Dodaj do ulubionych

Bezsenność

12.06.19, 16:26
Mam taki problem
Mam stwierdzoną przez psychiatrę zaburzenia schizo typowe .( osobowość schizoidalną)
Zmagam się z bezsennością od listopada ub roku.
Brałem zolafren w zeszłym roku w dawce 5mg,do momentu pójścia do szpitala psychiatrycznego(

trafiłem tam z powodu wewnętrznego niepokoju , Tam zwiększono mi do 10mg,oraz dawano relanium 5

dobrze się czułem , zasypiałem ) . Pod koniec pobytu pojawiły się zaburzenia

widzenia.zaparcia.zawroty głowy Po wyjściu ze szpitala nie wziąłem dawki zolafrenu 10 i nie

mogłem usnąć , musiałem wziąć relanium 5 na sen i usnołem , po 2 dniach od odstawienia zaczęła

mnie mocno boleć głowa, wróciłem do zolafrenu 5mg i dalej nie mogłem usnąć, dobierałem

relanium, w trakcie brania zolafrenu pojawiło się także przymus chodzenia .Wybrałem się z mamą

do przyszpitalnej PZP, tam odsunięto zolafren a zastosowano Rispolept do 3mg i ketrel 25mg . Po

2 dniach od zastowania leków, trafiłem ponownie do szpitala, z powodu pieczenia w klatce

piersiowej . W szpitalu również podowano Rispolept w dawce 3mg w ciągu doby, a na sen Ketrel 3

tab w max. Po 3 tygodniach pobytu, ketrel przestał działać. Dano mi tisercin na noc w dawce

25mg. Działał do 27.02 tegoż roku.Później dobierano tritico cr w dawce 50mg, ale przestało

działać.Co jakiś czas biorę Zolpidem .OD lutego wróciłem do zolafren 10 mg i zolpiden .Lekarz

stopniowo zwiększał Zolafren z 15mg do 20mg, Przez jakiś czas stosowania 20 mg spałem bez

dobierania czegoś innego.Teraz stosując zolafren 20mg,znowu muszę dobrać zolpidem 10mg. Moj

lekarz psychiatra stwierdził że bezsenność jest jednym z objawów wstępne schizofrenii oraz ze

na 100 % że to są objawy lękowe i ze jak bd brał ten zolafren regularnie znowu sen wróci.jak na

razie do działa na sennie zolpidem
Ja jak kłade się spać to coś mnie kłuje i piecze w klatce piersiowej i przewracam się z boku

na bok. w koncu o 22 biorę zolpiden MAM pytanie do psychiatrów ,neurologów, co jest przyczyną

bezsennośći , to że nagle odstawiłem lek zolafren 10mg, czy u mnie Melatonina jest zaniżona ,

