Dodaj do ulubionych

Xtensafix a skoda fabia 2012

29.06.13, 11:35
Czekam na ten fotel jak na zbawienie, żeby nie musieć syna pasem samochodowym jeszcze zapinać, a dzisiaj natrafiłam na listę kompatybilnych aut i niestety fabii tam nie ma sad.
Za słaby isofix?
Edytor zaawansowany
  • 29.06.13, 11:51
    Po wgłębieniu się w temat, wychodzi na to że do 18kg fotelik można montować na isofix.
    A powyżej 18kg, jeśli chcę dalej zapinać dziecko pasem 5-punktowym, to montuję go pasem samochodowym + uwięź górna. No i właśnie do tego drugiego sposobu montowania jest lista kompatybilnych marek- skody fabii nie ma niestety sad.
    Wogóle ta lista jest bardzo ograniczona. Jeśli tak jest rzeczywiście, to fotelik traci dla mnie swój największy atut - możliwość używania pasa 5-punktowego do 25kg.
  • 29.06.13, 21:04
    Mikaaan lista aut faktycznie słaba, ale powiedź gdzie znalazłaś informacje o tym, że pasy powyżej 18 kg to montuje się go tylko określoną wyżej metodą? u mnie ten problem na szczęście odpada bo według listy fotelik pasuje do mojego auta. pozdrawiam
    --
    kierowco-włącz myślenie
    i pamiętaj-tyłem, nie przodem
  • 29.06.13, 22:17
    w instrukcji jest napisane, że isofix jest do 18kg
  • 30.06.13, 08:27
    Xtensafiks instrukcja i lista pojazdów.
    --
    Kim jestem i czym się zajmuję? Jacek Chmurzyński, nie jestem sprzedawcą, jestem rodzicem interesującym się bezpieczeństwem dzieci, który postanowił działać lokalnie na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci w samochodach.
  • 30.06.13, 12:02
    to faktycznie trochę lipnie, ale w sumie bardziej dziwi mnie też fakt, że skoda z 2012 r nie posiada tych haczyków do uwięzi. pozdrawiam.
    --
    kierowco-włącz myślenie
    i pamiętaj-tyłem, nie przodem
  • 30.06.13, 12:05
    no kicha... a to służbowe auto, najwięcej nim jeżdżę i nie mam szans na wymianę na razie
  • 30.06.13, 12:09
    No i nie jestem pewna czy to o te haczyki chodzi, bo zobacz, na liście do montażu "pasy + uwięź górn" są tylko wybrane bmw, mercedesy, VW, porsche i volvo.
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że audi, renault, opel, landrover i inne marki haczyków nie mają ...
  • 30.06.13, 13:26
    mikaaan napisała:

    > No i nie jestem pewna czy to o te haczyki chodzi, bo zobacz, na liście do monta
    > żu "pasy + uwięź górn" są tylko wybrane bmw, mercedesy, VW, porsche i volvo.
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, że audi, renault, opel, landrover i inne marki h
    > aczyków nie mają ...

    Chodzi o punkt montażu top-tether'a, czyli o 3-ci haczyk iso-fix-u. Pełny iso-fix jest 3-punktowy. 3 haczyk isofix-u oznacza się symbolem:

    http://fotelik.info/images/bib/fotelik_top_tether_pictogram-1661M.jpg
  • 30.06.13, 15:07
    Jeśli to chodzi o top-thethera, to dlaczego zatem na liście aut kompatybilnych nie ma Nissana Qashqai, ToyotyCorolli Verso, czy chociażby Citroena C4, które to auta na 100% top-thethera mają.
    No i co najśmieszniejsze sprawdziłam - moja skodzina też to mocowanie ma.

