tylko odpowiedzieć na nową modę, trend? nie chcą stracić klienta? Czy może coś broni poduszkowce? Ja się nie znam, tylko pytam wink


    --
    …moje dzieci moja siła...
  • ilhenny 04.03.13, 14:14
    nie jest tajemnicą że niechętnie podchodziłem do tego typu fotelików i problem dachowania podnosiłem od lat nie mając na to dowodów tylko intuicję, gdzieś na forum jest wątek z przedstawicielem jednej z firm
    intuicyjnie nie uważam iż trzeba wyrzucić wszystkie barierkowce i przesadzić dzieci do fotelików z uprzężą, chcę tylko żeby rodzić czy sprzedawca był świadomy iż są to foteliki dla dużych dzieci i nie ma miejsca na złe zapięcia pasów, nie ma miejsca na luźny pas albo puchowe kurtki
  • renowa 04.03.13, 17:02
    Przypomina mi się historia moich znajomych, którzy mają rodzinę w USA. Dostali od rodziny fotelik ze stanów ( to było jakieś 8 lat temu) super hiper nowość - fotelik evenflo o taki:
    http://images02.olx.com.ph/ui/4/70/40/63867040_1-Baby-car-seat-Evenflo-Imus-Cavite.jpg
    Jak widać to jakby coś a'la barierkowiec z tą różnicą, że ma 5 punktowe pasy bezpieczeństwa.
    Patrzyłam na aktualną ofertę tej firmy i fotelików z barierką nie sprzedają - całkiem się z tego wycofali. Z jakiego powodu? Nie wiwm... może panowie z branży albo Ci którzy się tym interesują się wypowiedzą?


    Ilhenny i tu włąśnie pies jest pogrzebany bo wśród kilku moich znajomych, którzy montują swoje dzieci w barierkowcach - oczami laika tak to widzę:
    pirmo: nie ściąga dzieciom kutrek tylko zapina w pełnym rynsztunku
    secundo: część z dzieci są po prostu za małe by je wsadzać do tego typu fotelików - mimo mocnego zaciśnięcia barierką dziecko ma sporo luzu
    treito: moc naciągnięcia pasa zostawia wiele do życzenia.

    No i na koniec, mimo wszystko 5 punktowe pasy dla młodszych dzieci przekonują mnie najbardziej - w samolotach, rajdach, w podróżach kosmicznych właśnie takich się używa - a jakie tam są przeciążenia to można sobie doczytać.

    No powiem szczerze, że już barierka+5 punktowe pasy bardziej do mnie przemawiają ale tu rodzi się pytanie. Jak będzie wyglądać sprawa wypięcia dziecka w nagłych sytuacjach gdy oprócz 5 punktowych pasów miałbym jeszcze barierkę?




    --
    Mój bloguś
    Blog o naszym autku
    Rafcio i Marek
    Odchudzam się
  • kwap666 04.03.13, 17:06
    to jest barierka + 3punktowy pas. z reszta, bez znaczenia.
    www.cpsafety.com/pdffiles/shieldseatbrochure.pdf - tutaj masz wytlumaczenie czemu usa odeszly od tego rozwiazania
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • turnesolka 06.03.13, 19:51
    A tak zawsze wieszacie psy na fotelikach amerykańskich a tu proszę dawno już wiedzieli co zrobić z barierkami. Ja to jednak do amerykańskiej myśli technicznej w kwestiach bezpieczeństwa mam duże przekonanie, strach przed gigantycznymi odszkodowaniami robi swoje.
  • kwap666 04.03.13, 15:16
    obecny! big_grin
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • renowa 04.03.13, 17:03
    Szybki jak strzała wink

