depresja czy choroba psychiczna/neurologiczna? Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam!
    4 m-ce temu stwierdzono u mnie depresje poporodowa wraz z duza niedoczynnoscia tarczycy. W prawdzie o wszystkie objawy posadzalam tarczyce -chorobe hashimoto, a depresja wydawala mi sie wymyslem lekarza. Przepisano mi lek- citalopram. Przyjmowalam go regularnie i czulam sie rewelacyjnie, jak nigdy dotad w zyciu! Niestety jakies 2 tyg, temu stare objawy powrocily. Nie wiem dlaczego? Czy moze przez to, ze pare dni przyjmowalam lek co drugi dzien- chcialam go juz odstawic.

    bardzo martwia mnie moje objawy. Boje sie, ze to nie depresja, a jakas inna dziwna choroba - co gorsze psychiczna!

    Nie sa to standardowe objawy tzn. nie mam zlego nastroju, przygnebienia, zlych mysli itp. Moje objawy to glownie dziwny "bol" mozgu, jakkolwiek to brzmi. Ciezko mi opisac to "zjawisko" . Hmmm, moze kurczenie sie lub obrzek mozgu, moze troche podobne do stanu mozgu tuz przed omdleniem...
    Poza tym, irytacja - bardzo szybko sie czyms denerwuje, problem z koncentracja i pamiecia (przypadalm obiady!), niemoznosc podjecia decyzji (nawet najprostrze zakupy), czasami problemy ze snem itp. Rano po przebudzeniu czuje sie strasznie zaspana, wrecz nie moge sie przebudzic. Czasami w ciagu dnia czuje jakbym zapadala w spiaczke.
    Objawy te wystapuja raczej napadowo tzn. nie towarzysza mi caly czas, raczej rano -przed poludniem niz w godzinach popoludniowo-wieczornych.

    Czy to jednak moze byc depresja? Moze to jakas choroba psychiczna lub rak mozgu? Dlaczego powrocila mimo zazywania leku? Czy kiedys bede mogla odstawic leki i czuc sie dobrze?
    • Oczekujesz diagnozy przez internet? Rokowania? Idź do wróżki. Jej opinia będzie równie miarodajna.
      --
      Jeśli się ze mną nie zgadzasz - napisz to. Nie jestem alfą i omegą.
    • cherrie napisała: > 4 m-ce temu stwierdzono u mnie depresje poporodowa...Ni
      > estety jakies 2 tyg, temu stare objawy powrocily. Nie wiem dlaczego? Czy moze p
      > rzez to, ze pare dni przyjmowalam lek co drugi dzien- chcialam go juz odstawic.

      Domyślam się że ty chciałaś? Lekarz nie zalecił odstawienia? Bo wiesz,cztery miesiące brania takich leków to dość krótka kuracja.Skoro czułaś się jak nigdy w życiu to może warto jeszcze pobrać.

      >depresja wydawala mi sie wymyslem lekarza.

      Lekarz raczej nie jest od wymyślania sobie.

      >Boje sie, ze to nie depresja, a jakas inna dzi
      > wna choroba - co gorsze psychiczna!

      A czym twoim zdaniem jest depresja?

      > Czy to jednak moze byc depresja?

      No lekarz już diagnozę "wymyślił".

      >Czy kiedys bede mogla odstawic leki i
      > czuc sie dobrze?

      Jest to prawdopodobne.Nikt tu nie jest w stanie ci niczego zagwarantować.
    • Na logikę to jeśli równolegle lekarze stwierdzili u ciebie depresje i niedoczynność tarczycy to również równolegle zaczęłaś brać hormon tarczycy, wiec z kad wiesz ze poprawa nastąpiła od antydepresanta a nie od wyrównania hormonu tarczycy.

      Moze znowu masz jakieś wahnięcia w hormonach ?

      Depresja pojawia sie w wyniku wielu okoliczności i trudno określić jakich i czy one są jedynymi sprawcami obnizenia nastroju - więc nie przejmuj sie czy to z powodu neurologicznych ,psychicznych,hormonalnych, osobowościowych,tego zwykle nie da się od siebie odłączyć i odnaleźć jednego winowajce za złe samopoczucie .

      Nieumiejętne odstawianie psychotropów może spowodować nawrot depresji i innych niemiłych stanów.
      A zażywanie leków dla niektórych jest frajdą dla innych katastrofa - zależy jakie ma sie doświadczenia ,wiedzę,poglądy.

      --
      "Na szczęście organizm ludzki jest tak wspaniały, że wytrzyma prawie każde leczenie."
      • Jezeli zaczelas odstawiac Cital i brac co drugi dzien to tak, jak najbardziej moglo Ci sie samopoczucie pogorszyc. To juz lepiej obnizyc z calej dawki do pol i brac codziennie. Z reszta lekarz powinien zrobic Ci rozpiske.
        ----
        forum.gazeta.pl/forum/f,100295,Forum_nadwrazliwych.html
        Forum dla osob nadwrazliwych.Zapraszam
        • A po drugie jak dlugo bralas Cital, bo z Twojego postu wynika, ze z 3 miesiace, nie dluzej? Powinnas brac przynajmniej z rok zeby byly dluzsze efekty.

          --
          forum.gazeta.pl/forum/f,100295,Forum_nadwrazliwych.html
          Forum dla osob nadwrazliwych.Zapraszam
          • tez na poczatku myslalam, ze to od tarczycy, ale zbadalam hormony i okazuje sie, ze z nia wszystko w porzadku.
            Odstawianie leku konsultowalam z lekarzem, ale on zalecil calkowite odstawienietak z dnia na dzien, inny za to kiedys wspominal zeby tak nie robic, wiec sama bralam co drugi dzien.
            Co do diagnozy przez internet, to tak! Wlasnie licze na to, ze znajdzie sie ktos kto mi chociaz w jakim stopniu pomoze. Mieszkam za granica i tak sie sklada, ze nie mam absolutnie zadnej mozliwosci kontaktu z lekarzem specjalista. Moja chorobe leczy dokladnie ten sam lekarz, ktory "prowadzil" ciaze. A pytan mam sporo...
            Ten sam lekarz nie potrafil odp mi na pytanie czy to depresja, pytam wiec tutaj.
            Najbardziej zalezy mi na uzyskaniu odp. czy zdazaja sie depresje, w ktorych nie ma uczucia smutku, przygnebienia itp. Mnie najbardziej przerazaja dziwne odczucia jakby w mozgu - tzn. cos w rodzaju micro-wstrzasnien, kurczenia lub rozprezania sie mozgu. Wiem, ze to dziwnie brzmi, ale to najdziwniejszy objaw mojej choroby. Poza tym, jak pisalam w pierwszym poscie, zdarza sie to napadowo ale: klopoty z pamiecia, koncentracja, podjeciem decyzji, zmeczniem, lekami i czasami natretnymi myslami.
            Fajnie by bylo, gdyby ktos mily potrafil cos na ten temat napisac, za co z gory dziekuje.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

WIĘCEJ O ZDROWIU:

Drętwienie rąk i nóg

Jest się czego bać?

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.