    Może zatem fachowcy się wypowiedzą, dlaczego lista aut kompatybilnych jest tak mocno ograniczona?
  • 30.06.13, 17:09
    mikaaan napisała:

    > Jeśli to chodzi o top-thethera, to dlaczego zatem na liście aut kompatybilnych
    > nie ma Nissana Qashqai, ToyotyCorolli Verso, czy chociażby Citroena C4, które t
    > o auta na 100% top-thethera mają.
    > No i co najśmieszniejsze sprawdziłam - moja skodzina też to mocowanie ma.
    >
    > Może zatem fachowcy się wypowiedzą, dlaczego lista aut kompatybilnych jest tak
    > mocno ograniczona?

    Temat był już wałkowany kilka razy: to producentom aut powinno zależeć, by na liście mieć swoje samochody. Producenci fotelików nie będą przecież zatrudniać specjalnie ludzi, którzy jeździliby po salonach samochodowych i przymierzali foteliki do samochodów. To VW, GM, itd. mają zadziałać, by np. Romer stwierdził kompatybilność swoich fotelików.
  • 30.06.13, 15:10
    Ja tez dlugo czekalam na ten fotelik, mamy honde i opla i maz zaczal szukac informacji w instrukcjach samochodow i w serwisach, bo ani nasz opel ani honda nie maja zaczepu do mocowania kotwicy. W serwisie mu powiedzieli ze w naszym oplu nie ma i nie bedzie, w hondzie mozemy sobie dokupic u nich razem z montazem. U nas wiec ten fotelik niestety odpadl sad
    --
    http://lb4f.lilypie.com/jXZyp1.png
  • 30.06.13, 16:37
    no to skoro ma takie mocowanie to chyba dobrze smile też mnie to zdziwiło, bo ja mam auto z 2005 i wiem na 100% że takie mocowanie jest. znalazłam natomiast info, że lista aut jest uzupełniana, więc może dlatego nie ma na niej jeszcze Twojej skody. Pozdrawiam
    --
    kierowco-włącz myślenie
    i pamiętaj-tyłem, nie przodem
  • 30.06.13, 18:44
    zaraz, ja instrukcję zrozumiałam tak, że jest kompatybilny ze wszystkimi samochodami przy montażu pasami, czy nie tak?
    --
    http://www.suwaczki.com/tickers/mhsvcbxmytdr0jes.png
  • 30.06.13, 19:30
    przy montażu samymi pasami tak, ale jeżeli chcesz używać pasów wewnętrzych w foteliku do 25kg to musi być zamontowany dodatkowo na isofix/kotwicę.
    --
    kierowco-włącz myślenie
    i pamiętaj-tyłem, nie przodem
  • 01.07.13, 18:24
    Stop bo strasznie ktoś tu miesza informację.

    Zaczepy isofix to nie "kotwica".

    Zaczepy isofix to te, które są w kanapię. "Kotwica" a dokładnie zaczep toptether znajduje się najczęście pod zagłówkiem, na plecach kanapy lub w bagażniku. Zaczepy isofix są do 25kg czy z toptetherem czy bez (piszemy o dziecku zapiętym pasami w środku). Więc pewnie chodzi wam, że jak powyżej 18kg chcemy używać pasów wewnętrznych fotel zapinamy pasami plus zaczep toptether.
  • 02.07.13, 00:21
    masz rację użyłyśmy skrótów myślowych smile niemniej jednak chodziło nam o to samo. pozdrawiam.
    --
    kierowco-włącz myślenie
    i pamiętaj-tyłem, nie przodem
  • 02.07.13, 20:10
    a ja się muszę poprawić że isofix czy z toptetherem czy bez jest do 18kg a powyżej musi być na pasy smile

    Skróty myślowe w takich sytuacjach są złe bo ktoś kto nie ogarnia tematu przeczyta i zgłupieje.
  • 03.07.13, 09:59
    ok, bo ja też nie ogarniam jednak smile
    mam dziecko, niecałe 15 kg, 3 lata; xtensafix mi się podoba ze względu na wewnętrzną uprząż do 25kg - zatem jeśli teraz chciałabym przesadzić dziecia do niego to jak muszę zamontować ten fotel? sam isofix?
    i jak gdy młody przekroczy 18kg i będę chciała dalej korzystać z wewnętrznej uprzęży? montaż fotela na pasy + toptether?
    --
    http://www.suwaczki.com/tickers/mhsvcbxmytdr0jes.png
  • 03.07.13, 13:51
    Proszę o opinie jakiejś doświadczonej osoby.