    --
    Mój bloguś
    Blog o naszym autku
    Rafcio i Marek
    Odchudzam się
  • kwap666 04.03.13, 17:06
    heh, na blogu bylo jeszcze przed forum tongue_out
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • ilhenny 04.03.13, 17:29
    a żeby tak 10 km/h szybciej jechał pewnie też by wypadł
    www.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/turvaistuintestit/casualplay-multiprotector-fix-20/
  • kwap666 04.03.13, 17:35
    cybex albo kiddy tak samo sie zachowal. odkopie to wrzuce.
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • bitabob 05.03.13, 08:22
    Chodzi o to? Cybex Juno-Fix 2012
    --
    Kim jestem i czym się zajmuję? Jacek Chmurzyński, nie jestem sprzedawcą, jestem rodzicem interesującym się bezpieczeństwem dzieci, który postanowił działać lokalnie na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci w samochodach.
  • kwap666 05.03.13, 09:46
    dokładnie tak
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • amtiredof 06.03.13, 20:21
    Kiedy będą filmiki z dachowania Be Safe izi Combi zamontowanego tyłem?

    No i najważniejsze: kiedy będą filmiki z dachowania takich popierdułek jak Britax First Class Plus, Maxi-Cosi Opal, itp.?
  • kwap666 06.03.13, 20:53
    To pytanie do kiddiego raczej smile ale co by się nie działo, dziecko na pewno nie wyleci z fotelika..
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • amtiredof 06.03.13, 21:25
    kwap666 napisał:

    > To pytanie do kiddiego raczej smile ale co by się nie działo, dziecko na pewno nie
    > wyleci z fotelika..

    Be Safe sobie raczej da radę.

    Natomiast First Class, Opal, itp., to w przypadku dachowania trumienki.
  • kwap666 06.03.13, 21:38
    Jeśli first classa i opala tak widzisz przy zamontownowaniu tylem to to samo mozesz powiedziec o kazdym 0-13 bo te fotele montuje sie dokladnie tak samo. tylko nie bardzo wiem skad te wnioski wyciagasz?
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • amtiredof 06.03.13, 22:18
    Jest coś takiego jak środek ciężkości, stąd zamontowane tyłem poperdułki szybko wyswobodzą się z pasów. W 0-13 środek ciężkości jest wyraźnie niżej, a pas biodrowy przebiega pomiędzy dzieckiem a dachem auta.

    Poza tym 0-13 mają rączkę, która ochroni dziecko przy uderzeniach o elementy wnętrza, chyba, że ktoś ma Romer'a Baby Safe'a II, to wiadomo...

    Ponadto są takie foteliki 0-13 jak Jane Strata, które mają blokadę pasa przekątnego. Niegdyś najbezpieczniejszy fotelik 0-13, ale jeśli chodzi o dachowanie, to chyba nadal najbezpieczniejszy.
  • kwap666 06.03.13, 22:23
    nie kupuje tego. rozpisze sie pozniej
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • kwap666 07.03.13, 10:15
    obstawiam ze roznica srodka ciezkosci miedzy tymi fotelami z dzieckiem na pokladzie jest rzedu kilku centymetrow i niekonicznie robi az tak wielka roznice jak to przedstawiasz. pol metra to bym zrozumial.. oba fotele mają blokadę pasa piersiowego, wiec jakim cudem maja sie z niego wyswobodzic? jesli nawet fotele jakims cudem wyladuja do gory nogami na dachu auta, to po pierwsze sa to duze fotele w których wozi sie dzieci tylem do 13kg, boki i plecy sa na tyle wysoko, ze nie ma mozliwosci zeby glowa uderzyla w sufit, po drugie dziecko jest zapiete w pasy i tez z nich nie wyleci.
    nie rozumiem do czego zmierzasz ze swoim postem i chyba nie chce rozumiec. kazdy wypadek jest dla dziecka niebezpieczny, nie ma fotelika ktory chronilby dziecko w 100%. w fotelach ktore przytoczyles, czy tam "popierdulkach" jak je nazywasz nie ma opcji, zeby dziecko wypadlo z fotela. nie wiem co chciales powiedziec, naprawde.
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • amtiredof 07.03.13, 18:54
    kwap666 napisał:

    > dziecko jest zapiete
    > w pasy i tez z nich nie wyleci.
    > nie rozumiem do czego zmierzasz ze swoim postem i chyba nie chce rozumiec.

    Czemu nie myślisz?

    Oczywiste jest, że z dobrze zapiętych pasów 5-cio punktowych dziecko nie wyleci. W ogóle o tym nie pisałem!!!

