Dodaj do ulubionych

bezsenność podczas wprowadzania sertraliny

19.04.17, 21:04
Witam,
wracam do tego leku po kilkuletniej przerwie. Pod postacią Asertinu.
Bardzo dużo odczuwam skutków ubocznych łącznie z bezsennością.
Lek biorę rano, w obawie, że jak się rozkręci to wolę, jak będzie pobudzał rano, póki co zamulenie z rana, a ożywienie na noc.. Nie pamiętam, żebym miała kiedykolwiek takie objawy na noc z antydepresantami.

Kończę teraz drugi blistr z opakowania.
Po jakim czasie ustępują skutki uboczne? Zupełnie wypadłam z obiegu jesli chodzi o leki anty.
Edytor zaawansowany
  • ekspert.grupa_synapsis 20.04.17, 02:00
    Zadaje Pani, jak się wydaje, typowe i uzasadnione pytanie, z nadzieją, że pomogą osoby, które leczyły się z powodu depresji, a których rzeczywiście na tym forum nie brakuje. Może pomogą a może nie. Moim zdaniem nie jest to wcale takie proste. Zawsze trzeba się rozeznać, czy są to rzeczywiście objawy spowodowane lekiem, czy jednak objawy podstawowego schorzenia. A to powinien ocenić lekarz i to dość wnikliwy. A jeśli już Pani pyta o to, jak długo utrzymują się objawy uboczne, to mogę ogólnie powiedzieć, że czasem kilka godzin, czasem kilka dni, a czasem nie ustępują nigdy, to znaczy towarzyszą przez cały czas kuracji. Ale, jak powiedziałem, wcale nie jestem przekonany, że to o czym Pani pisze jest na pewno objawem ubocznym przyjmowanego leku. Abym coś więcej powiedział musiałaby Pani więcej napisać o swoim obecnym stanie i problemach zdrowotnym. Trzeba jednak pamiętać, że jest to publiczne forum. Ponadto może być i tak, że przez internet ocena Pani problemu będzie trudna albo wręcz niemożliwa.
    Z szacunkiem
    Stanisław Porczyk, psychiatra
    Grupa Synapsis
    www.synapsis.pl
  • xawery39 20.04.17, 07:42
    Zażywam sertralinę już trzeci rok w dawce minimalnej i stwierdzam jej zbawienne skutki na dolegliwości migrenowe , objawy depresyjne i lękowe . Wszystkie te dolegliwości mogą być ze sobą powiązane, a na ogół początkiem jest migrena, i tak bylo w moim przypadku .
    Prof. Porczyk głosi taki sam pogląd a trzej francuscy lekarze zauważyli ich korelację ze sobą już w ksiązce wydanej w latach 90 tych.

    Czy drogowskaz idzie w kierunku przez siebie pokazywanym ?
  • ekspert.grupa_synapsis 21.04.17, 17:45
    Jeśli to o mnie, to nie jestem prof. Nie jestem też dr tylko po prostu lek. med.
    Z szacunkiem
    Stanisław Porczyk, psychiatra
    Grupa Synapsis
    www.synapsis.pl
  • vermieter 09.05.17, 00:39
    nigdzie nie jest napisane, że w nocy trzeba spać.
    Zasypiam, gdy jestem zmęczony. Jeżeli obudzę się i w ciągu 15 min nie zasnę, to wstaję i żyję. Na szczęście mieszkam sam a dorosłe dziecko wie, że do mnie można i w dzień i w nocy.
  • mardaani.74 09.05.17, 11:16
    "Na szczęście mieszkam sam"
    no nie wiem czy to takie szczęście

    z ciekawości, wpada to dorosłe dziecko o każdej porze dnia i nocy? czy tak raczej nie prędzej niż przed 18?

    --
    Kiedy kończy się nadzieja, zaczyna się groza
  • dmuchawcelatawce 13.05.17, 14:57
    Mialam to samo, tzn. bezsennosc i niestety nie mienela. Na dodatek zadnej poprawy, wiec musialam zmienic. Nie na kazdy lek dobrze zareagujemy. Nie ma reguly.
  • agidl 13.05.17, 17:42
    too_funky ja też po paroletniej przerwie wracam do sertaliny, ja biorę Zotral, siedem lat bardzo mi pomógł i przez te długie lata miałam spokój, zdarzał sie gorszy dzień ale to chyba normalne, teraz niestety poległam trochę, za dużo emocji we mnie się nazbierało a ja niestety duszę wszystko w sobie...
    Mam nadzieję że i teraz lek okaże się zbawienny, dzisiaj dopiero 3 dzień i po paru godzinach jestem mega senna, później to mija, zasypiam dobrze, ale wybudzam się koło 4 nad ranem i już zasnąć nie mogę, ale ja tak mam niestety przy nerwicy i to chyba nie wina leku.
    Trochę mineło od Twojego wpisu, jak się teraz czujesz?
  • too_funky 03.09.17, 21:00
    czesc :) dopiero sie zalogowalam. Sertralina nardzo dobrze sie przyjela. na sen stosuje trittico. spie bardzo dobrze, az zal odstawiac ;) jak u Ciebie?
  • krzysztofmajc12 15.05.17, 08:13
    Polecam zmianę na trójpierścieniowy lek PAROGEN. Substancja czynna PAROKSETYNA. Brak skutkow ubocznych. Świetny na depresje.
  • too_funky 03.09.17, 21:01
    a ja nie polecam z autopsji
  • mardaani.74 03.09.17, 21:46
    paroxetyna to to samo co seroxat, to typowy SSRI a nie trójpierścieniowy

    --
    Kiedy kończy się nadzieja, zaczyna się groza
  • too_funky 03.09.17, 23:13
    wlasnie

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.