    Czy mogę go używać zapinając dziecko i fotelik tylko i wyłącznie 3-punktowym pasem samochodowym w grupie 15-36 kg.
    (oczywiście nie używając 5-cio punkt. szelek, - bo tu zrozumiałam musi być isofix bądź trzeci punkt mococwania + pas samochodowy)

    Wydaje mi się być bezpieczniejszy (wiem testów nie ma na razie), ale jest najbardziej zabudowany z dostępnych no i firma teź raczej niezawodna.

    Co myślicie, czy mam odpuścić go sobie.

  • 03.07.13, 16:33
    ja rozumiem to tak:

    - do 18kg montaż na isofix (dziecko zapinane wewnętrzną uprzężą)

    - 18-25kg montaż pasem 3-punktowym + toptether (dziecko zapinane wewnętrzną uprzężą) - ale tu britax dał listę aut kompatybilnych, na której nie ma wielu modeli z isofixem i toptether - pytanie czy nie ma ich dlatego że nie były testowane czy dlatego że nie pasują
  • 03.07.13, 18:30
    Nie bardzo rozumiem, isofix tego fotelika nie dziala powyzej 18kg?
    --
    http://lb4f.lilypie.com/jXZyp1.png
  • 03.07.13, 19:06
    W instrukcji obsługi jest wszystko wytłumaczone łopatologicznie - wystarczy raz przeczytać.

    Słowa klucze:
    - uprząż 5-punktowa (dziecko przypięte do fotelika szelkami),
    - pas samochodowy (dziecko przypięte pasem samochodowym 3-punktowym).

    Są aż 3 możliwości w grupie 15-25 kg zabezpieczenia dziecka w podróży w tym jedna wykorzystująca dolne punkty mocowania iso-fix (bez górnego), jedna wykorzystująca górny punkt mocowania iso-fix (bez dolnych).

  • 03.07.13, 20:36
    Czytam ta instrukcję i ja to rozumiem tak

    9-18 kg - musi być isofix + trzeci punkt mocowania + 5 cio punktowe pasy
    15-25 kg - musi być trzeci punkt mocowania + pas samochodowy wtedy można stosować 5 -cio pnktowy pas

    15-36 - isofix + pas samochodowy
    15-36 - sam pas samochodowy

    czyli wynika z tego że w grupie 9-18 nie ma opcji isofix + pas samochodowy i wtedy 5 cio punktowe pasy?

    Okazałąo się że mMam isofix ale trzeciego punktu mocowania nie i z fotelika nici sad
  • 03.07.13, 21:08
    beticz napisała:

    > czyli wynika z tego że w grupie 9-18 nie ma opcji isofix + pas samochodowy i w
    > tedy 5 cio punktowe pasy?

    Fotelik zaprojektowany jest przede wszystkim z myślą o samochodach wyprodukowanych na cywilizowane rynki - czyli nie na polski. Pełny - czyli 3-punktowy - iso-fix w autach wyprodukowanych na rynek np. niemiecki był w nich już na porządku dziennym 5 lat temu. "U nasz" to nadal rzadkość.

    Ponieważ fotelik nie ma nogi - i jednocześnie nie jest takim rodzynkiem jak Romer Duo Plus - to w grupie 9-18 montowany musi być iso-fix'em pełnym, czyli takim, gdzie nogę zastępuje Top Tether (uwięź górna). Zadaniem nogi lub Top-Tether'a jest zapobieganie pochylaniu fotelika w trakcie kolizji w kierunku do przodu i w dół (czyli tak, jak zachowuje się w trakcie kolizji czołowej ciało człowieka).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.