    Ponieważ bardzo czytelne jest twoje przewrażliwienie na punkcie Be Safe'ów 0-18 kg, to proszę zapomnieć, że w pierwszym w tym temacie swoim poście napisałem Be Safe, a nie Maxi-Cosi Mobi. Tak lepiej? Już dobrze?

    Naprawdę przydałoby się filmowe porównanie zachowania podczas dachowania fotelików tyłem do kierunku jazdy mocowanych do przedniego siedzenia i tych, które nie posiadają dodatkowych pasków (czyli popierdułek). Ty tego nie chcesz zrozumieć lub nie możesz, ale większość ludzi na tym forum zrozumie.

    Opal był testowany w zderzeniu bocznym - choć nie widziałem tego nagrania - ale uderzenie w metodologii ADAC i innych jest od strony dziecka w foteliku czyli fotelik szybko opiera się o "drzwi". Gdyby uderzenie było w przeciwległy bok, to Maxi-Cosi Opal i Britax First Class Plus wypadłyby fatalnie. Z kolei przy dachowaniu byłoby jeszcze gorzej.

    Zacznij myśleć, to może się przydać.
  • kwap666 07.03.13, 19:18
    w takim razie dopisz jeszcze, ze tobi jest lepszy dla dziewiecio miesiecznego dziecka od "popierdulki" bo wedlug ciebie lepiej zachowa sie przy dachowaniu i bedzie komplet. nie chce mi sie juz toba polemizowac, bo za glupi jestem widocznie.
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • amtiredof 07.03.13, 19:26
    kwap666 napisał:

    > w takim razie dopisz jeszcze, ze tobi jest lepszy dla dziewiecio miesiecznego d
    > ziecka od "popierdulki" bo wedlug ciebie lepiej zachowa sie przy dachowaniu i b
    > edzie komplet. nie chce mi sie juz toba polemizowac, bo za glupi jestem widoczn
    > ie.

    Ty nic nie rozumiesz! Absolutnie nic!

    Pojawił się filmik z dachowania. Wyprzedza metodologię crash-testów o jakieś 10 lat. Skoro temat jest o dachowaniach, to piszmy o dachowaniach!

    Oczywiste jest że Romer King Plus przypadku dachowania okaże się bezpieczniejszy dla 9 miesięcznego dziecka niż Britax First Class Plus.

    Ty jesteś sprzedawcą, więc pisz do rzeczy i czytaj ze zrozumieniem, bo potencjalni Klienci cię czytają!
  • renowa 07.03.13, 20:18
    Hmmm.... nie wiem ...
    Jakoś w dachowaniu jestem sobie w stanie wyobrazić Mobigo, Combiego, Multitecha. Fotel jest mocowany pasami do fotela pasażera więc raczej przy dachowaniu jestem sobie w stanie wyobrazić, jak te pasy przytrzymują fotelik z tyłu a z przodu 3 punktowy pas.
    Nie wiem jak Opal czy Britax .....
    Ale te 3 montowane tyłem chciałabym zbaczyć w takim teście.
    Co do bocznego zderzenia to nie wiem. Też mam odczucia że te foteliki by sobie poradziły.

    --
    Mój bloguś
    Blog o naszym autku
    Rafcio i Marek
    Odchudzam się
  • kwap666 07.03.13, 20:19
    rozumiem wiecej niz ci sie wydaje, tyle ze twoje posty sa z kosmosu i nie mam argumentow do rozmowy z toba.
    film pojawil sie w kontekscie porownania poduszkowca z klasycznym fwf. nie dosc, ze nie jest w zaden sposob udowodnione, ze poduszka obniza ryzyko obrazen kregoslupa, pojawia sie ryzyko obrazen brzucha to na koniec dziecko wypada z fotela. i tyle a propos filmu i dachowania. skoro do ludzi nie trafiaja rzeczowe argumenty to moze trafi brutalny obraz. prosciej sie nie da.