przez nagłe odstawienie Zolafrenu, czy z powodu lęku , czy może objaw zwiastunowy schizofrenii . Obecnie lekarz zmniejszył zolafren z 15mg na 10mg. I Póki co śpię na 10mg zolafren. Lekarz z dziennego oddziału psychiatrycznego. Stwierdził że śpię snem fizjologicznym , nie przez zolafren 10, że bd mi stopniowo zmniejszał do 5, a może i wcale
Edytor zaawansowany
  • ekspert.grupa_synapsis 12.06.19, 17:40
    Szanowny Panie,
    nie potrafię odpowiedzieć precyzyjnie na Pana pytania. Mogą być różne przyczyny problemów ze snem. Najbardziej nasuwa się przypuszczenie, że przyczyną jest Pana podstawowa choroba. Gdyby tak było, to oczywiście obniżenie dawki Zolafrenu może spowodować, że problem ze snem się zwiększy. Poza samą chorobą, także i stress np. związany z aktualnymi przeżyciami albo trudną sytuacją życiową, mogą utrudniać zaśnięcie. Nierzadko jest tak, że potrzebne jest leczenie farmakologiczne, ale i jednoczesna pomoc psychologa. Nie wiem, czy lekarz zaleca Panu także taką pomoc i czy może Pan z niej skorzystać.
    Proszę, zajrzeć do mojej odpowiedzi na Pana pytanie z dnia:
    08.05.19, 21:04
    w wątku "leczenie z bezsenności"
    gdyż tamta odpowiedź, z konieczności ogólna, jest jednak w znacznej mierze aktualna (szczególnie to co napisałem o lekach nasennych).
    Dodatkowo mogę doradzić, żeby nie zmieniał Pan na własną rękę zaleconego leczenia (o ile nie ma jakiegoś wyjątkowego powodu) i mówił swojemu lekarzowi o wszystkich Pana wątpliwościach dotyczących stanu zdrowia i prowadzonego leczenia.
    Stanisław Porczyk, psychiatra
    Grupa Synapsis
    www.synapsis.pl
  • hype22 12.06.19, 19:05
    dziękuje za odpowiedź
  • hype22 12.06.19, 19:24
    lekarz z oddziału dziennego psychiatrycznego, stwierdził że nie potrzeba brać zolafren, on mówi mi że nie ma co dmuchać na zimne, że objawy pro modalne , schizofrenii nie są powodem brania Zolafrenu. Czyli wg Pana doktora lepiej nie zmniejszać zolafrenu. ja także tak myśle . Ale było by dobrze gdyby udało mi się spać bez leków nasennych.Byłbym szczęśliwym. Czy jak długo może się utrzymywać działać nasennie( jeśli takowe jest) Zolafrenu 10mg.Bo lekarz z oddziału mówił że jakieś dwa tygodnie.Zolafren w dawce 10mg biorę od 3.06.19 . Czyli podstawową chorobą jest schziofrenia. Ale lekarz z PZP, ten co od niego się wszystko zaczeło wywnioskował ze mam objawy prodmonalne schizofreni f20?/f25, tak mi napisał
  • ekspert.grupa_synapsis 12.06.19, 20:47
    Konkretnych zaleceń jaki lek przyjmować i w jakiej dawce Panu nie dałem i nie daję. To zadanie dla lekarza, u którego się Pan leczy. Powinien on oczywiście uwzględnić to, co Pan obserwuje w swoim stanie zdrowia, Pana własne doświadczenie.
    SP
  • hype22 14.06.19, 18:57
    ma Pan racje. Cierpię na bezsenność od października zeszłego roku. ostatnio wróciłem do Zolafrenu 10mg, i śpię po nim. Jak długo może się utrzymywać , jego działanie nasenne.Czy śpię już snem fizjologicznym. Lekarz z oddziału dziennego mówi mi że spię snem fizjologicznym. że działanie sedujące Zolafrenu już się skończyło.Ale ja odczuwam inaczej ,że ja później wezmę tabletkę , to później wstaje.więc podejżewam że jednak działanie sedujące zolafrenu dalej się utrzymuje. Moje kolejne pytanie jest trudniejsze. W zeszłym roku gdy jeszcze nie podjołem leczenia. miałem tak że w głowie w myslach pojawiała sie ważna postać, np. moja dziewczyna i to mnie motywowało to,do działania , albo jak pracowałem na budowie , jak czegoś nie umiałem zrobić , nagle mi sie w myślach , pojawiał obraz jak to coś robić czy naprawić.Czy te sceny z mojego życia , są już schziofrenią . Teraz tego nie mam , bo ani dziewczyny, ani pracy nie mam . Moze to że leki bierę Zolafren
  • ekspert.grupa_synapsis 15.06.19, 19:24
    Nie potrafię odpowiedzieć na Pana pytanie. Nadal jednak myślę, że byłoby bardzo dobrze, gdyby, poza kontaktem ze swoim lekarzem, miał Pan także spotkania z psychologiem. Potrzebuje Pan rozmowy o swoich wątpliwościach i kłopotach. Jest Pan w trudnym okresie swojego życia, leczy się Pan, aktualnie nie ma pracy. Czy ma Pan możliwość spotkań z psychologiem? A może takie są w ramach oddziału dziennego, w którym się Pan leczy albo w poradni?
    Stanisław Porczyk, psychiatra
  • hype22 24.06.19, 19:39
    Lekarz psychiatra z oddziału dziennego nie widzi konieczności,brania zolafrenu, że objawy prodromalne nie stanowią podstawy do brania tego leku, i mi go stopniowo odstawia. Poza tym znowu Zolafren 10mg stracił już swoje nasenne działanie. I dalej mam tą bezsenność i znowu musiałem dobierać a to nasen , a to prometazynę. Lekarz z oddziału psychiatrycznego nie poznał jeszcze przyczyny, mojej bezsenności i puki co bd leczył objawowo i bd brał od jutra zolafren 5mg. A Pana zdanie jakie jest pod tym kątem
  • ekspert.grupa_synapsis 24.06.19, 20:10
    Moje zdanie takie, żeby słuchać lekarza, który aktualnie Pana leczy. Ja nie znam dobrze Pana stanu zdrowia. SP
  • hype22 26.06.19, 04:55
    a czy jest taka możliwość że moja bezsenność, mogła być spowodowana nagłym odstawieniem leku zolafren 10mg,jeśli tak czy kiedyś ona minie, Co robić by pobudzić mózg do tego by znów wrócił do normalnego funkcjonowania
  • hype22 26.06.19, 19:00
    a mam dwie swoje teorie odnośnie braku snu.
    pierwsza neuroprzekaźniki w mózgu się rozregulowały, po nagłym odstawieniu zolafrenu ,i stąd problem z bezsennośćią
    druga, to że szyszynka przestała wydzielać melatoninę - spowodowane jest tym że ciągle coś dobieram na sen : a to na początku relanium 5mg, potem ketrel 100mg, potem tisercin 25mg, zolpidem 10mg, potem hydroxzyna ,a to zolafren 10mg, prometazyna, i poprostu organizm odzwyczaił się od snu
  • vermieter 26.06.19, 22:02
    Jeżeli wiesz lepiej, to nie zawracaj tutaj dupy.
  • hype22 27.06.19, 17:27
    mam dolegliwości to szukam pomocy.. Mam teorie , to je opisuję tutaj , i potrzebuję skonsultować to z innymi.
  • vermieter 27.06.19, 21:33
    powala mnie.
  • voxave 29.06.19, 11:34
    O matko Polko to straszne.
  • hype22 29.06.19, 13:22
    śpię po zolafrenie 10 mg , nie dobieram nic innego, ale snów żadnych nie mam
  • vermieter 02.07.19, 16:12
    wypróbuj Melperon lub Mirtazapin

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.