    dachowanie to rzecz ktorej nie brano pod uwage ale nie mozesz pisac jak sie zachowa dany fotel i co sie stanie z dzieckiem bo nie masz pojecia. chyba ze wiesz, w takim razie pochwal sie skad masz taka wiedze. pewne jest, ze w zadnym z foteli z pasami dziecko z niego nie wyleci. gdybys byl taki madry jak piszesz to zrozumialbys to co napisalem na samym poczatku: nie ma fotela, ktory by chronil dziecko w 100%. jednak pisanie ze fotele 0-18 sa be jest glupota, one chronia przed najwiekszym i najczestszym zagrozeniem jakim jest zderzenie czolowe. jestem sprzedawca i mam wedlug ciebie mowic: panie wez pan ten fotel, jak pan bedziesz mial stluczke to sie moze kregoslup dziecku zlamac ale za to przy dachowaniu bedzie lepiej? pisz jasniej, bo sie czuje jakbym z fotelik.info gadal, wiem ale nie powiem. cos zasugeruje a reszty sie sami domyslcie, bo kiedys juz to mowilismy i jak byscie byli to byscie wiedzieli ale kiedys moze jeszcze powiemy tylko poki co narazie jeszcze nie, bo pewnosci nie ma i czekamy az powiemy. jakies pytania?
    ile razy bym z toba nie dyskutowal to mnie glowa boli od napierdal... w mur. masz racje, nic nie rozumiem, bo nawet moja kobieta skladniej opowiada przebieg meczu pilki noznej niz ty przekazujesz o co ci chodzi. powiedz co masz do powiedzenia czarno na bialym, przynajmniej bede wiedzial do czego mam sie odniesc.
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • amtiredof 07.03.13, 20:39
    Obiektywizm jest moją silną stroną. Piętnuję błędy, które co parę miesięcy zdarza się wam napisać.

    Moim zdaniem są podstawy do przewidywań, że te "siedzące foteliki" tyłem do kierunku jazdy, które są mocowane do przedniego siedzenia powinny całkowicie wyprzeć te popierdułki, o których pisałem. Moim zdaniem powinno się zniechęcać rodziców do zakupu Maxi-Cosi Opal'a, Britax'a First Class Plus'a. Pamiętaj, temat jest o dachowaniach! Twoim zdaniem w ogóle nie ma powodu do obrzydzania ich Klientom. Natomiast poduszkowce należy absolutnie obrzydzać.

    Podwójne standardy stosujesz, to takie polskie...

    Na marginesie, wiem, że nawet twój pies składniej opowiada przebieg meczu piłki nożnej niż ja przekazuję, o co mi chodzi.
  • kwap666 07.03.13, 21:03
    nie mam psa.
    tak, zniechecajmy do opala i firstclassa bo amiterdorf twierdzi, ze podczas dachowania bedzie zle. walic zderzenia czolowe, rozmawiajmy o dachowaniu.
    to jest wlasnie podwojny standard.

    po co mam obrzydzac fotel, w ktorym dziecko przynajmniej do drugiego roku zycia pojezdzi tylem? nie widze sensu. Poduszkowce? oczywiscie ze absolutnie obrzydzac. nic nie wnosza, a oszukuja ludzi i narazaja dzieci. fotele 0-18 tego nie robia. dachowanie nie ma tu nic do rzeczy.
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • amtiredof 07.03.13, 21:20
    kwap666 napisał:

    > po co mam obrzydzac fotel, w ktorym dziecko przynajmniej do drugiego roku zycia
    > pojezdzi tylem? nie widze sensu. Poduszkowce? oczywiscie ze absolutnie obrzydz
    > ac. nic nie wnosza, a oszukuja ludzi i narazaja dzieci. fotele 0-18 tego nie ro
    > bia. dachowanie nie ma tu nic do rzeczy.

    Sam napisałeś: a propos filmu i dachowania. skoro do ludzi nie trafiaja rzeczowe argumenty to moze trafi brutalny obraz.
    Właśnie z tobą tak jest. Nie masz wyobraźni, nie umiesz analizować, więc dopóki nie zobaczysz, to nie zrozumiesz.

    Za parę lat, gdy pojawi się filmik z fruwającym przy dachowaniu Britax'em First Class'em Plus'em z manekinem imitującym 2-letnie dziecko i zobaczysz, jak głowa dziecka uderza czaszką i twarzoczaszką w drzwi, sufit, manekina imitującego siedzącą obok osobę dorosłą, to krzykniesz: EUREKA! FOTELIKI 0-18, KTÓRYCH NIE MOCUJE SIĘ RÓWNIEŻ DO PRZEDNIEGO SIEDZENIA SĄ BEZ SENSU!
  • mrukumaster 07.03.13, 21:37
    Hmmm biomechanikiem, bio coś tam nie jestem bo za prosty człek ze mnie ale szczerze jak czasem się z amitedorfem nie zgadzam tak tym razem coś jest na rzeczy lecz bardziej bym się upierał w stronę first classa, że bardziej może polecieć przy dachowaniu aniżeli opal gdyż ponieważ a także opal jednak ma nie typowe montowanie wśród "typowych" 0-18kg na naszym rynku i musiały by być większe przeciążenia aby dziecko waliło twarzoczaszką po suficie itd. w przypadku first classa pas piersiowy jednak trzymany jest tylko metalową klamerką, która po prostu może puścić. na pewno typowe tyłem ala besafe, mobi, max way etc lepiej się będą trzymać i chronić ze względy na dodatkowe punkty zapięcia. Jednak uważam, że biorąc pod uwagę ilość tego typu wypadków lepiej wybrać mniejsze zło czyli np. Opala tyłem dla dziecka 7-9 miesięcy i niech jeździ do 13kg tyłem z możliwością gorszego dachowania aniżeli poduszkowca czy innego fotela przodem pod warunkiem prawidłowego dopasowania do samochodu i dziecka wink

    ogólnie chłopaki obaj wyluzujcie ździebko i piszczcie jaśniej bo tacy prości ludzie jak ja też to czytają tongue_out
  • kwap666 08.03.13, 12:48
    przeciez mowilem ci, zebys sie nie goraczkowal, a ty sie dalej podniecasz bez powodu. i przestan mnie tez obrazac, po co to?
    nie krzykne eureka, fotele montowane tylem nie sa bez sensu i nigdy tego nie powiem. jesli kogos nie stac na combiego a mobiego nie da sie zamontowac to te fotele sa jedyna alternatywa, dla rwf. rozumiesz panie genialny? testy z dachowania? super, tyle ze kazdy fotel 0-18 jest docisniety fotelem pasazera a to chyba umknelo twojej olbrzymiej wyobrazni i wnikliwej umiejetnosci analizowania. i na koniec moze to i roll over nie jest, bo brakuje mi paru instrumentow, ale chociaz tyle moge zrobic, zebys sie troszke uspokoil:

    http://www.juniornet.pl/images/galeria/blo/1.jpg

    ogarnij sie chlopie, bo chyba cie wyobraznia ponosi za mocno.
    --
    Blog foteliki samochodowe
  • amtiredof 08.03.13, 21:16
    Ostatni raz piszę personalnie do ciebie.

    Środek ciężkości do dla ciebie temat trudny. Siły działające na fotelik podczas kolizji - jeszcze trudniejszy. Skoro dla ciebie sytuacja z fotografii jest zbliżona do dachowania, to w takim razie mój prawy sierpowy w twoją twarz spowodowałby podobne obrażenia jak zderzenie twojej twarzy z rozpędzonym pociągiem?

    Skoro każdy fotelik 0-18 kg zamontowany na tylnej kanapie da się docisnąć siedzeniem pasażera to gratuluję! Pewnie ze 2 lata sprzedajesz foteliki dziecięce, więc przekonany już jesteś o tym, że wszystko widziałeś... Właśnie MIĘDZY INNYMI po to niektóre foteliki 0-18 kg mają nogi, żeby mogły w 1/3 znajdować się przed siedziskiem kanapy i być solidnie "zahaczone" o oparcie przedniego siedzenia. Umiesz to samo zrobić z każdym fotelikiem 0-18 kg bez nogi?
  • kwap666 08.03.13, 21:19
    Jaki jest srodek ciezkosci firstclassa?
    --
    Blog foteliki samochodowe

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka